MK5 ja hälyn asennus

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

MK5 ja hälyn asennus

Viesti Kirjoittaja Perkele » La Toukokuu 22. 19:38:21 2004

Olen tässä jo kolmatta päivää asentanut hälytintä veropäätöstä odottelevaan RS2000:seeni, nyt on muuten kunnossa mutta keskuslukituksen kauko-ohjaus ei ota kytkeytyäkseen. Eli jos joku osaa kertoa onko auton keskuslukko negatiivisesti vai positiivisesti ohjautuva ja minkä väriset piuhat ohjausen hoitaa, korjausoppaan kytkentä kaavioista ei juurikaan apua kun johtojen värit eivät täsmää autossa oleviin.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Toukokuu 22. 21:53:09 2004

Eikö ole helpoin tehdä ylimääräisellä ohjainmoottorilla.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Toukokuu 23. 0:49:10 2004

Maltappas, jos ei kukaan muu ehdi ensin niin:
Koitan huomenna saada jotain infoo tohon, ihan järjellisesti sen saa johdoilla pelittämään!
Jäsen #606

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » Su Toukokuu 23. 12:08:21 2004

olafu kirjoitti:Maltappas, jos ei kukaan muu ehdi ensin niin:
Koitan huomenna saada jotain infoo tohon, ihan järjellisesti sen saa johdoilla pelittämään!
Joo niin minäkin ihan ajattelin kun näin on tähänkin asti keskuslukon ohjaimet asennettu, kiitoksia vaivan näöstä.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Su Toukokuu 23. 15:01:22 2004

#halytin @IRCnet voi irkissä mahdollisesti auttaa, jos vaan käytät.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Toukokuu 23. 18:46:29 2004

Enpäs löytänyt suoraa ohjetta mutta:
Muistaisin tuon olevan plussaohjattu. Muistaakseni noissa menee neljä johtoa kumpaankin oveen, eli siis plussa, maa, lukitus ja avaussignaali.

Lukitusjohdossa on muistaakseni jännite jatkuvasti niin kauan kun ovi on lukossa ja avausjohdossa on jännite oven ollessa pois lukosta.

1. Mittaa ensin vaikkapa ovet lukittuna kaikkien neljän johdon jännitteet: Todennäköisesti kahdessa nolla ja kahdessa ~12v. Kirjaa johtojen värit, jännitteet ja lukon tila paperille.

2. Avaa ovet lukosta.

3. Mittaa jännitteet uudestaan ja kirjaa nekin paperille johtimien värien ja lukon tilan kera.

Nyt sulla lukeekin paperilla jo missä johdossa on mitäkin jännittettä lukon missäkin tilassa. Ne mitkä ei ole riippuvaisia lukon tilasta, ovat käyttöjännite ja maa. Ne johdot joidenka tila muuttuu, ovat lukon lukitus ja avaussignaalit. Se jossa on jännitettä ovien ollessa lukossa, on lukitusjohto ja se jossa on jännitettä oven ollessa auki, on avausjohto.


Ilmottele miten onnistuu.
Viimeksi muokannut olafu, Ma Huhtikuu 3. 18:50:18 2006. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Jäsen #606

Mha
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Mha » Ma Toukokuu 24. 9:04:16 2004

Soita mulle niin jutellaan lukkojen ohjauksesta. Itse juuri muutama viikko sitten ihmettelin samaa asiaa ja löysin kuitenkin piuhat joihin plussaa antamalla ovet avutuu ja lukittuu.

T:Matti
0400409419

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ma Toukokuu 24. 12:00:40 2004

Sainpas kun sainkin se toimimaan, olit olafu aivan oikeassa kytkemisen suhteen, valkoinen avasi ja keltainen lukitsi, Olin jo aikaisemmis mitannutkin nuo, mutta hämäännyin kun noihin johtimiin jäi se virta päälle ja ajattelin varmistaa asian kysymällä.

Kiitosta kaikille.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » La Joulukuu 11. 18:27:35 2004

Nostetaas vanha topicki taas pöydälle, kun haku tuotti tuloksen :D

Eli onko kenelläkään tietoa, onko toi keskuslukon ohjaus samalla tavalla myös sierrassa (-91 sedan). Kytkentäkaaviota tuntitolkulla tuijottelu ei vielä avannut tota arvotusta tyhmemmälle. Kuitenkin etuovien sisään menevistä johdoista löytyy myös noi keltainen ja valkoinen. Ja eikös se oo sama kumman puolen moottorille meneviin johtoihin ton ohjauksen kytkee.
Olisin kyllä kokeillut itsekkin ihan suoraan, mutta on noi piuhat niin levällään, että turvallisuussyistä en kehdannut akkua kytkeä kiinni.

EDIT: Sain ton toimimaan, mutta ohjaus oli negatiivinen. Lisäksi aukaisu- ja sulkujohdot tais olla toisinpäin kuin tossa plus-ohjatussa.
Viimeksi muokannut MikkoT, Ti Huhtikuu 4. 8:07:30 2006. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » La Joulukuu 11. 20:28:10 2004

MikkoT kirjoitti:Nostetaas vanha topicki taas pöydälle, kun haku tuotti tuloksen :D

Eli onko kenelläkään tietoa, onko toi keskuslukon ohjaus samalla tavalla myös sierrassa (-91 sedan). Kytkentäkaaviota tuntitolkulla tuijottelu ei vielä avannut tota arvotusta tyhmemmälle. Kuitenkin etuovien sisään menevistä johdoista löytyy myös noi keltainen ja valkoinen. Ja eikös se oo sama kumman puolen moottorille meneviin johtoihin ton ohjauksen kytkee.
Olisin kyllä kokeillut itsekkin ihan suoraan, mutta on noi piuhat niin levällään, että turvallisuussyistä en kehdannut akkua kytkeä kiinni.

Mulla oli -91 sierra, ja siinä toimi täysin samalla tavalla lukitus kuin olafu kirjoitti.
Yhdessä piuhassa oli jatkuva +12V ja yhdessä jatkuva GND. Kaksi muuta piuhaa ohjasi lukituksen. Värejä en nyt muista ulkoota, mutta kokeile jommin kummin päin.
Ei ole väliä kumman puolen oveen kytket, kunhan se on etuovi, koska se ohjaa kaikkia ovia.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Huhtikuu 3. 19:04:45 2006

Ajattelin kaivaa vanhan topicin esiin. MK4 Escortissa systeemi vaikutti alkuun samalta mikä yllämainittu, mutta toimikin miinusohjauksella.

Näitä keskuslukkojen eroja olis hyvä vähän pöyhiä. Ilmeisesti eroja on eri vuosimallien ja eri ovimäärien kesken.
Jäsen #606

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ti Huhtikuu 4. 8:03:54 2006

Sellaisen huomion tein, kun itse noita asentelin, että sierrassa vaijerikäyttöisellä kahvalla olevat menee noin päin, kuten aikaisemmin kirjoitin, mutta vanhemmat tankokäyttöiset taas päinvastoin.

Tossa autossa, johon ton kytkin, oli takaovissa vanhempi malli ja toiminta oli huvittavaa, kun etuovet oli lukossa niin takaovet oli taas auki :D
No tosta selvittiin kääntämällä takaovien johdot (kelt./valk.) ovien sisällä olevissa liittimissä ristiin.

Vastaa Viestiin