Doch kannesta

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Doch kannesta

Viesti Kirjoittaja Ares » Su Joulukuu 12. 12:02:57 2004

KOKEMUKSIA kaivataan ja ei näyttänyt haulla löytyvän kannesta mitään

Paljonko voi pudottaa kannesta dochissa?

Olisko järkevää laittaa sinne joku muu kuin fordin valmistama tai tarvike kannenpahvi?

Tarkoitus olis tehä täysremontti nyt kanteen ja portatata ja ehkä pudottaa vähäsen kantta, oikaisu tehdään joka tapauksessa...

Sitten vielä. Jos joku viitsisi vastata että mistä noihin saa halvalla vakio nokkia? Motonet:stä ei saa. Fordilla on tunnetusti kallista, mutta jos joku tietää paremmin niin kertokoon tänne.

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » Su Joulukuu 12. 12:05:37 2004

Eihän tuota dokkilaista pysty laskemaan yhtään?!
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

Spuler
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Kesäkuu 30. 23:28:23 2003
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Spuler » Su Joulukuu 12. 12:13:28 2004

lalli69 kirjoitti:Eihän tuota dokkilaista pysty laskemaan yhtään?!
Joo, DOHC kannen koneistukset on kielletty et jos menee kieroksi yms. niin toinen kansi tilalle.
Jäsen #468
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Su Joulukuu 12. 12:23:30 2004

Spuler kirjoitti:
lalli69 kirjoitti:Eihän tuota dokkilaista pysty laskemaan yhtään?!
Joo, DOHC kannen koneistukset on kielletty et jos menee kieroksi yms. niin toinen kansi tilalle.
Ei oo kai kieroksi mennyt, mutta eikö niis aina jotain pientä ole?

No yhden tapauksen tiedän. Pudotti 0.85mm ja se oli vähän liikaa :shock: ja siihen laitettiin sitten paksumpi tiiviste

Saahan ne kierotkin vielä hyväksi ku ottaa palotilasta vähän pois ja sitten oikaisu...

Minulla on täys 0 kokemusta noista docheista. Löytyiskö keltään perusteellisiä kuvia kannesta?

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Joulukuu 12. 12:45:50 2004

Kuvia ei o, mutta 0.5mm otettiin mun dohc kannesta pois kun se oli kiero, hyvä siitä tuli. Alunperin remppaan ruvettiin sen takia, koska yksi pakoventtiilin ohjuri lähti irti. Samalla ohjureihin koneistettiin lukkorenkaille urat ja sen jälkeen niihin laitettiin k-linerit. Kiellettyhän se on sitä koneistella, mutta mun mielestä 150e rempalla selvis suht edullisesti kun se kesti koko ajan mitä auto mulla oli. Ja ilmeisesti vieläkin toimii. (2vuotta aikaa kohta kun se remppa tehtii)
Jäsen #606

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Su Joulukuu 12. 12:47:16 2004

Fordilta löytyy hyvä 3-kerrosterästiiviste. Semmonen vaan paikalle. Perinteinen "pahvinen" tiiviste on vähän huono kestämään.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Su Joulukuu 12. 13:01:27 2004

Jotain 0.5mm olen kanssa ajatellut, että vois olla sopiva

Skorppi: Mitähän mahtaa tälläinen tiiviste maksaa?
Maanantaina kuitenkin pitänee käydä jututtamassa fordin varaosamyyjiä...
Osaisiko joku antaa vähän suuntaa mitä niistä dochin nokkasarjasta kannattaa maksaa sitä vaan etten anna niille liikaa :D

Nyt jo saa kiittää hyvistä neuvoista :)
Klubi on asiaa 8)

RubberDuck
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » Su Joulukuu 12. 14:54:09 2004

eikös joskus puhuttu että rs2000 pahvi olis ollu parempi?

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Su Joulukuu 12. 15:24:39 2004

RubberDuck kirjoitti:eikös joskus puhuttu että rs2000 pahvi olis ollu parempi?
No rs2000 on kait vakiona tommonen pelti pahvi ja siksi sitä kaupataan nykyään dokkiinkin. Ja ei muistaakseni ole eroa juurikaan hinnalla noilla tiivisteillä.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Su Joulukuu 12. 16:51:01 2004

Se peltitiiviste kannattaa laittaa, hinta 40€ paikkeill muistaakseni. Mulla meni ekasta nelikko-DOHC:sta 140tkm alkuperäinen tiiviste ja 240tkm halkes kansi. Sit se hitsattiin. Eikai siinä kannen tasottamisessa muuta ku et jos se on paljon kiero ni nokka-akselien linja menee v*tuiks ja nokat katkee..
#350

mikanu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja mikanu » Su Joulukuu 12. 17:13:34 2004

Victor reinzin kansipahvi on "peltityyppinen" ja laadukkaan oloinen. Saa esim. ad-varaosaliikkeestä ja maksoi n. 100€. http://www.reinz.de/root/eng/268_484_ENG_HTML.php#

Fordilla originelli pahvi maksoi muistaakseni n.150€. Motonetistä saa normaaleja "pahvitiivisteitä" aika edullisesti mutta päädyttiin kuitenkin kalliinpaan peltiseen sellaiseen...

Timo83
Viestit: 10
Liittynyt: La Lokakuu 16. 14:35:32 2004
Paikkakunta: kaakkoissuomí

Viesti Kirjoittaja Timo83 » Su Joulukuu 12. 18:44:19 2004

Mie olisin sitä mielta et laittasit verkon painoks sen dohc kannen... Laita tilalle esim rs2000 16v kansi. On vähän viisaampi. Meinaan vaa et tol dohc kannel ei tosiaa tee mitää!!!

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Su Joulukuu 12. 19:43:46 2004

Timo83 kirjoitti:Mie olisin sitä mielta et laittasit verkon painoks sen dohc kannen... Laita tilalle esim rs2000 16v kansi. On vähän viisaampi. Meinaan vaa et tol dohc kannel ei tosiaa tee mitää!!!
Ei ole näkynyt myynnissä kuin yksi rs2000 kansi ja sekin reilusti ylihinnoiteltu jos ei sitten ollut uusi ja sitä tuskin oli ja 500e oli hintaa...

Niin eipä toi kansi halki eikä kiero ole, että mitään remonttia ylipäätäänsä tarvitsisi tehdä, mutta teempä kuitenkin

Hankey
Viestit: 107
Liittynyt: Ti Helmikuu 12. 9:13:34 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hankey » Su Joulukuu 12. 19:52:15 2004

rs2000 kansien hinnoista ei hajuakaan, mutta www.autio.net näyttää tarjoavan 430e hintaan semmosta. :roll:

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Su Joulukuu 12. 21:18:59 2004

mitä muutoksia / ongelmia odotettavissa ku vaihtaa tollasen rs2000 16v kannen? meneekö niinsanotusti heittämällä?

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Su Joulukuu 12. 21:27:39 2004

Ja ainakin se kannattaa muistaa että tuo kannen vaihto 8v to 16v rinnastetaan moottorin vaihtoon= muutoskatsastettava.

Eli osta samointein DOHC 2.3 Scorpion kone :D

Ei ole varmaan paljonkaan arvokkaampi kuin tuo RS2000 kansi
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Su Joulukuu 12. 21:33:56 2004

ukormi kirjoitti:Ja ainakin se kannattaa muistaa että tuo kannen vaihto 8v to 16v rinnastetaan moottorin vaihtoon= muutoskatsastettava.

Eli osta samointein DOHC 2.3 Scorpion kone :D

Ei ole varmaan paljonkaan arvokkaampi kuin tuo RS2000 kansi
Niin no, mutta kukas sitä tarkastaa :lol:
No joo onhan se vähän huono juttu jos tulee yhtäkkiä lappu tarkastukseen :)

Kertaakaan en oo nähnyt 2.3 doch konetta tai kuullut semmoisesta. Onko se 8v vai 16v?

Jos tossa Autio.netin kannessa ei muuta tuu mukana ku venttiilit vaan, niin kyllä se vanha kansi saa lähteä porttaukseen. Ihan niinkuin alunperin suunnittelin...

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Su Joulukuu 12. 21:37:27 2004

joo ei katsastus mitää mut se muu homma.. mites pakosarja ja polttoaine puoli ei taida käydä keskenään? mikä se muute tollanen 2,3 dohc pannu on?
onko sellasia paljon liikkeellä..

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Su Joulukuu 12. 21:38:18 2004

Ares kirjoitti:
ukormi kirjoitti:Ja ainakin se kannattaa muistaa että tuo kannen vaihto 8v to 16v rinnastetaan moottorin vaihtoon= muutoskatsastettava.

Eli osta samointein DOHC 2.3 Scorpion kone :D

Ei ole varmaan paljonkaan arvokkaampi kuin tuo RS2000 kansi
Niin no, mutta kukas sitä tarkastaa :lol:
No joo onhan se vähän huono juttu jos tulee yhtäkkiä lappu tarkastukseen :)

Kertaakaan en oo nähnyt 2.3 doch konetta tai kuullut semmoisesta. Onko se 8v vai 16v?

Jos tossa Autio.netin kannessa ei muuta tuu mukana ku venttiilit vaan, niin kyllä se vanha kansi saa lähteä porttaukseen. Ihan niinkuin alunperin suunnittelin...

eikös se oo 16v ja n.140 heppanen kone
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Joulukuu 12. 21:38:45 2004

Ares kirjoitti: Kertaakaan en oo nähnyt 2.3 doch konetta tai kuullut semmoisesta. Onko se 8v vai 16v?
2.3 DOHC on 16 venttiilinen, ketjuvetonen kuten RS2000 tai sierran 8venttiilinenkin. I4-perustainen kuten nuo muutkin.
Jäsen #606

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Su Joulukuu 12. 22:36:20 2004

Kone 2.3 SEFI
Koodi Y5A
Tyyppi DOHC
Ollut mm. Scorpioissa vuosina 96-98
Kuutiotilavuus 2295
Teho 147/5600
Vääntö 202/4250
Ruisku EFI

Ja kattejahan noi luonnollisesti kaikki ovat.

On noita ollut foorumillakin myynnissä :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Su Joulukuu 12. 22:43:13 2004

Mulla lähti milli kannesta, pitää mitata paljon ventiilit mahtuu aukeemaan.
Originaali kannentiiviste maksoi mun muistin mukaan reilu 50 egee.
Ford Fiesta ST 2013
#727

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Joulukuu 13. 10:06:07 2004

eiköhän tuo oikaisu ole sallittua silloin, jos myös nokkapukit linjataan uudestaan... Tuo kansi vaan on niin p***eestä että vääntyessä menee usein myös laakerilinjat.

Heittäkää dohc kannella vesilintua ;)
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Joulukuu 13. 11:17:56 2004

Lisää mielenkiintoisia moottoreita, enemmän ja vähemmän tunnettuja. Scorpioista:

http://www.fordscorpio.co.uk/technical.htm
Jäsen #606

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Joulukuu 13. 15:56:21 2004

kuulopuheista kans oon saanu käsitteen että mikäli dohc kantta koneistetaan kannattaa myös lohkon pinta hioa tasaiseksi ja ne nokkalinjat oikaista. kansi (ja lohko?) kun on tehtaalla tehty valmiiksi kieroon niin että kiristettäessä vasta nokkalinjat menee kohdakkain.

Ares, jos sulla ei oo mitään vaivoja sen kannen takia niin älä herrajumala tee sille mitään... monella menny dohc pilalle pakollisenkin kansirempan yhteydessä joten en turhaan koneistelisi sitä jos se on kerran kunnossa.

virityskäyttöön sit on muitakin moottorivaihtoehtoja...

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ma Joulukuu 13. 16:07:28 2004

samiharju kirjoitti:kuulopuheista kans oon saanu käsitteen että mikäli dohc kantta koneistetaan kannattaa myös lohkon pinta hioa tasaiseksi ja ne nokkalinjat oikaista. kansi (ja lohko?) kun on tehtaalla tehty valmiiksi kieroon niin että kiristettäessä vasta nokkalinjat menee kohdakkain.

Ares, jos sulla ei oo mitään vaivoja sen kannen takia niin älä herrajumala tee sille mitään... monella menny dohc pilalle pakollisenkin kansirempan yhteydessä joten en turhaan koneistelisi sitä jos se on kerran kunnossa.

virityskäyttöön sit on muitakin moottorivaihtoehtoja...
Ei oo aikomustakaan tehdä mitään tekniikanvaihtoa. Vähän kuulostais oudolta, kun kerta ne kannet menee kieroon ei ne valmiiksi ole...
Ohc pannun ku nakkais 4x4 cossun öljypohjalla ja imuputkella niin se olis hyvä ,mutta sekin vaatii kuitenkin sen muutoskatsastuksen :lol: Vaikka sinänsä muutosta ei tule 2.0 8v-> 2.0 8v
Kuntoon se pitää kuitenkin saada. Ei kiinosta venttiilikoneiston äänet enää vaikka ei se paha olekkaan ja eniten ottaa päähän ku samanlainen nelikko 10m päässtä pihassa ei pidä ylimääräisiä ääniä ja kiihtyy huomattavasti paremmin.

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Ma Joulukuu 13. 18:01:00 2004

Mut mistä löytyy yli -90 vähäpäästöinen OHC? ku kanta auton vuosimallia vanhempaa ei saa laittaa alunperin vähäpäästöiseen autoon..
#350

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ma Joulukuu 13. 18:36:36 2004

cosworthman kirjoitti:Mut mistä löytyy yli -90 vähäpäästöinen OHC? ku kanta auton vuosimallia vanhempaa ei saa laittaa alunperin vähäpäästöiseen autoon..
Tota en tiennyt... :cry:
Kaikki on niin toivotanta suomessa...

En taida ainakaan uusia nokkia tohon dochiin ostaa. Uuden hinta 300e/kpl :shock:
En tajua kuinka se varaosamyynti kannattaa :?:

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Joulukuu 13. 19:55:49 2004

ukormi kirjoitti:Kone 2.3 SEFI
Koodi Y5A
Tyyppi DOHC
Ollut mm. Scorpioissa vuosina 96-98
Kuutiotilavuus 2295
Teho 147/5600
Vääntö 202/4250
Ruisku EFI

Ja kattejahan noi luonnollisesti kaikki ovat.

On noita ollut foorumillakin myynnissä :D
ja samaa konetta löytyy myös Galaxysta.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Joulukuu 13. 20:11:09 2004

Osta http://212.182.218.44/foorumi/viewtopic.php?t=88115 tuosta koko kone varaosiksi :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ma Joulukuu 13. 20:27:35 2004

ukormi kirjoitti:Osta http://212.182.218.44/foorumi/viewtopic.php?t=88115 tuosta koko kone varaosiksi :D
Olen asioinut kyseisen tyypin kanssa, meinasin jo aiemmin vaihtaa sen ja muuta tohon kauppaamaani sedan sierraan. Tietysti yritän hieroa juuri tälläkin hetkellä kovasti vaihtokauppoja :D

Katsotaan jos turbo+100e rahaa menis läpi :lol:

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Joulukuu 13. 20:43:34 2004

ai meinaat laittaa turbon heti kiertoon :P mäkin laitoin sen v-laatikon jo maailmalle :-)

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ma Joulukuu 13. 23:10:01 2004

samiharju kirjoitti:ai meinaat laittaa turbon heti kiertoon :P mäkin laitoin sen v-laatikon jo maailmalle :-)
Mä hyödyinkin lähinnä tilassa tuossa vaihdossa :) V6 ja laatikko vs turbo kyllä siinä huomattavasti vähemmän tilaa menee :D

Nicke
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Nicke » Ti Joulukuu 14. 21:22:51 2004

Itsellä on kans DOHC kansiremppa menossa.
Odotan tällä hetkellä koeponnistuksen tuloksia.

Vastaa Viestiin