Doch kannesta
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Doch kannesta
KOKEMUKSIA kaivataan ja ei näyttänyt haulla löytyvän kannesta mitään
Paljonko voi pudottaa kannesta dochissa?
Olisko järkevää laittaa sinne joku muu kuin fordin valmistama tai tarvike kannenpahvi?
Tarkoitus olis tehä täysremontti nyt kanteen ja portatata ja ehkä pudottaa vähäsen kantta, oikaisu tehdään joka tapauksessa...
Sitten vielä. Jos joku viitsisi vastata että mistä noihin saa halvalla vakio nokkia? Motonet:stä ei saa. Fordilla on tunnetusti kallista, mutta jos joku tietää paremmin niin kertokoon tänne.
Paljonko voi pudottaa kannesta dochissa?
Olisko järkevää laittaa sinne joku muu kuin fordin valmistama tai tarvike kannenpahvi?
Tarkoitus olis tehä täysremontti nyt kanteen ja portatata ja ehkä pudottaa vähäsen kantta, oikaisu tehdään joka tapauksessa...
Sitten vielä. Jos joku viitsisi vastata että mistä noihin saa halvalla vakio nokkia? Motonet:stä ei saa. Fordilla on tunnetusti kallista, mutta jos joku tietää paremmin niin kertokoon tänne.
-
- Viestit: 192
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 30. 23:28:23 2003
- Paikkakunta: Pori
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Ei oo kai kieroksi mennyt, mutta eikö niis aina jotain pientä ole?Spuler kirjoitti:Joo, DOHC kannen koneistukset on kielletty et jos menee kieroksi yms. niin toinen kansi tilalle.lalli69 kirjoitti:Eihän tuota dokkilaista pysty laskemaan yhtään?!
No yhden tapauksen tiedän. Pudotti 0.85mm ja se oli vähän liikaa

Saahan ne kierotkin vielä hyväksi ku ottaa palotilasta vähän pois ja sitten oikaisu...
Minulla on täys 0 kokemusta noista docheista. Löytyiskö keltään perusteellisiä kuvia kannesta?
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Kuvia ei o, mutta 0.5mm otettiin mun dohc kannesta pois kun se oli kiero, hyvä siitä tuli. Alunperin remppaan ruvettiin sen takia, koska yksi pakoventtiilin ohjuri lähti irti. Samalla ohjureihin koneistettiin lukkorenkaille urat ja sen jälkeen niihin laitettiin k-linerit. Kiellettyhän se on sitä koneistella, mutta mun mielestä 150e rempalla selvis suht edullisesti kun se kesti koko ajan mitä auto mulla oli. Ja ilmeisesti vieläkin toimii. (2vuotta aikaa kohta kun se remppa tehtii)
Jäsen #606
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Jotain 0.5mm olen kanssa ajatellut, että vois olla sopiva
Skorppi: Mitähän mahtaa tälläinen tiiviste maksaa?
Maanantaina kuitenkin pitänee käydä jututtamassa fordin varaosamyyjiä...
Osaisiko joku antaa vähän suuntaa mitä niistä dochin nokkasarjasta kannattaa maksaa sitä vaan etten anna niille liikaa
Nyt jo saa kiittää hyvistä neuvoista
Klubi on asiaa
Skorppi: Mitähän mahtaa tälläinen tiiviste maksaa?
Maanantaina kuitenkin pitänee käydä jututtamassa fordin varaosamyyjiä...
Osaisiko joku antaa vähän suuntaa mitä niistä dochin nokkasarjasta kannattaa maksaa sitä vaan etten anna niille liikaa

Nyt jo saa kiittää hyvistä neuvoista

Klubi on asiaa

-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
- Paikkakunta: Pinehill
Se peltitiiviste kannattaa laittaa, hinta 40€ paikkeill muistaakseni. Mulla meni ekasta nelikko-DOHC:sta 140tkm alkuperäinen tiiviste ja 240tkm halkes kansi. Sit se hitsattiin. Eikai siinä kannen tasottamisessa muuta ku et jos se on paljon kiero ni nokka-akselien linja menee v*tuiks ja nokat katkee..
#350
-
- Ylläpitäjä
Victor reinzin kansipahvi on "peltityyppinen" ja laadukkaan oloinen. Saa esim. ad-varaosaliikkeestä ja maksoi n. 100€. http://www.reinz.de/root/eng/268_484_ENG_HTML.php#
Fordilla originelli pahvi maksoi muistaakseni n.150€. Motonetistä saa normaaleja "pahvitiivisteitä" aika edullisesti mutta päädyttiin kuitenkin kalliinpaan peltiseen sellaiseen...
Fordilla originelli pahvi maksoi muistaakseni n.150€. Motonetistä saa normaaleja "pahvitiivisteitä" aika edullisesti mutta päädyttiin kuitenkin kalliinpaan peltiseen sellaiseen...
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Ei ole näkynyt myynnissä kuin yksi rs2000 kansi ja sekin reilusti ylihinnoiteltu jos ei sitten ollut uusi ja sitä tuskin oli ja 500e oli hintaa...Timo83 kirjoitti:Mie olisin sitä mielta et laittasit verkon painoks sen dohc kannen... Laita tilalle esim rs2000 16v kansi. On vähän viisaampi. Meinaan vaa et tol dohc kannel ei tosiaa tee mitää!!!
Niin eipä toi kansi halki eikä kiero ole, että mitään remonttia ylipäätäänsä tarvitsisi tehdä, mutta teempä kuitenkin
-
- Viestit: 107
- Liittynyt: Ti Helmikuu 12. 9:13:34 2002
- Paikkakunta: Tampere
rs2000 kansien hinnoista ei hajuakaan, mutta www.autio.net näyttää tarjoavan 430e hintaan semmosta. 

-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Ja ainakin se kannattaa muistaa että tuo kannen vaihto 8v to 16v rinnastetaan moottorin vaihtoon= muutoskatsastettava.
Eli osta samointein DOHC 2.3 Scorpion kone
Ei ole varmaan paljonkaan arvokkaampi kuin tuo RS2000 kansi
Eli osta samointein DOHC 2.3 Scorpion kone

Ei ole varmaan paljonkaan arvokkaampi kuin tuo RS2000 kansi
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Niin no, mutta kukas sitä tarkastaaukormi kirjoitti:Ja ainakin se kannattaa muistaa että tuo kannen vaihto 8v to 16v rinnastetaan moottorin vaihtoon= muutoskatsastettava.
Eli osta samointein DOHC 2.3 Scorpion kone![]()
Ei ole varmaan paljonkaan arvokkaampi kuin tuo RS2000 kansi

No joo onhan se vähän huono juttu jos tulee yhtäkkiä lappu tarkastukseen

Kertaakaan en oo nähnyt 2.3 doch konetta tai kuullut semmoisesta. Onko se 8v vai 16v?
Jos tossa Autio.netin kannessa ei muuta tuu mukana ku venttiilit vaan, niin kyllä se vanha kansi saa lähteä porttaukseen. Ihan niinkuin alunperin suunnittelin...
-
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
Ares kirjoitti:Niin no, mutta kukas sitä tarkastaaukormi kirjoitti:Ja ainakin se kannattaa muistaa että tuo kannen vaihto 8v to 16v rinnastetaan moottorin vaihtoon= muutoskatsastettava.
Eli osta samointein DOHC 2.3 Scorpion kone![]()
Ei ole varmaan paljonkaan arvokkaampi kuin tuo RS2000 kansi![]()
No joo onhan se vähän huono juttu jos tulee yhtäkkiä lappu tarkastukseen![]()
Kertaakaan en oo nähnyt 2.3 doch konetta tai kuullut semmoisesta. Onko se 8v vai 16v?
Jos tossa Autio.netin kannessa ei muuta tuu mukana ku venttiilit vaan, niin kyllä se vanha kansi saa lähteä porttaukseen. Ihan niinkuin alunperin suunnittelin...
eikös se oo 16v ja n.140 heppanen kone
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Kone 2.3 SEFI
Koodi Y5A
Tyyppi DOHC
Ollut mm. Scorpioissa vuosina 96-98
Kuutiotilavuus 2295
Teho 147/5600
Vääntö 202/4250
Ruisku EFI
Ja kattejahan noi luonnollisesti kaikki ovat.
On noita ollut foorumillakin myynnissä
Koodi Y5A
Tyyppi DOHC
Ollut mm. Scorpioissa vuosina 96-98
Kuutiotilavuus 2295
Teho 147/5600
Vääntö 202/4250
Ruisku EFI
Ja kattejahan noi luonnollisesti kaikki ovat.
On noita ollut foorumillakin myynnissä

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Lisää mielenkiintoisia moottoreita, enemmän ja vähemmän tunnettuja. Scorpioista:
http://www.fordscorpio.co.uk/technical.htm
http://www.fordscorpio.co.uk/technical.htm
Jäsen #606
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
kuulopuheista kans oon saanu käsitteen että mikäli dohc kantta koneistetaan kannattaa myös lohkon pinta hioa tasaiseksi ja ne nokkalinjat oikaista. kansi (ja lohko?) kun on tehtaalla tehty valmiiksi kieroon niin että kiristettäessä vasta nokkalinjat menee kohdakkain.
Ares, jos sulla ei oo mitään vaivoja sen kannen takia niin älä herrajumala tee sille mitään... monella menny dohc pilalle pakollisenkin kansirempan yhteydessä joten en turhaan koneistelisi sitä jos se on kerran kunnossa.
virityskäyttöön sit on muitakin moottorivaihtoehtoja...
Ares, jos sulla ei oo mitään vaivoja sen kannen takia niin älä herrajumala tee sille mitään... monella menny dohc pilalle pakollisenkin kansirempan yhteydessä joten en turhaan koneistelisi sitä jos se on kerran kunnossa.
virityskäyttöön sit on muitakin moottorivaihtoehtoja...
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Ei oo aikomustakaan tehdä mitään tekniikanvaihtoa. Vähän kuulostais oudolta, kun kerta ne kannet menee kieroon ei ne valmiiksi ole...samiharju kirjoitti:kuulopuheista kans oon saanu käsitteen että mikäli dohc kantta koneistetaan kannattaa myös lohkon pinta hioa tasaiseksi ja ne nokkalinjat oikaista. kansi (ja lohko?) kun on tehtaalla tehty valmiiksi kieroon niin että kiristettäessä vasta nokkalinjat menee kohdakkain.
Ares, jos sulla ei oo mitään vaivoja sen kannen takia niin älä herrajumala tee sille mitään... monella menny dohc pilalle pakollisenkin kansirempan yhteydessä joten en turhaan koneistelisi sitä jos se on kerran kunnossa.
virityskäyttöön sit on muitakin moottorivaihtoehtoja...
Ohc pannun ku nakkais 4x4 cossun öljypohjalla ja imuputkella niin se olis hyvä ,mutta sekin vaatii kuitenkin sen muutoskatsastuksen

Kuntoon se pitää kuitenkin saada. Ei kiinosta venttiilikoneiston äänet enää vaikka ei se paha olekkaan ja eniten ottaa päähän ku samanlainen nelikko 10m päässtä pihassa ei pidä ylimääräisiä ääniä ja kiihtyy huomattavasti paremmin.
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
- Paikkakunta: Pinehill
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Tota en tiennyt...cosworthman kirjoitti:Mut mistä löytyy yli -90 vähäpäästöinen OHC? ku kanta auton vuosimallia vanhempaa ei saa laittaa alunperin vähäpäästöiseen autoon..

Kaikki on niin toivotanta suomessa...
En taida ainakaan uusia nokkia tohon dochiin ostaa. Uuden hinta 300e/kpl

En tajua kuinka se varaosamyynti kannattaa

-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Osta http://212.182.218.44/foorumi/viewtopic.php?t=88115 tuosta koko kone varaosiksi 

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Olen asioinut kyseisen tyypin kanssa, meinasin jo aiemmin vaihtaa sen ja muuta tohon kauppaamaani sedan sierraan. Tietysti yritän hieroa juuri tälläkin hetkellä kovasti vaihtokauppojaukormi kirjoitti:Osta http://212.182.218.44/foorumi/viewtopic.php?t=88115 tuosta koko kone varaosiksi

Katsotaan jos turbo+100e rahaa menis läpi

-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
-
- Ylläpitäjä