IS-turbon sytytysongelmaa

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

toniwe
Viestit: 1074
Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
Paikkakunta: Lahti

IS-turbon sytytysongelmaa

Viesti Kirjoittaja toniwe » Ti Joulukuu 7. 9:19:40 2004

Jos on jo ollut juttua ni laittakaa linkki, en löytänyt haulla.

Eli auto on 2 litranen is sierra ohc koneella. Autossa on vakioruisku lisärikastuksella ja perusennakko n. 20 astetta.

Nyt on ilmennyt ongelma, eli kipinä tuntuis häviivän jossain 2200-2500 sekä 2700-2900 rpm välillä, eli jos lähtee rauhallisesti kiihdyttämään niin noilla kohdilla nykäsee aina kerran, aivan kuin jäisi sytyttämättä, kovaa kiihdytettäessä ei välttämättä nykäse.

Johtuuko tämä nyt siitä että tuo motocraftin jakaja on rikki, eli ennakko heittelee tolla kohden vai mistä kannattais lähtee vikaa paikallistaa?

Ja selvennykseksi, auto on pelannut 10tkm ilman ongelmia ja nyt ei oo mitään muutettu ja toi on ilmentynyt jostain.

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ti Joulukuu 7. 11:30:16 2004

voisko johtua ilman kylmenemisestä? is.n ruisku+ja joku lisärikastus mitkä on säädetty lämpimällä ilmalla. mitäs seossuhde mittari näyttää? jos kevyesti kiihdyttää niin ahdot ei nouse ja voi tulla tollainen kuollut kohta polttoaineen saantiin...ehkä.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: IS-turbon sytytysongelmaa

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Joulukuu 7. 12:34:50 2004

toniwe kirjoitti:Jos on jo ollut juttua ni laittakaa linkki, en löytänyt haulla.

Eli auto on 2 litranen is sierra ohc koneella. Autossa on vakioruisku lisärikastuksella ja perusennakko n. 20 astetta.

Nyt on ilmennyt ongelma, eli kipinä tuntuis häviivän jossain 2200-2500 sekä 2700-2900 rpm välillä, eli jos lähtee rauhallisesti kiihdyttämään niin noilla kohdilla nykäsee aina kerran, aivan kuin jäisi sytyttämättä, kovaa kiihdytettäessä ei välttämättä nykäse.

Johtuuko tämä nyt siitä että tuo motocraftin jakaja on rikki, eli ennakko heittelee tolla kohden vai mistä kannattais lähtee vikaa paikallistaa?

Ja selvennykseksi, auto on pelannut 10tkm ilman ongelmia ja nyt ei oo mitään muutettu ja toi on ilmentynyt jostain.
Mulla on sama ongelma ollut, valitettavasti en sitä saanut korjattua kuin sillä, että kiihdytys tasaisesti läppä auki ei tuota tee..
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

toniwe
Viestit: 1074
Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja toniwe » Ma Joulukuu 13. 13:08:48 2004

puuhapete kirjoitti:voisko johtua ilman kylmenemisestä? is.n ruisku+ja joku lisärikastus mitkä on säädetty lämpimällä ilmalla. mitäs seossuhde mittari näyttää? jos kevyesti kiihdyttää niin ahdot ei nouse ja voi tulla tollainen kuollut kohta polttoaineen saantiin...ehkä.
No kyllä toi seossuhde tuntus olevan kohallaan, mutta nyt kun tuli tää polttoaineen saanti puheeks niin tuntuu kyllä siltä että siinä on sitä vikaa. Tutkin lisää, kiitos vinkistä!

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja pylvis » Ma Joulukuu 13. 17:52:09 2004

toniwe kirjoitti:
puuhapete kirjoitti:voisko johtua ilman kylmenemisestä? is.n ruisku+ja joku lisärikastus mitkä on säädetty lämpimällä ilmalla. mitäs seossuhde mittari näyttää? jos kevyesti kiihdyttää niin ahdot ei nouse ja voi tulla tollainen kuollut kohta polttoaineen saantiin...ehkä.
No kyllä toi seossuhde tuntus olevan kohallaan, mutta nyt kun tuli tää polttoaineen saanti puheeks niin tuntuu kyllä siltä että siinä on sitä vikaa. Tutkin lisää, kiitos vinkistä!
mittaa samalla polttoainepumpulle tuleva jännite
#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Joulukuu 14. 12:43:53 2004

toniwe kirjoitti:
puuhapete kirjoitti:voisko johtua ilman kylmenemisestä? is.n ruisku+ja joku lisärikastus mitkä on säädetty lämpimällä ilmalla. mitäs seossuhde mittari näyttää? jos kevyesti kiihdyttää niin ahdot ei nouse ja voi tulla tollainen kuollut kohta polttoaineen saantiin...ehkä.
No kyllä toi seossuhde tuntus olevan kohallaan, mutta nyt kun tuli tää polttoaineen saanti puheeks niin tuntuu kyllä siltä että siinä on sitä vikaa. Tutkin lisää, kiitos vinkistä!
Ainakin seoksia tarkkaillessa mulla meni hetkellisesti laihalle juuri tuossa kohdassa....
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

toniwe
Viestit: 1074
Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja toniwe » Su Tammikuu 23. 10:10:15 2005

Nostetaas aihetta pinnalle kun tuli taas ajankohtaiseksi,

Otin taas sierran tuossa ajoon ja ongelmat ei ainakaan ole kadonneet :(
Eli tuossa 2000-3000 kierrosten välissä seokset menee laihalle mutta pikkasen ku antaa lisää kaasua niin palaa normaaliks, tää on varsin rasittavaa kun noi on just ne kierroksen millä yleensä talvisin tulee ajettua tasakaasulla.

Bensanpaineissa ei piikkejä ole, joten se ei liene ongelman aiheuttaja. Johtuuko sitten vaan tuosta IS:n moottorinohjauksesta, suunnitelmissa on nyt ruveta väsäämään megasquirt tohon ja jos tätä ei muuten saa kuntoo ni se lienee sit ainoita vaihtoehtoja.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Tammikuu 23. 14:14:48 2005

Tuntuu olevan sama "vika" myös mulla tuossa is urbassa eli ilmojen viilennetty alkoi seokset olla just tuossa kohdassa laihan rajalla.Omassa on ilmamäärämittarista ruuvi "tapissa" ja en ole jaksanut ruveta jousta säätämään.Itsellä ei ainakaan vielä ole ruvennut nykimään vaikka seokset tippuvat tuossa matka-ajossa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Viesti Kirjoittaja Newis » Ma Tammikuu 24. 0:26:46 2005

Pari vinkkiä toniwe:lle kun katsoin konehuonettasi kuvissa.

1) Osta bensanpaineensäädin ja rikasta

2) Siirrä tuo ilmamäärämittari toiselle puolelle, jolloin imuputket eivät ole noin hiivatin pitkät.

ja

3) Osta täyssäädettävä laadukas ruisku ;)

toniwe
Viestit: 1074
Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja toniwe » Ma Tammikuu 24. 6:58:41 2005

Newis kirjoitti:Pari vinkkiä toniwe:lle kun katsoin konehuonettasi kuvissa.

1) Osta bensanpaineensäädin ja rikasta

2) Siirrä tuo ilmamäärämittari toiselle puolelle, jolloin imuputket eivät ole noin hiivatin pitkät.

ja

3) Osta täyssäädettävä laadukas ruisku ;)
Tulossa on, mutta tarvis nyt vielä muutamaksi kuukaudeksi jotain tehdä tuolle :)

Vastaa Viestiin