IS-turbon sytytysongelmaa
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1074
- Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
- Paikkakunta: Lahti
IS-turbon sytytysongelmaa
Jos on jo ollut juttua ni laittakaa linkki, en löytänyt haulla.
Eli auto on 2 litranen is sierra ohc koneella. Autossa on vakioruisku lisärikastuksella ja perusennakko n. 20 astetta.
Nyt on ilmennyt ongelma, eli kipinä tuntuis häviivän jossain 2200-2500 sekä 2700-2900 rpm välillä, eli jos lähtee rauhallisesti kiihdyttämään niin noilla kohdilla nykäsee aina kerran, aivan kuin jäisi sytyttämättä, kovaa kiihdytettäessä ei välttämättä nykäse.
Johtuuko tämä nyt siitä että tuo motocraftin jakaja on rikki, eli ennakko heittelee tolla kohden vai mistä kannattais lähtee vikaa paikallistaa?
Ja selvennykseksi, auto on pelannut 10tkm ilman ongelmia ja nyt ei oo mitään muutettu ja toi on ilmentynyt jostain.
Eli auto on 2 litranen is sierra ohc koneella. Autossa on vakioruisku lisärikastuksella ja perusennakko n. 20 astetta.
Nyt on ilmennyt ongelma, eli kipinä tuntuis häviivän jossain 2200-2500 sekä 2700-2900 rpm välillä, eli jos lähtee rauhallisesti kiihdyttämään niin noilla kohdilla nykäsee aina kerran, aivan kuin jäisi sytyttämättä, kovaa kiihdytettäessä ei välttämättä nykäse.
Johtuuko tämä nyt siitä että tuo motocraftin jakaja on rikki, eli ennakko heittelee tolla kohden vai mistä kannattais lähtee vikaa paikallistaa?
Ja selvennykseksi, auto on pelannut 10tkm ilman ongelmia ja nyt ei oo mitään muutettu ja toi on ilmentynyt jostain.
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
voisko johtua ilman kylmenemisestä? is.n ruisku+ja joku lisärikastus mitkä on säädetty lämpimällä ilmalla. mitäs seossuhde mittari näyttää? jos kevyesti kiihdyttää niin ahdot ei nouse ja voi tulla tollainen kuollut kohta polttoaineen saantiin...ehkä.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Re: IS-turbon sytytysongelmaa
Mulla on sama ongelma ollut, valitettavasti en sitä saanut korjattua kuin sillä, että kiihdytys tasaisesti läppä auki ei tuota tee..toniwe kirjoitti:Jos on jo ollut juttua ni laittakaa linkki, en löytänyt haulla.
Eli auto on 2 litranen is sierra ohc koneella. Autossa on vakioruisku lisärikastuksella ja perusennakko n. 20 astetta.
Nyt on ilmennyt ongelma, eli kipinä tuntuis häviivän jossain 2200-2500 sekä 2700-2900 rpm välillä, eli jos lähtee rauhallisesti kiihdyttämään niin noilla kohdilla nykäsee aina kerran, aivan kuin jäisi sytyttämättä, kovaa kiihdytettäessä ei välttämättä nykäse.
Johtuuko tämä nyt siitä että tuo motocraftin jakaja on rikki, eli ennakko heittelee tolla kohden vai mistä kannattais lähtee vikaa paikallistaa?
Ja selvennykseksi, auto on pelannut 10tkm ilman ongelmia ja nyt ei oo mitään muutettu ja toi on ilmentynyt jostain.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 1074
- Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
- Paikkakunta: Lahti
No kyllä toi seossuhde tuntus olevan kohallaan, mutta nyt kun tuli tää polttoaineen saanti puheeks niin tuntuu kyllä siltä että siinä on sitä vikaa. Tutkin lisää, kiitos vinkistä!puuhapete kirjoitti:voisko johtua ilman kylmenemisestä? is.n ruisku+ja joku lisärikastus mitkä on säädetty lämpimällä ilmalla. mitäs seossuhde mittari näyttää? jos kevyesti kiihdyttää niin ahdot ei nouse ja voi tulla tollainen kuollut kohta polttoaineen saantiin...ehkä.
-
- Viestit: 687
- Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
- Paikkakunta: Lahti
mittaa samalla polttoainepumpulle tuleva jännitetoniwe kirjoitti:No kyllä toi seossuhde tuntus olevan kohallaan, mutta nyt kun tuli tää polttoaineen saanti puheeks niin tuntuu kyllä siltä että siinä on sitä vikaa. Tutkin lisää, kiitos vinkistä!puuhapete kirjoitti:voisko johtua ilman kylmenemisestä? is.n ruisku+ja joku lisärikastus mitkä on säädetty lämpimällä ilmalla. mitäs seossuhde mittari näyttää? jos kevyesti kiihdyttää niin ahdot ei nouse ja voi tulla tollainen kuollut kohta polttoaineen saantiin...ehkä.
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Ainakin seoksia tarkkaillessa mulla meni hetkellisesti laihalle juuri tuossa kohdassa....toniwe kirjoitti:No kyllä toi seossuhde tuntus olevan kohallaan, mutta nyt kun tuli tää polttoaineen saanti puheeks niin tuntuu kyllä siltä että siinä on sitä vikaa. Tutkin lisää, kiitos vinkistä!puuhapete kirjoitti:voisko johtua ilman kylmenemisestä? is.n ruisku+ja joku lisärikastus mitkä on säädetty lämpimällä ilmalla. mitäs seossuhde mittari näyttää? jos kevyesti kiihdyttää niin ahdot ei nouse ja voi tulla tollainen kuollut kohta polttoaineen saantiin...ehkä.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 1074
- Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
- Paikkakunta: Lahti
Nostetaas aihetta pinnalle kun tuli taas ajankohtaiseksi,
Otin taas sierran tuossa ajoon ja ongelmat ei ainakaan ole kadonneet
Eli tuossa 2000-3000 kierrosten välissä seokset menee laihalle mutta pikkasen ku antaa lisää kaasua niin palaa normaaliks, tää on varsin rasittavaa kun noi on just ne kierroksen millä yleensä talvisin tulee ajettua tasakaasulla.
Bensanpaineissa ei piikkejä ole, joten se ei liene ongelman aiheuttaja. Johtuuko sitten vaan tuosta IS:n moottorinohjauksesta, suunnitelmissa on nyt ruveta väsäämään megasquirt tohon ja jos tätä ei muuten saa kuntoo ni se lienee sit ainoita vaihtoehtoja.
Otin taas sierran tuossa ajoon ja ongelmat ei ainakaan ole kadonneet

Eli tuossa 2000-3000 kierrosten välissä seokset menee laihalle mutta pikkasen ku antaa lisää kaasua niin palaa normaaliks, tää on varsin rasittavaa kun noi on just ne kierroksen millä yleensä talvisin tulee ajettua tasakaasulla.
Bensanpaineissa ei piikkejä ole, joten se ei liene ongelman aiheuttaja. Johtuuko sitten vaan tuosta IS:n moottorinohjauksesta, suunnitelmissa on nyt ruveta väsäämään megasquirt tohon ja jos tätä ei muuten saa kuntoo ni se lienee sit ainoita vaihtoehtoja.
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Tuntuu olevan sama "vika" myös mulla tuossa is urbassa eli ilmojen viilennetty alkoi seokset olla just tuossa kohdassa laihan rajalla.Omassa on ilmamäärämittarista ruuvi "tapissa" ja en ole jaksanut ruveta jousta säätämään.Itsellä ei ainakaan vielä ole ruvennut nykimään vaikka seokset tippuvat tuossa matka-ajossa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 399
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002
-
- Viestit: 1074
- Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
- Paikkakunta: Lahti
Tulossa on, mutta tarvis nyt vielä muutamaksi kuukaudeksi jotain tehdä tuolleNewis kirjoitti:Pari vinkkiä toniwe:lle kun katsoin konehuonettasi kuvissa.
1) Osta bensanpaineensäädin ja rikasta
2) Siirrä tuo ilmamäärämittari toiselle puolelle, jolloin imuputket eivät ole noin hiivatin pitkät.
ja
3) Osta täyssäädettävä laadukas ruisku
