Turbiinien erot + LAATIKKOJEN ÖLJYT?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Turbiinien erot + LAATIKKOJEN ÖLJYT?

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Joulukuu 14. 16:35:34 2004

Onko esimerkiksi C3 ja A4LD tomaattien turbiineilla eroja muuten kun vetolevyn kiinnityksen osalta? eli voinko laittaa A4LD:ssä olleen turbiinin C3 laatikon kanssa paikalleen?
Viimeksi muokannut samiharju, To Joulukuu 16. 22:21:15 2004. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » Ti Joulukuu 14. 18:02:46 2004

No eikös A4LD:n turbiini ole mahdollista lukita siten että pumppupyörä ja impelleri ovat yhtä puuta? Sen perusteella luulisi eroa olevan.
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Joulukuu 16. 22:20:59 2004

Paljonkos em. tomaatteihin pitää laittaa öljyä? onko muuta väliä kun perus halvinta aft mömmöä vaan laittaa? entäs turbiini; pitäisikö siihenkin vaihtaa öljyt ja kuinka paljon? pitäis 2 lootaa laittaa pelittämään täs joulun tienoilla..

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Pe Joulukuu 17. 0:00:30 2004

mä en ainakaan voi suositella halvinta atf öljyä mihinkään. osta laatikon specsien mukaista. eli SQM-2C9010-A (TQ Dexron II) ja 8.5 litraa kuivasta.

turbiiniin voi vaihtaa öljyn, mullon siihen ohjeetkin. tosin turbohydramatikkiin, mutta voitaneen soveltaa A4LD laatikkoonkin. hyödystä en mene sanomaan mitään, mutta on mahdollista ja jenkkipeleihin sitä on tehty.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Joulukuu 17. 0:53:31 2004

siis 8,5litraa A4LD vai C3 lootaan?

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » Pe Joulukuu 17. 8:14:29 2004

Siis C3-laatikkoon laitetaan Type F -automaattivaihteistoöljyä. Ei löydy enää joka tarvikeliikkeestä. Tuskin lootan saa niin kuivaksi että sinne ihan tuota määrää menisi. Mulla oli Taunuksen öljypohja irti, valve body ja paineakku päreinä ja turbiinin proppu auki, ja olisiko reilu 6 litraa mennyt sen jälkeen.
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

scorpio4x4
Viestit: 252
Liittynyt: To Joulukuu 18. 20:16:46 2003
Paikkakunta: Suomen hollanti

Viesti Kirjoittaja scorpio4x4 » Pe Joulukuu 17. 8:23:40 2004

Tuo 8.5 on A4LD tilavuus ainakii kokemuksen pohjalta...
Ja mikäli en oo väärin ymmärtäny ni kys. lodjussa öljyt kyllä joutuu turbiiniinkin kun käytetään, isompi määrä vaihtuu tietenkin jos valuttaa turbiinin tyhjäx.
Automaatti huolto suositteli että 4-5l/ylämerkkiin öljyä paikalleen laiton jälkeen ja sit käytellään paikallaan ja käydään kaikki vaihteet läpi, jonka jälkeen tarkistus ja varovainen koeajo ja jälleen tarkistus..
#636
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu ;)

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Pe Joulukuu 17. 20:49:02 2004

samiharju kirjoitti:siis 8,5litraa A4LD vai C3 lootaan?
jep eli kuten Hessu sanoikin, niin A4LD lootaan menee tota mainitsemaani litkua. ja 8.5 on todellakin kuivatilvauus, eli ilman täydellistä purkua tuskin saat menemään 8.5 litraa öljyä sinne. riippuu kuinka osiksi sen meinaat laittaa, paljonko sinne suunnilleen menee.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Vastaa Viestiin