Vanhempaan escorttiin uudemman konetta.

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

hihnala
Ylläpitäjä

Vanhempaan escorttiin uudemman konetta.

Viesti Kirjoittaja hihnala » La Joulukuu 18. 21:41:25 2004

Elikkä tarkoitus olisi ottaa 93` Escortin cvh kone+laatikko ja laittaa ne 87` Escortin nokalle. Meneekö suoraan vai pitääkö jotain "modifoida" eli esim miten on vetarien sopivuus? Myös efi ruiskun otan tuosta uudemmasta.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Joulukuu 19. 0:29:45 2004

Ilmeisesti tarkoitat zetec -moottoria (-93, tilavuus 1,6-1,8 ), ja vanha lienee CVH (-87 1,4 -1,6). -Olettaen näin-, niin:
moottori sopii muuten, mutta jakopään korvake täytyy kätevöidä. Laatikko on liki sama (B5 vs. IB5 jos muistan oikein), vetarit sopivat suoraan. Poikkeus on jos zetec on 130hv; silloin lodju on MTX75 ja rakentelua vetareissa piisaa.
Ja jos kyseessä on -87 1,3 (Valencia/HCS), ota pyörännavat ja vetarit CVH -koneisesta.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

hihnala
Ylläpitäjä

cvh

Viesti Kirjoittaja hihnala » Su Joulukuu 19. 1:54:28 2004

Cvh moottoria meinasin. Eikös mk4 ja mk5 korimallisten Escorttien Cvh koneet ole aikalailla samat? Eli sitä tietoa olen vailla että meneekö tuo mk5 korimallisen CVH moottori suoraan tuohon vanhempaan? Koska olisi tiedossa vähän ajettu mk5 korimallinen josta saisin myös EFI ruiskun. Nykyisessä moottorissa MFI.

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Su Joulukuu 19. 13:47:59 2004

sopii..
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Trooper82
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » Su Joulukuu 19. 20:06:04 2004

Escort-clubilla yks jamppa vaihto kanssa vastaavan myllyn mk4 escoon. Näytti kuvien ja juttujen perusteella ainakin meenneen projekti loistavasti.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Joulukuu 19. 20:08:51 2004

Oletin että zetec, koska suomessa esco vuonna -93 oli ainoastaan erikoistilauksesta saatavana 1,4 -litraisena cvh.lla. Muuten esco tuli alk. syksy -92 aina 1,8 zetec ja vähän myöh. + 1,6 zetec.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Joulukuu 20. 11:40:01 2004

Itsekin olin sinä uskossa, että 92 tehtiin viimeiset 1.6 CVH escot. Joka tapauksessa kone ja laatikko sopii heittämällä. Imuputkista ja muista en ole 100% varma. Voi olla että jotakin säiliöitä ja pikutavaraa voi joutua uudelleensijoittamaan. mk4 Escon vetarit sopii suoraan tuohon laatikkoon, joka ilmeisesti ei edes ole IB5. IB5 tuli muistaakseni vasta -95, mutta on joka tapauksessa lähes sama laatikko kuin vanhempi jota jostakin syystä kutsutaan sekä BC ja B5 nimellä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Pe Tammikuu 28. 14:58:59 2005

Se 1.4 PTE moottori (jota on käytetty uudemmissa malleissa Zetecin tultua) on sama tuttu CVH, mutta korkeammalla puristussuhteella (8.5 vrt 9.5). Muuta eroa en oikein äkkiseltään löytänyt. Materiaalieroihin en ota kantaa.

Ota sitten kaikki tarvittava ruiskulaitteisto. 1.6 CVH EFi:ssä on 1.6 CVH MFi mekaaniseen verrattuna kampiakselintunnistin, virranjakajalle ei tarvita enää voimaa nokka-akselilta (ei HAL-anturia ja kannen päädyssä on tulppa) ja kaiken lisäksi tilaakin tulee ehkä jäämään lisää, kun iso määräjakaja jää pois (EFi:ssä MAP). Ruisku- ja sytkäpurkit saa varmaan soviteltua helposti Mk4 XR3i ja RST:n mallisesti hyvin konehuoneen puolelle rintapeltiin tuulilasin pyyhkijän vivuston luokse. Joku brittivirityssivu väitti myös, että EFi:n kansi virtaisi vakiona jo paremmin kuin vanhemmat.

Vastaa Viestiin