Vanhempaan escorttiin uudemman konetta.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Vanhempaan escorttiin uudemman konetta.
Elikkä tarkoitus olisi ottaa 93` Escortin cvh kone+laatikko ja laittaa ne 87` Escortin nokalle. Meneekö suoraan vai pitääkö jotain "modifoida" eli esim miten on vetarien sopivuus? Myös efi ruiskun otan tuosta uudemmasta.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Ilmeisesti tarkoitat zetec -moottoria (-93, tilavuus 1,6-1,8 ), ja vanha lienee CVH (-87 1,4 -1,6). -Olettaen näin-, niin:
moottori sopii muuten, mutta jakopään korvake täytyy kätevöidä. Laatikko on liki sama (B5 vs. IB5 jos muistan oikein), vetarit sopivat suoraan. Poikkeus on jos zetec on 130hv; silloin lodju on MTX75 ja rakentelua vetareissa piisaa.
Ja jos kyseessä on -87 1,3 (Valencia/HCS), ota pyörännavat ja vetarit CVH -koneisesta.
moottori sopii muuten, mutta jakopään korvake täytyy kätevöidä. Laatikko on liki sama (B5 vs. IB5 jos muistan oikein), vetarit sopivat suoraan. Poikkeus on jos zetec on 130hv; silloin lodju on MTX75 ja rakentelua vetareissa piisaa.
Ja jos kyseessä on -87 1,3 (Valencia/HCS), ota pyörännavat ja vetarit CVH -koneisesta.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Ylläpitäjä
cvh
Cvh moottoria meinasin. Eikös mk4 ja mk5 korimallisten Escorttien Cvh koneet ole aikalailla samat? Eli sitä tietoa olen vailla että meneekö tuo mk5 korimallisen CVH moottori suoraan tuohon vanhempaan? Koska olisi tiedossa vähän ajettu mk5 korimallinen josta saisin myös EFI ruiskun. Nykyisessä moottorissa MFI.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Itsekin olin sinä uskossa, että 92 tehtiin viimeiset 1.6 CVH escot. Joka tapauksessa kone ja laatikko sopii heittämällä. Imuputkista ja muista en ole 100% varma. Voi olla että jotakin säiliöitä ja pikutavaraa voi joutua uudelleensijoittamaan. mk4 Escon vetarit sopii suoraan tuohon laatikkoon, joka ilmeisesti ei edes ole IB5. IB5 tuli muistaakseni vasta -95, mutta on joka tapauksessa lähes sama laatikko kuin vanhempi jota jostakin syystä kutsutaan sekä BC ja B5 nimellä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Se 1.4 PTE moottori (jota on käytetty uudemmissa malleissa Zetecin tultua) on sama tuttu CVH, mutta korkeammalla puristussuhteella (8.5 vrt 9.5). Muuta eroa en oikein äkkiseltään löytänyt. Materiaalieroihin en ota kantaa.
Ota sitten kaikki tarvittava ruiskulaitteisto. 1.6 CVH EFi:ssä on 1.6 CVH MFi mekaaniseen verrattuna kampiakselintunnistin, virranjakajalle ei tarvita enää voimaa nokka-akselilta (ei HAL-anturia ja kannen päädyssä on tulppa) ja kaiken lisäksi tilaakin tulee ehkä jäämään lisää, kun iso määräjakaja jää pois (EFi:ssä MAP). Ruisku- ja sytkäpurkit saa varmaan soviteltua helposti Mk4 XR3i ja RST:n mallisesti hyvin konehuoneen puolelle rintapeltiin tuulilasin pyyhkijän vivuston luokse. Joku brittivirityssivu väitti myös, että EFi:n kansi virtaisi vakiona jo paremmin kuin vanhemmat.
Ota sitten kaikki tarvittava ruiskulaitteisto. 1.6 CVH EFi:ssä on 1.6 CVH MFi mekaaniseen verrattuna kampiakselintunnistin, virranjakajalle ei tarvita enää voimaa nokka-akselilta (ei HAL-anturia ja kannen päädyssä on tulppa) ja kaiken lisäksi tilaakin tulee ehkä jäämään lisää, kun iso määräjakaja jää pois (EFi:ssä MAP). Ruisku- ja sytkäpurkit saa varmaan soviteltua helposti Mk4 XR3i ja RST:n mallisesti hyvin konehuoneen puolelle rintapeltiin tuulilasin pyyhkijän vivuston luokse. Joku brittivirityssivu väitti myös, että EFi:n kansi virtaisi vakiona jo paremmin kuin vanhemmat.