Ruiskuboxin johdot?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
- Paikkakunta: Tampere
Ruiskuboxin johdot?
Huomenta vaan kaikille!
Tein sitte sellasen jutun että siirsin Scorppiosta ruiskun Sierraani. Siis koko ruiskuhässäkkä ja Johtosarja. Asennus onnistu mutta ei lähe käyntii. Kaikki muut johdot on tarkastettu korjausoppaan mukaan ja virta kulkee minne pitääkin mutta yks johto on vielä arvoitus.
Johto nro 30, värikoodi Bn/W eli siis ruskea/valkonen. Onko kyseiseen johtoon tultava virta vai onko se maadotusjohto.
Kyseessä 2litrasen Scorppion ruisku. Vm -88.
Otin ruiskun automaattiscorpparista, jos tuosta tiedosta mitään hyötyä. Ei Lambda anturia.
2 viikkoo auto nyt seissy ja olis kiva päästä kaupungille kattelee hunajapupuja nyt ku ilmatki jo lämpenee...
Tein sitte sellasen jutun että siirsin Scorppiosta ruiskun Sierraani. Siis koko ruiskuhässäkkä ja Johtosarja. Asennus onnistu mutta ei lähe käyntii. Kaikki muut johdot on tarkastettu korjausoppaan mukaan ja virta kulkee minne pitääkin mutta yks johto on vielä arvoitus.
Johto nro 30, värikoodi Bn/W eli siis ruskea/valkonen. Onko kyseiseen johtoon tultava virta vai onko se maadotusjohto.
Kyseessä 2litrasen Scorppion ruisku. Vm -88.
Otin ruiskun automaattiscorpparista, jos tuosta tiedosta mitään hyötyä. Ei Lambda anturia.
2 viikkoo auto nyt seissy ja olis kiva päästä kaupungille kattelee hunajapupuja nyt ku ilmatki jo lämpenee...
#764
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Ainakin netissä monessa paikassa missä on EEC-IV boksin nastoista kerrottu jotain, on nasta 30 automaateissa vapaatunnistin. Yritä täräyttää se piuha maihin, korjausoppaassa ainakin sellaseen anturiin menee vain maa ja joku muu johto, joka mitä ilmeisimmin päättyy boksin nastaan 30. Loppuu nimittäin sellaiseen laatikkoon missä on viittaus toiseen kaavioon. Tätä kirjaa (Sierran korjausopas, Alfamer) tehtäessä ei ole laitettu kaavioita minkäänlaiseen järjestykseen, eli on aika paha alkaa arpomaan mitä kaaviota niillä viittauksilla tarkoitetaan.
Jäsen #606
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
- Paikkakunta: Tampere
Alfamerin kirjan kanssa sen rakensinki ja juuri tuo viittaus tuntemattomaan kohteeseen hämmentää.
Ei kehtais polttaa tuota boxia kokeilemalla eri vaihtoehtoja ja siks aatteli kysästä ensin.
Tosin siinä kaaviossa on joku maadotuspiuha oktaaninsäätönamiskuukkelilta(mitä siis ei tuossa mun ruiskussa ainakaan oo) ja maadotusmerkin kohalla lukee että vain käsivaihteisissa versioissa, mut tarvii kokeilla tuota ruskea/valkean maadotusta.
Tähän vielä lisäisin että uusikaa ihmiset ajoissa kirjaston lainat. Itteläni oli kaks päivää myöhässä kirjat nii paukahti 1,35 euroo sakkoa!!!
Ei kehtais polttaa tuota boxia kokeilemalla eri vaihtoehtoja ja siks aatteli kysästä ensin.
Tosin siinä kaaviossa on joku maadotuspiuha oktaaninsäätönamiskuukkelilta(mitä siis ei tuossa mun ruiskussa ainakaan oo) ja maadotusmerkin kohalla lukee että vain käsivaihteisissa versioissa, mut tarvii kokeilla tuota ruskea/valkean maadotusta.
Tähän vielä lisäisin että uusikaa ihmiset ajoissa kirjaston lainat. Itteläni oli kaks päivää myöhässä kirjat nii paukahti 1,35 euroo sakkoa!!!
#764
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
-
- Ylläpitäjä
automaattihan ei starttaa, jos valitsin ei ole vapaalla, joten kyllä sen piuhan on syytä olla paikallaan. Se että meneekö piuhaan maa/5V/14.8V vain jotakin muuta, on mielenkiintoisempi juttu. Selvinnee jos joku mittaa.
Automaatin boxi ei varmasti käynnistä moottoria ilman signaalia tuolta vapaavalitsimelta. Anakaan sellaista autoa ei voi myydä jenkeissä
Automaatin boxi ei varmasti käynnistä moottoria ilman signaalia tuolta vapaavalitsimelta. Anakaan sellaista autoa ei voi myydä jenkeissä

-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Kai oot muistanu ladata akun jos auto on seissy pari viikkoa 

http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Onko toi ruisku sitten purettu käyntikuntosesta autosta. Rupee kuulostamaan siltä, että vika ois jossain muualla kuin johdoissa. Eli jos ei tuu kipinää niin käy koko johtosarjan liittimet läpi. Puhdistele ja painela esim. piikkipäisellä virtakynällä noi liiittimien nastat läpi. Jos ei vieläkään tulosta, yritä saada jostain samanlaisilla palikoilla oleva sierra lainaan ja vaihtele noi osat ja kato auttaako.
Pieni omakohtainen kokemus ruiskun johtosarjasta. Ostin käyntikunnottomana sierran johon oli jälkeen päin ruuvattu ruisku kiinni. Vikaa ei löytynyt, vaikka kokeiltiin 3 eri boksia, 3 eri syttyboksia, 3 eri virranjakajaa ja muutamaa puolaa. Purin ton johtosarjan eristykset pois ja tutkin johtojen kunnon ja mittailin niitä, että kaikki on OK. Johtosarja kävi autossa ja irralleen 5-10 kertaa ja sitten luovutin. Kikkailin kyseiseen autoon uuden johtosarjan ja jätin ton huonon johtosarjan hyllyyn. Uudella johtosarjalla sain auton heti käyntiin ja sen jälkeen testasin vielä kaikki kokeiluissa käytetyt osat, jotka oli kaikki ehjiä. Vika siis johtosarjassa.
No sitten se hauskin osuus eli ajattelin, että ei toi johtosarja voi kovin pahasti paskana olla ja mittailin sen vielä uudelleen läpi. En löytänyt mitään vikaa. Sitten kävin juuri kaikki liittimien päät läpi ja painelin niihin lisää puristusta. Ja eikun johtosarja kiinni, kun vaihdoin kaasarin tilalle ruiskua. Suuri yllätys oli kun auto lähti kertaalleen hylätyllä johtosarjalla laakista käyntiin. Boksin liittimestä oli yksi nasta vähän painunut ja vinossa siellä sisällä muuten kaikki näytti ihan OK:lta. En osaa sanoa mikä ton vian (kipinän puute) loppujen lopuksi aiheutti, mutta se oli kuitenkin johtosarjasssa ja korjaantui tolla painelulla.
Pieni omakohtainen kokemus ruiskun johtosarjasta. Ostin käyntikunnottomana sierran johon oli jälkeen päin ruuvattu ruisku kiinni. Vikaa ei löytynyt, vaikka kokeiltiin 3 eri boksia, 3 eri syttyboksia, 3 eri virranjakajaa ja muutamaa puolaa. Purin ton johtosarjan eristykset pois ja tutkin johtojen kunnon ja mittailin niitä, että kaikki on OK. Johtosarja kävi autossa ja irralleen 5-10 kertaa ja sitten luovutin. Kikkailin kyseiseen autoon uuden johtosarjan ja jätin ton huonon johtosarjan hyllyyn. Uudella johtosarjalla sain auton heti käyntiin ja sen jälkeen testasin vielä kaikki kokeiluissa käytetyt osat, jotka oli kaikki ehjiä. Vika siis johtosarjassa.
No sitten se hauskin osuus eli ajattelin, että ei toi johtosarja voi kovin pahasti paskana olla ja mittailin sen vielä uudelleen läpi. En löytänyt mitään vikaa. Sitten kävin juuri kaikki liittimien päät läpi ja painelin niihin lisää puristusta. Ja eikun johtosarja kiinni, kun vaihdoin kaasarin tilalle ruiskua. Suuri yllätys oli kun auto lähti kertaalleen hylätyllä johtosarjalla laakista käyntiin. Boksin liittimestä oli yksi nasta vähän painunut ja vinossa siellä sisällä muuten kaikki näytti ihan OK:lta. En osaa sanoa mikä ton vian (kipinän puute) loppujen lopuksi aiheutti, mutta se oli kuitenkin johtosarjasssa ja korjaantui tolla painelulla.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 8:24:00 2002
- Paikkakunta: Myrskylä
a: vaihdoitko myös bensapumpun? ruiskuhan tarvitsee kunnolla painetta toimiakseen.
b: vaihdoitko jakajan? EEC-IV hoitaa myös kipinän, eikä toimi ellei saa jakajalta signaalia.
c: alkaako pumppu surista n. sekunnin ajan, kun kääntää virrat päälle?
d: se automaatin p-asennon tunnistimen piuha kannataa kierrättää esim käsijarrun kautta, boxi kuvittelee olevansa oikeasti automaattivaihteisessa...
jos näistä mitään apua...
b: vaihdoitko jakajan? EEC-IV hoitaa myös kipinän, eikä toimi ellei saa jakajalta signaalia.
c: alkaako pumppu surista n. sekunnin ajan, kun kääntää virrat päälle?
d: se automaatin p-asennon tunnistimen piuha kannataa kierrättää esim käsijarrun kautta, boxi kuvittelee olevansa oikeasti automaattivaihteisessa...
jos näistä mitään apua...
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 8:24:00 2002
- Paikkakunta: Myrskylä
tarkkaa vastusarvoa en tiedä, mutta jos molemmissa pareissa sama arvo, niin lulisi olevan OK. Miten jos lykkää starttipilottia kaasuläpän taakse, niin yrittääkö edes käynnistyä?
Ja onhan se jako nyt varmasti oikein? itsellä oli tuossa viime syksynä ihmetyksen aika kun ei käynnisty sitten millään... vika: jakaja 180 astetta vidullaan....
Ja onhan se jako nyt varmasti oikein? itsellä oli tuossa viime syksynä ihmetyksen aika kun ei käynnisty sitten millään... vika: jakaja 180 astetta vidullaan....
-
- Ylläpitäjä
auts... Ettei sulla ole liian matalaohmiset suuttimet? No kaippa ne oikeat on, jos on otettu samasta autosta kuin muutkin rieppeet. Maadoitukset on kans yksi kriittinen juttu, varsinkin siellä sytkäpuolella.Axeman kirjoitti:Suuttimille tulee jatkuva virta kun avain on moottorin käyntiasennossa.
Onko kellään tietoa mikä vastus noissa suuttimissa on, mittasin yleismittarilla 8 ohmia per 2 suutinta. Tuossahan oli nii että pareittain aukee.
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
- Paikkakunta: Tampere
Bensaletkut oli oikein päin. Ei vieläkään avaa mun käsityksen mukaan suuttimia. Jos sytytys olis 180 astetta vinosssa nii sillonhan tulpat olis märät, vai?
Kaikki siis on otettu samasta autosta ja siirretty Sierraani, paitsi virranjakaja johon kävi johdot suoraan, mutta sytytyshän pelas.
Nyt on kaikki johot katottu mittarin kanssa eikä käynnisty vieläkää. Pitänee alan liikkeistä(purkaamoilta) käydä lainaamassa toinen boxi jos siitä lähtis pelaamaa.
Vai onko Fordin merkkiliikkeillä vehkeitä boxin tarkistukseen, jos niille vie laatikon irrallaan?
Kaikki siis on otettu samasta autosta ja siirretty Sierraani, paitsi virranjakaja johon kävi johdot suoraan, mutta sytytyshän pelas.
Nyt on kaikki johot katottu mittarin kanssa eikä käynnisty vieläkää. Pitänee alan liikkeistä(purkaamoilta) käydä lainaamassa toinen boxi jos siitä lähtis pelaamaa.
Vai onko Fordin merkkiliikkeillä vehkeitä boxin tarkistukseen, jos niille vie laatikon irrallaan?
#764
-
- Ylläpitäjä
Eiköhän tuossakin ole jo vikakoodit olemassa. On niin vanha boksi, että itsekin mittaaminen onnistunee. Joku paremmin muistava voinee löytää jonkin saitin, jossa oli ohjeet ja taulukot vikakoodeista. niitä on verkossa enemmänkin.Axeman kirjoitti: Vai onko Fordin merkkiliikkeillä vehkeitä boxin tarkistukseen, jos niille vie laatikon irrallaan?
nykkauppaa, nääs se o moro ->
-
- Ylläpitäjä
Tuolla on ainakin jokin saitti, josta löytyy aika selkeät ohjeet ja tärkeimmät koodit:
http://www.btinternet.com/~madmole/Refe ... ading.html
Itse en ole ainakaan toistaiseksi kokeillut, joten ohjeiden toimivuudesta en osaa sanoa mitään.
http://www.btinternet.com/~madmole/Refe ... ading.html
Itse en ole ainakaan toistaiseksi kokeillut, joten ohjeiden toimivuudesta en osaa sanoa mitään.

-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
- Paikkakunta: Tampere
Nyt sain Sierran käyntii, mutta mistähä johtuu että ei toimi kun kahella pytyllä.
Johtosarja tuli taas katottua kaavion ja mittarin kanssa läpi(ties monennenko kerran) ja kun kasasin nii ronksutti sen minkä kahella pytyllä pysty. Tyhjäkäyntiä ei käyny.
Sytytys pelaa joka tulpassa vieläki mutta suuttimista aukee vaan kaks, sitä en vielä kattonu että minkä pyttyjen suuttimet pelaa.
Johtosarja tuli taas katottua kaavion ja mittarin kanssa läpi(ties monennenko kerran) ja kun kasasin nii ronksutti sen minkä kahella pytyllä pysty. Tyhjäkäyntiä ei käyny.
Sytytys pelaa joka tulpassa vieläki mutta suuttimista aukee vaan kaks, sitä en vielä kattonu että minkä pyttyjen suuttimet pelaa.
#764
-
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
ecu ja piuhasarja samasta autosta?Axeman kirjoitti:Nyt sain Sierran käyntii, mutta mistähä johtuu että ei toimi kun kahella pytyllä.
Johtosarja tuli taas katottua kaavion ja mittarin kanssa läpi(ties monennenko kerran) ja kun kasasin nii ronksutti sen minkä kahella pytyllä pysty. Tyhjäkäyntiä ei käyny.
Sytytys pelaa joka tulpassa vieläki mutta suuttimista aukee vaan kaks, sitä en vielä kattonu että minkä pyttyjen suuttimet pelaa.
-
- Ylläpitäjä
Tarkista nyt vielä ne suuttimien johtojen liittimet, eli ne kaksi kappaletta jotka jäävät siihen imusarjan taakse, tee vaikka niin että yrität pitää auton jotenkin käynnissä kaasuvivuston avulla ja samalla vääntelet niitä. Minulla on nimittäin parissakin eri johtosarjassa juuri nuo liittimet kiusanneet..
Suuttimien resistanssi pitäisi muistaakseni olla 15-17 ohmia, jos haluat vielä mittailla niitä.
Suuttimien resistanssi pitäisi muistaakseni olla 15-17 ohmia, jos haluat vielä mittailla niitä.
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
- Paikkakunta: Tampere
cossuesco kirjoitti:ecu ja piuhasarja samasta autosta?Axeman kirjoitti:Nyt sain Sierran käyntii, mutta mistähä johtuu että ei toimi kun kahella pytyllä.
Johtosarja tuli taas katottua kaavion ja mittarin kanssa läpi(ties monennenko kerran) ja kun kasasin nii ronksutti sen minkä kahella pytyllä pysty. Tyhjäkäyntiä ei käyny.
Sytytys pelaa joka tulpassa vieläki mutta suuttimista aukee vaan kaks, sitä en vielä kattonu että minkä pyttyjen suuttimet pelaa.
Jep! Kaikki hilppeet purettu automaatti Scorpiosta. Virranjakaja ainut sähköosa joka on sierran oma.
Pitää juu tänään mitata nuo suuttimet.
#764
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
- Paikkakunta: Tampere
-
- Ylläpitäjä
No pahus.. Siis käy, mutta ainoastaan kahdella? Ja toimivasta autosta koko satsi otettu?
Se johtosarja epäilyttää vieläkin, jos se kerran aikaisemmin ei toiminut lainkaan, mutta johtosarjan räpläämisen jälkeen sentään kahdella. Ehkä kannattaisi vielä kerran tutkia kaikki liittimet, maadoitukset, sulakkeet ja releet (tuntuu varmaan tyhmältä neuvolta, olet luultavasti tehnyt tämän jo noin n+1 kertaa..). Oletko muuten tehnyt boksin johdotukset kytkentäkaavion mukaan ?
Vaihtoboksi olisi tosiaan myös kova sana, jos sellaisen onnistut jostain saamaan käsiisi. Harmi, ettet asu lähempänä, niin olisi voinut käydä ihan paikan päällä testaamassa..
Se johtosarja epäilyttää vieläkin, jos se kerran aikaisemmin ei toiminut lainkaan, mutta johtosarjan räpläämisen jälkeen sentään kahdella. Ehkä kannattaisi vielä kerran tutkia kaikki liittimet, maadoitukset, sulakkeet ja releet (tuntuu varmaan tyhmältä neuvolta, olet luultavasti tehnyt tämän jo noin n+1 kertaa..). Oletko muuten tehnyt boksin johdotukset kytkentäkaavion mukaan ?
Vaihtoboksi olisi tosiaan myös kova sana, jos sellaisen onnistut jostain saamaan käsiisi. Harmi, ettet asu lähempänä, niin olisi voinut käydä ihan paikan päällä testaamassa..
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
olihan se ohc ruisku!
tee seuraavaa.
ota virranjakaja irti.
ota 1/3 osan limupulloja 4 kpl.
suuttimet irti imusarjasta.
aseta kärjet pulloon
maaadoita käynnistys kaapelilla irtonaisen virranjakan runko moottoriin.
tarkista moottorin ja boksin ja auton rungon maataso.
ne pitää olla samoja.
virran jakajan kansi irti.
pyörittele akselista virranjakajaa
suuttimien tulee suihkia kaikkien yhtä aikaa.
kun löydät kohdan missä suutin suihkii se suihkuttaa noin 1 secunnin ajan.
ja samalla pumppu pyörähtää.
muista imusarja ei saa vuotaa
ventiilit ei saa kantaa
jos tuntuu siltä että boksi olisi rikki niin saat lainaan multa sellaisen jolla kokeilla kunhan olen mitanut kaikkien suuttimien ja antureiden arvot.
ja tarkistanut että johto sarja ei ole oiko sulussa
olihan virranjakaja ruisku sierran.
ja virran jakaja ohjaus ruiskun piiriin kytketty.
tee seuraavaa.
ota virranjakaja irti.
ota 1/3 osan limupulloja 4 kpl.
suuttimet irti imusarjasta.
aseta kärjet pulloon
maaadoita käynnistys kaapelilla irtonaisen virranjakan runko moottoriin.
tarkista moottorin ja boksin ja auton rungon maataso.
ne pitää olla samoja.
virran jakajan kansi irti.
pyörittele akselista virranjakajaa
suuttimien tulee suihkia kaikkien yhtä aikaa.
kun löydät kohdan missä suutin suihkii se suihkuttaa noin 1 secunnin ajan.
ja samalla pumppu pyörähtää.
muista imusarja ei saa vuotaa
ventiilit ei saa kantaa
jos tuntuu siltä että boksi olisi rikki niin saat lainaan multa sellaisen jolla kokeilla kunhan olen mitanut kaikkien suuttimien ja antureiden arvot.
ja tarkistanut että johto sarja ei ole oiko sulussa
olihan virranjakaja ruisku sierran.
ja virran jakaja ohjaus ruiskun piiriin kytketty.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
- Paikkakunta: Tampere
No nyt se lopetti taas käymisen kokonaan, mutta kipinä tulee edelleenki.
Mielenkiintosta tässä hommassa on se että kun sillona aikasemmin sain käyntii tuon vehkeen nii ne kaks liitintä mitkä yhdistää imusarjan johtonipun boxilta tulevaan johtonippuun olivat huonossa kunnossa ja kone sammu kun niitä räpläs.
Otin liittimet pois ja tinasin johot yhten. Ei käynnistyny ees kahella pytyllä? Outoo.
Ruiskua en testannut ostohetkellä mutta myyjä anto takuun joten olettaisin että kunnossa on.
Kytkentä tehty Haynesin kirjan mukaan ja kytkentä tarkastettu jo useemman kerran yleismittarilla sekä virroitta että virtojen kanssa että oikeisin johtoihin tulee 12 volttia ja oikeat johdot maadotettu.
Ruisku on 2.0 OHC koneesta ja kaikki osat siis purettu samasta Scorppiosta PAITSI virranjakaja johon johdot kävi suoraan. Olisko siinä sitten syy. Mielenkiintosta kyllä että sytytys on toiminu alusta lähtien ja osa johdoista menee kyllä Efi boxille.
Kokeilen vielä kuitenki tuon Sierra friikin tempun. Tosin jää huomiselle kun on tänään iltavuoro joka alkaa tuossa vajaan tunnin päästä, mutta kerron tulokset sitte myöhemmin.
Mielenkiintosta tässä hommassa on se että kun sillona aikasemmin sain käyntii tuon vehkeen nii ne kaks liitintä mitkä yhdistää imusarjan johtonipun boxilta tulevaan johtonippuun olivat huonossa kunnossa ja kone sammu kun niitä räpläs.
Otin liittimet pois ja tinasin johot yhten. Ei käynnistyny ees kahella pytyllä? Outoo.
Ruiskua en testannut ostohetkellä mutta myyjä anto takuun joten olettaisin että kunnossa on.
Kytkentä tehty Haynesin kirjan mukaan ja kytkentä tarkastettu jo useemman kerran yleismittarilla sekä virroitta että virtojen kanssa että oikeisin johtoihin tulee 12 volttia ja oikeat johdot maadotettu.
Ruisku on 2.0 OHC koneesta ja kaikki osat siis purettu samasta Scorppiosta PAITSI virranjakaja johon johdot kävi suoraan. Olisko siinä sitten syy. Mielenkiintosta kyllä että sytytys on toiminu alusta lähtien ja osa johdoista menee kyllä Efi boxille.
Kokeilen vielä kuitenki tuon Sierra friikin tempun. Tosin jää huomiselle kun on tänään iltavuoro joka alkaa tuossa vajaan tunnin päästä, mutta kerron tulokset sitte myöhemmin.
#764
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
- Paikkakunta: Tampere
MikkoT kirjoitti:Sulla on tossa varmaan pieni Boschin jakaja ilman mekaanista ennakonsäätöä (kaasarin jäljiltä).
Jos näin niin ihan sama jakaja on myös ruiskun sytkissä ja ei tota jakajaa tarvitse silloin mihinkään olla vaihtamassa, jos kerta kipinä tulee.
Niin arvelinki. Johot kun kävi suoraan kiinni.
Mutta en oo saanu vieläkää toimimaa. Purettu on taas sen verran enemmän että suuttimet otin irti ja kurkistin että onko siellä mitään toimintaa ja tein nuo SierraFriikin temput mutta ei auennu missään vaiheessa mikään suutin.
Että jos sua SierraFriikki vielä kiinnostaa lainata sitä boxia nii se on enemmän kun tervetullut ja jos sulla ittelläs on aikaa tulla kattoo kaveriks tuota mun ritsaa nii tere tulemas vaa, potkitaa sitä sitte porukalla. Remonttioluet hankin tietenki.
Puh.nro on 041 430 2934, jos aikaa on nii pirauta

#764
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
boksin voin lainata.
anna boksin numero sarja siitä kannasta niin katson että jospa olis saman numeroinen mulla.
harmi että tällä hetkellä ei ole työmatkaa sinnepäin ,olisin voinut pistäytyä laittamassa kunton sen.
koklaa uudella boksilla ensin.
sit mietitään lisää.
toi pikku jakaja on mulle vieras.
olen vain tehnyt isolla jakalla.
onko varma että virranjakajalta menee vaaleen vihree johto ruiskun boksille kans.
ja muuten pyörähtääkö sulla polttoaine pumppu kun pyörität jakajaa.
anna boksin numero sarja siitä kannasta niin katson että jospa olis saman numeroinen mulla.
harmi että tällä hetkellä ei ole työmatkaa sinnepäin ,olisin voinut pistäytyä laittamassa kunton sen.
koklaa uudella boksilla ensin.
sit mietitään lisää.
toi pikku jakaja on mulle vieras.
olen vain tehnyt isolla jakalla.
onko varma että virranjakajalta menee vaaleen vihree johto ruiskun boksille kans.
ja muuten pyörähtääkö sulla polttoaine pumppu kun pyörität jakajaa.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
- Paikkakunta: Tampere
Katoppas ku en älynny kattoo aikasemmin että et ookkaan mikkelistä
Katon ensitilassa sen boxin numeron ja laitan tänne. Yks johto menee virranjakajalta suoraan bpxille, nyt en muista sitä että minkä värinen se johto oli.
Bensapumppu ei pyörähä kun pyörittelin jakajaa aikasemmin antamias ohjeita noudattaen.
Mulla ei oo kämpällä tietokonetta eikä nettiyhteyttä ja pitää polkee pyörällä vajaa 5km suuntaansa että pääsen lähimmälle nettikoneelle nii sen takia vähä kestää aina ilmottaa tilanteesta. Ja sitte vielä kokopäivätyö haittaa harrastusta...

Katon ensitilassa sen boxin numeron ja laitan tänne. Yks johto menee virranjakajalta suoraan bpxille, nyt en muista sitä että minkä värinen se johto oli.
Bensapumppu ei pyörähä kun pyörittelin jakajaa aikasemmin antamias ohjeita noudattaen.
Mulla ei oo kämpällä tietokonetta eikä nettiyhteyttä ja pitää polkee pyörällä vajaa 5km suuntaansa että pääsen lähimmälle nettikoneelle nii sen takia vähä kestää aina ilmottaa tilanteesta. Ja sitte vielä kokopäivätyö haittaa harrastusta...
#764
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Toi pikkujakaja on siis boschin tekele ja sitä on käytetty ainakin uudemmissa IS:ssä. Toimintaperiaate Hall-anturi ja erillinen sytkäboksi.
Ite kun tein tollasen kaasarista ruiskuksi vaihdon niin en hipaissutkaan tota jakajaa kaasarin jäljiltä ja laakista tulille. Olen muutenkin kokeillut noita jakajia muutaman kerran ristiin kaasarin ja ruiskun välillä, eikä kertaakaan ole ollut mitään ongelmia.
Ite kun tein tollasen kaasarista ruiskuksi vaihdon niin en hipaissutkaan tota jakajaa kaasarin jäljiltä ja laakista tulille. Olen muutenkin kokeillut noita jakajia muutaman kerran ristiin kaasarin ja ruiskun välillä, eikä kertaakaan ole ollut mitään ongelmia.
-
- Viestit: 730
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 20:23:21 2002
- Paikkakunta: Vaasa
vikapistokkeestako et saanut mitään tietoa ulos?
testaus sen avullahan tapahtuu niin että kaksi vierekkäin olevaa yhteen ja erillään oleva ledin kautta akun plussaan ja virrat päälle niin pitäis näyttää pulssien avulla vikakoodi eli ledi vilkuttaa sen..
testaus sen avullahan tapahtuu niin että kaksi vierekkäin olevaa yhteen ja erillään oleva ledin kautta akun plussaan ja virrat päälle niin pitäis näyttää pulssien avulla vikakoodi eli ledi vilkuttaa sen..
Ford Sierra Sedan 2.0i
Plymouth Duster -70
Plymouth Duster -70
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
- Paikkakunta: Tampere
Loistavaa! Kiitos avusta jo etukäteen!
Vikapistokkeesta siis en saanut mitään irti, mutta kokeilen sitä vielä tänään uudestaa noilla GYRUS:en ohjeilla.
Jakajalta ei mee mulla yhtään johtoo ruiskuboxille. Sytkänohjausboxilta taas menee useempikin, ei nyt taaskaan tullu ne paperit mukaa mutta Haynes:in kirjan kanssa nekin on katottu.
Sen verran taas purkasin tuossa osia, että suuttimet testattiin alan liikkeessä. Hieman epäsymmetrinen on suihku mutta virtausmäärät kohallaa eikä kuseksi ylimäärästä. Eli suuttimet kunnossa...
Ja boxissa seuraavat infot:
EGL 20 BL%02
CAST
EEC-IV L BLUE
FA
EFI-VM100 85GB- 12A650-FA
Ja keskellä sellanen iso viivakoodi.
Soitin tänään myyjälle ja se sano että auto kävi kun se tuotiin. Kyseessä vaihdelaatikkopvikanen Automaatti Scorppio. Hinattiin moottorin käydessä.
Että näin.
Vikapistokkeesta siis en saanut mitään irti, mutta kokeilen sitä vielä tänään uudestaa noilla GYRUS:en ohjeilla.
Jakajalta ei mee mulla yhtään johtoo ruiskuboxille. Sytkänohjausboxilta taas menee useempikin, ei nyt taaskaan tullu ne paperit mukaa mutta Haynes:in kirjan kanssa nekin on katottu.
Sen verran taas purkasin tuossa osia, että suuttimet testattiin alan liikkeessä. Hieman epäsymmetrinen on suihku mutta virtausmäärät kohallaa eikä kuseksi ylimäärästä. Eli suuttimet kunnossa...
Ja boxissa seuraavat infot:
EGL 20 BL%02
CAST
EEC-IV L BLUE
FA
EFI-VM100 85GB- 12A650-FA
Ja keskellä sellanen iso viivakoodi.
Soitin tänään myyjälle ja se sano että auto kävi kun se tuotiin. Kyseessä vaihdelaatikkopvikanen Automaatti Scorppio. Hinattiin moottorin käydessä.
Että näin.
#764
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 1074
- Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
- Paikkakunta: Lahti
Hieman tätä asiaa sivuten, eilen jätti oma turbo is sierra bensa-asemalle. Normaalisti ilman ongelmia sen siihen sammutin, mutta tankkauksen jälkeen ei enää lähtenyt käyntiin. Hinattiin se sitten tallille ja siellä huomasin että akun maadoitus oli pahasti löysällä, korjailin sen mutta ei vaikuttanut mitenkään tulokseen.
Kipinää vehje saa ja bensaakin sinne tulee ku tulpissa on. Olisikohan maadoitusvika voinut boksin rikkoa? Vai onko muita mahdollisuuksia?
Siellä boksin luonahan on 3 relettä, kuuluuko kaikkien kolmen naksahtaa kun virrat kytkee päälle? Mulla naksuu vain kaksi, eli bensapumpun rele ja sitten joku toinen..
Kipinää vehje saa ja bensaakin sinne tulee ku tulpissa on. Olisikohan maadoitusvika voinut boksin rikkoa? Vai onko muita mahdollisuuksia?
Siellä boksin luonahan on 3 relettä, kuuluuko kaikkien kolmen naksahtaa kun virrat kytkee päälle? Mulla naksuu vain kaksi, eli bensapumpun rele ja sitten joku toinen..
-
- Viestit: 687
- Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
- Paikkakunta: Lahti
toniwe kirjoitti:Hieman tätä asiaa sivuten, eilen jätti oma turbo is sierra bensa-asemalle. Normaalisti ilman ongelmia sen siihen sammutin, mutta tankkauksen jälkeen ei enää lähtenyt käyntiin. Hinattiin se sitten tallille ja siellä huomasin että akun maadoitus oli pahasti löysällä, korjailin sen mutta ei vaikuttanut mitenkään tulokseen.
Kipinää vehje saa ja bensaakin sinne tulee ku tulpissa on. Olisikohan maadoitusvika voinut boksin rikkoa? Vai onko muita mahdollisuuksia?
Siellä boksin luonahan on 3 relettä, kuuluuko kaikkien kolmen naksahtaa kun virrat kytkee päälle? Mulla naksuu vain kaksi, eli bensapumpun rele ja sitten joku toinen..
koiota jos releet käy ristiin keskenään
-
- Viestit: 687
- Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
- Paikkakunta: Lahti
-
- Viestit: 1074
- Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
- Paikkakunta: Lahti
Toi kolmas rele olikin valojen rele, napsuu kun valot laittaa päälle.pylvis kirjoitti:toniwe kirjoitti:Kokeilin juu, ei naksu silti se yks.pylvis kirjoitti: koiota jos releet käy ristiin keskenään
rupesiko siinä kohdassa rele naksumaan missä ei ensimmäisellä kerralla naksunu kun releen paikkoja vaihto
Ja noi 2 ruiskun relettä naksuu ihan ok, mittasin suuttimet, 16 ohmia vähän päälle jokainen ja virta tulee plussaan jokaiseen, kipinä on joka tulpassa.. nyt tarvis vähän neuvoa et mistä seuraavaks vikaa paikantamaan?
Toinen kysymys, mihin mahtaa vaikuttaa nuo ympyröidyt 2 relettä sulakeboksissa: http://koti.phnet.fi/toniwe/releet.jpg
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
Minulla olisi seuraavanlainen kysmys:
Kaikkihan tietää, että ruiskujohtosarjaa on kahta eri mallia: Pienellä ja isolla jakajalla.
Ostin tuossa ruiskun, ja siihen kuuluvan ohjausboxin, nämä ovat siis olleet yhdessä käsittääkseni.
Kysymykseni kuuluu: Voiko tätä ruisku/boxi pakettiä käyttää ristikkäin pienen jakajan ja ison jakajan johtosarjoilla ja jakajilla? Kun tuossa autossa on pikkujakaja jo valmiina, possin, niin toimiiko ruisku/boxi tuolla pikkujakajalla, vaikka siinä alunperin olisi ollut iso jakaja?
Ohjausboxissa on seuraavanlainen koodi:
http://ex.fi/~henkku/kuva%20005.jpg
Kaikkihan tietää, että ruiskujohtosarjaa on kahta eri mallia: Pienellä ja isolla jakajalla.
Ostin tuossa ruiskun, ja siihen kuuluvan ohjausboxin, nämä ovat siis olleet yhdessä käsittääkseni.
Kysymykseni kuuluu: Voiko tätä ruisku/boxi pakettiä käyttää ristikkäin pienen jakajan ja ison jakajan johtosarjoilla ja jakajilla? Kun tuossa autossa on pikkujakaja jo valmiina, possin, niin toimiiko ruisku/boxi tuolla pikkujakajalla, vaikka siinä alunperin olisi ollut iso jakaja?
Ohjausboxissa on seuraavanlainen koodi:
http://ex.fi/~henkku/kuva%20005.jpg
-
- Ylläpitäjä
Kun lukee koko topicin läpi, niin selviää, että pitäis toimia boscin jakajallakin, jos vaan liittimet sopivat. Käsittääkseni EI toimi, jos jakajan kyljessä on alipaineella toimiva ennakon säätö.Henkku007 kirjoitti:Minulla olisi seuraavanlainen kysmys:
Kaikkihan tietää, että ruiskujohtosarjaa on kahta eri mallia: Pienellä ja isolla jakajalla.
Ostin tuossa ruiskun, ja siihen kuuluvan ohjausboxin, nämä ovat siis olleet yhdessä käsittääkseni.
Kysymykseni kuuluu: Voiko tätä ruisku/boxi pakettiä käyttää ristikkäin pienen jakajan ja ison jakajan johtosarjoilla ja jakajilla? Kun tuossa autossa on pikkujakaja jo valmiina, possin, niin toimiiko ruisku/boxi tuolla pikkujakajalla, vaikka siinä alunperin olisi ollut iso jakaja?
Ohjausboxissa on seuraavanlainen koodi:
http://ex.fi/~henkku/kuva%20005.jpg