öljynjäähdyttimen letkut
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
öljynjäähdyttimen letkut
eli olis tarkotus lai uudet letkut öljynjäähdyttimelle ja samalla siirtää öljynsuodatin toiseen paikkaan.millasia letkuja ootte käyttäny,ku noi mitkä tuolla on ovat ku yhtä puuta ja siten hankala sijotella noita hiluja minnekkään.minkä kokosta putkee ja miten ootte liittimet päähän kiinnitäny.ei ilmeisesti mitään klemmari patentteja.
entä onko kellään erikseen öljynjäähdyttimelle lähdöt ja sitten sitten taas suodattimen tilalle tukelevy josta lähdöllä suodatinjalkaan ja sieltä takasi.
entä onko kellään erikseen öljynjäähdyttimelle lähdöt ja sitten sitten taas suodattimen tilalle tukelevy josta lähdöllä suodatinjalkaan ja sieltä takasi.
Viimeksi muokannut turbiiniriesa, Ke Lokakuu 20. 7:01:00 2004. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- Viestit: 1109
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
- Paikkakunta: Espoo
-
- Ylläpitäjä
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Ylläpitäjä
hmmm....mulla on jäähdyttäjässä samassa sivussa sisään- ja ulostulo vai tarkotitko tuosta tukelevystä lähdötsierra friikki kirjoitti:muistathan laittaa letkut oikein päin lauhduttajalle.
sisään alhaalta ja ulos ylhäältä

Viimeksi muokannut turbiiniriesa, Ke Lokakuu 20. 6:59:29 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
korjaahan nyt sinäkin sierrafriikki toi kauheen mokas>tuli sut harhaanjohdateltua väärään sanavalintaan,mä jo tein niin ja laitoin korjaten ton lauhduttimen>jäähdyttimeksi
asiaan eli toi letkun halkasija kiinnostas ja tarviiko toi suodatin olla tossa öljynjäähdyttimen menoletkun välissä jos se sijotetaan eri paikkaan vai voiko sen siirtää sillä suodattimen tilalle tulevan tukelevyn(ukormi korjaa jos väärä sana) avulla,jossa lähdöt päätyssä erikseen letkuille.
eli meno- ja paluuletkut erikseen jäähdyttimelle ja suodattimelle.vai kärsiikö öljynpaineet liikaa.mulla korkeepaine öljypumppu.

asiaan eli toi letkun halkasija kiinnostas ja tarviiko toi suodatin olla tossa öljynjäähdyttimen menoletkun välissä jos se sijotetaan eri paikkaan vai voiko sen siirtää sillä suodattimen tilalle tulevan tukelevyn(ukormi korjaa jos väärä sana) avulla,jossa lähdöt päätyssä erikseen letkuille.
eli meno- ja paluuletkut erikseen jäähdyttimelle ja suodattimelle.vai kärsiikö öljynpaineet liikaa.mulla korkeepaine öljypumppu.
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1074
- Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
- Paikkakunta: Lahti
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
en muuten korjaa....eikös modet ole sitä varten valvomassa keskusteluja että ne korjaa kirjoitus virheet
...ukormi töihin siitä,......
jäähdyttäjälle pitää öljy tulla ala reunasta sisään jotta jäähdytin täyttyy kokonaan ja ylä reunasta sitten poistutaan takas järjestelmään.
sillä estetään ilmalukkojen muodostuminen öljynjäähdyttimen sisään





jäähdyttäjälle pitää öljy tulla ala reunasta sisään jotta jäähdytin täyttyy kokonaan ja ylä reunasta sitten poistutaan takas järjestelmään.
sillä estetään ilmalukkojen muodostuminen öljynjäähdyttimen sisään
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 1109
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
- Paikkakunta: Espoo
Noi letkujen päät on 3/4" kierteillä. Mut letkun halkasijasta en tiiä, tos on kuva josta saa ehkä jotain osviittaa.
http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/letkunlotkut.jpg
http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/letkunlotkut.jpg
-
- Ylläpitäjä
joo noita klemmaripatentteja tässä kohtaa epäilinki,täytyy kysellä hiflexiltä noita.joo on se niin hyvä ku ei tarvi välittää miten paljo tulee kirjotusvirheitä tai muut ei aiheeseen liittyvää ni aina tulee oikasu.joten eiku jatketaan huuhaan kirjottelua pysyy modien tsemppi hyvässä vireessä ku kokajan saa olla valppaana



-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
hmmmm asennuksessa on jotain moitittavaa,TuunaavaAmis kirjoitti:Noi letkujen päät on 3/4" kierteillä. Mut letkun halkasijasta en tiiä, tos on kuva josta saa ehkä jotain osviittaa.
http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/letkunlotkut.jpg
mitenkä se ilma pääsee pois sieltä ylä laidasta.
tämähän on vain teoriaa mutta voit todeta sen jos huomaat että
jäähdyttimen pinta ei ole tasa lämmin kun ajat kesäkuumalla.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Ylläpitäjä
mites toi mielestäsi pitäis asentaa?eli tarvisko toi jäähdyttäjä kääntää pystyyn sillai et toinen lähtö alhaalla ja toinen ylhäällä.ainaki muutamia nähnyt tollai "vaaka-asennossa"ku tuunaavalla amiksella eli molemmat lähdöt samalla korkeudella.tollai mullakin on ollut paitsi et noi lähdöt yläpuolella.mitäs mieltä muut ovat asiasta 

-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Jos ilmaa järjestelmän eikä pumppu koskaan pääse hotasemaan ilmaa öljyn joukoon niin ei kai sillä ole väliä miten päin on, märkäsumppu systeemi tuskin pysyy ikuisesti ilmattomana.
Jos kummatkin putket on yläreunassa niin sillonhan se ilma pääsee pois, mutta jos lähtö on ylä- ja tulo alareunassa niin ilma pakenee parhaiten.
Jos kummatkin putket on yläreunassa niin sillonhan se ilma pääsee pois, mutta jos lähtö on ylä- ja tulo alareunassa niin ilma pakenee parhaiten.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 640
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001
Tossa muutama kuva omasta ratkaisusta:
http://www.kolumbus.fi/ilpok/escort/cooler1.jpg
http://www.kolumbus.fi/ilpok/escort/cooler2.jpg
http://www.kolumbus.fi/ilpok/escort/cparts.jpg
Suodatin on siis siirretty uuteen paikkaan ja tähän uuteen jalkaan on liitetty ryöstölaippa jäähdytintä varten. Kenno on pystyssä mutta on noita näkynyt vaakatasossakin, omalla kohdalla sijoittelun ratkaisin tila. Letkut on Hi-Flexin jotain 1-lankaista hydrauliikkaletkua, pitäisi kestää nämä paineet ja lämpötilat ongelmitta useamman vuoden. Sanoivat että pitää olla tuommoista "langallista" letku, tavallinen letku ei kestä vaan menee lämmöstä löysäksi ja pullahtaa pois liittimestä.
http://www.kolumbus.fi/ilpok/escort/cooler1.jpg
http://www.kolumbus.fi/ilpok/escort/cooler2.jpg
http://www.kolumbus.fi/ilpok/escort/cparts.jpg
Suodatin on siis siirretty uuteen paikkaan ja tähän uuteen jalkaan on liitetty ryöstölaippa jäähdytintä varten. Kenno on pystyssä mutta on noita näkynyt vaakatasossakin, omalla kohdalla sijoittelun ratkaisin tila. Letkut on Hi-Flexin jotain 1-lankaista hydrauliikkaletkua, pitäisi kestää nämä paineet ja lämpötilat ongelmitta useamman vuoden. Sanoivat että pitää olla tuommoista "langallista" letku, tavallinen letku ei kestä vaan menee lämmöstä löysäksi ja pullahtaa pois liittimestä.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja
-
- Viestit: 1074
- Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
- Paikkakunta: Lahti
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
On mahdolista asentaa jäähdytin vaaka asentoon silloin letkut tulee sijoittaa ylä asentoon.paras tapa kuitenkin on laittaa se pysty asentoon silloin täytös öljy tulee alhaalta ja työntää öljyä edestä poispäin.
Ongelma ei ole ilmaus öljynjäähdyttäjässä vaan kaasut tai oikeastaan öljystä kerääntyneet kaasut.
nämä muodostavat "ilma lukon" joka siinä tapauksessa jos jäähdytin on asennettu väärin niin kerääntyvät odottamaan liikkeelle lähtöä.
lisäksi jos jäähdyttäjässä on ilmaa niin jäähdyttäjän teho laskee
.
On olemassa teoreetinen vaara hajoittaa moottori, kun jäähdyttäjän termostaatti aukeaa kesken rasituksen ja kaasupallo lähtee kiertoon aiheuttaen hetkellisen voitelu katkoksen.
Tämä asia on tuttua (hydrauliikka) työn puolesta.
Ongelma ei ole ilmaus öljynjäähdyttäjässä vaan kaasut tai oikeastaan öljystä kerääntyneet kaasut.
nämä muodostavat "ilma lukon" joka siinä tapauksessa jos jäähdytin on asennettu väärin niin kerääntyvät odottamaan liikkeelle lähtöä.
lisäksi jos jäähdyttäjässä on ilmaa niin jäähdyttäjän teho laskee
.
On olemassa teoreetinen vaara hajoittaa moottori, kun jäähdyttäjän termostaatti aukeaa kesken rasituksen ja kaasupallo lähtee kiertoon aiheuttaen hetkellisen voitelu katkoksen.
Tämä asia on tuttua (hydrauliikka) työn puolesta.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003
Suodattimelle tulevan ryöstäjän letkujen pituuksien, kiinnityksien ja kulmien kanssa kannattaa ottaa huomioon, että eivät jää jännitykselle. Ja varsinkin sillain, että eivät "työnnä" suodatinta auki.
Tiedän kaksi henkilöä, jolla on jäänyt ralli kesken kun on tullut öljyt pihalle tuon takia.
Tiedän kaksi henkilöä, jolla on jäänyt ralli kesken kun on tullut öljyt pihalle tuon takia.
Jäsen 488
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti: