Turbolle tuki.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 15. 20:33:59 2002
Turbolle tuki.
Onko porukka itse väsäilly sellasia itse?
Ne on älyttömän kalliita jos liikkeestä tilaa (tais olla monta sataa euroo).
Pitäis tossa cosassa vähän yrittää jotain siistin näköstä ja toimivaa tukea suunnitella kun toi garretin to4 on jo sen verran painava että ei pidemmän päälle tee hyvää.
Ne on älyttömän kalliita jos liikkeestä tilaa (tais olla monta sataa euroo).
Pitäis tossa cosassa vähän yrittää jotain siistin näköstä ja toimivaa tukea suunnitella kun toi garretin to4 on jo sen verran painava että ei pidemmän päälle tee hyvää.
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Re: Turbolle tuki.
Jousitettu kolmijalka saattaapi olla hyvä... eli venajousi, terästä ja paljon mielikuvitusta, ja eikun mikki soimaan (akua ja hessua unohtamatta)...-sami- kirjoitti:Onko porukka itse väsäilly sellasia itse?
Ne on älyttömän kalliita jos liikkeestä tilaa (tais olla monta sataa euroo).
Pitäis tossa cosassa vähän yrittää jotain siistin näköstä ja toimivaa tukea suunnitella kun toi garretin to4 on jo sen verran painava että ei pidemmän päälle tee hyvää.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Ratsastetaan sen verran aiheella, että onko miten paha "virhe", jos tukee turbon kiinteästi esim. kanteen tai koneen korvakkoon eli sellaiseen paikkaan joka liikkuu koneen mukana?
Joskus tästä turbon tuennasta oli hyvä topicki, jonka muistaakseni ckolli aloitti juuri ton peltisarjan halkeilun vuoksi (saattoi olla jo vanhan foorumin aikaan). Itse kuitenkin miettinyt pientä kiinteää yläpuolista tukea.
Joskus tästä turbon tuennasta oli hyvä topicki, jonka muistaakseni ckolli aloitti juuri ton peltisarjan halkeilun vuoksi (saattoi olla jo vanhan foorumin aikaan). Itse kuitenkin miettinyt pientä kiinteää yläpuolista tukea.
Viimeksi muokannut MikkoT, To Joulukuu 23. 20:25:34 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 15. 20:33:59 2002
Kyl se olis järkevin mun mielestä siis ehdottomasti tukea kanteen kiinni.
Siinä on Timon autosta lainattu kuva jossa on tollanen teräksinen uniball hässäkkä joka tulee kanteen kiinni ja turboon pultin alle.
Joku tollanen oli mielessä.
http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showi ... id=1546603
Siinä on Timon autosta lainattu kuva jossa on tollanen teräksinen uniball hässäkkä joka tulee kanteen kiinni ja turboon pultin alle.
Joku tollanen oli mielessä.
http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showi ... id=1546603
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Sehän on tuettu venttiilikoppaan eikä kanteen
Hohhoijaa, väsyttää...
Tosiaan tuollainen kolmiotuki on äärimmäisen helppo toteuttaa ja aika mahottoman hyväkin. Timolta varmaan saa parempia kuviakin ellei peräti neuvoja jos oikein kauniisti pyytää...

Tosiaan tuollainen kolmiotuki on äärimmäisen helppo toteuttaa ja aika mahottoman hyväkin. Timolta varmaan saa parempia kuviakin ellei peräti neuvoja jos oikein kauniisti pyytää...
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Juu tollasen ajattelin itelle rakentaa,sais noita baileyssiltaki mut hinta tosiaan on ihan järkyttävä. Jos Timo viittis ni vois laittaa vähän infoa ja tarkempia kuvia/mittoja yms...-sami- kirjoitti:Kyl se olis järkevin mun mielestä siis ehdottomasti tukea kanteen kiinni.
Siinä on Timon autosta lainattu kuva jossa on tollanen teräksinen uniball hässäkkä joka tulee kanteen kiinni ja turboon pultin alle.
Joku tollanen oli mielessä.
http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showi ... id=1546603
#446
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Jos koneessa on 2WD kansi niin kannattaako siihen noin hienoa tukea rakentaa, kun kannessa on se lippa jo valmiina, johon varmasti saa isoimmatkin turbot tukevasti kiinni? Kolmijalkatuki tarvitaan sitten, kun 4WD kanteen laitetaan "peltisarja" tai 2Wd pakosarja.JRZ kirjoitti:Juu tollasen ajattelin itelle rakentaa,sais noita baileyssiltaki mut hinta tosiaan on ihan järkyttävä. Jos Timo viittis ni vois laittaa vähän infoa ja tarkempia kuvia/mittoja yms...-sami- kirjoitti:Kyl se olis järkevin mun mielestä siis ehdottomasti tukea kanteen kiinni.
Siinä on Timon autosta lainattu kuva jossa on tollanen teräksinen uniball hässäkkä joka tulee kanteen kiinni ja turboon pultin alle.
Joku tollanen oli mielessä.
http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showi ... id=1546603
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
En tiedä onko tää suomenkieli tavan ihmiselle miten vaikea ymmärtää, mutta itse siis tarkoitin sellaista tukea mikä liikkuu koneen MUKANA, mutta on täysin kiinteä.
Eli esim. tosta 2wd:ssä olevasta kannenlipasta ihan vaan sopiva rautahässäkkä esim. pakopesän kiinnityksen väliin.
Alkuperäinen tukihan on vaan värinänvaimennin ja täälläkin on puhuttu noista jousitetuista tuista tai uniballeista, jotka antaa myös vähän periksi tarvittaessa. Mutta onko mitä mahdollisia haittavaikutuksia, mitkä pitäisi ottaa huomioon, jos tuenta täysin kiinteä. Erilaisten lämpölaajenemisien en itse ainakaan kuvittelisi tossa paljon vaikuttavan.
Eli esim. tosta 2wd:ssä olevasta kannenlipasta ihan vaan sopiva rautahässäkkä esim. pakopesän kiinnityksen väliin.
Alkuperäinen tukihan on vaan värinänvaimennin ja täälläkin on puhuttu noista jousitetuista tuista tai uniballeista, jotka antaa myös vähän periksi tarvittaessa. Mutta onko mitä mahdollisia haittavaikutuksia, mitkä pitäisi ottaa huomioon, jos tuenta täysin kiinteä. Erilaisten lämpölaajenemisien en itse ainakaan kuvittelisi tossa paljon vaikuttavan.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Jos on tutkinut 2wd:n värinänvaimentimen asentoa ahtimeen nähden kylmänä vs. kuumana, voi havaita että liikettä on paljon. Eli kiinteä ei toimi juuri lämpölaajenemisen takia, siksi juuri kiinteää niissä ei ole. Kiinteä murtuu/murtaa jotain muuta. Paino ei juuri vaikuta orkkissarjalla/turbolla kestävyyteen vaan v*ttumaiset värinät joita nelisylinterisessä riittää.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Joo, no toi lämpölaajenemisen vaikutus oli se mitä itse hain eli pitää keksiä joku hyvä patentti siihen sitten. Kyseessä orkkissarjan alkuosa ja ite tehty välipala erillisellä hukkiksella ja noin 10 kiloa painavalla ahtimella.
Joskus oli puhetta sellasesta alapuolisesta tuennasta, että koneenkiinnitys pultin (jolla korvakko kiinni kumityynyssä) päälle venajousi ja siitä säädettävä tanko turboon eli jousen esijännitys olisi säädettävä. Liekö tollanen miten toimiva ratkaisu sitten? onko kenelläkään kokemuksia.
Joskus oli puhetta sellasesta alapuolisesta tuennasta, että koneenkiinnitys pultin (jolla korvakko kiinni kumityynyssä) päälle venajousi ja siitä säädettävä tanko turboon eli jousen esijännitys olisi säädettävä. Liekö tollanen miten toimiva ratkaisu sitten? onko kenelläkään kokemuksia.
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Eikös Timollakin ole vielä jousi siellä alapuolella?MikkoT kirjoitti:Joo, no toi lämpölaajenemisen vaikutus oli se mitä itse hain eli pitää keksiä joku hyvä patentti siihen sitten. Kyseessä orkkissarjan alkuosa ja ite tehty välipala erillisellä hukkiksella ja noin 10 kiloa painavalla ahtimella.
Joskus oli puhetta sellasesta alapuolisesta tuennasta, että koneenkiinnitys pultin (jolla korvakko kiinni kumityynyssä) päälle venajousi ja siitä säädettävä tanko turboon eli jousen esijännitys olisi säädettävä. Liekö tollanen miten toimiva ratkaisu sitten? onko kenelläkään kokemuksia.
Mieti ite, jousi alla pystyy kantamaan turbon painon ja päästää sen liikkumaan vähän alas ja enemmän ylös niin voisiko siitä olla jotain apua tähän puheena olevaan juttuun?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
..
Elikkä, ajatus oli se että ylempi tuki (kolmijalka) ottaa hieman painoa pois peltisarjalta (toki alempikin ottaa). Siinä ylemmässä on monta niveltä ja jengaa joten se antaa kyllä lämpölaajenemisille periksi sen mitä tarvitsee. Se että mistä materiaalista ja millä mitoilla sen tekee on auto/mies/ahdin kohtainen juttu, siinä en osaa enempää auttaa.. Itse löysin paikalliseslta romumestarilta tuota rosteritankoa mistä tuen tein. Niveliä löytyy hydrauliikkeistä (esim lakeuden hydro), hintaa paketille kertyi ~20 egeä. Se että tukeeko 2wd kannen alkuperäiseen kannakkeeseen vai venakoppaan on yks hailee, itse laitoin venakoppaan koska on 4wd kansi...
Pakosarjan alle tein ohc venttiilinjousesta/lautasesta tuen, eli lattarauta pakosarjaan hitsillä kiinni ja siihen reikä, mutteri ja pultti, pultilla voi kiristää jousta mikä sitten ehkä ottaa niitä värinöitä pois. Ja se jousi on moottorinkorvaa vasten.. En todellakaan tiedä onko hyviä vai huonoja ratkaisuja, en parempiakaan ole keksinyt.. (tai kopioinut)
Muutama kuva lisätty aiempana olevan linkin sivuille..
Pakosarjan alle tein ohc venttiilinjousesta/lautasesta tuen, eli lattarauta pakosarjaan hitsillä kiinni ja siihen reikä, mutteri ja pultti, pultilla voi kiristää jousta mikä sitten ehkä ottaa niitä värinöitä pois. Ja se jousi on moottorinkorvaa vasten.. En todellakaan tiedä onko hyviä vai huonoja ratkaisuja, en parempiakaan ole keksinyt.. (tai kopioinut)
Muutama kuva lisätty aiempana olevan linkin sivuille..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
alkuperäinen tuki ei ole värinän vaimennin vaan sen tarkoitus on tukea pakosarjaa kanteen että pultit kestää.
siihen löytyy oma ohje miten se säädetän oikein että se "kantaa " pakosarjan painoa.
parempi kyllä on tehdä oman lainen ja mielumminn pienellä säädöll'ä että pakosarjaa voi pingottaa ylöspäin.
siihen löytyy oma ohje miten se säädetän oikein että se "kantaa " pakosarjan painoa.
parempi kyllä on tehdä oman lainen ja mielumminn pienellä säädöll'ä että pakosarjaa voi pingottaa ylöspäin.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Pitää koittaa tehdä itsellekin tuollainen tuki kun ei ole tällä hetkellä mitään
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
juuri niinkuin sierra friikki sanoi, se tuki on siella sen takia koska pakosarjan pultit katkeaa varmasti ilman tukea, ennemmin tai myöhemmin. ja jos ne vieterit on kuoleentunut, ei tuesta ole mitään hyötyä. siksi niiden säätö ja tarkistus kuului jokaiseen määräaikaishuoltoon mitä cossuille tehtiin. toki on mahdollista rakentaa parempikin tuenta turbolle, mutta voin luvata että silloin viimeistään vituttaa kun otat katkenneita pakosarjan pultteja irti kannesta, jos sitä ei ole ollenkaan.
itte ajattelin tehdä samanlaisen tuennan kuin alkuperäinen tuenta on. eli mulla on nyt vain yksi tuki, ja siellä kuuluisi olla kaksi tukea.
itte ajattelin tehdä samanlaisen tuennan kuin alkuperäinen tuenta on. eli mulla on nyt vain yksi tuki, ja siellä kuuluisi olla kaksi tukea.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Alkuperäinen kannattelee koko sarjan ja ahtimen painoa
Herätys
Tehkääpä testi (olen tehnyt -uudella damperilla- säädettynä ohjearvoon):
Ahdin+ jatkokappale (2wd) ja kannattelu damperista, vähän "vatkausta"-> kitkalevyt luistavat reunaan....
Tulen kyllä vähän vastaan; kyllä se toki -osan painostakin- kannattelee
Väitän silti että sen tehtävä on värinöiden vaimennus. Vihje: -damper-...
Pakosarjan pinnapulttien katkeaminen on vielä se helppo vaihtoehto. Pahempi on kannen ratkeaminen, tätäkin on nähty. Onneksi ei itse koettu...


Tehkääpä testi (olen tehnyt -uudella damperilla- säädettynä ohjearvoon):
Ahdin+ jatkokappale (2wd) ja kannattelu damperista, vähän "vatkausta"-> kitkalevyt luistavat reunaan....
Tulen kyllä vähän vastaan; kyllä se toki -osan painostakin- kannattelee

Pakosarjan pinnapulttien katkeaminen on vielä se helppo vaihtoehto. Pahempi on kannen ratkeaminen, tätäkin on nähty. Onneksi ei itse koettu...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
ihan sama mullejjs kirjoitti:Alkuperäinen kannattelee koko sarjan ja ahtimen painoaHerätys
![]()
Tehkääpä testi (olen tehnyt -uudella damperilla- säädettynä ohjearvoon):
Ahdin+ jatkokappale (2wd) ja kannattelu damperista, vähän "vatkausta"-> kitkalevyt luistavat reunaan....
Tulen kyllä vähän vastaan; kyllä se toki -osan painostakin- kannatteleeVäitän silti että sen tehtävä on värinöiden vaimennus. Vihje: -damper-...
Pakosarjan pinnapulttien katkeaminen on vielä se helppo vaihtoehto. Pahempi on kannen ratkeaminen, tätäkin on nähty. Onneksi ei itse koettu...
turha aloittaa topiikkia "miten saan pultin pois kannestani"
älkää van ihmeessä laittako tukea saattaa auton paino lisääntyä.
tuntuu että monet täällä on viisaampia kun Foordin insinöörit(tai cosworthin).
he osaisivat kyllä tehdä kaiken 1000 X paremmin ja kestävämmin.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Damper tukee ahdinta/sarjaa mutta sallii myös lämpölaajenemisen mukanaan tuoman liikkeen pitkittäin ja sivu/korkeussuunnassa.MikkoT kirjoitti: Toinen homma ois, että voisko joku kertoa hieman tarkemmin ton alkuperäisen tuen säädön/toimintaperiaatteen.
Pitkittäisliikkeen sallii kannessa kiinni oleva korvake jossa on hela, jonka sisällä liikkuu pitkittäin akseli. Tätä liikettä ei ole rajoitettu "mitenkään"; akseli ui vapaasti helassa.
Säteissuuntainen liike on mahdollistettu seuraavasti: turbossa on kiinni levy jossa on suurehko reikä, josta em. akseli menee läpi melkoisella toleranssilla. Levyyn akseli on "kiinnitetty" kitkalevyillä jotka on esikuormitettu jousella; sallii siis levyn (eli turbon/sarjan) siirtymisen pysty/korkeussuunnassa lämpölaajenemisen mukaan.
Tätä on näkemättä vähän vaikea hahmottaa

Säädöt löytyvät korjaamokäsikirjasta, voin yrittää muistaa katsoa ne -> kirj. tänne kun olen käynyt tallilla. Jousen kiristysmitta on 25,4mm.
Jos perusasennus ei ole tehty oikein, tuloksena voi olla värinöitä/damperin tai muita ed. kirj. vaurioita.
Jälkiasennusversioissa (yleensä mallia "RS200") on se hyöty että ne tukevat paremmin kun ei ole mitään esijännitettyjä "liukusäätöjä". Uniball-nivelet huolehtivat liikevaroista ja tarvittavat joustot tapahtuvat kannakkeen putkissa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Tarvitaanko siihen oikeasti paljon?? Toisekseen, luotan jyrkiin kyllä tässä asiassa, muutaman vuosikymmenen kokemus kilpureista saattaa usein olla arvokkaampaa kuin koulussa opeteltu kirjaviisaus...sierra friikki kirjoitti:tuntuu että monet täällä on viisaampia kun Foordin insinöörit(tai cosworthin).
he osaisivat kyllä tehdä kaiken 1000 X paremmin ja kestävämmin.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
joo todennäköisesti fordin ratkaisu ei ole paras mahdollinen ratkaisu, mutta takuulla toimiva, kun huolletaan asianmukaisesti.
mutta se tuki tai tärinänvaimennin tai tärinanvaimennintuki tai ihan miksi haluaa sitä sanoa, on käytännössä välttämätön, jos haluaa että ei paikat repeile ja pultit katkeile.
mutta se tuki tai tärinänvaimennin tai tärinanvaimennintuki tai ihan miksi haluaa sitä sanoa, on käytännössä välttämätön, jos haluaa että ei paikat repeile ja pultit katkeile.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
-
- Viestit: 1313
- Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
- Paikkakunta: pääkaupunkiseutu
Re: Turbolle tuki.
Jatketaan vanhaan topikkiin.
Löytyiskö joltain kuvia miten on ohc turboon asennettu tukia? Mihin kiinnitetty ja minkälaisia?
Löytyiskö joltain kuvia miten on ohc turboon asennettu tukia? Mihin kiinnitetty ja minkälaisia?
Escort mk2tic
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Turbolle tuki.
Mulla on ahtimen laipasta potkukelkan vanne (jonkunnäköstä jousiterästä) vedetty moottorin korvan päähän pultilla kiinni. Ei paljon ole kilometerejä ehtinyt tulemaan, mutta sallii pakosarjan lämpölaajenemisen, ihan vaan taipumalla sen verran. Ylös alas suunnassa tiukka.
Jäsen #606