poraus 92mm männille
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
poraus 92mm männille
tuossa mietin et eikö 92mm männille poraus ollu 91,6mm,wisecojen suuntaan olen kääntymässä ja toi kiertokanki puoli vielä auki(käytetyt cosan vai eaglet)>saa ehdottaa...
mites jos lohkon kansitasosta on vetästy 2mm pois ja laittas cosan kiertokanget niin eikös wisecoissa kuitenki riitä vara männän päällä,et saa puristukset 8.0 luokkaan.en ny muista paljo kannen palotilan tilavuus on,mutta sieltä on kans vähä otettu pois.
mites jos lohkon kansitasosta on vetästy 2mm pois ja laittas cosan kiertokanget niin eikös wisecoissa kuitenki riitä vara männän päällä,et saa puristukset 8.0 luokkaan.en ny muista paljo kannen palotilan tilavuus on,mutta sieltä on kans vähä otettu pois.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: poraus 92mm männille
Siis jos kyseisessä lohkossa on 92mm männille poraus, on toi halkasija luokkaa 91,98-92,05. Ja sitten kun tonne lykkäät 91,6mm wisecot niin saatttaa tulla aika väljän sutjakka pannu ihan suoraan. Vai mitä ymmärsin väärin tosta sun hommastars11 kirjoitti:tuossa mietin et eikö 92mm männille poraus ollu 91,6mm

-
- Ylläpitäjä
vielä en oo käyny tuota nähny livenä,mut sen takia kyselen,et sit kun digitaalitönärillä sitä mittailen ni tiedän onko sopivan kokonen halkasija.(myyjäkään ei muistanu muuta kuin et porattu on 92mm kuppelimahle männille)
eli tarkotus olis upottaa Wiseco takomännät kokoa 92mm joka noissa firmojen hinnastoissa on mainittu mitaksi, onko ne tasan tuon 92mm ja poraus siten 91,98-92,05.
sit tuo kansitason plaanaus 2mm pois niin riittääkö tavallisissa wisecoissa männän päällä pois otettavaa,vai tarviiko olla fulldomet jos tulee cosan veivit .
eli tarkotus olis upottaa Wiseco takomännät kokoa 92mm joka noissa firmojen hinnastoissa on mainittu mitaksi, onko ne tasan tuon 92mm ja poraus siten 91,98-92,05.
sit tuo kansitason plaanaus 2mm pois niin riittääkö tavallisissa wisecoissa männän päällä pois otettavaa,vai tarviiko olla fulldomet jos tulee cosan veivit .
-
- Ylläpitäjä
Re: poraus 92mm männille
MikkoT kirjoitti:Siis jos kyseisessä lohkossa on 92mm männille poraus, on toi halkasija luokkaa 91,98-92,05. Ja sitten kun tonne lykkäät 91,6mm wisecot niin saatttaa tulla aika väljän sutjakka pannu ihan suoraan. Vai mitä ymmärsin väärin tosta sun hommastars11 kirjoitti:tuossa mietin et eikö 92mm männille poraus ollu 91,6mm


-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
En ole viisas mutta vastaan silti. Unohda kaikki valmiiksi plaanatut ym hoonatut projektilohkot koska taloudellista säästöä ei ole näköpiirissä. Hanki std vanha kulunut esim is lohko tai kossunlohko ja porauta se wisecon kossumännälle noin 8-9 satkun välyksellä, jos haluat maximoida tiiviyttä teetä hoonaus "stressilevyllä". Tason plaanaus vain mitä on pakko ja niin että mäntä tulee max 0.2 yli tason, mittauksen suorita työntömitan selällä ja rakotulkilla, tämä tarkkuus riittää. Kossun vakiokanki on hyvä ja laita uudet pultit. Eaglea en suosittele siksi että kossun oma kanki kestää ja esim eaglessa joutuu tekemään kampeen pysyviä koneistuksia (kammenkaula pienennetään) vapari pitkäkankiset on erijuttu. Oikotietä onneen ei ole, tee se kerralla kunnolla=säästät pitkällä juoksulla, myös öljyärs11 kirjoitti:no en itse varasinaisesti madaltasikaan lohkoa.vaan on semmonen projektilohko tiedossa,jossa on poraus 92mm männille(porauksen jäljiltä) ja kansitasoa plaanattu tuo 2mm.eli mites noi kamat natsaa teitin viisaiden mielestä.

-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Juu ei kannata 92 männille porattua lohkoa hommaa... Mennöö halki kuitenkin. Mulla meni ekasta motista "is" lohko halki 1 ja 2 sylinteristä... Reilu 5000km sillä ajelin enkä kerinny edes kovin paljoa happea sille antaa kun yhtäkkiä vaan alko vedet ja öljyt sekottumaan. Kauan meni ennenkun hokasin ne halkeemat kun paineella ainoastaa vuosi vedet sylinterin puolelle... kyllä oli hermot tiukalla kun varmaan kolmekertaa kasasin uudestaa ja uudestaan hilut kiinni siihen halkinaiseen lohkoon... prkl... 

2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Ylläpitäjä
pakko se on viisaampia uskoo,eli jätetään se ostamatta ja etsitään std lohkoo sitten.eli mikä koko on seuraava koko std:n jälkeen noissa cossun wisecoissa .millanen puristus tulee jos on suurin piirtein kansitasolla cossun wiseco,niissähän on kai se monttu männässä. jotain 8 luokkaa puristusta haen.cossun orkkis tiivisteellä ja(ohc-kannen) palotiloista ihan inansa otettu pois.voiko noista cosan wisecoista ottaa männän päältä jos on tarpeen vaikka kuppi onkin.kun(cosan kiertokanget kun on 128,5mm ja vakio ohc:n 127mm pitkät)eli mitenhän tuon puristusten kanssa on.
taas tyhmä kyselee,mutta ei kysyvä tieltä eksy
parempi ratkasu tääki kun kantapään kautta,koska kuitenki noi osat sen verran arvokkaita.
opetellaan sitten jotain muuta halvempaa kantapään kautta
taas tyhmä kyselee,mutta ei kysyvä tieltä eksy

opetellaan sitten jotain muuta halvempaa kantapään kautta

-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Esim usparts/prostreet myyvä kossuun tehty wiseco (91.6) sopii kossun omien kankien kanssa suoraan, ohc omia kankia en suosittele koska kossun kanget ovat edullisia ostaa käytettynä kunhan tarkastuttaa ja uusii pultit koska osan historiaa harvoin tietää. Puristukset ym männän dekkaus tehdään aina konekohtaisesti "kylmäkasaamalla" esim 1 ja 4 sylinteri jolloin voi määrittää plaanaamis tarpeen sekä näkee onko aiempia koneistuksia tehty, puristustilavuus mitataan nesteellä apuna pala pleksiä ja huumeruisku. Ei muutakuin hommiin
Yksi lisähuomio vielä, 20/205 lohko kestää ton 91,6 ainakin noin 350hv tasolla.

-
- Ylläpitäjä
ja sen jälkeenkö se on sit oltava 200 lohko,kestäskö pienemmällä porauksella enemmän vai onko se tuosta ite plokista kiinni,oon kuullu et on lohko halennu 2 j3 sylinterin välistä yläosasta,ainaki isommilla paineilla yli 1,5barSHR kirjoitti:Esim usparts/prostreet myyvä kossuun tehty wiseco (91.6)
onko toi ainoa seuraava koko std:n jälkeen.
Yksi lisähuomio vielä, 20/205 lohko kestää ton 91,6 ainakin noin 350hv tasolla.
kuis tommoset 1,5 bar ahdot tarviiko kannen pultit olla paremmat vai riittääkö uudet orkkikset,ku kansipahvina cosan orkkis.
nyt olis hakua vailla std mittanen alakerta tiedossa

-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Tiedän yhden takaveto cossun ,205 lohkolla, Wisecoilla, 507hp ja jotain 570Nm ja toistaiseksi kestänyt.rs11 kirjoitti:ja sen jälkeenkö se on sit oltava 200 lohko,kestäskö pienemmällä porauksella enemmän vai onko se tuosta ite plokista kiinni,oon kuullu et on lohko halennu 2 j3 sylinterin välistä yläosasta,ainaki isommilla paineilla yli 1,5barSHR kirjoitti:Esim usparts/prostreet myyvä kossuun tehty wiseco (91.6)
onko toi ainoa seuraava koko std:n jälkeen.
Yksi lisähuomio vielä, 20/205 lohko kestää ton 91,6 ainakin noin 350hv tasolla.
kuis tommoset 1,5 bar ahdot tarviiko kannen pultit olla paremmat vai riittääkö uudet orkkikset,ku kansipahvina cosan orkkis.
nyt olis hakua vailla std mittanen alakerta tiedossa
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Eiköhän ne oo putkitettuja kaikki ja voi olla että sattu olemaan maanantai kappale se lohko...Bootsi kirjoitti:AkiS kirjoitti:Juu ei kannata 92 männille porattua lohkoa hommaa... Mennöö halki kuitenkin.
Eikös noita kuitenkin porata jopa 94:si asti (rallikoneet) vai onko ne putkitettuja??
Vai onko sulle sattunut vain huono lohko?

2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Ahtoja taisi olla jotain 1.8 barrs11 kirjoitti:ei paha millasella ahdoilla ja puristussuhteella...
onko cossun ja ohc kannen palotiloissa tilavuus eroa?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
No siis rallikoneet on yleensä vapareita, mutta niissä taas lohkoa rasittaa korkea puristussuhde. Mitä ite tiedän niin ei noi vielä 94mm männällekkään yleensä ole putkitettuja, mutta ovat aika huonoja kestämään. Sitten tuli tällästä tietoa tosta 94mm porauksesta, että se pitäs porata vähän toislaitaisesti entisiin reikiin nähden, koska lohko on toiselta puolen vähän heikompi. Neuvo on peräisin näitä ammatikseen rakentavalta kaverilta, mutta sen toimivuutta ei ole vielä itse keritty kokeilla.AkiS kirjoitti:Eiköhän ne oo putkitettuja kaikki ja voi olla että sattu olemaan maanantai kappale se lohko...Bootsi kirjoitti:AkiS kirjoitti:Juu ei kannata 92 männille porattua lohkoa hommaa... Mennöö halki kuitenkin.
Eikös noita kuitenkin porata jopa 94:si asti (rallikoneet) vai onko ne putkitettuja??
Vai onko sulle sattunut vain huono lohko?
No jos en ole tota ideaa itse täysin väärin ymmärtänyt niin noi on huomattavasti parempia kuin orkkikset, jos oikein tehty. Sylinterin seinämäpaksuutta saadaan kasvatettua ja putket voidaan valmistaa paremmasta materiaalista kuin tavan lohko. Haittapuolena on, että ei oo ihan ilmasta toi lohkojen putkitus.rs11 kirjoitti:millasia noi putkitetut lohkot on...onko ne enään orkkiksen väärttejä
-
- Ylläpitäjä
tuli vaan tuosta mieleen et jos ei kannata porata 92millisille männille,niin mites ku ei toi 91,6mm kaukana kans ooAkiS kirjoitti:Juu ei kannata 92 männille porattua lohkoa hommaa... Mennöö halki kuitenkin. Mulla meni ekasta motista "is" lohko halki 1 ja 2 sylinteristä... Reilu 5000km sillä ajelin enkä kerinny edes kovin paljoa happea sille antaa kun yhtäkkiä vaan alko vedet ja öljyt sekottumaan. Kauan meni ennenkun hokasin ne halkeemat kun paineella ainoastaa vuosi vedet sylinterin puolelle... kyllä oli hermot tiukalla kun varmaan kolmekertaa kasasin uudestaa ja uudestaan hilut kiinni siihen halkinaiseen lohkoon... prkl...

-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 837
- Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
- Paikkakunta: täällä jossain..
-
- Ylläpitäjä
johtopäätöksenä vois vetää,että vois joku lohko kilahtaa halki vaikka olis stanukoossa ja toinen kestää jopa sen 92mm porauksen ja siitä nää erilaiset kommentit.mutta varmaahan on se,että kyllä sillä isommalla seinämällä noin teoriassa on paremmat mahdollisuudet kestää.vaan toi 92mm ja 91,6mm:n porauksen ero on loppujen lopuksi kovin pieni ja kuitenki monen mielestä on 91,6 oikee koko porata.
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Antaahan valmistajakin 0.5 ja 1mm ylikoon, joten onhan alle 92mm valmistajankin toleransseissa
se että mitä mikäkin lohko virityskäytössä kestää, riippuu monesta seikasta mm tehosta, ja on kokeiltu että miedonlaiska 350hv kesti ja kestää moitteetta, itse kurvailin noin 40tkm ilman ongelmia ja ilman oleellista öljynkulutusta. Tää mun juttu on aidosta kossunlohkosta. Mutta mitä todellista eroa on kossun 205 vs is 205 tai taunus 20 on sitä ikuista hörinää josta ei ole kellään mitään näyttöä. Kossunkin lohkoja on halkaistu rallikäytössä siinä kuin muitakin.

-
- Ylläpitäjä