Sierran valomurhetta...
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Sierran valomurhetta...
Tyhmät kysymykset senkun jatkuvat. Tämä nyt ei niinkään ole vika, vaan ominaisuus joka häiritsee minua suunnatomasti ja tahdon eroon siitä.
Yksinkertaisuudessaan... Mikä johto kaitkaistava kun haluan eroon '90 Sierran typerästä päivävalo-ominaisuudesta? Eli tahdon itse hallita mitä valoa on milloinkin. Valothan ovat huomattavasti himmeämmät viiksi alhaalla, joten onko tälle puolelle olemassa ihan oma releensä? Jos sen nyppäisi pois?
Asiasta oli joskus ennenkin juttua... Joku oli puukottanut muistaakseni yhden ainoan johdon konehuoneesta?
Yksinkertaisuudessaan... Mikä johto kaitkaistava kun haluan eroon '90 Sierran typerästä päivävalo-ominaisuudesta? Eli tahdon itse hallita mitä valoa on milloinkin. Valothan ovat huomattavasti himmeämmät viiksi alhaalla, joten onko tälle puolelle olemassa ihan oma releensä? Jos sen nyppäisi pois?
Asiasta oli joskus ennenkin juttua... Joku oli puukottanut muistaakseni yhden ainoan johdon konehuoneesta?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 192
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 30. 23:28:23 2003
- Paikkakunta: Pori
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Haa... Tutkinpas asiaa het kun kerkeen. Tehdäänkö vaihtokauppaa? Vaihdan ton releen mielelläni tollasen uudehkon Sierran valo-pimpelipom-äänireleeseen. Aai..?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Kiitos Spuler! Nyt valot on käyttäytyy niin kuin pitääkin.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Haa...Hyväksikäytän tätä mainiota topicia..
Kuinkas sitten jos haluaa tuollaiset automaattivalot toimimaan autoon jossa niitä ei ole?
Siis kyseessä tuo saksantuliais cabriolet MK5 Esco -91 jossa ei ole valoautomatiikkaa. Ei liene niin yksinkertainen juttu että tökkää jonkun releen paikoilleen?
Kuinkas sitten jos haluaa tuollaiset automaattivalot toimimaan autoon jossa niitä ei ole?
Siis kyseessä tuo saksantuliais cabriolet MK5 Esco -91 jossa ei ole valoautomatiikkaa. Ei liene niin yksinkertainen juttu että tökkää jonkun releen paikoilleen?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Oi voi... Te varmaan vilkuttelette sitten mulle kesäsin pitkiä kaupungissa? 

Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Uudet hyvät umpiot, niitäkin on erilaisia. Jännitehäviöt polttimo kuormitettuna yhteensä alle 0,2V. Jos ei niin sitten johtoa ja relettä. Hyvät merkki polttimot, ei tarvitse olla mitkään +200% mallit. Vähän korkeamman jännitteen (esim. 14,6V)antava säädin. Vanhat umpiot voi myös pestä, kuumaa vettä ja himpun verran ihan normi saippuaa sekaan, parin tunnin liotus huljuttelu ja kullan huuhdonta, ja huolellinen huuhtelu päälle. Jos heijastin pinta on/lähtee irti niin umpiot joutaa vaihtoon. (nimim. kokemusta on). Terveestä umpiosta heijastin pinta ei lähde irti!! (kokeiltu sekin)Jake kirjoitti:Miten yleensäkkin saisi paremmat valot escoon , ne on aivan säälittävät . Lisävaloja en laita
edit: Tietenkin löytyy jälkiasennus-xenonit mutta maksaa vähän liikaa
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Paljonko isommat polttimot tollaseen Sierran kokoseen umpioon uskaltaa vaihtaa ettei heijastin kärsi? Mieleni tekisi H4:ksi vaihtaa jotkut 80/100W ja ne sisemmät lisä pitkät vaikka 100W... Auto on sopivasti entinen AVK:n keulamällipotilas, joten kaikki nokan osat uutta valot mukaan lukien.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
onko jotain määrättyä saippuaa mitä ei saa vahingossakaan laittaa.. tuskin on..Fullspeed kirjoitti:Uudet hyvät umpiot, niitäkin on erilaisia. Jännitehäviöt polttimo kuormitettuna yhteensä alle 0,2V. Jos ei niin sitten johtoa ja relettä. Hyvät merkki polttimot, ei tarvitse olla mitkään +200% mallit. Vähän korkeamman jännitteen (esim. 14,6V)antava säädin. Vanhat umpiot voi myös pestä, kuumaa vettä ja himpun verran ihan normi saippuaa sekaan, parin tunnin liotus huljuttelu ja kullan huuhdonta, ja huolellinen huuhtelu päälle. Jos heijastin pinta on/lähtee irti niin umpiot joutaa vaihtoon. (nimim. kokemusta on). Terveestä umpiosta heijastin pinta ei lähde irti!! (kokeiltu sekin)Jake kirjoitti:Miten yleensäkkin saisi paremmat valot escoon , ne on aivan säälittävät . Lisävaloja en laita
edit: Tietenkin löytyy jälkiasennus-xenonit mutta maksaa vähän liikaa



Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666
3M
Skype: Laze666
-
- Viestit: 192
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 30. 23:28:23 2003
- Paikkakunta: Pori
Se on juuri niin yksinkertainen juttu jos vaan johtosarja sallii eli sulakerasian pohjasta löytyy releelle kaveri. Jos ei, niin sitten täytyy tehdä kokonaan itse tuo systeemi ja onko se sitten sen arvoinen juttu niin saa jokainen arvioida itseukormi kirjoitti:Haa...Hyväksikäytän tätä mainiota topicia..
Kuinkas sitten jos haluaa tuollaiset automaattivalot toimimaan autoon jossa niitä ei ole?
Siis kyseessä tuo saksantuliais cabriolet MK5 Esco -91 jossa ei ole valoautomatiikkaa. Ei liene niin yksinkertainen juttu että tökkää jonkun releen paikoilleen?

Saksassahan ei liene nuo valoautomatiikat ole olleet sallituja joten voi olla sulakeboksissa tyhjää sen releen pohjien kohdalla

Jäsen #468
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Ei välttämättä sanottavaa hyötyä laittaa tehokkaita polttimoita sinne pikkuiseen lisäpitkä umpioon. Suurin hyöty tehokkaasta polttimosta tulee isossa lisävalo umpiossa. Tuskin ne normi umpiot kärsii tehokkaammista polttimoista mutta ei jälleen välttämättä kirkastu paljoo. Yks mahollisuus on jättää lyhyet päälle pitkien yhteydessä. Kokeile ajaa kaukovalovilkku pohjassa. Polttimojen ikä voi laskea, mutta entäs sitte. Laillinen konsti ja käytetään vakionakin joissakin autoissa.MouTine kirjoitti:Paljonko isommat polttimot tollaseen Sierran kokoseen umpioon uskaltaa vaihtaa ettei heijastin kärsi? Mieleni tekisi H4:ksi vaihtaa jotkut 80/100W ja ne sisemmät lisä pitkät vaikka 100W... Auto on sopivasti entinen AVK:n keulamällipotilas, joten kaikki nokan osat uutta valot mukaan lukien.

*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Juu kun ei ihan liuottimia laita. Joku nestesaippua on ihan hyvä. Pääasia ettei heijastinpintaa tarvii hangata millään.Laze kirjoitti:onko jotain määrättyä saippuaa mitä ei saa vahingossakaan laittaa.. tuskin on..Fullspeed kirjoitti:Uudet hyvät umpiot, niitäkin on erilaisia. Jännitehäviöt polttimo kuormitettuna yhteensä alle 0,2V. Jos ei niin sitten johtoa ja relettä. Hyvät merkki polttimot, ei tarvitse olla mitkään +200% mallit. Vähän korkeamman jännitteen (esim. 14,6V)antava säädin. Vanhat umpiot voi myös pestä, kuumaa vettä ja himpun verran ihan normi saippuaa sekaan, parin tunnin liotus huljuttelu ja kullan huuhdonta, ja huolellinen huuhtelu päälle. Jos heijastin pinta on/lähtee irti niin umpiot joutaa vaihtoon. (nimim. kokemusta on). Terveestä umpiosta heijastin pinta ei lähde irti!! (kokeiltu sekin)Jake kirjoitti:Miten yleensäkkin saisi paremmat valot escoon , ne on aivan säälittävät . Lisävaloja en laita
edit: Tietenkin löytyy jälkiasennus-xenonit mutta maksaa vähän liikaavoisi kokeilla pestä, kun lojuu tossa kaksi Sierran umpiota tyhjän panttina, kun ei ole kellekkään kelvannu. toinen on uusi...
![]()
toinen on haalee paska.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Kokeiltu on eikä todelakaan ole sanottavaa hyötyä. Sitä paitsi pottimoiden ikä lyhenee paljon. Tarviikin tutkia, minkä vahvuiset piuhat on Sierrassa. Ja eikai vaan releet ole samanlaiset paskat pitkä Escortissa. Nehän palaa ainaa kun on liian pienet.Fullspeed kirjoitti: Yks mahollisuus on jättää lyhyet päälle pitkien yhteydessä. Kokeile ajaa kaukovalovilkku pohjassa. Polttimojen ikä voi laskea, mutta entäs sitte.
Caprissa mulla on neli-valot, eli kahdennetut pitkät ja lyhkäset. Napista kun painan sisemmäiset lyhkäset pois, niin eron huomaa todella. Eroa muuten huomasi aikoinaan todella kun tein tähän klassikkoon ihan uudet etuvalojen johdotukset paksulla ja mahdollsimman lyhkäisellä piuhalla sekä uusilla releilä. Valotehoa tuli merkittävästi lisää.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Ainoa hyöty tuossa tehokkaammissa polttimoissa on se, että umpiot ovat valmiit vaihtoon ~3 vuoden päästä (kokemuksen syvä rintaääni)...Fullspeed kirjoitti:Ei välttämättä sanottavaa hyötyä laittaa tehokkaita polttimoita sinne pikkuiseen lisäpitkä umpioon. Suurin hyöty tehokkaasta polttimosta tulee isossa lisävalo umpiossa. Tuskin ne normi umpiot kärsii tehokkaammista polttimoista mutta ei jälleen välttämättä kirkastu paljoo. Yks mahollisuus on jättää lyhyet päälle pitkien yhteydessä. Kokeile ajaa kaukovalovilkku pohjassa. Polttimojen ikä voi laskea, mutta entäs sitte. Laillinen konsti ja käytetään vakionakin joissakin autoissa.MouTine kirjoitti:Paljonko isommat polttimot tollaseen Sierran kokoseen umpioon uskaltaa vaihtaa ettei heijastin kärsi? Mieleni tekisi H4:ksi vaihtaa jotkut 80/100W ja ne sisemmät lisä pitkät vaikka 100W... Auto on sopivasti entinen AVK:n keulamällipotilas, joten kaikki nokan osat uutta valot mukaan lukien.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Nii'in... Mutta ajoitko sä ne päällä kesät talvet päivät pitkät? Eli tämän varaan lasken ton ettei noi mun umpiot nyt sulais ihan käsiin.PasiZ kirjoitti: Ainoa hyöty tuossa tehokkaammissa polttimoissa on se, että umpiot ovat valmiit vaihtoon ~3 vuoden päästä (kokemuksen syvä rintaääni)...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Ajoin... Eli ajan myötä metallointi hilseilee pois...MouTine kirjoitti:Nii'in... Mutta ajoitko sä ne päällä kesät talvet päivät pitkät? Eli tämän varaan lasken ton ettei noi mun umpiot nyt sulais ihan käsiin.PasiZ kirjoitti: Ainoa hyöty tuossa tehokkaammissa polttimoissa on se, että umpiot ovat valmiit vaihtoon ~3 vuoden päästä (kokemuksen syvä rintaääni)...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Joo, mitä oon mittaullu jäännite häviöitä niin munkin kokemuksella vanhemmissa vortsoneissa on hyötyä laittaa releet ja uudet johdot. Ovat jotenkin alimitotettuja vaikka muuten olisivatkin kunnossa. Uudemmissa (mk4 esco ja mk2 riesa) ei ollu kovinkaan isot häviöt, jotain 0,30V kuormitettuna. Isompaa säädintä vaan peliin, ainaki talveks. Lisäpitkätkin tykkää...MouTine kirjoitti:Kokeiltu on eikä todelakaan ole sanottavaa hyötyä. Sitä paitsi pottimoiden ikä lyhenee paljon. Tarviikin tutkia, minkä vahvuiset piuhat on Sierrassa. Ja eikai vaan releet ole samanlaiset paskat pitkä Escortissa. Nehän palaa ainaa kun on liian pienet.Fullspeed kirjoitti: Yks mahollisuus on jättää lyhyet päälle pitkien yhteydessä. Kokeile ajaa kaukovalovilkku pohjassa. Polttimojen ikä voi laskea, mutta entäs sitte.
Caprissa mulla on neli-valot, eli kahdennetut pitkät ja lyhkäset. Napista kun painan sisemmäiset lyhkäset pois, niin eron huomaa todella. Eroa muuten huomasi aikoinaan todella kun tein tähän klassikkoon ihan uudet etuvalojen johdotukset paksulla ja mahdollsimman lyhkäisellä piuhalla sekä uusilla releilä. Valotehoa tuli merkittävästi lisää.


*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 11. 23:23:35 2003
- Paikkakunta: Klövskog
- Viesti:
Pitäisköhän munkin nyt käyttää topiccia hyväksi. Omassa 1.1 -85 fiestassa toimii valot silleen että kun auto on käynnissä, ei autoon saa pelkkiä parkkivaloja palamaan. Eli valoviiksessä on kolme asentoa, alimmassa asennossa ei tapahdu mitään oli auto sammuksissa tai käynnissä. Kaksi ylimpää asentoa ovat samaa? Mitenkähän saa kytkettyä niin, että kun auto on käynnissä olisi viiksen ylin asento, niin että valot toimii niinku normaalisti eli ajovalot palaa, sitten keskiasennossa palaa pelkät parkit, ja alimmassa asennossa ei pala mikää valo.
Oliko mahdollisimman monimutkasesti selitetty.
Oliko mahdollisimman monimutkasesti selitetty.
BMW E21 "323i"
-
- Viestit: 1750
- Liittynyt: Su Kesäkuu 20. 22:02:54 2010
Re: Sierran valomurhetta...
Tuota. Yritin googletella ja foorumiakin selailla tuloksetta.
Pitääkö väittämä paikkansa mitä kaverini sanoo?
Kaverini mukaan jos asentaa lyhyet ja pitkät valot erillisille umpioille, niin säännösten mukaan pitkiä käytettäessä myös lyhyiden täytyy palaa samanaikaisesti.
Pitääkö väittämä paikkansa mitä kaverini sanoo?
Kaverini mukaan jos asentaa lyhyet ja pitkät valot erillisille umpioille, niin säännösten mukaan pitkiä käytettäessä myös lyhyiden täytyy palaa samanaikaisesti.
Sierra 87' 16v DOHC -käyttöauto (linkki)
Sierra 91' 2.0 DOHC -Ex-käyttöauto
Mondeo ST200 '00 Projekti (linkki)
Sierra IS 2.0 '86 -rakentamista vailla
Mondeo Mk2 STW 2.5 '00 -konerikko, purettu
Ex-Escort 1.6 '94
Sierra 91' 2.0 DOHC -Ex-käyttöauto
Mondeo ST200 '00 Projekti (linkki)
Sierra IS 2.0 '86 -rakentamista vailla
Mondeo Mk2 STW 2.5 '00 -konerikko, purettu
Ex-Escort 1.6 '94
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: Sierran valomurhetta...
Mitäköhän seuraavan 10 vuoden päästä tuumitaan..?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1863
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
- Paikkakunta: Turku
Re: Sierran valomurhetta...
Tekis mieli asentaa cossuun noi suomivalot, koska mummielestä hyvä systeemi. Valot on aina päällä mikä on turvallista ja kohteliasta, kaunista ja hyvää - mutta eivät pala kuitenkaan loppuun koska toimivat alennetulla jännitteellä. Nerokasta!
En tosin oo ihan varma onko vaivan arvoista...
En tosin oo ihan varma onko vaivan arvoista...
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: Vs: Sierran valomurhetta...
Onhan siinä oma työnsä kun työntää yhden releen sulakerasiaanRD kirjoitti:En tosin oo ihan varma onko vaivan arvoista...

That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 1863
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
- Paikkakunta: Turku
Re: Vs: Sierran valomurhetta...
Eikös se vaadi johdotuksen vastuksineenkin? En ainakaan bongannut tuolta konehuoneesta sitä keltasta johtoa ja liitintä mistä edellisissä sierroissa oli päivävalojen toiminta aina kiinni...samanikänen suomisierra olis kyllä raatona tontilla, joten kaikki tarvittava ois ehkä olemassa.vauhtipete kirjoitti:Onhan siinä oma työnsä kun työntää yhden releen sulakerasiaanRD kirjoitti:En tosin oo ihan varma onko vaivan arvoista...
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 1492
- Liittynyt: La Syyskuu 12. 17:56:46 2009
Re: Sierran valomurhetta...
Enpäs jaksa tehdä uutta topikkia joten jatkan tätä.
Scorpio osotti mulle lisää ongelmia. Korjaa yksi, kaksi ilmaantuu. Hävis pitkät tyystin. Laittaa viiksestä pitkät valot niin sammuu kaikki ajovalot. Onko tämä joku yleinen vaiva vai ihan pelkästään minua riivaava ongelma? Kyseessä -85 pappamalli. Rupee tuntumaan paalaaminen mielekkäälle toimelle
.
Scorpio osotti mulle lisää ongelmia. Korjaa yksi, kaksi ilmaantuu. Hävis pitkät tyystin. Laittaa viiksestä pitkät valot niin sammuu kaikki ajovalot. Onko tämä joku yleinen vaiva vai ihan pelkästään minua riivaava ongelma? Kyseessä -85 pappamalli. Rupee tuntumaan paalaaminen mielekkäälle toimelle

Jaguar S-Type R, 4.2l V8
Ford Ranger -07
Ford Sierra 4.6iS V8
Ford Ranger -07
Ford Sierra 4.6iS V8
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Sierran valomurhetta...
Tarkasta releet ja pohjat. Joskus tullu eteen scorpio missä oli sulakerasiasta valoreleen pohja palanut.
Jäsen #606
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 1492
- Liittynyt: La Syyskuu 12. 17:56:46 2009
Re: Sierran valomurhetta...
Mikähän noista miljuunasta releestä on valoille? Joskus on ainakin lämpöjä ollut, palanut sulakkeilta pohjat ja joku idiootti pistäny johdon pätkän sulakkeeks + tinannu sen tonne kiinni.
Jaguar S-Type R, 4.2l V8
Ford Ranger -07
Ford Sierra 4.6iS V8
Ford Ranger -07
Ford Sierra 4.6iS V8
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Sierran valomurhetta...
Käyttäjän käsikirjassa tai sulakerasian kannessa pitäs olla kaavio. Epäilisin pitkien relettä/pohjaa, jos valot pimenee pitkille laitettaessa. Voi tietysti olla valoviiksessä vikaa tai jossain muuallakin. Helppo todeta ensin, että tuleeko sulakkeille virta ja sieltä edetä siihen releeseen. _Muistaisin_ että releen jatkuva virta on kytketty suoraan akkuvirtaan ja kela saa virtansa virtalukkovirrasta. Valoviiksi maadoittaa releen kelaa. Releeltä menee suoraan virta sulakkeille mitä on kummallekkin etuvalolle omansa. Myös lähivaloilla on omat sulakkeensa, eli ajovaloilla on yhteensä neljä sulaketta.
Jäsen #606
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 1492
- Liittynyt: La Syyskuu 12. 17:56:46 2009
Re: Sierran valomurhetta...
Käsikirjaa ei ole saatavilla Scorpiosta eikä Sierrasta. Kannessa vain numerosarjat. Taidan tehdä "suoralla" virralla koko pitkien väkerryksen. Viikseltä releelle ja siitä valoille, saattas jopa saada hieman voimaa valoihin. Pohja näyttää surulliselta eikä kiinnosta yhtään rueta tota tekemään. Neljä sulakkeen ja yksi releen pohja sulanut ihan muodottomaksi, hyppyjohtoja siellä täällä ennen ja jälkeen sulakeboxin. On tainut olla muutaman kerran lähellä koko romun palaminen. Purkuun menee leiman jälkeen, ellei joku halua hyvää koria omaan käyttöönsä. Tarkemmin katottuna niin paljon tekemistä, että ei kehtais rueta, toista harrastetta ei talous kestä.
Jaguar S-Type R, 4.2l V8
Ford Ranger -07
Ford Sierra 4.6iS V8
Ford Ranger -07
Ford Sierra 4.6iS V8