Sierran valomurhetta...

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Sierran valomurhetta...

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Joulukuu 28. 7:12:29 2004

Tyhmät kysymykset senkun jatkuvat. Tämä nyt ei niinkään ole vika, vaan ominaisuus joka häiritsee minua suunnatomasti ja tahdon eroon siitä.

Yksinkertaisuudessaan... Mikä johto kaitkaistava kun haluan eroon '90 Sierran typerästä päivävalo-ominaisuudesta? Eli tahdon itse hallita mitä valoa on milloinkin. Valothan ovat huomattavasti himmeämmät viiksi alhaalla, joten onko tälle puolelle olemassa ihan oma releensä? Jos sen nyppäisi pois?

Asiasta oli joskus ennenkin juttua... Joku oli puukottanut muistaakseni yhden ainoan johdon konehuoneesta?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Spuler
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Kesäkuu 30. 23:28:23 2003
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Spuler » Ti Joulukuu 28. 12:36:02 2004

Sille on oma releensä. Muistaakseni releen kirjain on B, sellainen pieni sininen rele siellä takakulmassa. Sen kun otat pois niin on manuaali valot.

PS. Voisin tietää tuolle releelle halukkaan ostajan jos haluat luopua siitä kokonaan.
Jäsen #468
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Joulukuu 28. 15:40:51 2004

Haa... Tutkinpas asiaa het kun kerkeen. Tehdäänkö vaihtokauppaa? Vaihdan ton releen mielelläni tollasen uudehkon Sierran valo-pimpelipom-äänireleeseen. Aai..?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Joulukuu 28. 16:16:13 2004

Kiitos Spuler! Nyt valot on käyttäytyy niin kuin pitääkin.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Joulukuu 28. 16:26:45 2004

Haa...Hyväksikäytän tätä mainiota topicia..

Kuinkas sitten jos haluaa tuollaiset automaattivalot toimimaan autoon jossa niitä ei ole?

Siis kyseessä tuo saksantuliais cabriolet MK5 Esco -91 jossa ei ole valoautomatiikkaa. Ei liene niin yksinkertainen juttu että tökkää jonkun releen paikoilleen?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Joulukuu 28. 16:40:22 2004

Saman tiedon määkin haluan ssierraan ja scorpiooniin
olen niinkuin monet muut en jaks aitse tutkia :D :D :D :D :D :D
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Joulukuu 28. 16:50:15 2004

Oi voi... Te varmaan vilkuttelette sitten mulle kesäsin pitkiä kaupungissa? :D
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ti Joulukuu 28. 16:53:43 2004

käytän Topicia vielä lisää hyväksi...

onko Sierra niin vanhaa autoluokkaa, että Valojen virtajohtojen paksuutta muuttamalla paksummaksi saisi paremman valotehon? kuullut vain eräiltä juttua asiasta..

kellään kokemusta?
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ti Joulukuu 28. 17:19:34 2004

Miten yleensäkkin saisi paremmat valot escoon , ne on aivan säälittävät . Lisävaloja en laita

edit: Tietenkin löytyy jälkiasennus-xenonit mutta maksaa vähän liikaa
ex Jäsen #10

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ti Joulukuu 28. 19:32:12 2004

Jake kirjoitti:Miten yleensäkkin saisi paremmat valot escoon , ne on aivan säälittävät . Lisävaloja en laita

edit: Tietenkin löytyy jälkiasennus-xenonit mutta maksaa vähän liikaa
Uudet hyvät umpiot, niitäkin on erilaisia. Jännitehäviöt polttimo kuormitettuna yhteensä alle 0,2V. Jos ei niin sitten johtoa ja relettä. Hyvät merkki polttimot, ei tarvitse olla mitkään +200% mallit. Vähän korkeamman jännitteen (esim. 14,6V)antava säädin. Vanhat umpiot voi myös pestä, kuumaa vettä ja himpun verran ihan normi saippuaa sekaan, parin tunnin liotus huljuttelu ja kullan huuhdonta, ja huolellinen huuhtelu päälle. Jos heijastin pinta on/lähtee irti niin umpiot joutaa vaihtoon. (nimim. kokemusta on). Terveestä umpiosta heijastin pinta ei lähde irti!! (kokeiltu sekin)
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Joulukuu 28. 21:26:54 2004

Paljonko isommat polttimot tollaseen Sierran kokoseen umpioon uskaltaa vaihtaa ettei heijastin kärsi? Mieleni tekisi H4:ksi vaihtaa jotkut 80/100W ja ne sisemmät lisä pitkät vaikka 100W... Auto on sopivasti entinen AVK:n keulamällipotilas, joten kaikki nokan osat uutta valot mukaan lukien.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ti Joulukuu 28. 22:14:44 2004

Fullspeed kirjoitti:
Jake kirjoitti:Miten yleensäkkin saisi paremmat valot escoon , ne on aivan säälittävät . Lisävaloja en laita

edit: Tietenkin löytyy jälkiasennus-xenonit mutta maksaa vähän liikaa
Uudet hyvät umpiot, niitäkin on erilaisia. Jännitehäviöt polttimo kuormitettuna yhteensä alle 0,2V. Jos ei niin sitten johtoa ja relettä. Hyvät merkki polttimot, ei tarvitse olla mitkään +200% mallit. Vähän korkeamman jännitteen (esim. 14,6V)antava säädin. Vanhat umpiot voi myös pestä, kuumaa vettä ja himpun verran ihan normi saippuaa sekaan, parin tunnin liotus huljuttelu ja kullan huuhdonta, ja huolellinen huuhtelu päälle. Jos heijastin pinta on/lähtee irti niin umpiot joutaa vaihtoon. (nimim. kokemusta on). Terveestä umpiosta heijastin pinta ei lähde irti!! (kokeiltu sekin)
onko jotain määrättyä saippuaa mitä ei saa vahingossakaan laittaa.. tuskin on.. :?: voisi kokeilla pestä, kun lojuu tossa kaksi Sierran umpiota tyhjän panttina, kun ei ole kellekkään kelvannu. toinen on uusi... :wink: :lol: toinen on haalee paska.
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Spuler
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Kesäkuu 30. 23:28:23 2003
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Spuler » Ti Joulukuu 28. 22:34:54 2004

ukormi kirjoitti:Haa...Hyväksikäytän tätä mainiota topicia..

Kuinkas sitten jos haluaa tuollaiset automaattivalot toimimaan autoon jossa niitä ei ole?

Siis kyseessä tuo saksantuliais cabriolet MK5 Esco -91 jossa ei ole valoautomatiikkaa. Ei liene niin yksinkertainen juttu että tökkää jonkun releen paikoilleen?
Se on juuri niin yksinkertainen juttu jos vaan johtosarja sallii eli sulakerasian pohjasta löytyy releelle kaveri. Jos ei, niin sitten täytyy tehdä kokonaan itse tuo systeemi ja onko se sitten sen arvoinen juttu niin saa jokainen arvioida itse :wink:

Saksassahan ei liene nuo valoautomatiikat ole olleet sallituja joten voi olla sulakeboksissa tyhjää sen releen pohjien kohdalla :roll:
Jäsen #468
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ke Joulukuu 29. 5:31:44 2004

MouTine kirjoitti:Paljonko isommat polttimot tollaseen Sierran kokoseen umpioon uskaltaa vaihtaa ettei heijastin kärsi? Mieleni tekisi H4:ksi vaihtaa jotkut 80/100W ja ne sisemmät lisä pitkät vaikka 100W... Auto on sopivasti entinen AVK:n keulamällipotilas, joten kaikki nokan osat uutta valot mukaan lukien.
Ei välttämättä sanottavaa hyötyä laittaa tehokkaita polttimoita sinne pikkuiseen lisäpitkä umpioon. Suurin hyöty tehokkaasta polttimosta tulee isossa lisävalo umpiossa. Tuskin ne normi umpiot kärsii tehokkaammista polttimoista mutta ei jälleen välttämättä kirkastu paljoo. Yks mahollisuus on jättää lyhyet päälle pitkien yhteydessä. Kokeile ajaa kaukovalovilkku pohjassa. Polttimojen ikä voi laskea, mutta entäs sitte. Laillinen konsti ja käytetään vakionakin joissakin autoissa. :wink:
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ke Joulukuu 29. 5:34:10 2004

Laze kirjoitti:
Fullspeed kirjoitti:
Jake kirjoitti:Miten yleensäkkin saisi paremmat valot escoon , ne on aivan säälittävät . Lisävaloja en laita

edit: Tietenkin löytyy jälkiasennus-xenonit mutta maksaa vähän liikaa
Uudet hyvät umpiot, niitäkin on erilaisia. Jännitehäviöt polttimo kuormitettuna yhteensä alle 0,2V. Jos ei niin sitten johtoa ja relettä. Hyvät merkki polttimot, ei tarvitse olla mitkään +200% mallit. Vähän korkeamman jännitteen (esim. 14,6V)antava säädin. Vanhat umpiot voi myös pestä, kuumaa vettä ja himpun verran ihan normi saippuaa sekaan, parin tunnin liotus huljuttelu ja kullan huuhdonta, ja huolellinen huuhtelu päälle. Jos heijastin pinta on/lähtee irti niin umpiot joutaa vaihtoon. (nimim. kokemusta on). Terveestä umpiosta heijastin pinta ei lähde irti!! (kokeiltu sekin)
onko jotain määrättyä saippuaa mitä ei saa vahingossakaan laittaa.. tuskin on.. :?: voisi kokeilla pestä, kun lojuu tossa kaksi Sierran umpiota tyhjän panttina, kun ei ole kellekkään kelvannu. toinen on uusi... :wink: :lol: toinen on haalee paska.
Juu kun ei ihan liuottimia laita. Joku nestesaippua on ihan hyvä. Pääasia ettei heijastinpintaa tarvii hangata millään.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Joulukuu 29. 7:14:12 2004

Fullspeed kirjoitti: Yks mahollisuus on jättää lyhyet päälle pitkien yhteydessä. Kokeile ajaa kaukovalovilkku pohjassa. Polttimojen ikä voi laskea, mutta entäs sitte.
Kokeiltu on eikä todelakaan ole sanottavaa hyötyä. Sitä paitsi pottimoiden ikä lyhenee paljon. Tarviikin tutkia, minkä vahvuiset piuhat on Sierrassa. Ja eikai vaan releet ole samanlaiset paskat pitkä Escortissa. Nehän palaa ainaa kun on liian pienet.

Caprissa mulla on neli-valot, eli kahdennetut pitkät ja lyhkäset. Napista kun painan sisemmäiset lyhkäset pois, niin eron huomaa todella. Eroa muuten huomasi aikoinaan todella kun tein tähän klassikkoon ihan uudet etuvalojen johdotukset paksulla ja mahdollsimman lyhkäisellä piuhalla sekä uusilla releilä. Valotehoa tuli merkittävästi lisää.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Joulukuu 29. 9:31:35 2004

Fullspeed kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Paljonko isommat polttimot tollaseen Sierran kokoseen umpioon uskaltaa vaihtaa ettei heijastin kärsi? Mieleni tekisi H4:ksi vaihtaa jotkut 80/100W ja ne sisemmät lisä pitkät vaikka 100W... Auto on sopivasti entinen AVK:n keulamällipotilas, joten kaikki nokan osat uutta valot mukaan lukien.
Ei välttämättä sanottavaa hyötyä laittaa tehokkaita polttimoita sinne pikkuiseen lisäpitkä umpioon. Suurin hyöty tehokkaasta polttimosta tulee isossa lisävalo umpiossa. Tuskin ne normi umpiot kärsii tehokkaammista polttimoista mutta ei jälleen välttämättä kirkastu paljoo. Yks mahollisuus on jättää lyhyet päälle pitkien yhteydessä. Kokeile ajaa kaukovalovilkku pohjassa. Polttimojen ikä voi laskea, mutta entäs sitte. Laillinen konsti ja käytetään vakionakin joissakin autoissa. :wink:
Ainoa hyöty tuossa tehokkaammissa polttimoissa on se, että umpiot ovat valmiit vaihtoon ~3 vuoden päästä (kokemuksen syvä rintaääni)...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Joulukuu 29. 10:07:29 2004

PasiZ kirjoitti: Ainoa hyöty tuossa tehokkaammissa polttimoissa on se, että umpiot ovat valmiit vaihtoon ~3 vuoden päästä (kokemuksen syvä rintaääni)...
Nii'in... Mutta ajoitko sä ne päällä kesät talvet päivät pitkät? Eli tämän varaan lasken ton ettei noi mun umpiot nyt sulais ihan käsiin.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Joulukuu 29. 10:52:20 2004

MouTine kirjoitti:
PasiZ kirjoitti: Ainoa hyöty tuossa tehokkaammissa polttimoissa on se, että umpiot ovat valmiit vaihtoon ~3 vuoden päästä (kokemuksen syvä rintaääni)...
Nii'in... Mutta ajoitko sä ne päällä kesät talvet päivät pitkät? Eli tämän varaan lasken ton ettei noi mun umpiot nyt sulais ihan käsiin.
Ajoin... Eli ajan myötä metallointi hilseilee pois...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ke Joulukuu 29. 19:17:47 2004

MouTine kirjoitti:
Fullspeed kirjoitti: Yks mahollisuus on jättää lyhyet päälle pitkien yhteydessä. Kokeile ajaa kaukovalovilkku pohjassa. Polttimojen ikä voi laskea, mutta entäs sitte.
Kokeiltu on eikä todelakaan ole sanottavaa hyötyä. Sitä paitsi pottimoiden ikä lyhenee paljon. Tarviikin tutkia, minkä vahvuiset piuhat on Sierrassa. Ja eikai vaan releet ole samanlaiset paskat pitkä Escortissa. Nehän palaa ainaa kun on liian pienet.

Caprissa mulla on neli-valot, eli kahdennetut pitkät ja lyhkäset. Napista kun painan sisemmäiset lyhkäset pois, niin eron huomaa todella. Eroa muuten huomasi aikoinaan todella kun tein tähän klassikkoon ihan uudet etuvalojen johdotukset paksulla ja mahdollsimman lyhkäisellä piuhalla sekä uusilla releilä. Valotehoa tuli merkittävästi lisää.
Joo, mitä oon mittaullu jäännite häviöitä niin munkin kokemuksella vanhemmissa vortsoneissa on hyötyä laittaa releet ja uudet johdot. Ovat jotenkin alimitotettuja vaikka muuten olisivatkin kunnossa. Uudemmissa (mk4 esco ja mk2 riesa) ei ollu kovinkaan isot häviöt, jotain 0,30V kuormitettuna. Isompaa säädintä vaan peliin, ainaki talveks. Lisäpitkätkin tykkää... :D :D
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

-Tate-
Viestit: 213
Liittynyt: Ti Maaliskuu 11. 23:23:35 2003
Paikkakunta: Klövskog
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Tate- » Ke Joulukuu 29. 20:47:07 2004

Pitäisköhän munkin nyt käyttää topiccia hyväksi. Omassa 1.1 -85 fiestassa toimii valot silleen että kun auto on käynnissä, ei autoon saa pelkkiä parkkivaloja palamaan. Eli valoviiksessä on kolme asentoa, alimmassa asennossa ei tapahdu mitään oli auto sammuksissa tai käynnissä. Kaksi ylimpää asentoa ovat samaa? Mitenkähän saa kytkettyä niin, että kun auto on käynnissä olisi viiksen ylin asento, niin että valot toimii niinku normaalisti eli ajovalot palaa, sitten keskiasennossa palaa pelkät parkit, ja alimmassa asennossa ei pala mikää valo.

Oliko mahdollisimman monimutkasesti selitetty.
BMW E21 "323i"

MikkoJayEm
Viestit: 1750
Liittynyt: Su Kesäkuu 20. 22:02:54 2010

Re: Sierran valomurhetta...

Viesti Kirjoittaja MikkoJayEm » Ke Tammikuu 8. 19:05:31 2014

Tuota. Yritin googletella ja foorumiakin selailla tuloksetta.
Pitääkö väittämä paikkansa mitä kaverini sanoo?
Kaverini mukaan jos asentaa lyhyet ja pitkät valot erillisille umpioille, niin säännösten mukaan pitkiä käytettäessä myös lyhyiden täytyy palaa samanaikaisesti.
Sierra 87' 16v DOHC -käyttöauto (linkki)
Sierra 91' 2.0 DOHC -Ex-käyttöauto
Mondeo ST200 '00 Projekti (linkki)
Sierra IS 2.0 '86 -rakentamista vailla
Mondeo Mk2 STW 2.5 '00 -konerikko, purettu
Ex-Escort 1.6 '94

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Sierran valomurhetta...

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Tammikuu 10. 0:00:37 2014

Ei pidä, mutta saa jäädä palamaan pitkien rinnalla.
Jäsen #606

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: Sierran valomurhetta...

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Tammikuu 10. 0:36:01 2014

Mitäköhän seuraavan 10 vuoden päästä tuumitaan..?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

RD
Viestit: 1863
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
Paikkakunta: Turku

Re: Sierran valomurhetta...

Viesti Kirjoittaja RD » Pe Tammikuu 10. 0:49:34 2014

Tekis mieli asentaa cossuun noi suomivalot, koska mummielestä hyvä systeemi. Valot on aina päällä mikä on turvallista ja kohteliasta, kaunista ja hyvää - mutta eivät pala kuitenkaan loppuun koska toimivat alennetulla jännitteellä. Nerokasta!
En tosin oo ihan varma onko vaivan arvoista...
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Vs: Sierran valomurhetta...

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Pe Tammikuu 10. 3:12:04 2014

RD kirjoitti:En tosin oo ihan varma onko vaivan arvoista...
Onhan siinä oma työnsä kun työntää yhden releen sulakerasiaan ;)
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

RD
Viestit: 1863
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
Paikkakunta: Turku

Re: Vs: Sierran valomurhetta...

Viesti Kirjoittaja RD » Pe Tammikuu 10. 8:19:10 2014

vauhtipete kirjoitti:
RD kirjoitti:En tosin oo ihan varma onko vaivan arvoista...
Onhan siinä oma työnsä kun työntää yhden releen sulakerasiaan ;)
Eikös se vaadi johdotuksen vastuksineenkin? En ainakaan bongannut tuolta konehuoneesta sitä keltasta johtoa ja liitintä mistä edellisissä sierroissa oli päivävalojen toiminta aina kiinni...samanikänen suomisierra olis kyllä raatona tontilla, joten kaikki tarvittava ois ehkä olemassa.
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19

komA
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 1492
Liittynyt: La Syyskuu 12. 17:56:46 2009

Re: Sierran valomurhetta...

Viesti Kirjoittaja komA » Ke Helmikuu 5. 18:32:29 2014

Enpäs jaksa tehdä uutta topikkia joten jatkan tätä.

Scorpio osotti mulle lisää ongelmia. Korjaa yksi, kaksi ilmaantuu. Hävis pitkät tyystin. Laittaa viiksestä pitkät valot niin sammuu kaikki ajovalot. Onko tämä joku yleinen vaiva vai ihan pelkästään minua riivaava ongelma? Kyseessä -85 pappamalli. Rupee tuntumaan paalaaminen mielekkäälle toimelle :lol:.
Jaguar S-Type R, 4.2l V8
Ford Ranger -07
Ford Sierra 4.6iS V8

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Sierran valomurhetta...

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Helmikuu 5. 20:50:40 2014

Tarkasta releet ja pohjat. Joskus tullu eteen scorpio missä oli sulakerasiasta valoreleen pohja palanut.
Jäsen #606

komA
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 1492
Liittynyt: La Syyskuu 12. 17:56:46 2009

Re: Sierran valomurhetta...

Viesti Kirjoittaja komA » To Helmikuu 6. 17:30:16 2014

Mikähän noista miljuunasta releestä on valoille? Joskus on ainakin lämpöjä ollut, palanut sulakkeilta pohjat ja joku idiootti pistäny johdon pätkän sulakkeeks + tinannu sen tonne kiinni.
Jaguar S-Type R, 4.2l V8
Ford Ranger -07
Ford Sierra 4.6iS V8

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Sierran valomurhetta...

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Helmikuu 7. 18:11:18 2014

Käyttäjän käsikirjassa tai sulakerasian kannessa pitäs olla kaavio. Epäilisin pitkien relettä/pohjaa, jos valot pimenee pitkille laitettaessa. Voi tietysti olla valoviiksessä vikaa tai jossain muuallakin. Helppo todeta ensin, että tuleeko sulakkeille virta ja sieltä edetä siihen releeseen. _Muistaisin_ että releen jatkuva virta on kytketty suoraan akkuvirtaan ja kela saa virtansa virtalukkovirrasta. Valoviiksi maadoittaa releen kelaa. Releeltä menee suoraan virta sulakkeille mitä on kummallekkin etuvalolle omansa. Myös lähivaloilla on omat sulakkeensa, eli ajovaloilla on yhteensä neljä sulaketta.
Jäsen #606

komA
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 1492
Liittynyt: La Syyskuu 12. 17:56:46 2009

Re: Sierran valomurhetta...

Viesti Kirjoittaja komA » La Helmikuu 8. 21:29:51 2014

Käsikirjaa ei ole saatavilla Scorpiosta eikä Sierrasta. Kannessa vain numerosarjat. Taidan tehdä "suoralla" virralla koko pitkien väkerryksen. Viikseltä releelle ja siitä valoille, saattas jopa saada hieman voimaa valoihin. Pohja näyttää surulliselta eikä kiinnosta yhtään rueta tota tekemään. Neljä sulakkeen ja yksi releen pohja sulanut ihan muodottomaksi, hyppyjohtoja siellä täällä ennen ja jälkeen sulakeboxin. On tainut olla muutaman kerran lähellä koko romun palaminen. Purkuun menee leiman jälkeen, ellei joku halua hyvää koria omaan käyttöönsä. Tarkemmin katottuna niin paljon tekemistä, että ei kehtais rueta, toista harrastetta ei talous kestä.
Jaguar S-Type R, 4.2l V8
Ford Ranger -07
Ford Sierra 4.6iS V8

Vastaa Viestiin