garrett gt

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

garrett gt

Viesti Kirjoittaja jiivee » Ma Joulukuu 15. 13:48:57 2003

Mikähän turbo olisi hyvä vaihtoehto cossuun vihreitten ym. hilppeiden kanssa GT30 vai?
Toki muitakin turboja saa ehdottaa?
Hybridi turbo ei ole vaihtoehto.
Proturbossa olis holsetin hx50 tarjouksessa, se vaan taitaa sopia paremmin 8xvihreitten kanssa :)

Vieras
Ylläpitäjä

Re: garrett gt

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ma Joulukuu 15. 13:57:29 2003

jiivee kirjoitti:Mikähän turbo olisi hyvä vaihtoehto cossuun vihreitten ym. hilppeiden kanssa GT30 vai?
Toki muitakin turboja saa ehdottaa?
Hybridi turbo ei ole vaihtoehto.
Proturbossa olis holsetin hx50 tarjouksessa, se vaan taitaa sopia paremmin 8xvihreitten kanssa :)
HX-40 on hyvä tai H1E 14 pakopesällä. 50:n on hiukka turhan iso.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Joulukuu 15. 15:32:09 2003

Joo lisää ehdotuksia kehiin ja sitte myös hyviä perusteluja niihin. Ite oon kanssa saman ongelman edessä että minkä ahtimen ostais kun ei tommosella vakiolla jaksaa ajaa kuin korkeintaan talvella. :D

HX40 on vakavassa harkinnassa mutta tuntuu että on liian suuri kun ei hirveen ylävireinen moottori kiinnosta.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ma Joulukuu 15. 15:34:40 2003

GT35 ja GT37 sopii vielä edellisten kanssa samaan listaan. ITS:n GT80BB olis mukava :wink: . HX40 + Motorsport-pesät vois kans olla hyvä. Mulla on sellaset ja tulee piakkoin kiinni.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Re: garrett gt

Viesti Kirjoittaja SHR » Ma Joulukuu 15. 18:14:22 2003

jiivee kirjoitti:Mikähän turbo olisi hyvä vaihtoehto cossuun vihreitten ym. hilppeiden kanssa GT30 vai?
Toki muitakin turboja saa ehdottaa?
Hybridi turbo ei ole vaihtoehto.
Proturbossa olis holsetin hx50 tarjouksessa, se vaan taitaa sopia paremmin 8xvihreitten kanssa :)
Vihreet loppuu n.350hv, joten ei siihen kovin kovaa race ahdinta tarvita, ja jos et pidä ylävireisestä myllystä niin mikä vika T35 ahtimessa on? Mielestäni hyvä ahdin 350 asti, saa kumminkin 450-500nm vääntöä, jos haluaa kunnolla voimaa eikä ole nirso työlle/aikaa/halu ropaa ja harrastaa, sitten isoa ahdinta ja hengitystä lätsään sekä teetä lastu tai ohjelmoitava ruisku, siinä karkeet vaihtoehdot.

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ma Joulukuu 15. 20:25:23 2003

Täällähän on kaikki Garretit tuomittu jo aikaa sitten "pilleriahtimiksi" eikä kukaan kai sellaista uskalla enää autoonsa laittaa. Kyllä joku Holsetti pitää olla joka pojalla. (Huom. edelläoleva sisältää tarkoituksellisia kärjistyksiä mutta omasta ainakin mulle on vähän tuommoinen kuva päässyt syntymään).

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ma Joulukuu 15. 20:34:16 2003

Mikähän porukoilla yleensä on Garrettia vastaan, siinä se on niinkuin muutkin ahtimet. Suomeen tullu joku ihme Holset buumi. :wink:
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Joulukuu 15. 21:06:27 2003

Samaa ihmetelty täälläkin.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Joulukuu 15. 21:09:02 2003

puolueettomana omaan garret/holset hybridin
:wink:

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Joulukuu 15. 21:14:53 2003

Ckollin Holseteista ollut niin paljon puhetta/kirjoitusta, että kaikkien päässä pyörii vaan Holset :lol:
Isoja Holsetteja on kanssa myyty tosi edulliseen hintaan tänä vuonna.

Juppe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Juppe » Ma Joulukuu 15. 21:34:40 2003

Holsetin HX:ille on kehittynyt aika kova maine rungon kestävyydestä. Ei pitäs olla ongelmia kovemmillakaan paineilla ajaessa. Garretin GT:t on varmasti myös todella hyviä ja myös kestäviä ahtimia, mutta Holsettia pidetään kestävämpänä. Pesien merkillä ei nyt sinällään ole paljon väliä ku niitä saa sekoteltua ristiin vaikka miten...
Alkuperäiseen kysymykseen sen verran että jos on erillisellä hukkaportilla ni tuo ckollin ehdottama H1E on varmasti hyvä ja jos pitää olla kiinteällä portilla olla niin pro turbosta GT37/40 tai HX40 motorsport pakopesällä vaikka hypridi ei ollutkaa vaihtoehto.. Vaikka tuonne 350hv riittää tosiaan kyllä tuo T35.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Joulukuu 15. 22:47:55 2003

Eikö tuossa hx40 motorsport pesässä oo aika pieni portti
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Joulukuu 15. 23:00:00 2003

HX40 motorsport turbiinikotelo on kanssa aika pieni, jos vertaa HX:n omaan.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Joulukuu 16. 0:05:36 2003

Löytyykö joltain jo käytännön kokemusta tuosta gt37:sta ?
Itsellä seisoo kaapissa tuollainen ja jossain kevään aikana olisi tarkoitus alkaa soveltamaan sitä konehuoneen sisuksiin,kunhan saan ensin sen "motosport" pesän hommattua.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ti Joulukuu 16. 0:53:20 2003

Mites viivettä saisi olla ?

Mulla on vihreet enkä todellakaan aio vaihtaa T35:sta pois . Vetää sopivan alhaalta ja eikä näillä painella ahistakkaan (1.2 bar)
Jos fyrkka ei ole esteenä , niin laita vaikka HKS GT2835R Turbo , sopiva n.420 hv , hintaakaan ei ole kuin 2790 $ :shock: (omalla hukkiksella)


Holsettia en laita muutakuin kuorma-autoon (vitsi) :lol:
ex Jäsen #10

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ti Joulukuu 16. 7:44:53 2003

Onkos täällä joku kumma buumi mun ahtimien ja cossun kanssa??

Mille alueille ne tehot haluu merkitsee paljon ahtimen ja varsinkin pakopesän valinnassa.
Garret on erittäin hyvä ahdin vaikka To3 .63 portatulla pesällä ja taatusti toimii. Pienellä ahtimella ja pienellä pakopesällä kun tuppaa tulemaan niitä lämpöongelmia kun aletaan jatkovirittämään.
Kuten SHR sanoi niin T35 tuonne 350hv asti riittää vallan hyvin.

Holsettia ehdotin siksi että niitä saa edullisesti ja ovat myös toimivia kuten Garretkin. Cossuissa toimii hyvin esim Holsetin nro 16 pienemmät pakopesät, sitä isommilla alkaa alueet menee turhan ylös.

Ensin kansi porttaukseen jotta siellä myös virtaa ja sitten ahtimen hankintaan.

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ti Joulukuu 16. 12:03:25 2003

tää menee vähän ohi aiheesta, mutta miksi oikeastaan portataan kansia ahtamisen yhteydessä? Ainakin katutehoille luulis vakiokansien riittävän. Itselleni on tullut sellainen kuva että porttaamaton ahdas kansi yhdessä tehokkaan välijäähdyttimen ja riittävän ison ahtimen kanssa antaisi mukavasti alavääntöä pienillä ahdoilla. Kierrosten ja ilman virtausnopeuden kasvaessa putkiston/välijäähyn painehäviöt korvattaisiin ahtopaineen epälineaarisella nousulla.

Johonkin se ahtimen ylimääräinen potku pitää kuitenkin hukata. miksi siis ei hukkaportin asemesta painehäviöihin? Toisaalta aineen poistaminen kannesta yleensä vain heikentää sen kestävyyttä..

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ti Joulukuu 16. 12:07:28 2003

Mietis jive nyt uudestaan :)

Miksi muuten yleensäkkin viritellään, kanavia suurennellaan, venoja suurennellaan...

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Joulukuu 16. 12:31:12 2003

jive kirjoitti: Johonkin se ahtimen ylimääräinen potku pitää kuitenkin hukata. miksi siis ei hukkaportin asemesta painehäviöihin?
Näin voidaan ajatellakin jos vain huolehditaan sylinterien täytöstä. Pitää kuitenkin muistaa, että ne kaasut on myös saatava sieltä ulos mahdollisimman tehokkaasti.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » Ti Joulukuu 16. 12:55:13 2003

Tottahan se on että kapealla kanavalla saadaan vääntöä, ei ahtaalla ;) , kun virtausnopeudet ovat eri luokkaa, esim saabeista tämän huomaa. Samanoloinen tekniikka kuin cossuissa mutta väännöt aikalailla eri tontilla. Mutta pitää senkin kapeamkin virrata että ei ahdista, eli porttausta kehiin.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ti Joulukuu 16. 14:18:30 2003

jive kirjoitti:tää menee vähän ohi aiheesta, mutta miksi oikeastaan portataan kansia ahtamisen yhteydessä? Ainakin katutehoille luulis vakiokansien riittävän. Itselleni on tullut sellainen kuva että porttaamaton ahdas kansi yhdessä tehokkaan välijäähdyttimen ja riittävän ison ahtimen kanssa antaisi mukavasti alavääntöä pienillä ahdoilla. Kierrosten ja ilman virtausnopeuden kasvaessa putkiston/välijäähyn painehäviöt korvattaisiin ahtopaineen epälineaarisella nousulla.

Johonkin se ahtimen ylimääräinen potku pitää kuitenkin hukata. miksi siis ei hukkaportin asemesta painehäviöihin? Toisaalta aineen poistaminen kannesta yleensä vain heikentää sen kestävyyttä..
Mulla on kolme eri jarrulappua eri kombinaatioista sekä GPS käyrää kaikkea 0-266 välillä, jos tekee T35 ahtimen lievällä porttauksella ja komb.siivellä ja porttaa kannen ja imukotelon virtaamaan n. 25% enemmän oli vaikutus melko suuri, en esittele lappuja mutta pelkän kannen vaikutuksen olen jossakin vanhassa topicissa esittänyt kun joku kysyi, jarrussa tuotti heti n. 30hv enemmän pelkkä kannen putsaus ja vaikutus paranee kun muuttaa vielä ahdinta. Ja ne kannet rikotaan juuri sillä vakiopuhaltimella järjettömillä paineilla eli kansi joutuu kärsimään nakutusta, lämpöä, painetta, kaikkea mahdollista mutta ei toivottua tehon lisäystä niinkuin moni luulee. Juuri tästä koneen hengityksestä mä olen lähtenyt liikkeelle ja kun käytetään lähes kaikki vakiokossun osia ei voi kehua että konetta olisi liioin viritetty, silti se menee jopa vakioputkistolla varustettuna 0-200 GPS mittaus 15.7 (jäi sutimaan lähtö) ja huippua 266, jos jonkun mielestä ei kannata hengitystä parantaa ei sitten. Ja sitten meilläpäin oli yksi RST joka oli myös porttaamalla virkistetty lähes vakio ja tuotti yli 200hv, eli mielestäni aika hyvin, no se siitä. Se että onko kaikilla käytettävissä osaavaa porttaajaa on taas toinen juttu, sillä senkin voi munia.

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ti Joulukuu 16. 14:55:44 2003

siipicossu kirjoitti:Eikö tuossa hx40 motorsport pesässä oo aika pieni portti
Onhan se pieni, mut saa sitä tarpeen mukaan suurennettua. Ja on se turbiinikotelokin "pieni" kun vertaa 40:n omaan. ->Mahtuu paremmin pellin alle. :wink:
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Joulukuu 16. 14:57:54 2003

Olisi joskus kiva tietää tietää ihan tarkasti mitä gurut noista kansista muuttaa, ku itse on tullut pari RST kantta siistittyä ihan MUTU periaatteella.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Karmann
Viestit: 123
Liittynyt: To Marraskuu 13. 10:04:02 2003

Viesti Kirjoittaja Karmann » Ti Joulukuu 16. 15:03:01 2003

[/quote] Mulla on kolme eri jarrulappua eri kombinaatioista sekä GPS käyrää kaikkea 0-266 välillä, jos tekee T35 ahtimen lievällä porttauksella ja komb.siivellä ja porttaa kannen ja imukotelon virtaamaan n. 25% enemmän oli vaikutus melko suuri, en esittele lappuja mutta pelkän kannen vaikutuksen olen jossakin vanhassa topicissa esittänyt kun joku kysyi, jarrussa tuotti heti n. 30hv enemmän pelkkä kannen putsaus ja vaikutus paranee kun muuttaa vielä ahdinta. Ja ne kannet rikotaan juuri sillä vakiopuhaltimella järjettömillä paineilla eli kansi joutuu kärsimään nakutusta, lämpöä, painetta, kaikkea mahdollista mutta ei toivottua tehon lisäystä niinkuin moni luulee. Juuri tästä koneen hengityksestä mä olen lähtenyt liikkeelle ja kun käytetään lähes kaikki vakiokossun osia ei voi kehua että konetta olisi liioin viritetty, silti se menee jopa vakioputkistolla varustettuna 0-200 GPS mittaus 15.7 (jäi sutimaan lähtö) ja huippua 266, jos jonkun mielestä ei kannata hengitystä parantaa ei sitten. Ja sitten meilläpäin oli yksi RST joka oli myös porttaamalla virkistetty lähes vakio ja tuotti yli 200hv, eli mielestäni aika hyvin, no se siitä. Se että onko kaikilla käytettävissä osaavaa porttaajaa on taas toinen juttu, sillä senkin voi munia.[/quote]

Näin on näppylät.
Ex. #28
Escort RS Cosworth

laakkius
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja laakkius » Ti Joulukuu 16. 22:37:34 2003

Tuosta GT35bb ahtimesta,niin ei ole kovin hyvä vaihtoehto Cossuun, johtuen pakosiiven "avaruudesta"...Ei herää ennen tuomiopäivää.... :?

Holsetilta joku variaatio H1 luokasta, tai sitten jo paljon mainostettu HX40, 14 pakopesällä...

Aksu, toi GT37 on varsin yleinen viriahrin esim. ausseissa... :D

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ke Joulukuu 17. 11:00:12 2003

lähinnä hain tuolla kysymyksellä sitä että missä menee raja, jonka jälkeen täytyy kantta täytyy kaivaa. Tuo mk1 Zetecin 16V kansi liikkunee vapaastihengittävänä jossakin 170-200hp kietämillä. Ajattelin jättää kannen rauhaan ja keskittyä pakopuolen parantamiseen.
Eiköhän sen portatunkin kannen paskaksi saa lämmöllä, nakutuksella ja muilla vastaavilla lieveilmiöillä. Tämä ei liittynyt tosin mitenkään alkuperäiseen kysymykseen.
Ckolli:
joo tehoja tehoja... :wink: Jos vain Ilpoa on uskominen niin etuvedolla ei paljon päälle 250hp kannata lähteä.

no joo. ehkä tästä voisi turista jossakin toisessa aiheessa lisää.

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ke Joulukuu 17. 11:28:27 2003

Siis tämänhetkisen tuntemuksen mukaan ALLE 250hv ei kannata edes keskustella. :wink: Itseasiassa voi olla ettei edes 300 riitä pidemmän päälle.

Omien rajoitettujen kokemusten mukaan se kannen porttaaminen kannattaa aina. Siis olettaen että tietää mitä tekee tai tietää jonkun kansimiehen joka tekee. Zetecin kannesta en tiedä muuta kuin mitä olen lukenut, eli että se on talousmoottoriin tehty kansi ja ominaisuudet on sen mukaiset. Myös kestävyydestä on esitetty epäilyjä.

JesseT: Oma CVH:n kansi on Saken porttaama eikä se silmällä katsoen niin ihmeelliseltä näyttänyt. Mutta ainakaan mun silmät ei osaa sanoa mikä virtaa ja mikä ei. Vertailukelpoisia dynotuloksia vakio/portatulla kannella ei ole, mutta ei tuo huonosti ole toiminut... Ja vielä Garretilla, hui. :wink:

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Joulukuu 17. 14:53:35 2003

laakkius kirjoitti:
Aksu, toi GT37 on varsin yleinen viriahrin esim. ausseissa... :D
Niin tullut huimioitua,oli se jossain alle 10sek. golfin retkussakin
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

Viesti Kirjoittaja jiivee » La Joulukuu 20. 12:04:22 2003

Täällähän tullut paljon vastauksia. Itte olin noin 5päivää enklannissa joten ei oo päässy tänne. Viiveellä ei oo paljon väliä. Ja vihreitten lisäksi pakosarja vaihtuu ja kantta on hieman ropeloitu.
Heitetääs lisä kyssäri. Mitä tiedätte 202 lohkosta?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Joulukuu 20. 13:38:59 2003

Kulemma vahvempi kuin 205 lohko ja peräisin lähinnä joistakin Transiteista. Näistä oli paljon juttua joskus passionfordissa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

Viesti Kirjoittaja jiivee » La Joulukuu 20. 16:24:43 2003

Passionfordissa ja turbosportin foorumeissa mäkin huomasin keskustelut tuosta 202 lohkosta.

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Viesti Kirjoittaja Jasu » La Joulukuu 20. 19:34:49 2003

Garretin GT35bb on pirun suosittu ahin esim. Norjassa. Riittää myös melko isoille hevosille +600hv. (Cosworth.no:n hinta 17599nok) linkki

edit: lisätty linkki
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ti Tammikuu 4. 19:10:53 2005

Sen verran vielä noista schwitzereistä,et kun on mallimerkinnät s2b ja s2bg , niin mitä eroa noilla on?
#446

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Ti Tammikuu 4. 19:26:07 2005

JRZ kirjoitti:Sen verran vielä noista schwitzereistä,et kun on mallimerkinnät s2b ja s2bg , niin mitä eroa noilla on?

bg=sisältää hukkaportin

b=tarvii erillisen hukkiksen

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ti Tammikuu 4. 19:33:13 2005

magelius kirjoitti:
JRZ kirjoitti:Sen verran vielä noista schwitzereistä,et kun on mallimerkinnät s2b ja s2bg , niin mitä eroa noilla on?

bg=sisältää hukkaportin

b=tarvii erillisen hukkiksen
Aivan.Kiitos tästä tiedosta.

Itelle tilasin tänään schwitzer s2b/garret pakopesällä,360 laakereilla,portatulla hukkiksella...olisko lukemat ollu jotain imu53/pako58.
Pitäs föönata vähä paremmin ku vanha t03...
#446

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » Ti Tammikuu 4. 20:26:16 2005

Valmistaja Garrett
Kuulalaakeroitu

T25 laippaan, muita muutoksia tarvitaan:
GT25R hinta: 1100 eur
GT28R hinta: 1200 eur
GT28RS hinta: 1400 eur

Laippa- ja muita muutoksia tarvitaan:
GT30R hinta: 2000 eur
GT5/40R hinta: 2000 eur
GT42R hinta: 2800 eur

Lisätietoja:
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... ets3_1.jpg
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... ets3_2.jpg
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 9%2004.pdf

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ke Tammikuu 5. 1:08:04 2005

Niin nuista garreteista sen verran, että nämä vanhat kuten T03 ovat varsinaisia luolamies ahtimia, päittiäislaakerointi on mitä on, ei herää ja menee tukkoon helposti kun vertaa näihin nykyahtimiin. GT sarja on sitten sitä nykyaikaa.

Toiseksi, kyllä moottorin hengityksen parannus kannattaa aina. Hyvin virtaavat imusarja, pakosarja ja kansi tarpeeksi suuren ahtimen (joka jaksaa ahtaa ilman että pakopaineet nousevat liiaksi) kanssa pienentävät lämpökuormaa ja sitä kautta parantavat kestävyyttä vaikka tehoja ei juuri nostettaisiinkaan.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Tammikuu 5. 3:30:15 2005

prostreet kirjoitti:Valmistaja Garrett
Kuulalaakeroitu

T25 laippaan, muita muutoksia tarvitaan:
GT25R hinta: 1100 eur
GT28R hinta: 1200 eur
GT28RS hinta: 1400 eur

Laippa- ja muita muutoksia tarvitaan:
GT30R hinta: 2000 eur
GT5/40R hinta: 2000 eur
GT42R hinta: 2800 eur

Lisätietoja:
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... ets3_1.jpg
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... ets3_2.jpg
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 9%2004.pdf
Eikös tämä nyt ole enempi myyntiosastoille sopiva kommentti??
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » Ke Tammikuu 5. 7:14:00 2005

Nuo linkit ovat pääasia ja myös tieto että eivät nuo niin kalliita ole.

Tiedotteet osastollahan tuo on ollut jo kauan sitten.

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » Ke Tammikuu 5. 7:25:43 2005

juu itselläkin on siitä kokemusta kun pakopesä tukkeentuu. tosin oma moka kun haki herkkyyttä niin lian pieni ahdin....
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Tammikuu 5. 9:37:53 2005

Fullspeed kirjoitti:Niin nuista garreteista sen verran, että nämä vanhat kuten T03 ovat varsinaisia luolamies ahtimia, päittiäislaakerointi on mitä on, ei herää ja menee tukkoon helposti kun vertaa näihin nykyahtimiin. GT sarja on sitten sitä nykyaikaa.

Toiseksi, kyllä moottorin hengityksen parannus kannattaa aina. Hyvin virtaavat imusarja, pakosarja ja kansi tarpeeksi suuren ahtimen (joka jaksaa ahtaa ilman että pakopaineet nousevat liiaksi) kanssa pienentävät lämpökuormaa ja sitä kautta parantavat kestävyyttä vaikka tehoja ei juuri nostettaisiinkaan.
TO3 laakeroinnista ja koneen hengityksestä olen samaa mieltä mutta tuosta heräämisestä en ole koska oma kossu heräili 3500rpm 204 hv arvoisesti .63 pesällä. En tiedä missä sitten pitää herää, vaikea uskoa että GT sysäis paljoo tosta alempaa (tai en ole vielä nähny).

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » Ke Tammikuu 5. 11:26:54 2005

tuossa siis GT vastaan T:
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... ets3_1.jpg

tuossa siis GT...R versioiden laakeroinnista
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... ets3_2.jpg

nämä valmistajien tietoja mutta samansuuntaista on kuulunut kentältä:

GT28RS hyvä street ahdin n 300hv

GT30R hyvä hot street ahdin sille joka haluaa enemmän

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » To Tammikuu 6. 3:36:37 2005

SHR kirjoitti:
Fullspeed kirjoitti:Niin nuista garreteista sen verran, että nämä vanhat kuten T03 ovat varsinaisia luolamies ahtimia, päittiäislaakerointi on mitä on, ei herää ja menee tukkoon helposti kun vertaa näihin nykyahtimiin. GT sarja on sitten sitä nykyaikaa.

Toiseksi, kyllä moottorin hengityksen parannus kannattaa aina. Hyvin virtaavat imusarja, pakosarja ja kansi tarpeeksi suuren ahtimen (joka jaksaa ahtaa ilman että pakopaineet nousevat liiaksi) kanssa pienentävät lämpökuormaa ja sitä kautta parantavat kestävyyttä vaikka tehoja ei juuri nostettaisiinkaan.
TO3 laakeroinnista ja koneen hengityksestä olen samaa mieltä mutta tuosta heräämisestä en ole koska oma kossu heräili 3500rpm 204 hv arvoisesti .63 pesällä. En tiedä missä sitten pitää herää, vaikea uskoa että GT sysäis paljoo tosta alempaa (tai en ole vielä nähny).
No joo, ei herää on vähän jyrkästi sanottu. Hieman yleistäen T03:lla on havaittavissa ns. turbopotku eli ei herää niin jouhevasti verrattuna tuoreempiin. Tosin sitä on olemassa niin monella pakopesällä että kai se jollain pitää saada toimimaan. Mutta on se vähä semmosta että jos herää alhaalta niin ahistaa ylhäältä ja päinvastoin.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Puuhapetri
CRSC jäsen 2018
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
Paikkakunta: Pirkanmaan alue

Viesti Kirjoittaja Puuhapetri » To Tammikuu 6. 4:51:09 2005

Varsinkin tälläin talvella haittaa just noi turbon heikot alapään ominaisuudet ja olen tosissani pähkäillyt miten mekaaninen käyttäytyisi.Minkä takia tapella kompromissia kohtalaisten tehojen/alaväännön/turbon heräämisen kesken.Eikö noi kaikki korjaannu hihnavetoisella.Vai olenko täysin pihalla asiasta.Elikä löytyykö tietoa ja ajokokemuksia mekaanisista ahtimista?
Cosworth 4x4 -90

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Pe Tammikuu 7. 22:36:24 2005

Aksu kirjoitti:Löytyykö joltain jo käytännön kokemusta tuosta gt37:sta ?
Itsellä seisoo kaapissa tuollainen ja jossain kevään aikana olisi tarkoitus alkaa soveltamaan sitä konehuoneen sisuksiin,kunhan saan ensin sen "motosport" pesän hommattua.
Eipä ole vielä, mutta kevväämmällä. Löytyy justiinsa GT37 Motorsport portittomalla pakopesällä ja AMW:n hukkis olis hyllyssä. Suositeltiin tollasta pakettia nelikkoon kolmelta taholta...
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Tammikuu 8. 0:50:15 2005

Itse en ainakaan ollut omaan kokoon panoon tyytyväinen.Kyllähän se ylhäällä veti vaikka kuin mutta kun heräili vasta 4000 jälkeen (1,26bar) omassa koneessa niin ei kiinostanut pitää käyttö-autossa semmoista.Tietty kun olisi pistänyt koko koneen uusiksi niin ehkä sitten mutta T3/4 pääsi samoihin teho lukemiin ja tuli mielyttävämmäksi käytööpeliksi(viikoksi,ennen anastusta)
No seuraava projekti sitten tulee tehtyä kai jollain garretin kyhäelmällä(53.85mm w/ 76 trim/A/R63pakopuolella)
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Dob
Viestit: 361
Liittynyt: La Joulukuu 21. 0:19:05 2002
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Dob » La Tammikuu 8. 15:59:01 2005

Mitä eroa on tuolla holsetin hx40sellä ja H1E:llä? Proturbon sivuilta kun katselin, ni ainakin mahdollisesti karvan pienempi riippuen mallista, mutta noin muuten.

Vastaa Viestiin