Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
Käsi ylös kerhon 2,9i twin turbo rakentelijat
Olis muutama kysymys ja voisi turista aiheesta enemmän muutenkin. Joensuun suunnalla ainakin pitäisi löytyä pari...?
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
2.8i motti on levällään, mutta kun olis nyt tarjolla 2.9i niin kovasti se houkuttelisi parempana lähtökohtana. Eli vähän on homma vielä vaiheessa...SMT6 tuli hankittua.
Kosusella on kuulemma yhdet 2.9i tt projektin kannet työstettävinä. Kuulemma tehdään isolla rahalla ja tulee granadaan. Joensuusta siis tämäkin auto kuulemma on.
Lähinnä vaan tuli mieleen, että jos joku on parastaikaa tekemässä 2.9i twin turbon pakosarjoja, niin josko korvausta vastaan tekisi yhdet ylimääräiset...?
Kosusella on kuulemma yhdet 2.9i tt projektin kannet työstettävinä. Kuulemma tehdään isolla rahalla ja tulee granadaan. Joensuusta siis tämäkin auto kuulemma on.
Lähinnä vaan tuli mieleen, että jos joku on parastaikaa tekemässä 2.9i twin turbon pakosarjoja, niin josko korvausta vastaan tekisi yhdet ylimääräiset...?
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Kuten jo Capri-forumin puolella sanoin, osta se 2.9i.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Riippuu aina budjetista, mutta ennen kuin JesseT ehtii sanoa mitään, niin mullakin on korvattu ilmamäärämittari mapilla turbo tekniikkaisessa escossa. Megasquirt...
Nyt noin 2h:n tiesäädön jälkeen alkaa olla jo aika hyvin kohdillaan, eli ei ole sinällään paha rasti. Lambda vaan putkeen ja seosmittarin kanssa ajoa vaihtelevilla kierroksilla ja kuormilla. Toinen ajaa ja toinen naputtelee karttaa. Kyllä tuo purkki sen verran hyvin on toiminut, että uskaltaa jo kohta siitä puhuakkin
Noitahan on aina jossain myynnissäkin, jos ei itsellä ole tinailu taitoa ja varmasti jää edulisemmaksi, kuin moni kaupallinen tuote. Mappi tulee mukana ja kaikki muut vermeet pitäisi tuossa 2.9 koneessa käydä aika pitkälle. Anturit ja kaasuläpän potikat yms.
Edit: Niin ja jos lasket, mitä vastaavaa esim. lisäruiskutusta saa n.300€ kustannuksella, niin on tuossa aika paljon vielä lisäominaisuuksiakin. Esim. v-koneeseen 2-labda ohjaus ja jne....

Nyt noin 2h:n tiesäädön jälkeen alkaa olla jo aika hyvin kohdillaan, eli ei ole sinällään paha rasti. Lambda vaan putkeen ja seosmittarin kanssa ajoa vaihtelevilla kierroksilla ja kuormilla. Toinen ajaa ja toinen naputtelee karttaa. Kyllä tuo purkki sen verran hyvin on toiminut, että uskaltaa jo kohta siitä puhuakkin

Noitahan on aina jossain myynnissäkin, jos ei itsellä ole tinailu taitoa ja varmasti jää edulisemmaksi, kuin moni kaupallinen tuote. Mappi tulee mukana ja kaikki muut vermeet pitäisi tuossa 2.9 koneessa käydä aika pitkälle. Anturit ja kaasuläpän potikat yms.
Edit: Niin ja jos lasket, mitä vastaavaa esim. lisäruiskutusta saa n.300€ kustannuksella, niin on tuossa aika paljon vielä lisäominaisuuksiakin. Esim. v-koneeseen 2-labda ohjaus ja jne....
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 201
- Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004
SMT6 on aika kova laite jos haluat korvata 2.9n ilmamäärämittarit mapilla. Lisäksi hyvät säätökartat sytkälle ja lisäsuuttimille. Näinollen vastaa säädöiltään likimain ohjelmoitavaa ruiskua. Ootko jo tutkinut SMTn valikoita ja asetuksia?jouni kirjoitti:Ei ole kattia. Olikos näin, että tuota 2.9i:ia on tehty myös MAP:illa?
edit.
Ja onhan sitä tehty, kun selaa vähän vanhoja aiheita. Mutta mites tuon ilmamäärämittarin korvaaminen MAP:illa, kun turbovehjettä kuitenkin ruvetaan rakentamaan?
-
- Viestit: 275
- Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
- Paikkakunta: Laihia
itellä kans suunniteltuna, vaan ei vielä aloitettuna
ton 2.9 mappi koneen ahtaminen ton vanhan 2.8 cölnin tilalle,,, kone ja ahtimet löytyy
enää ei puutu kun männät, kanget,oljypumppu,kansien työstö, nokka, ohjelmoitava ruutta ja paljon muuta
muttakun joku meni ostamaan viriviri euroilla jonkun ihmeen käyttöpelin 


enää ei puutu kun männät, kanget,oljypumppu,kansien työstö, nokka, ohjelmoitava ruutta ja paljon muuta


sierra xr4x4
escort mk1
escort mk1
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
Pikaiselti vaan vilkaissut ja vähän kuunnellut ja lueskellut muiden kokemuksia ko. purkista. Näyttäisi olevan niin, että kunnon ohjelmoitava ruisku ei nyt ihan älyttömän paljon kalliimmaksi loppupeleissä tulisi. Ja säästäisi hermoja...tumi kirjoitti: Ootko jo tutkinut SMTn valikoita ja asetuksia?
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
- Viestit: 201
- Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004
Kyllä, jonkinverran hermoja ja työtä niidenkin asennus ja säätö vaatii. Pariin japsiin on noita Tatecheja kytketty ja toinen jo kulkee. Saa nähdä miten työläitä säätää. Joskus kun joutaisi kunnolla syventymään tuohon omaan Megasqurtiin. Veskullahan se toimii jo aika hienosti RSTssä ja taitaa olla aika sujuva säädellä.jouni kirjoitti:Pikaiselti vaan vilkaissut ja vähän kuunnellut ja lueskellut muiden kokemuksia ko. purkista. Näyttäisi olevan niin, että kunnon ohjelmoitava ruisku ei nyt ihan älyttömän paljon kalliimmaksi loppupeleissä tulisi. Ja säästäisi hermoja...tumi kirjoitti: Ootko jo tutkinut SMTn valikoita ja asetuksia?
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
mulla on lehtijuttu tekniikanmaailma testaa stockmanturbo scorpio 4X4:njjs kirjoitti:Scorpio 2,8i tuplaturbo. Mainostettiin nimellä Voimalaitos.... K-jet ja 2 pientä ahdinta, olisko ollut IHIt.

muuten BTW. käykö 2.9 imusarja 2.8 päälle? muodoltaan ja kanaviltaan, kiinnityspultin reijäthän voi poraa ja vanhat tiggaa kiinni.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Skannaahan jakoon se artikkelitanari kirjoitti:mulla on lehtijuttu tekniikanmaailma testaa stockmanturbo scorpio 4X4:njjs kirjoitti:Scorpio 2,8i tuplaturbo. Mainostettiin nimellä Voimalaitos.... K-jet ja 2 pientä ahdinta, olisko ollut IHIt.hyvä testi.
muuten BTW. käykö 2.9 imusarja 2.8 päälle? muodoltaan ja kanaviltaan, kiinnityspultin reijäthän voi poraa ja vanhat tiggaa kiinni.

-
- Viestit: 201
- Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Saksassa on varmasti joku paja tehnyt tollaisia turboja ja jos ne on kateilla TÛV-hyväksyttyjä niin eikös sellaisilla papereilla sen täällä pohjolassakin saa hyväksyttyä, kun suurta yhteistä perhettä ollaan.sierra friikki kirjoitti:Lähinnä ajatus on uudemmasta kun 2.8
eli alkuperäisestä catti pelistä on kyse?
miten siihen sais turbole luvat
Scorpiota on 90-luvulla tehty Saksassa esimerkiksi 5.0L V8-koneella.
Kestääkö nelarin veto-osat sitten V6 vääntöä turboilla ryyditettynä?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 272
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
- Paikkakunta: Helsinki
Briteissä on ollut noita turbokittejä kutoskoneisiin enemmänkin saatavilla, Turbo Technicsin kovin tarjoama peli oli Minker-nimellä kulkenut paketti, jossa oli otettu 323hv 2.9:stä. MT75-aski, jossa ainoa modi taisi olla pidempi vitonen, vakiota rankempi kytkin toki. Perät olivat käsittääkseni vakiot, mutta mainoslapun perusteella vaihtoehtoiset välitykset (3.13), olivat valittavissa. Alustaa oli myös uusiksi suunniteltu.
http://www.asknik.co.uk/mink.html
http://www.xr4x4.co.uk/images/minkerk1/ ... x768_1.jpg
http://www.xr4x4.co.uk/images/minkerk1/ ... x768_2.jpg
http://www.xr4x4.co.uk/images/minkerk1/ ... x768_3.jpg
http://www.xr4x4.co.uk/images/minkerk1/ ... x768_4.jpg
On ollut myös saatavilla vaatimattomampia paketteja 200-230-260-280 välillä, joista Janspeedin rankoin (260) on varmaan vienyt T9:n aika rajoille
http://www.asknik.co.uk/mink.html
http://www.xr4x4.co.uk/images/minkerk1/ ... x768_1.jpg
http://www.xr4x4.co.uk/images/minkerk1/ ... x768_2.jpg
http://www.xr4x4.co.uk/images/minkerk1/ ... x768_3.jpg
http://www.xr4x4.co.uk/images/minkerk1/ ... x768_4.jpg
On ollut myös saatavilla vaatimattomampia paketteja 200-230-260-280 välillä, joista Janspeedin rankoin (260) on varmaan vienyt T9:n aika rajoille
#682
-
- Viestit: 201
- Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004
Mistä vaan löytäisi noita turbosarjoja ja niiden TUV papereita? Onko kellään tietoa/kokemusta?SLEI kirjoitti:Saksassa on varmasti joku paja tehnyt tollaisia turboja ja jos ne on kateilla TÛV-hyväksyttyjä niin eikös sellaisilla papereilla sen täällä pohjolassakin saa hyväksyttyä, kun suurta yhteistä perhettä ollaan.sierra friikki kirjoitti:Lähinnä ajatus on uudemmasta kun 2.8
eli alkuperäisestä catti pelistä on kyse?
miten siihen sais turbole luvat
Scorpiota on 90-luvulla tehty Saksassa esimerkiksi 5.0L V8-koneella.
Kestääkö nelarin veto-osat sitten V6 vääntöä turboilla ryyditettynä?
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
oon ennenkin nähny noita minkereitä mutta täytyy taas kerran myöntää että aika namun näköisiä vekottimia!MoloA kirjoitti:Briteissä on ollut noita turbokittejä kutoskoneisiin enemmänkin saatavilla, Turbo Technicsin kovin tarjoama peli oli Minker-nimellä kulkenut paketti, jossa oli otettu 323hv 2.9:stä. MT75-aski, jossa ainoa modi taisi olla pidempi vitonen, vakiota rankempi kytkin toki. Perät olivat käsittääkseni vakiot, mutta mainoslapun perusteella vaihtoehtoiset välitykset (3.13), olivat valittavissa. Alustaa oli myös uusiksi suunniteltu.
http://www.asknik.co.uk/mink.html
http://www.xr4x4.co.uk/images/minkerk1/ ... x768_1.jpg
http://www.xr4x4.co.uk/images/minkerk1/ ... x768_2.jpg
http://www.xr4x4.co.uk/images/minkerk1/ ... x768_3.jpg
http://www.xr4x4.co.uk/images/minkerk1/ ... x768_4.jpg
On ollut myös saatavilla vaatimattomampia paketteja 200-230-260-280 välillä, joista Janspeedin rankoin (260) on varmaan vienyt T9:n aika rajoille


lainattua tuolta Minker sivuilta:
"With the twin, water cooled T2 turbos blowing hard through the air-to-air intercooler, the 2.9 produces a whopping 345lb ft of torque at just 2800rpm and 320bhp at 6000. That's more than enough to mix it with a Porsche 928GT, plenty to tease a BMW M5 with, and, as I found, sufficient to make the rider of an 1100 Suzuki look down to check that all his spark plug leads were connected."


EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Ei tullut sellaista tarvetta koskaan vastaantumi kirjoitti:Jouduitko itse koskaan katsomaan onko kaikki johdot kiinniukormi kirjoitti:Aivan sairaan hyvä![]()
"sufficient to make the rider of an 1100 Suzuki look down to check that all his spark plug leads were connected."

Sillä mustalla ärrällä olin kyllä lähellä moista Kajaanintiellä mustan 750 bemarin kanssa. Oli vielä muija kyydissä mutta oli pakko päästä ohi ja niinhän sitä ennen Uuron risteystä löytyi riittävän pitkä pätkä suoraa tietä

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Mitäs ton 2.9i:n kiertokanget yms kestää vakiona? eli jos laskis puristussuhdetta hieman mut pitäis alakerran vakiona uusien laakereiden ja öljypumpun kera.. Jos taas haettais vain katuauton tehoja eli ei viittä sataa, ei edes neljää sataa hummaa..
eli virikannet ja nokka, mapillinen efi ruutta ja siihen vaikka se MS jos toimii, pari pikkuturboa ja menoksi?

-
- Viestit: 201
- Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004
Suunnilleen tuolla kokoonpanolla on pysyny nipussa päivittäisessä ajossa ja aika paljon on ajettu. Keston rajoja en ole lähteny kokeilemaan kun ovat aika kalliita kokeitasamiharju kirjoitti:Mitäs ton 2.9i:n kiertokanget yms kestää vakiona? eli jos laskis puristussuhdetta hieman mut pitäis alakerran vakiona uusien laakereiden ja öljypumpun kera.. Jos taas haettais vain katuauton tehoja eli ei viittä sataa, ei edes neljää sataa hummaa..eli virikannet ja nokka, mapillinen efi ruutta ja siihen vaikka se MS jos toimii, pari pikkuturboa ja menoksi?

-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro
-07 Audi A8 4.2 quattro
-
- Viestit: 1284
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
- Paikkakunta: Sastamala
Saattaisi muuten sitten olla 4.0 kampiakseli tiedossa. Tulisi mukavasti vääntöä, millin ylikoolla iskutilavuus 3498cc, sylinterimitat siis 94x84. Katselin joskus, että voisi käyttää vakioveivejä ja jotain Chryslerin matalia mäntiä jotka on rapakon takana puoli-ilmaisia.
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 275
- Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
- Paikkakunta: Laihia
-
- Viestit: 113
- Liittynyt: La Kesäkuu 1. 20:39:33 2002
- Paikkakunta: Ulvila
miten olis 24v koneen kampuraSierraxr4x4 kirjoitti:onko kellään kokemusta 2.9:n kampuran kestämisestä? kiillotettuna peiliksi ja tasapainoitettuna kierroksia otettais joku 6500rpm? ja ahtoja 1.5bar ja jos ei kestä nii mistä löydetään kestävä????

´86 Sierra 2.0 Ghia 16V Cosworth
´82 Sierra 2.0 Ghia Automatic
´85 Sierra 2.0 Ghia
´87 Sierra 2.0 GL
´90 Sierra 2.0i GL
´82 Sierra 2.0 Ghia Automatic
´85 Sierra 2.0 Ghia
´87 Sierra 2.0 GL
´90 Sierra 2.0i GL
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
jotain turbotechnicks jutskaa 2.9 twinturbottajille
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
ELI jos nyt sitten ajattelis tehdä turbo 2.9 moottorin kahdella turbolla.
minkäslaiset turbot vois olla.
minkälainen A/R voisi olla ja halkaisijat siiville
enkkumanni oli laittanut kaks garrettia (T2)
mutta mistä vehkeestä noi mallit löytyis?
RsT esco?
tarvisko puristus suhdetta muuttaa?
Ja sitten että kustannus pysyy kohilla niin mikäs olis paras /halpa rikastus keino saada koneeseen soppaa?
voisko vakkkari mäntiä käyttää?
Paineitahan ei ole tarkoitus ottaa ku sen verran että ,,,,,,se hajoaa syksyllä liikapaineeseen.
minkäslaiset turbot vois olla.
minkälainen A/R voisi olla ja halkaisijat siiville
enkkumanni oli laittanut kaks garrettia (T2)
mutta mistä vehkeestä noi mallit löytyis?
RsT esco?
tarvisko puristus suhdetta muuttaa?
Ja sitten että kustannus pysyy kohilla niin mikäs olis paras /halpa rikastus keino saada koneeseen soppaa?
voisko vakkkari mäntiä käyttää?
Paineitahan ei ole tarkoitus ottaa ku sen verran että ,,,,,,se hajoaa syksyllä liikapaineeseen.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
Tuollaiset tuli omista vakiomännistä:
Ennen:
http://img.photobucket.com/albums/v510/ ... 9_mnt2.jpg
ja jälkeen:
http://personal.inet.fi/koti/spa/M1.jpg
Puristussuhde tippui 9,5:stä 8,9-9,0:aan. Kunnon moottorinohjauksella varmaan kestää helpostikin sen 0,8-1,0bar. Ehkä...
Ennen:
http://img.photobucket.com/albums/v510/ ... 9_mnt2.jpg
ja jälkeen:
http://personal.inet.fi/koti/spa/M1.jpg
Puristussuhde tippui 9,5:stä 8,9-9,0:aan. Kunnon moottorinohjauksella varmaan kestää helpostikin sen 0,8-1,0bar. Ehkä...

/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Tuolla megaruisku foorumissa on yhdellä "päätekijällä" roverin v8 cobra replica remmiahtimella ja siinä on puristus suhteena 9.75/1. Mainitsi jossain kertomuksessaan, että on huomannut, että 1aste ennakkoa pienemmälle 0.1bar vastaan on riittävä. Sit vielä soppaa koneeseen reilusti, niin ei mene laihalle ja sen takia ala nakutella herkemmin. Hänellä muistaakseni (remmi)ahtoa noin 0.6bar. Ja paljonhan tuossakin varmasti auttaa se, että ahtoilma on viileää, eli kunnon kenno keulille, niin kuin varmasti onkin tulossa.... 

Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 275
- Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
- Paikkakunta: Laihia
no niin
mitä noi 24v kampura ja kiertokanget mahtanee kestää...? ja sopiiko ne suoraan 12v 2.9:n n.1.5bar ja 6800rpm...
tai jos ahdetaan suoraan toi vanhempi 24v niin onko siinä muita ns. heikkouksia kuin se nokkaketju? ja kestääkö se kuinka hyvin tollaset paineet? tehotavoite n.350hv


tai jos ahdetaan suoraan toi vanhempi 24v niin onko siinä muita ns. heikkouksia kuin se nokkaketju? ja kestääkö se kuinka hyvin tollaset paineet? tehotavoite n.350hv
sierra xr4x4
escort mk1
escort mk1
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
ratsastetaan aiheella.
nyt kun on tuollainen 2.8i nelikko peli tallissa on tullut suuri himo laittaa siihen ahtimet. tehoa ei tarvii paljoa tulla, kunhan vääntöä löytyy.. vakiona puristukset 9,2:1, ajattelin pitää ne siinä.. eli kylmästi kylkiin vaan ahtimet. tuotitaanko ajatus heti..?
mites tuo k-jet, mahtaako soppa riittää jollain 0,5bar ahdoilla? toimiiko tuo vakioruutta alkuunkaan turbojen kanssa?
nyt kun on tuollainen 2.8i nelikko peli tallissa on tullut suuri himo laittaa siihen ahtimet. tehoa ei tarvii paljoa tulla, kunhan vääntöä löytyy.. vakiona puristukset 9,2:1, ajattelin pitää ne siinä.. eli kylmästi kylkiin vaan ahtimet. tuotitaanko ajatus heti..?

mites tuo k-jet, mahtaako soppa riittää jollain 0,5bar ahdoilla? toimiiko tuo vakioruutta alkuunkaan turbojen kanssa?
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
Tuohon homman voisi halvin ja helpoin ratkaisu olla ihan vaan yksi cossun TO3 ja cooleri. Eli ahdin toiselle puolelle kylkeen ja yhdysputki toiselta puolelta. Tarvittaessa joku simppeli lisärikastuspiiri. V6:n k-jetissä taitaa rajat tulla vastaan jossain 200hv tietämillä. Helppoja heppoja ja vielä halvalla...
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Joudut vaihtamaan sen pienen mötikän johon menee kaks letkua ja liitn sähköä varten.samiharju kirjoitti:ratsastetaan aiheella.
nyt kun on tuollainen 2.8i nelikko peli tallissa on tullut suuri himo laittaa siihen ahtimet. tehoa ei tarvii paljoa tulla, kunhan vääntöä löytyy.. vakiona puristukset 9,2:1, ajattelin pitää ne siinä.. eli kylmästi kylkiin vaan ahtimet. tuotitaanko ajatus heti..?
mites tuo k-jet, mahtaako soppa riittää jollain 0,5bar ahdoilla? toimiiko tuo vakioruutta alkuunkaan turbojen kanssa?
joku järjestelmä paineen säädin sen nimi oli (sori ope kokkolassa en muista enää).
sen kun vaihdat turbo saabin vastaavaan tai audi 200t malliseen.
silloin saat siihen ahtopaineen sädön mukaan.
silloin rajana on määrämittarin kartio joka loppuu jossain vaiheessa (liikaa ilmaa ja pohjaa jolloin kone käy laihalla.
suosittelen kyllä suoraan mega spruitin suunnittelua.
on helpoin ja paras tapa säästää moottori vaurioilta.
itsellä ei ole vielä sellaista mutta tulee kyllä.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
Friikki takaisin koulun penkillesierra friikki kirjoitti:
Joudut vaihtamaan sen pienen mötikän johon menee kaks letkua ja liitn sähköä varten.
joku järjestelmä paineen säädin sen nimi oli (sori ope kokkolassa en muista enää).
sen kun vaihdat turbo saabin vastaavaan tai audi 200t malliseen.
silloin saat siihen ahtopaineen sädön mukaan

/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Samiharju ,mega spruit on se sähkö ruiskusamiharju kirjoitti:sierra friikki, ennen sen megaruutan asennusta pitäisi vaihtaa sähköruisku...
sit taas jo menee liiallisuuksiin

muta vaihda se ohjauspaineen säädin niin voit turbottaa sen niin pitkälle kun määränjakajan lautanen sallii (siis ruiskunpuolelta)
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 1284
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
- Paikkakunta: Sastamala
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti: