Miten vetarit irti escosta?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
Miten vetarit irti escosta?
Eli oon ottamassa konetta (1.6 CVH) pois alakautta RST:n koneen tieltä. Alakautta oon ottamassa koko pakettia pois ja enää olis vetairit kiinni moottorin kiinnikkeiden lisäks. Lueskelin vanhoja topicceja aiheesta, mutta ei löytynyt oikein valaisevaa tietoa. Jossain oli, että ensin öljyt pois ja sitten vetairin tanko irti nivelestä. Jossain oli myös, että otetaan sisemmästä nivelestä vetarit irti niin ei tule öljyt pihalle. Haynesin oppaasta oon vähän apuja katellu, mutta kun saattuu puuttumaan siitä just toi luku missä tohon olis tietoa... Joten osaisko joku antaa suht tarkat ohjeet, että miten toi homma kannattaa tehdä ja miten ne saa esim. siitä nivelestä irti.
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Ite vetäisin koko vetarit irti laatikosta ja sitten nostaisin/laskisin koneen laatikon kanssa pois. Laatikosta tulee vähän öljyä pois, mutta sama tyhjentää loputkin ja laittaa uudet öljyt.
Mutta jos haluat että öljyt ei tule laatikosta ulos, niin sitten pura ne sisemmät nivelet, ja sitten loppuakselit vaikka napoineen pois haitolta. Vähän tympeä homma, eli suojakumi pois, rasvat pois ja sitten pitäis näkyä akselilla seekerirengas, sittä levittää sitä ja vetää akseli pois nivelestä. En suosittele.
Mutta jos haluat että öljyt ei tule laatikosta ulos, niin sitten pura ne sisemmät nivelet, ja sitten loppuakselit vaikka napoineen pois haitolta. Vähän tympeä homma, eli suojakumi pois, rasvat pois ja sitten pitäis näkyä akselilla seekerirengas, sittä levittää sitä ja vetää akseli pois nivelestä. En suosittele.
Viimeksi muokannut Fullspeed, Su Tammikuu 9. 17:44:36 2005. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1126
- Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
- Paikkakunta: Äänekoski westside..
Kannattaa ottaa öljyt talteen!Fullspeed kirjoitti:Ite vetäisin koko vetarit irti laatikosta ja sitten nostaisin/laskisin koneen laatikon kanssa pois. Laatikosta tulee vähän öljyä pois, mutta sama tyhjentää loputkin ja laittaa uudet öljyt.
Muistaakseen makso 20euroo litra ja sinne menee 2.3litraa.
E: 3.2litraahan se tais ollakkin

Viimeksi muokannut Henkku, Su Tammikuu 9. 21:46:13 2005. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
Joo. Ne vetarit todellakin lähtee sieltä laatikosta irti ihan vetämällä, vaikka - kokemuksesta tiedän - ensikertalainen sitä ei usko kun on ½ tuntia tapellut 
Joskus tuntuu että ne suurinpiirtein 'jää käteen', ja välillä saa hakea isompaa työkalua naapurista
Mutta kyllä ne lähtee 

Joskus tuntuu että ne suurinpiirtein 'jää käteen', ja välillä saa hakea isompaa työkalua naapurista


Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 1284
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
- Paikkakunta: Sastamala
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Tuohon hintaanhan saa jo ATF:kin!! Ite muutes laittaisinkin siihen ATF:t ni ei oo niin jäykkä pakkasilla.Henkku kirjoitti:Kannattaa ottaa öljyt talteen!Fullspeed kirjoitti:Ite vetäisin koko vetarit irti laatikosta ja sitten nostaisin/laskisin koneen laatikon kanssa pois. Laatikosta tulee vähän öljyä pois, mutta sama tyhjentää loputkin ja laittaa uudet öljyt.
Muistaakseen makso 20euroo litra ja sinne menee 2.3litraa.
E: 3.2litraahan se tais ollakkin
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
- Viestit: 1284
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
- Paikkakunta: Sastamala
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
Jep, hyvinhän ne lähti vetämällä irti, tuli oikeestaan itestään. Mutta ei sieltä kyllä se koko mötikkä irronnu eikä tullu öljyt pihalle, vaan irtos vaan se nivel. Eli onko joltain unohtunu viime kerralla jotkut lukitukset sieltä? Eli pieni lisäkysymys: Lähteekö se mötikkäkin irti vetämällä, kun pitäis saada ne tohon rst:n lootaan vaihdettua. Ja nyt johtosarjan kimppuun...
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
No ei se ainakaan siinä irrotusvaiheessa hajonnut, koska se ei vaatinu yhtään voimaa. Ja kumpikin puoli lähti samalla tavalla. Ajattelin vaan, että jos sen kerran pystyy purkamaan siitä nivelen kohdalta niin oisko sieltä vaan jotkut lukitusprikat jääny pois joskus. Alatukivarsihan pitää sen kuitenki niin ettei se pääse ajossa sieltä irtoomaan...tai ainakin toi on hyvin kestäny. Jos ei, niin meni sitten vissiin nekin ostoslistalle.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi