Turbopakosarjan materiaali
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Turbopakosarjan materiaali
Tästäkin on varmasti ollut aikaisemminkin juttua, mutta eipä vaan haku tuottanu tulosta...
Eli mikä olis paras resepti tehdä 2.0-OCH koneeseen pakosarja johon sais Garretin GT-28R:n istutettua?
Itse mielessä on ollut leikata n. 12mm levystä laipat ja sopivan paksuisesta vesijohtoputkesta ja mutkista askarrella putket. Putkista pyrittäisiin tekemään mahdolisimman lyhyet, mutta kuitenkin keskenään yhtä pitkät.
Onko toi järkevä tapa? Mikähän olis sopiva putken koko tuohon?
Downpipen rakentaminen askarruttaa kanssa. Mahtaiskohan jossain kotterossa olla jo vakiona sopiva downpipe jonka vois pikku modaamisella saada sovitettua paikalleen? Tuon laippa on kait sama kuin T25:ssa...
-k
Eli mikä olis paras resepti tehdä 2.0-OCH koneeseen pakosarja johon sais Garretin GT-28R:n istutettua?
Itse mielessä on ollut leikata n. 12mm levystä laipat ja sopivan paksuisesta vesijohtoputkesta ja mutkista askarrella putket. Putkista pyrittäisiin tekemään mahdolisimman lyhyet, mutta kuitenkin keskenään yhtä pitkät.
Onko toi järkevä tapa? Mikähän olis sopiva putken koko tuohon?
Downpipen rakentaminen askarruttaa kanssa. Mahtaiskohan jossain kotterossa olla jo vakiona sopiva downpipe jonka vois pikku modaamisella saada sovitettua paikalleen? Tuon laippa on kait sama kuin T25:ssa...
-k
-
Vesijohtomutkat ovat yleensä ns. paskarautaa eli Fe37 vanhan standardin mukaan, nyttemmin nimi on S235J. Aine ei ole kovin kestävää kyseisessä käytössä. Tulenkestävät ja/tai ruostumattomat teräkset sisältävät runsaasti kromia ja nikkeliä ym. seosaineita, sellaisesta kannattaisi tehdä jos hyvän haluaa, hitsauksen kanssa pitää tosin olla tarkkana ja tietää niksit.
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar
-
- Viesti:
mulla vasta ~9v. noi paskarauta sarjat ollut halkeilematta kasassa, no nyt ne sit tietty heti halkee kun tuonkin kuulin.voi mua poloista.no kaipa tuuria sit kellä halkee ja kellä ei. eli pari kossun ahdinta makaa 3" lähtöjen kanssa sarjoissa..Hessu kirjoitti:Vesijohtomutkat ovat yleensä ns. paskarautaa eli Fe37 vanhan standardin mukaan, nyttemmin nimi on S235J. Aine ei ole kovin kestävää kyseisessä käytössä. Tulenkestävät ja/tai ruostumattomat teräkset sisältävät runsaasti kromia ja nikkeliä ym. seosaineita, sellaisesta kannattaisi tehdä jos hyvän haluaa, hitsauksen kanssa pitää tosin olla tarkkana ja tietää niksit.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- Viesti:
-
- Viesti:
to3 juu. ahdin oli peräisin volvosta joten sen vuoksi aloin tutkiskella varaosaliikkeen putkihyllyä V-kirjaimen kohdalta mikä olis sopivimman muotoinen piippu. hieman lyhensin alaspäin lähtevää mutkaa ennen olevaa pätkää ja samalla muutin hieman kulmaa. loppuosan tein rosterista jota sattui oleen pari loivaa mutkaa kyllyssä.
-
En minä sanonutkaan, että halkeaisivat. "Yleinen rakenneteräs" on itse asiassa melko sitkeää, joten ongelmaa tuskin on. Lähinnä saattaisi tulla mieleen, että korkeassa lämpötilassa kaasuvirtaukset polttavat ainetta pois sisältäkäsin. Tätähän voi torjua tekemällä tarpeeksi paksua seinämääpuuhapete kirjoitti: mulla vasta ~9v. noi paskarauta sarjat ollut halkeilematta kasassa, no nyt ne sit tietty heti halkee kun tuonkin kuulin.voi mua poloista.no kaipa tuuria sit kellä halkee ja kellä ei. eli pari kossun ahdinta makaa 3" lähtöjen kanssa sarjoissa..

Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar