Kytkin

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

makeN
Ylläpitäjä

Kytkin

Viesti Kirjoittaja makeN » To Tammikuu 20. 22:39:33 2005

No nii visainen kymysys... Sattuuko kukaan tietämään mistä mallista (escort, mondeo,jne jne) on painelaakeri jonka keski reiän halkaisija on 34,3mm ja korkeus 25mm ja asetelmaa vasten tuleva puoli on täysin sileä... Kysymys liittyy siihen et fiestas oli tollanen ja uus ei sovi ku reikä on 30,0mm ja korkeus 27mm ja siin on asetelman puolella sellanen 2mm koroke..
Eli siis laatikko ei ole fiestan alkuperäinen vaan joku muu....mut mikä??

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Pe Tammikuu 21. 9:27:25 2005

Ainakin n. -95 ja uudemmissa Escorteissa on tuommoinen sileäpintainen painelaakeri. Sisähalkaisijaa en muista mutta tuommoinen sisäholkki noissa laatikoissa on.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Pe Tammikuu 21. 10:05:56 2005

Joo, vahvistan. 95 ja uudemmat 1.6/1.8 16V Escortit. Sisähalkaisija juuri tuo mainittu mutta korkeus laakeri täysin kasaanpainettuna on n.24mm
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Tammikuu 21. 10:08:56 2005

Onko tommonen kytkinakselilla?
HOLKKI
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Pe Tammikuu 21. 11:30:01 2005

ukormi kirjoitti:Onko tommonen kytkinakselilla?
HOLKKI
Noissa ilman holkkia -malleissa halkaisija on 30mm, holkilla 32mm. Jälkimmäinen on Fordin "korjausversio" Jos nyt luetteiloita oikein tulkitsen :?:
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Tammikuu 21. 11:34:00 2005

Hartza kirjoitti:
ukormi kirjoitti:Onko tommonen kytkinakselilla?
HOLKKI
Noissa ilman holkkia -malleissa halkaisija on 30mm, holkilla 32mm. Jälkimmäinen on Fordin "korjausversio" Jos nyt luetteiloita oikein tulkitsen :?:
Juurikin tuolla tapaa. Ja noita korjausversion painelaakereita ei tuntunut löytyvät tarvikeliikkeistä, mutta voortilta sellaisen sai. Ja tuo kuva on MK5 -91 EFI Escortista.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Pe Tammikuu 21. 11:44:59 2005

ukormi kirjoitti:
Hartza kirjoitti:
ukormi kirjoitti:Onko tommonen kytkinakselilla?
HOLKKI
Noissa ilman holkkia -malleissa halkaisija on 30mm, holkilla 32mm. Jälkimmäinen on Fordin "korjausversio" Jos nyt luetteiloita oikein tulkitsen :?:
Juurikin tuolla tapaa. Ja noita korjausversion painelaakereita ei tuntunut löytyvät tarvikeliikkeistä, mutta voortilta sellaisen sai. Ja tuo kuva on MK5 -91 EFI Escortista.
No ainakin Motonetista saa, hinta vaan on 50 EUR. 30mm maksaa vaan 12.45 EUR...
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Tammikuu 21. 11:48:29 2005

Jep, täälläpäin ei ole Motonettiä :wink:

Eikä tuota uskaltanut mistään tilata ennen näkemistä ja vertaamista.

Voortilla taisi maksaa jotakin 40-50 euroa.

Tuokin on ollut tyyppivika joka on aiheuttanut kytkimen takeltelua ja pahimmassa tapauksessa koko kytkinakselin tuhon. Siksi tuo holkki on laitettu vahvistamaan kytkinakselin liukupintaa-> ei kulu urille.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

makeN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja makeN » Pe Tammikuu 21. 18:29:30 2005

Joo siin on tommonen holkki ja kävin hakemassa uuden painelaakerin ja holkin stokkalta mut ei ni ei, se laakeri ei menny vieläkään joten eiku rälläkkä käteen ja vanha hokki pois. ja mitäs selvis,?? sen holkin sisä halkaisija oli 4mm isompi ku uuden holkin, ni eihän se holkki käyny... noo nyt asia on sillä mallin et loota on sorvaamossa jossa sorvataan tuo 4mm pois, jotta käy uus holkki ja painelaakeri... Pääs muuten kansiremppa vähän laajenemaan... :?

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Tammikuu 21. 20:11:12 2005

makeN kirjoitti:Joo siin on tommonen holkki ja kävin hakemassa uuden painelaakerin ja holkin stokkalta mut ei ni ei, se laakeri ei menny vieläkään joten eiku rälläkkä käteen ja vanha hokki pois. ja mitäs selvis,?? sen holkin sisä halkaisija oli 4mm isompi ku uuden holkin, ni eihän se holkki käyny... noo nyt asia on sillä mallin et loota on sorvaamossa jossa sorvataan tuo 4mm pois, jotta käy uus holkki ja painelaakeri... Pääs muuten kansiremppa vähän laajenemaan... :?
Ai NIINKÖ? :roll:

Mutta tuosta holkista.
Itse myös meinasin ottaa sen pois mutta onneksi en ottanut. Olisi tullut laatikon irroituskin kuvioihin kuten sinulla. Se holkkisysteemi on tosiaan laitettu tyyppivian vuoksi siihen ihan takuuna voortilla. Tuosta hommasta ei tienneet kuin vanhemmat asentajat jotka ovat olleet yli 10 vuotta Fordasentajina. He olivat niitä korjailleet, vissiin samaan tyyliin kun nyt laitetaan Focusten ja Mondeoiden luukkuja :D , tietenkin pienemmässä mittakaavassa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

makeN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja makeN » Pe Tammikuu 21. 22:53:21 2005

No joo samaan konkurssii menee ny yks laatikon irrotus, ku oli nii helppo homma nostaa pois ku kone on jo lattialla..

Vastaa Viestiin