2.9i venttiilikoneisto
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
2.9i venttiilikoneisto
2.9i:ssä ja 2.4i:ssä pitäis olla hydraulinostimet.. ne ilmeisesti on nokka-akselin ja työntötankojen välissä?
ihmetytti vain kun venakopan tiivisteitä vaihdatin koululla että miksi ihmeessä keinuvivuissa on edelleen säätömutteri?
ihmetytti vain kun venakopan tiivisteitä vaihdatin koululla että miksi ihmeessä keinuvivuissa on edelleen säätömutteri?
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: 2.9i venttiilikoneisto
Esisäädetään välykset hydraulinostajillesamiharju kirjoitti:2.9i:ssä ja 2.4i:ssä pitäis olla hydraulinostimet.. ne ilmeisesti on nokka-akselin ja työntötankojen välissä?
ihmetytti vain kun venakopan tiivisteitä vaihdatin koululla että miksi ihmeessä keinuvivuissa on edelleen säätömutteri?

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
kun liityin jäseneksi
<---- tuolloin niin ensimmäisimpiä kysymskiä oli tollainen.
mikä on perus säätö venoille.
jouduin liittymään klubiin koska fordin teknisessä neuvonnassa sitä ei osattu kertoa. kuulemma niitä vaan ei saa säätää.
joku kertoi mulle silloin kyll vastauksen
ajatteles miten helppo on moottoriin tehdä kovat nostajat

<---- tuolloin niin ensimmäisimpiä kysymskiä oli tollainen.
mikä on perus säätö venoille.
jouduin liittymään klubiin koska fordin teknisessä neuvonnassa sitä ei osattu kertoa. kuulemma niitä vaan ei saa säätää.
joku kertoi mulle silloin kyll vastauksen
ajatteles miten helppo on moottoriin tehdä kovat nostajat





Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
olen miettinyt samaa kovien vaihtoa mutta luulen että sieltä lohkosta puuttuu
se tärke äöljykanava ,se joka täyttää tämän nostimen.
tärkeää sille on olla oikella korkeudella jotta nostaja toimii oikealla korkeudella.
jos tämä kanava on siellä niin miks eivoisi käyttää hyd nostajia
se tärke äöljykanava ,se joka täyttää tämän nostimen.
tärkeää sille on olla oikella korkeudella jotta nostaja toimii oikealla korkeudella.
jos tämä kanava on siellä niin miks eivoisi käyttää hyd nostajia
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
katos millä korkeudella on se öljy ura/ reikä siellä kolossajouni kirjoitti:No kovilla nostimilla olevan 2.9i:n avaan ensi viikolla, katotaan minkälaiset nostajien reiät sieltä löytyy.
voisin mitata hyd vastaavasta moottorista viikonloppuna missä siinä on se kanava
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
jouni kirjoitti:Löytyy Explorerista ja Aerostarista
nyt puhut jenkki koneesta
mutta vastasin kysymykseen>

ukormi kirjoitti:
No eikös kaikki muut tappiGolognet olekin kovilla nostajilla?

onkos tää 4.0 cologne
eli ajatuksena on öljypohjan kiinnitys???
sais 4x4 öljypohjan sinne







Viimeksi muokannut sierra friikki, Pe Tammikuu 21. 18:29:57 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Tai, no joo..
ohv V6 4.0
HP 145-160
Torque 220-225
ohv V6 2.9
HP 150/4500
Torque 233/3000
Heppoja vähemmän, vääntöä vähemmän, kuutioita enemmän. Miten tuosta saa järkevän yhtälön?
Älkääkä nyt sanoko että onhan siinä enemmän potentiaalia
Ehkäpä noita on myös tehokkaampia kuin tuon Explorerin esimerkkispeksit
ohc V6 4.0
HP 205-210
Torque 240-250
Tä ei vissiin ole enää sama kone?
Alla linkki noihin spekseihin joita vain pikaisesti vilkaisin.
http://auto.consumerguide.com/auto/used ... ifications
ohv V6 4.0
HP 145-160
Torque 220-225
ohv V6 2.9
HP 150/4500
Torque 233/3000
Heppoja vähemmän, vääntöä vähemmän, kuutioita enemmän. Miten tuosta saa järkevän yhtälön?
Älkääkä nyt sanoko että onhan siinä enemmän potentiaalia

Ehkäpä noita on myös tehokkaampia kuin tuon Explorerin esimerkkispeksit

ohc V6 4.0
HP 205-210
Torque 240-250
Tä ei vissiin ole enää sama kone?
Alla linkki noihin spekseihin joita vain pikaisesti vilkaisin.
http://auto.consumerguide.com/auto/used ... ifications
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Vee niinko Voima!
Tuo 4.0 kuuluu Cologne perheeseen ja näin ollen hyvin saman oloinen kuin perinteiset V6:set. Koneen korvat tosin tosin pitää tehdä uudet ja jne jn... Mulla on jossakin mailissa asiasta enempi speksejä.
Ukormi... Se näyttää ihan tarpeeksi pikku kutoselta. On se hyvä sinne.
Tuo 4.0 kuuluu Cologne perheeseen ja näin ollen hyvin saman oloinen kuin perinteiset V6:set. Koneen korvat tosin tosin pitää tehdä uudet ja jne jn... Mulla on jossakin mailissa asiasta enempi speksejä.
Ukormi... Se näyttää ihan tarpeeksi pikku kutoselta. On se hyvä sinne.

Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
Laajaliiketopicciatuolla
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- Viestit: 201
- Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004
Nokka on sitten erilainen hydraulisilla nostimilla. 4,0 koneessa taitaa sitten olla hydrauliset rullanostimet. Onkohan siinä vielä erilainen nokka?jouni kirjoitti:Voikos noiden "kovien" nostajien tilalle vaan heittämällä vaihtaa hydrauliset nostimet?
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro
-07 Audi A8 4.2 quattro
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Eli luenko mä nyt oikein rivien välistä että siis kaikissa kutosissa on vaan sama toi lintuorsi oli sit hydraulit tai ei? Ja näinollen hydraulipatit on siis nokan ja tikun välissä siellä lohkon uumenissa. Jos sais ees yhden suoran vastauksen alkup. kysymykseen 
En muuten laita ollenkaan pahakseni 4.0 Köln keskustelua

En muuten laita ollenkaan pahakseni 4.0 Köln keskustelua

-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
No siellähän ne on, missäs muuallakaansamiharju kirjoitti:Eli luenko mä nyt oikein rivien välistä että siis kaikissa kutosissa on vaan sama toi lintuorsi oli sit hydraulit tai ei? Ja näinollen hydraulipatit on siis nokan ja tikun välissä siellä lohkon uumenissa. Jos sais ees yhden suoran vastauksen alkup. kysymykseen
En muuten laita ollenkaan pahakseni 4.0 Köln keskustelua

Kaikissa aiemmissa kutosissa mitä minulla on ollut, on ollut ongelmana venttiilivälysten pysyminen kohdillaan. Aina tuppaavat kohta säädön jälkeen alkamaan raplatuksen. Lienee tuosta syystä laitettu tuo hydraulisäätö auttamaan säädöissä pysymistä.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 1284
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
- Paikkakunta: Sastamala
Ukormi: Taisit verrata väännöissä Newtonmetrejä ja paunajalkoja keskenään. Jälkimmäinen on 1.36 Nm.
Onhan se 4.0 perusasussaan aika matalaviritteinen, mutta potentiaali on huikea eikä sitä välttämättä pahemmin erota päällepäin 2.9:stä
Voisi muuten olla tiedossa 4.0 kampiakseli (isku 84mm) jos joku olisi kiinnostunut strokeria tekemään...
Onhan se 4.0 perusasussaan aika matalaviritteinen, mutta potentiaali on huikea eikä sitä välttämättä pahemmin erota päällepäin 2.9:stä

Voisi muuten olla tiedossa 4.0 kampiakseli (isku 84mm) jos joku olisi kiinnostunut strokeria tekemään...
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Voipi olla että on ameriikan mitoilla, ne kun ei aina jaksa mihinkään merkata tapaa jolla eurooppa mittaileeHessu kirjoitti:Ukormi: Taisit verrata väännöissä Newtonmetrejä ja paunajalkoja keskenään. Jälkimmäinen on 1.36 Nm.
Onhan se 4.0 perusasussaan aika matalaviritteinen, mutta potentiaali on huikea eikä sitä välttämättä pahemmin erota päällepäin 2.9:stä![]()
Voisi muuten olla tiedossa 4.0 kampiakseli (isku 84mm) jos joku olisi kiinnostunut strokeria tekemään...

Mutta silti taitaa olla helpompaa ja halvempaa laittaa nokalle Scorpio Cosworthin mylly. Niitä saa kokonaisia autoja saksanmaalta melkosta edullisesti.
Tai voihan sitten ameriikkalaisen koneen tilata vaikka TÄÄLTÄ.
Ihan 7 vuoden takuukin

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 201
- Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004
Pari vuotta sitten oli vaihtoehtoina laittaa 4,0 omalla luvalla tai ahtaa 2,9 luvallisesti. 24v jäi pois suunnitelmista kalliimman hinnan vuoksi. Ainakin silloin 24v koneet oli selvästi kalliimpia kuin 4,0. Lisäksi olisi tullut Cossun alustan,laatikon ja kanta autotarkastuksen hinta päälle. Lainkuuliaisena kansalaisena päädyin 2,9n turbottamiseenukormi kirjoitti:Voipi olla että on ameriikan mitoilla, ne kun ei aina jaksa mihinkään merkata tapaa jolla eurooppa mittaileeHessu kirjoitti:Ukormi: Taisit verrata väännöissä Newtonmetrejä ja paunajalkoja keskenään. Jälkimmäinen on 1.36 Nm.
Onhan se 4.0 perusasussaan aika matalaviritteinen, mutta potentiaali on huikea eikä sitä välttämättä pahemmin erota päällepäin 2.9:stä![]()
Voisi muuten olla tiedossa 4.0 kampiakseli (isku 84mm) jos joku olisi kiinnostunut strokeria tekemään...![]()
Mutta silti taitaa olla helpompaa ja halvempaa laittaa nokalle Scorpio Cosworthin mylly. Niitä saa kokonaisia autoja saksanmaalta melkosta edullisesti.
Tai voihan sitten ameriikkalaisen koneen tilata vaikka TÄÄLTÄ.
Ihan 7 vuoden takuukin

-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro
-07 Audi A8 4.2 quattro
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
joo eli 2.8 on eri "lintuorsi" kuin 2.9 samaa näköä kyllä löytyy, offsetti vaan eri eli keinuvivut ei osu kunnolla venttiiliin päähän. 4.0 on jätetty jo säätöruuvikin pois."Tikuissa" on pallopäät molemissa päissä.samiharju kirjoitti:Eli luenko mä nyt oikein rivien välistä että siis kaikissa kutosissa on vaan sama toi lintuorsi oli sit hydraulit tai ei? Ja näinollen hydraulipatit on siis nokan ja tikun välissä siellä lohkon uumenissa. Jos sais ees yhden suoran vastauksen alkup. kysymykseen
En muuten laita ollenkaan pahakseni 4.0 Köln keskustelua
jos 24 valve kannet haluaa 4.0 niin mieleen tulee lohkojen korkeus ero eli imukansi pitäis miettiä sekä mitä tekee niille turhille nostimien reijille..Hessu kirjoitti:Niin, mitenhän passaisi 2.9 Cosworth kannet tuollaiseen 4.0 alakertaan? Voisi olla jo kohtalainen ajoelämys
ketjua pitäis jatkaa jonkun silmän verran. Vesikanavat sattavat olla kriittisen lähellä 24v.ssa vs. 4.0 isomman porauksen johdosta,eli kantta mahdollisesti hitsattava.
ei muuta kuin hommiin pojat, mitäs sitä joutavia turisemaan

Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- Viestit: 201
- Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004
Pari vuotta sitten olis saanut joltain jenkkiautopurkaamolta usasta uitetun 4,0 koneen ihan edullisesti.Tero_s kirjoitti:Eikös noita 4.0 ala kohta löytymään purkamoilta, aerostarit yms alkaa oleen purku iässä.
Joskus Puuhapeten nettisivuja katsellessani mietin mitä mies kertoo 2,8n jakoketjun kiristimestä

-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro
-07 Audi A8 4.2 quattro
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 8:24:00 2002
- Paikkakunta: Myrskylä
pilkunnuss..: joka 2.8:sta jakoketjun löytää, saapi pullakahvit...
Mutta asiaan: itse vaihdoin 2.9:iin uuden nokan, ja samalla vaihtuivat hydr. nostajat koviin, ei tarvinnut mitään muutoksia öljykanaviin tms. . Toisinpäin vaihdettaessa (kovat -> hydr. , saattaa tulla öljykanavaongelma, kuten friikki jo mainitsi..
Mutta asiaan: itse vaihdoin 2.9:iin uuden nokan, ja samalla vaihtuivat hydr. nostajat koviin, ei tarvinnut mitään muutoksia öljykanaviin tms. . Toisinpäin vaihdettaessa (kovat -> hydr. , saattaa tulla öljykanavaongelma, kuten friikki jo mainitsi..