Nyt se sitten meni!

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

STW
Ylläpitäjä

Nyt se sitten meni!

Viesti Kirjoittaja STW » Ti Tammikuu 25. 9:27:24 2005

Juu se vetarihan tosta mondeosta on menossa prkle..
Todettiin vetareita tarkastaessa,että oikean sisempi vetonivel on melko väljä ja ulommassa kanssa pientä väljyyttä.
Suojakumissa oli muuten pieni halkeema vaikka kesällä viimeksi tarkistanu ne suojakumit.
Vasen vetari vaikutti kokonaisuudessaan hyväkuntoselta.
Onko mitään elvytys keinoa sen väljän vetarin suhteen?
Mitä mieltä porukka on,että kannattako/pitääkö molemmalta puolelta vaihtaa vai riittääkö vain oikenpuolen vetarin vaihto?
Samalla pitäis vaihtaa vakaajan välitangot hantin puolelta.
Tälläinen tapaus tälläerää.

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ti Tammikuu 25. 9:54:36 2005

vaihda koko roska kerralla. Samalla menee laatikonkin öljyt vaihtoon, ja tietenkin sen stefat. Kirpaisee kerran, muttei tartte taas seuraavaan 150tkm olla remppaamassa just sitä kohtaa.

Fiestaan ei Fordilta saanut kuin kokonaisia akseleita. Voi olla sama tilanne Mondeossakin. Minkä ikäinen vehje kyseessä?

STW
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STW » Ti Tammikuu 25. 10:01:49 2005

Joo saattaa järkevää vaihtaa koko satsi kerralla.
Kyseessä on vuosimalli 98.
Mä kanssa epäilin ettei sitä saa,kuin kokonaisena.

Puuhapetri
CRSC jäsen 2018
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
Paikkakunta: Pirkanmaan alue

Re: Nyt se sitten meni!

Viesti Kirjoittaja Puuhapetri » Ti Tammikuu 25. 11:18:31 2005

STW kirjoitti: Mitä mieltä porukka on,että kannattako/pitääkö molemmalta puolelta vaihtaa vai riittääkö vain oikenpuolen vetarin vaihto?
.
Juu älä ehjäksi todettua vetaria vaihda. Onko rikkinäisen vetarin sisempi nivel lähellä alkuputkea(kuuma) vai oliko kumi läpimurtunut?
Cosworth 4x4 -90

STW
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STW » Ti Tammikuu 25. 11:40:08 2005

Kumi oli läpimurtunu sentin matkalta.
Siitä kuumuudesta en osaa sanoa,kun auto seiso hallissa jonkunaikaa ennen tarkstusta.
Mihin se lämpeneminen viittais?
Kuivana vetari ei ollu,mut ei siellä näyttäny olevan liialtikkaan.

Puuhapetri
CRSC jäsen 2018
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
Paikkakunta: Pirkanmaan alue

Viesti Kirjoittaja Puuhapetri » Ti Tammikuu 25. 11:57:45 2005

Mietin vaan syytä vetarin rikkoutumiseen. Mutta toi rikkoutunu kumihan se sitten. Kuuma putki nivelen vieressä rasittaa rasvoja ja suojakumia
Viimeksi muokannut Puuhapetri, Ti Tammikuu 25. 20:20:16 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cosworth 4x4 -90

STW
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STW » Ti Tammikuu 25. 12:26:02 2005

Mistäköhän mahtais saada kohtuuhintaan koko oikean vetarin?
Mulla on sellainen muistikuva, että pyöris 300euron kieppeillä vai saako halvemmala tai mennäänkö hinnassa vielä ylöspäin.
No soittamallahan se tietenkin selviäis, mutta kokeillaan nyt alkuun näin :idea:

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Tammikuu 25. 20:00:57 2005

no pari juttua mitä on vastaan tullut noiden kanssa pelatessa. eli vaihda uudet vetarit, ja käytä laadukkaita vetareita, esimerkiksi motorcraftin vetareita. vaihda vain rikkinäinen, jos molemmat rikki, vaihda molemmat. nyt en varmaksi osaa sanoa, oliko fordilla tarjolla muita kuin kokonaisia vetareita. sellainen muistikuva olisi että johonkin taksimondeoon oon vaihtanut pelkän nivelen.

noita vetareita menee rikki pääasiassa siksi että rasvat tulee ulos sieltä. joten suojakumeja tarkistellessa levitä niitä poimuja hieman, että näät onko ne ehjät. jos siellä on halkeamaa, vaihda se kumi. sama juttu oli focuksen vetareiden kanssa. niitä rikkoutu sen takia, koska rasvat tuli ulos. vetarin panta aikaamyöten antoi periksi, ja rupes päästään rasvoja ulos. uuden mallisien vetareiden kanssa tätä ongelmaa ei ole tullut juurikaan vastaan.

mutta vielä kerran, älä pilaa hyvää autoa paskoilla vetareilla. tarvikkeet ei tule kestämään kunnolla, jos ne ei ole laadukkaita.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

STW
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STW » Ke Tammikuu 26. 10:23:03 2005

Miten muuten ootte mieltä noista tehdaskunnostettujen suhteen?
Stocmannilta sais 250 euroon tehdaskunnostetun ja täysin uus onkin n: 400 euroa. Stocmannilta sano,että ne tehdaskunnostetut ois täysin uutta vastaavia. Kyseessä on koko vetoakseli.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Tammikuu 26. 10:42:25 2005

STW kirjoitti:Miten muuten ootte mieltä noista tehdaskunnostettujen suhteen?
Stocmannilta sais 250 euroon tehdaskunnostetun ja täysin uus onkin n: 400 euroa. Stocmannilta sano,että ne tehdaskunnostetut ois täysin uutta vastaavia. Kyseessä on koko vetoakseli.
Itse olen suosinut tehdaskunnostettuja, hyviä ovat olleet...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

makeN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja makeN » Ke Tammikuu 26. 15:57:57 2005

Fiestaan ei Fordilta saanut kuin kokonaisia akseleita. Voi olla sama tilanne Mondeossakin. Minkä ikäinen vehje kyseessä?[/quote]

Mulle taas ei suostuttu stokkalla myymään fiestaan koko vetareita, vaan ulommat ja sisemmät nivelet ja nekin oli suht hankala saada. mut eipä se akseli mikskään mee.

STW
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STW » To Tammikuu 27. 11:47:09 2005

Kiitoksia kaikile vastanneille!
Tulin siihen tulokseen,että haen sen tehdaskunnostetun vetarin+ muut hilut stokkalta kuun alusta.
Toivotaan, että kestää uus suojakumi siinä vetarissa paremmin.

Vastaa Viestiin