Nyt se sitten meni!
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Nyt se sitten meni!
Juu se vetarihan tosta mondeosta on menossa prkle..
Todettiin vetareita tarkastaessa,että oikean sisempi vetonivel on melko väljä ja ulommassa kanssa pientä väljyyttä.
Suojakumissa oli muuten pieni halkeema vaikka kesällä viimeksi tarkistanu ne suojakumit.
Vasen vetari vaikutti kokonaisuudessaan hyväkuntoselta.
Onko mitään elvytys keinoa sen väljän vetarin suhteen?
Mitä mieltä porukka on,että kannattako/pitääkö molemmalta puolelta vaihtaa vai riittääkö vain oikenpuolen vetarin vaihto?
Samalla pitäis vaihtaa vakaajan välitangot hantin puolelta.
Tälläinen tapaus tälläerää.
Todettiin vetareita tarkastaessa,että oikean sisempi vetonivel on melko väljä ja ulommassa kanssa pientä väljyyttä.
Suojakumissa oli muuten pieni halkeema vaikka kesällä viimeksi tarkistanu ne suojakumit.
Vasen vetari vaikutti kokonaisuudessaan hyväkuntoselta.
Onko mitään elvytys keinoa sen väljän vetarin suhteen?
Mitä mieltä porukka on,että kannattako/pitääkö molemmalta puolelta vaihtaa vai riittääkö vain oikenpuolen vetarin vaihto?
Samalla pitäis vaihtaa vakaajan välitangot hantin puolelta.
Tälläinen tapaus tälläerää.
-
- Ylläpitäjä
vaihda koko roska kerralla. Samalla menee laatikonkin öljyt vaihtoon, ja tietenkin sen stefat. Kirpaisee kerran, muttei tartte taas seuraavaan 150tkm olla remppaamassa just sitä kohtaa.
Fiestaan ei Fordilta saanut kuin kokonaisia akseleita. Voi olla sama tilanne Mondeossakin. Minkä ikäinen vehje kyseessä?
Fiestaan ei Fordilta saanut kuin kokonaisia akseleita. Voi olla sama tilanne Mondeossakin. Minkä ikäinen vehje kyseessä?
-
- Ylläpitäjä
-
- CRSC jäsen 2018
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
- Paikkakunta: Pirkanmaan alue
Re: Nyt se sitten meni!
Juu älä ehjäksi todettua vetaria vaihda. Onko rikkinäisen vetarin sisempi nivel lähellä alkuputkea(kuuma) vai oliko kumi läpimurtunut?STW kirjoitti: Mitä mieltä porukka on,että kannattako/pitääkö molemmalta puolelta vaihtaa vai riittääkö vain oikenpuolen vetarin vaihto?
.
Cosworth 4x4 -90
-
- Ylläpitäjä
-
- CRSC jäsen 2018
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
- Paikkakunta: Pirkanmaan alue
Mietin vaan syytä vetarin rikkoutumiseen. Mutta toi rikkoutunu kumihan se sitten. Kuuma putki nivelen vieressä rasittaa rasvoja ja suojakumia
Viimeksi muokannut Puuhapetri, Ti Tammikuu 25. 20:20:16 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cosworth 4x4 -90
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
no pari juttua mitä on vastaan tullut noiden kanssa pelatessa. eli vaihda uudet vetarit, ja käytä laadukkaita vetareita, esimerkiksi motorcraftin vetareita. vaihda vain rikkinäinen, jos molemmat rikki, vaihda molemmat. nyt en varmaksi osaa sanoa, oliko fordilla tarjolla muita kuin kokonaisia vetareita. sellainen muistikuva olisi että johonkin taksimondeoon oon vaihtanut pelkän nivelen.
noita vetareita menee rikki pääasiassa siksi että rasvat tulee ulos sieltä. joten suojakumeja tarkistellessa levitä niitä poimuja hieman, että näät onko ne ehjät. jos siellä on halkeamaa, vaihda se kumi. sama juttu oli focuksen vetareiden kanssa. niitä rikkoutu sen takia, koska rasvat tuli ulos. vetarin panta aikaamyöten antoi periksi, ja rupes päästään rasvoja ulos. uuden mallisien vetareiden kanssa tätä ongelmaa ei ole tullut juurikaan vastaan.
mutta vielä kerran, älä pilaa hyvää autoa paskoilla vetareilla. tarvikkeet ei tule kestämään kunnolla, jos ne ei ole laadukkaita.
noita vetareita menee rikki pääasiassa siksi että rasvat tulee ulos sieltä. joten suojakumeja tarkistellessa levitä niitä poimuja hieman, että näät onko ne ehjät. jos siellä on halkeamaa, vaihda se kumi. sama juttu oli focuksen vetareiden kanssa. niitä rikkoutu sen takia, koska rasvat tuli ulos. vetarin panta aikaamyöten antoi periksi, ja rupes päästään rasvoja ulos. uuden mallisien vetareiden kanssa tätä ongelmaa ei ole tullut juurikaan vastaan.
mutta vielä kerran, älä pilaa hyvää autoa paskoilla vetareilla. tarvikkeet ei tule kestämään kunnolla, jos ne ei ole laadukkaita.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Itse olen suosinut tehdaskunnostettuja, hyviä ovat olleet...STW kirjoitti:Miten muuten ootte mieltä noista tehdaskunnostettujen suhteen?
Stocmannilta sais 250 euroon tehdaskunnostetun ja täysin uus onkin n: 400 euroa. Stocmannilta sano,että ne tehdaskunnostetut ois täysin uutta vastaavia. Kyseessä on koko vetoakseli.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä