Johdoista

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Johdoista

Viesti Kirjoittaja JRZ » La Tammikuu 29. 19:21:14 2005

Eli 2wd sedancossun startin herätteen välissä on pieni musta kondensaattori,niin kuuluuko se kondensaattorin kanta mihin kiinni? Plus-,miinus- vai johonkin muuhun kantaan...?

Kyseessä siis Tämä mötikkä.
#446

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » La Tammikuu 29. 19:24:44 2005

Oli sitten mikä vekotin tahansa niin aina maahan tuo metalli tuosta konkasta!

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » La Tammikuu 29. 19:33:20 2005

Ares kirjoitti:Oli sitten mikä vekotin tahansa niin aina maahan tuo metalli tuosta konkasta!
Niinpä,olis vaan hyvä tietää missä toi on ollu kiinni,kun tossa solenoidin maanavassa se ei ole ollut kiinni.
#446

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » La Tammikuu 29. 19:43:01 2005

Mulla ei mun mielestä ollu tota konkkaa ees siellä välissä.. :?

EDIT: Ootko JRZ ihan varma ettei oo menny johdot ristiin puolan johdon kanssa koska tollanen samanlainen konkka on ainakin mulla ja broidilla kummallakin puolan johdon välissä ja on siitä puolan kiinnityspannan kohilta maissa. Meinaan noi startin ja puolan piuhathan on samanlaisilla liittimillä....
Toyota Supra TT

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » La Tammikuu 29. 19:53:07 2005

Hena kirjoitti:Mulla ei mun mielestä ollu tota konkkaa ees siellä välissä.. :?

EDIT: Ootko JRZ ihan varma ettei oo menny johdot ristiin puolan johdon kanssa koska tollanen samanlainen konkka on ainakin mulla ja broidilla kummallakin puolan johdon välissä ja on siitä puolan kiinnityspannan kohilta maissa. Meinaan noi startin ja puolan piuhathan on samanlaisilla liittimillä....
Puolan piuhoihin tulee kaksi tollasta kulmaliitintä ja niistä toisen välissä on myös vähän erinäköinen musta mötikkä,joka ei kyllä muistaakseni tullut mihinkään suoraan maihin.

Ja näissä startin piuhoissa on vaan yksi kulmaliitin,joten jos olis johdot ristissä niin pitäis olla yks nasta puolassa vailla ja yks liitin startilla ylimääräisenä...et enpä usko. Tulevat eri johtosarjoista. Moottorin johtosarjasta tulee puolan johdot ja nämä startin johdot tulee kuskin puolelta samassa johtosarjassa valojen ym.heebeleiden kanssa,kerta heräte tulee virtalukolta.

Ja niinkuin kuvasta näkyy,niin ton konkanhan vois tosta heivata h*lvettiin ja laittaa suoraan ton punaisen liittimen solenoidille,mahtaako olla edes alkuperäinen.
#446

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » La Tammikuu 29. 19:57:12 2005

Joo sitä mäkin :D Mulla toi samainen vastus löytyy kyllä puolan luota ja korissa on kiinni puolan juuresta...

Koriin tai moottorin kumpi on helpompaa...

Edit: Kerkesit sitten!
No eihän se pakollinen ole todellakaan...

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Tammikuu 29. 20:03:32 2005

En ole kyllä ennen nähnyt kondensaattoria startin piuhoissa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » La Tammikuu 29. 20:03:47 2005

JRZ kirjoitti: Puolan piuhoihin tulee kaksi tollasta kulmaliitintä ja niistä toisen välissä on myös vähän erinäköinen musta mötikkä,joka ei kyllä muistaakseni tullut mihinkään suoraan maihin.

Ja näissä startin piuhoissa on vaan yksi kulmaliitin,joten jos olis johdot ristissä niin pitäis olla yks nasta puolassa vailla ja yks liitin startilla ylimääräisenä...et enpä usko. Tulevat eri johtosarjoista. Moottorin johtosarjasta tulee puolan johdot ja nämä startin johdot tulee kuskin puolelta samassa johtosarjassa valojen ym.heebeleiden kanssa,kerta heräte tulee virtalukolta.

Ja niinkuin kuvasta näkyy,niin ton konkanhan vois tosta heivata h*lvettiin ja laittaa suoraan ton punaisen liittimen solenoidille,mahtaako olla edes alkuperäinen.
Joo okei. Mä vaan muistelin että koneen johtosarjoissa on se yks piuha puolalle ja sitten jostain muualta tulee erikseen puolan ja startin johdot. Toinen puolan johdoista ei ollu koneen johtosarjassa ainakaan mulla. Ja se toinen tuli samasta johtosarjasta mistä startinkin piuha.. Mulla taitaa muuten itellä suoraan toi punanen liitin siellä kiinni nyt kun rupee muistelee, eli kai sen voi heivata pois sen konkkavirityksen..
Toyota Supra TT

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » La Tammikuu 29. 20:10:27 2005

Hena kirjoitti:
JRZ kirjoitti: Puolan piuhoihin tulee kaksi tollasta kulmaliitintä ja niistä toisen välissä on myös vähän erinäköinen musta mötikkä,joka ei kyllä muistaakseni tullut mihinkään suoraan maihin.

Ja näissä startin piuhoissa on vaan yksi kulmaliitin,joten jos olis johdot ristissä niin pitäis olla yks nasta puolassa vailla ja yks liitin startilla ylimääräisenä...et enpä usko. Tulevat eri johtosarjoista. Moottorin johtosarjasta tulee puolan johdot ja nämä startin johdot tulee kuskin puolelta samassa johtosarjassa valojen ym.heebeleiden kanssa,kerta heräte tulee virtalukolta.

Ja niinkuin kuvasta näkyy,niin ton konkanhan vois tosta heivata h*lvettiin ja laittaa suoraan ton punaisen liittimen solenoidille,mahtaako olla edes alkuperäinen.
Joo okei. Mä vaan muistelin että koneen johtosarjoissa on se yks piuha puolalle ja sitten jostain muualta tulee erikseen puolan ja startin johdot. Toinen puolan johdoista ei ollu koneen johtosarjassa ainakaan mulla. Ja se toinen tuli samasta johtosarjasta mistä startinkin piuha.. Mulla taitaa muuten itellä suoraan toi punanen liitin siellä kiinni nyt kun rupee muistelee, eli kai sen voi heivata pois sen konkkavirityksen..
Joup,luulempa et tässä on edellisellä omistajalla käynyt pieni hairahdus,koska henkkohtasesti en ole kanssa koskaan startin johdoissa tommosia nähnyt. Kun se kerta on irtoliittimillä,niin on jostain syystä joutunut tonne startin piuhan väliin,koska poisotettaessa se siellä roikkui. Noi puolan johdot tulee kyllä vierekkäin mulla toisiinsa teipattuna koneen johtosarjasta.Ja ei kait ne ristiin menisi startin liittimien kanssa.No,sit sen näkee ku starttaa! Tosin siihen menee viel pari viikkoa,ku aika olennaist puuttuu...(Turbo ja Cooleri) 8)
#446

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Su Tammikuu 30. 18:54:32 2005

Nappasin sen mötikän sieltä välistä pois. Nyt ainakin avaimesta kone kierii,eli ihan oikeat johdot olivat kyseessä.
#446

Vastaa Viestiin