ARP momentit
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
ARP momentit
Ohjeet hävinny jonnekki ja tuolla arpin sivuilla olevasta taulukosta ei ota mitää selvää... Eli jos jollakin ohjeet tallella tai muistaa momentit runkopukkien pinnapulteille, kiertokangen pulteille ja vauhtipyörän pulteille niin kiitos! Ja ohariin tulee.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Niinnojoo pasiltapa tietenkin, mut kehtaako sinne näin pyhinä mennä, ja ku ei jaksa toho kilsan päähä kävellä...
Ei mulla mikää kiire mut eilen olis pitäny olla jo kone kiinni ja pallot tulessa

Ei mulla mikää kiire mut eilen olis pitäny olla jo kone kiinni ja pallot tulessa

2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Ei ollu Pasilla tietoo... Huomena käyn Kallella... Jos joku nyt tietää niin saa kertoa... Kiitos!
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 1109
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
- Paikkakunta: Espoo
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
kiits! SRT:ltä löyty momentit... Momentti avainkin tarttu mukaan... Palikat on momentissa ja viikonloppuna pääse nostaa konetta keulille! Ja pallot tuleen... Salettiin leikkaa joko kone kiinni tai sitten vaihdelaatikko hajoo, sellanen kutina on...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Nyt ei pysty...
Nää on tosi salaisia...
No tän kerran:
Runkopukit: 70 ft/lbs (ARP rasvalla)
Kiertokanget: 45 ft/lbs (ARP rasvalla)
Vauhtipyörä: 49 ft/lbs (ARP rasvalla) <- EDIT: 6-pulttia OHC

No tän kerran:
Runkopukit: 70 ft/lbs (ARP rasvalla)
Kiertokanget: 45 ft/lbs (ARP rasvalla)
Vauhtipyörä: 49 ft/lbs (ARP rasvalla) <- EDIT: 6-pulttia OHC
Viimeksi muokannut AkiS, La Lokakuu 16. 20:35:23 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Katsoin täältä ennen vauhtipyörän kiristämistä momentit ja onneksi löytyi vanha ARP:n lappu. Vauhtipyörän pulttien kiristys momentiksi sanotaan 75 ft/lbs EIKÄ 49ft/lbs (ARP rasvalla).AkiS kirjoitti:Nyt ei pysty...Nää on tosi salaisia...
No tän kerran:
Runkopukit: 70 ft/lbs (ARP rasvalla)
Kiertokanget: 45 ft/lbs (ARP rasvalla)
Vauhtipyörä: 49 ft/lbs (ARP rasvalla)
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Viestit: 1269
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
- Paikkakunta: Suomen Turku
EIEIEIJEIXär4TI kirjoitti:Ja Kk pulteissa ainakin oli että Kahdesti kiinni auki ja kolmenna vasta "lopullisesti" kiinni.AkiS kirjoitti:Nyt ei pysty...Nää on tosi salaisia...
No tän kerran:
Runkopukit: 70 ft/lbs (ARP rasvalla)
Kiertokanget: 45 ft/lbs (ARP rasvalla)
Vauhtipyörä: 49 ft/lbs (ARP rasvalla)



Oli pakko sanoa kun näistä on täällä kinattu 100 kertaa

P.s varmuujeksi kerron, et tää oli ihan vitsi!
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Toi 49ft/lbs on 2000cc pintoon (OHC)sprint kirjoitti:Katsoin täältä ennen vauhtipyörän kiristämistä momentit ja onneksi löytyi vanha ARP:n lappu. Vauhtipyörän pulttien kiristys momentiksi sanotaan 75 ft/lbs EIKÄ 49ft/lbs (ARP rasvalla).AkiS kirjoitti:Nyt ei pysty...Nää on tosi salaisia...
No tän kerran:
Runkopukit: 70 ft/lbs (ARP rasvalla)
Kiertokanget: 45 ft/lbs (ARP rasvalla)
Vauhtipyörä: 49 ft/lbs (ARP rasvalla)
Cossuun vissiin eri momentti?
tossa skanni lapusta:
http://img.photobucket.com/albums/v311/ ... _pinto.jpg
mulla on kiristetty tohon 64:n ku ei ollu arppi rasvaa...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
AkiS:
Tämähän näyttää kummalliselta. Vertasin mun lappuun noita tietoja ja siinä on eri momentit ja osoite. Nämä pultit on ostettu toissa kesänä ja siinä satsissa on käytetty näitä momentteja. Tässä sen näkee että näköjään momentit kannattaa laittaa talteen juuri niistä omista ARP pulteista.
Tämähän näyttää kummalliselta. Vertasin mun lappuun noita tietoja ja siinä on eri momentit ja osoite. Nämä pultit on ostettu toissa kesänä ja siinä satsissa on käytetty näitä momentteja. Tässä sen näkee että näköjään momentit kannattaa laittaa talteen juuri niistä omista ARP pulteista.

#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Mielenkiintoista... mun pultit on ryöstöreisinkistä viime alkukeväästä ostettu...
no ainakin vielä on vauhtipyörä tallella...
no ainakin vielä on vauhtipyörä tallella...

2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Vauhtipyörän pulttien kiristys momentiksi sanotaan 75 ft/lbs
*************
Noi lukee minullakin ... eli mikä on sitten oikein? 49 vai 75?
Oharin(pinto 2000) pultit ostin...
Omani on pisemmät kuin orginaalit.
*************
Noi lukee minullakin ... eli mikä on sitten oikein? 49 vai 75?
Oharin(pinto 2000) pultit ostin...
Omani on pisemmät kuin orginaalit.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Niinkuin huomasit tossa aikaisemmin oli juuri erilaisia momentteja lapuissa. Kait ne olis hyvä vetää siihen tiukkuuteen kun lapussa lukee. Voihan siinä rasvassa esimerkiksi olla erilainen kitkakerroin.???NiceMan kirjoitti:Vauhtipyörän pulttien kiristys momentiksi sanotaan 75 ft/lbs
*************
Noi lukee minullakin ... eli mikä on sitten oikein? 49 vai 75?
Oharin(pinto 2000) pultit ostin...
Omani on pisemmät kuin orginaalit.

#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Totta mutta hassua että samalla tuotteella on annettu eri ohjeita vai voisiko kovuuksissa olla eroja?
Tai pituuksissa etc? omani ovat noin 10mm pisemmät kuin orginaalit ja juuressa ei ole kierettä kun taas orkiksissa on kierre koko matkalla.
Testasin jo kampiakselin päähän ja kierettä riittää pisemmällekin pultille.
Tai pituuksissa etc? omani ovat noin 10mm pisemmät kuin orginaalit ja juuressa ei ole kierettä kun taas orkiksissa on kierre koko matkalla.
Testasin jo kampiakselin päähän ja kierettä riittää pisemmällekin pultille.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
No vautipyörän pulteisa on sama nousu =)
Niin itse ajoin vain takaa miksi *vauhtipyörän* pulteille on ARP antanut eri kiristysmomentteja? itselläni ohjeissa tuo kireempi vaihtoehto.
Niin itse ajoin vain takaa miksi *vauhtipyörän* pulteille on ARP antanut eri kiristysmomentteja? itselläni ohjeissa tuo kireempi vaihtoehto.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Kansi ja runko 11kg noin...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Cossun ongelma liian kovilla momenteilla on kansipultin "kaatuminen" johtuen kannen rakenteesta. Samalla sylinteriputki vetää itsensä yläpäästä "kulmikkaaksi".
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
sanoiko ARP:n paketti että ne pitää rasvata?kynsi kirjoitti:Nooni. Arp rasvalla ja 66nm tiukkuuteen laitettu ohc vauhtipyörä otti ja irtos.
Nyt vedetty 90nm + lukite. Toivottavasti muilla ei irtoo (voi vaikka lyhentyä varpaankynnet).

koskaan ei vauhtipyörää saa laittaa ilman liimaa paikalleen. itse kireys ei juurikaan asiaan vaikuta, paitsi jos on liian kireällä niin saattaa katketa helpommin.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Sanoohan se...Hectori kirjoitti:sanoiko ARP:n paketti että ne pitää rasvata?kynsi kirjoitti:Nooni. Arp rasvalla ja 66nm tiukkuuteen laitettu ohc vauhtipyörä otti ja irtos.
Nyt vedetty 90nm + lukite. Toivottavasti muilla ei irtoo (voi vaikka lyhentyä varpaankynnet).![]()
koskaan ei vauhtipyörää saa laittaa ilman liimaa paikalleen. itse kireys ei juurikaan asiaan vaikuta, paitsi jos on liian kireällä niin saattaa katketa helpommin.
Koskakohan omasta ritsasta irtoo...

Paljo olit ajellu ku irtos?
Kytkiakseli piti kuitenkin paikallaa vissiin?
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
http://img.photobucket.com/albums/v311/ ... _pinto.jpgHectori kirjoitti:ei perkel.AkiS kirjoitti: Sanoohan se...en kyllä itse edes sekuntiakaan harkitsisi. liimalla, ja riittävään momenttiin.
Siinähän se seisoo,
ja rasvatuubin kyljessä seuraavaa:
http://img.photobucket.com/albums/v311/ ... prasva.jpg
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
kyllä mä uskoin kun sanoit että niin siinä luki. mutta en kyllä itse laittaisi ilman lukitetta, sellaisiin paikkoihin missä alunperinkin on kierrelukitetta.AkiS kirjoitti: http://img.photobucket.com/albums/v311/ ... _pinto.jpg
Siinähän se seisoo,
ja rasvatuubin kyljessä seuraavaa:
http://img.photobucket.com/albums/v311/ ... prasva.jpg
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
No oharissa ei ole orginaalisesti kierrelukitetta vauhtipyörän pulteissa...
Itselläni ei ole koskaan löystynyt.
Ja itse tein ihan ohjeiden mukaan ja ei ongelmia.
Itselläni ei ole koskaan löystynyt.
Ja itse tein ihan ohjeiden mukaan ja ei ongelmia.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Mulla on Cometic tiiviste kerran avattu, käytetty uudelleen, liimaa väliin ja kiinni. Ja pultit on ARP:n pinnapultit. Ei taida olla ihan 110kN mutta lähelle.kynsi kirjoitti:Ja eikös se cometicci ole jotenki silleen tehty, että "puristaa oikeasta paikasta".Niin kun tuo arp litistää paljo kovemmin, Olen huolissani että mulla tuo 195euron tiiviste menee piloille. Meneekö?
Onko teillä tällaista kokoonpanoa ARP:n 110kn tiukkuuteen vedettynä?
Ainakin toistaiseksi on pitänyt.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Nyt on mielenkiintoinen juttu, oliko vp alkuperäinen vai kilpaosa vai jonkin sepän tekemä, arp rasvahan juuri vähentää kitkaa jolloin pultti on 66nm kyllä tarpeeksi kiinni.....melko outoa. Itse olen ohc kisakoneissa käyttäny uusia orkkiksia 65nm lukitteen kanssa ja pysyny 8000 asti kiinni, eikä ikinä ollu mitään ongelmia. Periaatteessa arp:n pitää pysyä omilla ohjeilla ja rasvoilla kiinni, siksi kiinnostaa vp, miten tehty vai orkkis...kynsi kirjoitti:Nooni. Arp rasvalla ja 66nm tiukkuuteen laitettu ohc vauhtipyörä otti ja irtos.
Nyt vedetty 90nm + lukite. Toivottavasti muilla ei irtoo (voi vaikka lyhentyä varpaankynnet).
-
- Ylläpitäjä
V-pyörä oli sorvarin keventelemä, eikä tasapainosta tietoa.
Paineasetelma on myös sorvarin istuttama volvon race. Muttaku ampu heti samana iltana. Kaikki pultit oli auennu.
Alkoi kaupungissa körötellessä koliseen. Onneksi ei vedossa.
http://groups.msn.com/Turboriesa/ohctur ... hotoID=165
Kansi on mulla myös rasvalla 110nm + cometic toista kertaa.
Nyt on pysynyt hyvin +6000rpm 1bar.
Paineasetelma on myös sorvarin istuttama volvon race. Muttaku ampu heti samana iltana. Kaikki pultit oli auennu.
Alkoi kaupungissa körötellessä koliseen. Onneksi ei vedossa.
http://groups.msn.com/Turboriesa/ohctur ... hotoID=165
Kansi on mulla myös rasvalla 110nm + cometic toista kertaa.
Nyt on pysynyt hyvin +6000rpm 1bar.
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001