ARP momentit

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

ARP momentit

Viesti Kirjoittaja AkiS » To Huhtikuu 8. 0:01:25 2004

Ohjeet hävinny jonnekki ja tuolla arpin sivuilla olevasta taulukosta ei ota mitää selvää... Eli jos jollakin ohjeet tallella tai muistaa momentit runkopukkien pinnapulteille, kiertokangen pulteille ja vauhtipyörän pulteille niin kiitos! Ja ohariin tulee.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » To Huhtikuu 8. 10:26:18 2004

Soita tai käy PO:lla.

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » To Huhtikuu 8. 18:08:39 2004

Onko miten kiire? tiistaina voisin tulle kattoo ku mulla on ihan samat koneessa..

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Pe Huhtikuu 9. 0:27:34 2004

Niinnojoo pasiltapa tietenkin, mut kehtaako sinne näin pyhinä mennä, ja ku ei jaksa toho kilsan päähä kävellä... :?

Ei mulla mikää kiire mut eilen olis pitäny olla jo kone kiinni ja pallot tulessa 8)
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ti Huhtikuu 13. 23:21:51 2004

Ei ollu Pasilla tietoo... Huomena käyn Kallella... Jos joku nyt tietää niin saa kertoa... Kiitos!
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ke Huhtikuu 14. 15:17:42 2004

Hups perkele... pitää huomenna kattoo ne.. Pääs unohtumaan.. Ajan kanssa..

Nii ja runko pukit nyt on ainaki 80ftp (kait se on ftp, jalkaa kait, noin 110nm) käyttäen kierteissä niitä arp:n omia voiteita ja toinen vaihto ehto oli käyttää 30w öljyy mut sen momenttii en muista.. katon huomenna..

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ke Huhtikuu 14. 23:01:54 2004

kiits! SRT:ltä löyty momentit... Momentti avainkin tarttu mukaan... Palikat on momentissa ja viikonloppuna pääse nostaa konetta keulille! Ja pallot tuleen... Salettiin leikkaa joko kone kiinni tai sitten vaihdelaatikko hajoo, sellanen kutina on...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Kimmo's
Viestit: 294
Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Kimmo's » Ma Huhtikuu 19. 13:40:48 2004

AkiS: Laitatko ne momentit tännekin näkösälle niin ei tarvitse muiden alkaa kyseleen / etsimään samoja asioita....

-k

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ma Huhtikuu 19. 19:40:03 2004

Nyt ei pysty... 8) Nää on tosi salaisia...



No tän kerran:

Runkopukit: 70 ft/lbs (ARP rasvalla)
Kiertokanget: 45 ft/lbs (ARP rasvalla)
Vauhtipyörä: 49 ft/lbs (ARP rasvalla) <- EDIT: 6-pulttia OHC
Viimeksi muokannut AkiS, La Lokakuu 16. 20:35:23 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Xär4TI
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Xär4TI » Ma Huhtikuu 19. 20:32:50 2004

AkiS kirjoitti:Nyt ei pysty... 8) Nää on tosi salaisia...



No tän kerran:

Runkopukit: 70 ft/lbs (ARP rasvalla)
Kiertokanget: 45 ft/lbs (ARP rasvalla)
Vauhtipyörä: 49 ft/lbs (ARP rasvalla)
Ja Kk pulteissa ainakin oli että Kahdesti kiinni auki ja kolmenna vasta "lopullisesti" kiinni.

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ti Huhtikuu 20. 16:18:59 2004

Juu muissa ei oo mitään useaan kertaan kiristyksii..

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » La Lokakuu 16. 9:33:45 2004

AkiS kirjoitti:Nyt ei pysty... 8) Nää on tosi salaisia...



No tän kerran:

Runkopukit: 70 ft/lbs (ARP rasvalla)
Kiertokanget: 45 ft/lbs (ARP rasvalla)
Vauhtipyörä: 49 ft/lbs (ARP rasvalla)
Katsoin täältä ennen vauhtipyörän kiristämistä momentit ja onneksi löytyi vanha ARP:n lappu. Vauhtipyörän pulttien kiristys momentiksi sanotaan 75 ft/lbs EIKÄ 49ft/lbs (ARP rasvalla).
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » La Lokakuu 16. 11:08:01 2004

Xär4TI kirjoitti:
AkiS kirjoitti:Nyt ei pysty... 8) Nää on tosi salaisia...



No tän kerran:

Runkopukit: 70 ft/lbs (ARP rasvalla)
Kiertokanget: 45 ft/lbs (ARP rasvalla)
Vauhtipyörä: 49 ft/lbs (ARP rasvalla)
Ja Kk pulteissa ainakin oli että Kahdesti kiinni auki ja kolmenna vasta "lopullisesti" kiinni.
EIEIEIJEI :evil: :shock: ....tuossahan pultit juuri venyvät täysin pilalle :D
Oli pakko sanoa kun näistä on täällä kinattu 100 kertaa ;)
P.s varmuujeksi kerron, et tää oli ihan vitsi!

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » La Lokakuu 16. 20:34:12 2004

sprint kirjoitti:
AkiS kirjoitti:Nyt ei pysty... 8) Nää on tosi salaisia...



No tän kerran:

Runkopukit: 70 ft/lbs (ARP rasvalla)
Kiertokanget: 45 ft/lbs (ARP rasvalla)
Vauhtipyörä: 49 ft/lbs (ARP rasvalla)
Katsoin täältä ennen vauhtipyörän kiristämistä momentit ja onneksi löytyi vanha ARP:n lappu. Vauhtipyörän pulttien kiristys momentiksi sanotaan 75 ft/lbs EIKÄ 49ft/lbs (ARP rasvalla).
Toi 49ft/lbs on 2000cc pintoon (OHC)

Cossuun vissiin eri momentti?

tossa skanni lapusta:
http://img.photobucket.com/albums/v311/ ... _pinto.jpg

mulla on kiristetty tohon 64:n ku ei ollu arppi rasvaa...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Su Lokakuu 17. 9:46:08 2004

AkiS:

Tämähän näyttää kummalliselta. Vertasin mun lappuun noita tietoja ja siinä on eri momentit ja osoite. Nämä pultit on ostettu toissa kesänä ja siinä satsissa on käytetty näitä momentteja. Tässä sen näkee että näköjään momentit kannattaa laittaa talteen juuri niistä omista ARP pulteista. :D
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Su Lokakuu 17. 15:16:05 2004

Mielenkiintoista... mun pultit on ryöstöreisinkistä viime alkukeväästä ostettu...

no ainakin vielä on vauhtipyörä tallella... :?
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » La Helmikuu 5. 11:40:28 2005

Vauhtipyörän pulttien kiristys momentiksi sanotaan 75 ft/lbs
*************
Noi lukee minullakin ... eli mikä on sitten oikein? 49 vai 75?

Oharin(pinto 2000) pultit ostin...

Omani on pisemmät kuin orginaalit.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » La Helmikuu 5. 13:04:07 2005

Mun tarrttis tietää nuo ohc:n pinnapulttien momentit Arp rasvalla.

Olisko kellään tietoo?

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » La Helmikuu 5. 19:49:15 2005

NiceMan kirjoitti:Vauhtipyörän pulttien kiristys momentiksi sanotaan 75 ft/lbs
*************
Noi lukee minullakin ... eli mikä on sitten oikein? 49 vai 75?

Oharin(pinto 2000) pultit ostin...

Omani on pisemmät kuin orginaalit.
Niinkuin huomasit tossa aikaisemmin oli juuri erilaisia momentteja lapuissa. Kait ne olis hyvä vetää siihen tiukkuuteen kun lapussa lukee. Voihan siinä rasvassa esimerkiksi olla erilainen kitkakerroin.??? :shock:
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » La Helmikuu 5. 20:16:00 2005

no mitä kyselin noista momenteista niin sanovat vaan,et ohje tulee mukana ja sen mukaan kiristys,et eikös kaikilla jotka noita ostaneet ole ohjeet mukana/tallessa? mielestäni pitää kiristellä juuri sillai ku juuri niiden pulttien mukana tulleisssa ohjeissa lukee.

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » La Helmikuu 5. 21:56:05 2005

Totta mutta hassua että samalla tuotteella on annettu eri ohjeita vai voisiko kovuuksissa olla eroja?
Tai pituuksissa etc? omani ovat noin 10mm pisemmät kuin orginaalit ja juuressa ei ole kierettä kun taas orkiksissa on kierre koko matkalla.

Testasin jo kampiakselin päähän ja kierettä riittää pisemmällekin pultille.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » La Helmikuu 5. 22:42:11 2005

aina käytetään auton omia ilmoitettuja momentteja, jos ei pultinvalmistaja muuta määrää. jos pultinvalmistaja antaa momentin, niin sitä on noudatettava.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » Su Helmikuu 6. 12:06:04 2005

Arp:n pinnapultteja ei voi ainakaan samaan vetää mita vakiot. Ihan eri nousut. Ja laatikon ohjeita en osaa suomentaa.

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Su Helmikuu 6. 13:28:29 2005

No vautipyörän pulteisa on sama nousu =)

Niin itse ajoin vain takaa miksi *vauhtipyörän* pulteille on ARP antanut eri kiristysmomentteja? itselläni ohjeissa tuo kireempi vaihtoehto.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » Su Helmikuu 6. 17:44:28 2005

NiceMan, sulla näky olevan kans nuo pinnapultit. Niin mihin tiukkuuteen ne vedetään?

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Su Helmikuu 6. 20:47:34 2005

Kansi ja runko 11kg noin...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Su Helmikuu 6. 21:58:11 2005

kynsi kirjoitti:NiceMan, sulla näky olevan kans nuo pinnapultit. Niin mihin tiukkuuteen ne vedetään?
mitä siinä sun laatikossa lukee sitten, kun sulla sellainen kerran on.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » Ti Helmikuu 8. 19:26:19 2005

Löytyhän tuo 80 ft. lbs APP moly assembly lubricant ja 120 ft. lbs 30wt. motor oil.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Helmikuu 8. 22:54:26 2005

80 jalkapaunaa on 108nm molyrasvalla ja 120 jalkapaunaa on 162nm moottoriöljyllä(30W). vähän toi jälkimmäinen tuntuu perstuntumalla hieman isolta, mutta jos kerran paketissa tuki.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » La Helmikuu 12. 13:10:28 2005

Kiitti. Tuntuu tooosi isolta nähden siihen että on vielä tihee kierre!

Siellä cometicci vaikeroi välissä.

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » La Helmikuu 12. 15:54:54 2005

kynsi kirjoitti:Kiitti. Tuntuu tooosi isolta nähden siihen että on vielä tihee kierre!

Siellä cometicci vaikeroi välissä.
Cometic ei vaan tykkää jos on liian kovat momentit. Ei toimi enää oikein..
Toyota Supra TT

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » La Helmikuu 12. 16:22:11 2005

Eräs "guru" sanoi tässä kun hain kannen porttauksesta, että unohtaa ne vakio momentit ja vetää noin 12kg niin pahvi pitää ja pysyy vehkeet kasassa. Varsinkin jos käyttää kovempia pultteja kun alkuperäset.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » La Helmikuu 12. 16:27:12 2005

Toiset "gurut" taas sitten sanoo että ei saa vetää liian kovaa kiinni kun rupee kierteet nousee lohkosta ym..
Toyota Supra TT

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » La Helmikuu 12. 19:16:10 2005

Hena kirjoitti:Toiset "gurut" taas sitten sanoo että ei saa vetää liian kovaa kiinni kun rupee kierteet nousee lohkosta ym..
Siihen on lääkkeenä pitkät pinnapultit...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Su Helmikuu 13. 0:23:48 2005

PasiZ kirjoitti:
Hena kirjoitti:Toiset "gurut" taas sitten sanoo että ei saa vetää liian kovaa kiinni kun rupee kierteet nousee lohkosta ym..
Siihen on lääkkeenä pitkät pinnapultit...
No joo jos on 200-lohko niin sitten..
Toyota Supra TT

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Su Helmikuu 13. 0:54:30 2005

Cossun ongelma liian kovilla momenteilla on kansipultin "kaatuminen" johtuen kannen rakenteesta. Samalla sylinteriputki vetää itsensä yläpäästä "kulmikkaaksi".
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » Su Helmikuu 13. 13:43:27 2005

Ja eikös se cometicci ole jotenki silleen tehty, että "puristaa oikeasta paikasta". :D Niin kun tuo arp litistää paljo kovemmin, Olen huolissani että mulla tuo 195euron tiiviste menee piloille. Meneekö?

Onko teillä tällaista kokoonpanoa ARP:n 110kn tiukkuuteen vedettynä?

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » Ke Toukokuu 18. 15:01:19 2005

Nooni. Arp rasvalla ja 66nm tiukkuuteen laitettu ohc vauhtipyörä otti ja irtos.
Nyt vedetty 90nm + lukite. Toivottavasti muilla ei irtoo (voi vaikka lyhentyä varpaankynnet).

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Toukokuu 18. 15:55:35 2005

kynsi kirjoitti:Nooni. Arp rasvalla ja 66nm tiukkuuteen laitettu ohc vauhtipyörä otti ja irtos.
Nyt vedetty 90nm + lukite. Toivottavasti muilla ei irtoo (voi vaikka lyhentyä varpaankynnet).
sanoiko ARP:n paketti että ne pitää rasvata? :shock:

koskaan ei vauhtipyörää saa laittaa ilman liimaa paikalleen. itse kireys ei juurikaan asiaan vaikuta, paitsi jos on liian kireällä niin saattaa katketa helpommin.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ke Toukokuu 18. 16:18:47 2005

Hectori kirjoitti:
kynsi kirjoitti:Nooni. Arp rasvalla ja 66nm tiukkuuteen laitettu ohc vauhtipyörä otti ja irtos.
Nyt vedetty 90nm + lukite. Toivottavasti muilla ei irtoo (voi vaikka lyhentyä varpaankynnet).
sanoiko ARP:n paketti että ne pitää rasvata? :shock:

koskaan ei vauhtipyörää saa laittaa ilman liimaa paikalleen. itse kireys ei juurikaan asiaan vaikuta, paitsi jos on liian kireällä niin saattaa katketa helpommin.
Sanoohan se...

Koskakohan omasta ritsasta irtoo... :shock:


Paljo olit ajellu ku irtos?
Kytkiakseli piti kuitenkin paikallaa vissiin?
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Toukokuu 18. 16:21:50 2005

AkiS kirjoitti: Sanoohan se...
ei perkel. :shock: en kyllä itse edes sekuntiakaan harkitsisi. liimalla, ja riittävään momenttiin.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ke Toukokuu 18. 17:04:33 2005

Hectori kirjoitti:
AkiS kirjoitti: Sanoohan se...
ei perkel. :shock: en kyllä itse edes sekuntiakaan harkitsisi. liimalla, ja riittävään momenttiin.
http://img.photobucket.com/albums/v311/ ... _pinto.jpg

Siinähän se seisoo,
ja rasvatuubin kyljessä seuraavaa:

http://img.photobucket.com/albums/v311/ ... prasva.jpg
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Toukokuu 18. 19:51:52 2005

AkiS kirjoitti: http://img.photobucket.com/albums/v311/ ... _pinto.jpg

Siinähän se seisoo,
ja rasvatuubin kyljessä seuraavaa:

http://img.photobucket.com/albums/v311/ ... prasva.jpg
kyllä mä uskoin kun sanoit että niin siinä luki. mutta en kyllä itse laittaisi ilman lukitetta, sellaisiin paikkoihin missä alunperinkin on kierrelukitetta.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ke Toukokuu 18. 19:59:11 2005

No oharissa ei ole orginaalisesti kierrelukitetta vauhtipyörän pulteissa...
Itselläni ei ole koskaan löystynyt.
Ja itse tein ihan ohjeiden mukaan ja ei ongelmia.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » To Toukokuu 19. 7:48:37 2005

kynsi kirjoitti:Nooni. Arp rasvalla ja 66nm tiukkuuteen laitettu ohc vauhtipyörä otti ja irtos.
Nyt vedetty 90nm + lukite. Toivottavasti muilla ei irtoo (voi vaikka lyhentyä varpaankynnet).
Voisko ton aiheuttaa tasapainotus ongelma?
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Toukokuu 19. 10:03:06 2005

kynsi kirjoitti:Ja eikös se cometicci ole jotenki silleen tehty, että "puristaa oikeasta paikasta". :D Niin kun tuo arp litistää paljo kovemmin, Olen huolissani että mulla tuo 195euron tiiviste menee piloille. Meneekö?

Onko teillä tällaista kokoonpanoa ARP:n 110kn tiukkuuteen vedettynä?
Mulla on Cometic tiiviste kerran avattu, käytetty uudelleen, liimaa väliin ja kiinni. Ja pultit on ARP:n pinnapultit. Ei taida olla ihan 110kN mutta lähelle.
Ainakin toistaiseksi on pitänyt.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » To Toukokuu 19. 10:04:48 2005

kynsi kirjoitti:Nooni. Arp rasvalla ja 66nm tiukkuuteen laitettu ohc vauhtipyörä otti ja irtos.
Nyt vedetty 90nm + lukite. Toivottavasti muilla ei irtoo (voi vaikka lyhentyä varpaankynnet).
Nyt on mielenkiintoinen juttu, oliko vp alkuperäinen vai kilpaosa vai jonkin sepän tekemä, arp rasvahan juuri vähentää kitkaa jolloin pultti on 66nm kyllä tarpeeksi kiinni.....melko outoa. Itse olen ohc kisakoneissa käyttäny uusia orkkiksia 65nm lukitteen kanssa ja pysyny 8000 asti kiinni, eikä ikinä ollu mitään ongelmia. Periaatteessa arp:n pitää pysyä omilla ohjeilla ja rasvoilla kiinni, siksi kiinnostaa vp, miten tehty vai orkkis...

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Toukokuu 19. 11:12:18 2005

Mulla on kometikki kiinni vht:n liimalla ja 110nm momentilla. Hyvin tuntuu pitävän. Pultit on vastaavatkuin orkkikset, mutta kovemmat.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » To Toukokuu 19. 14:03:02 2005

V-pyörä oli sorvarin keventelemä, eikä tasapainosta tietoa.
Paineasetelma on myös sorvarin istuttama volvon race. Muttaku ampu heti samana iltana. Kaikki pultit oli auennu.
Alkoi kaupungissa körötellessä koliseen. Onneksi ei vedossa.
http://groups.msn.com/Turboriesa/ohctur ... hotoID=165

Kansi on mulla myös rasvalla 110nm + cometic toista kertaa.

Nyt on pysynyt hyvin +6000rpm 1bar.

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » To Toukokuu 19. 18:41:32 2005

No per... :? nyt rupes arveluttamaan, mulla menee luultavasti maanantaina uusi vauhtipyörä ja ARP:n pultit paikoilleen. Taidan laittaa lukitteella...
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Vastaa Viestiin