mk 4 escort takavetoiseksi

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Lati
Viestit: 23
Liittynyt: Ti Helmikuu 18. 21:01:13 2003

mk 4 escort takavetoiseksi

Viesti Kirjoittaja Lati » Ma Helmikuu 7. 22:03:40 2005

Eräs ystäväni on (neuvoistani huolimatta) päättänyt tehdä seuraavan rallisprint autonsa mk 4 escortista. Eli autoon tulisi volvon tekniikka ja escortin kori. Elikkä onko clubilaisista kukaan "sekaantunut" etuveto escon takavetoiseksi muuttamiseen? Joskus muistan nähneeni jotkut britti sivustot jossa myytiin valmiita muutossarjoja, mutta nyt en löytänyt (johtunee onnettomasta googlettamis taidostani). Kaikki neuvot, vinkit, nettiosoitteet ja erityisesti kuvat kiinnostaisi, kun kumminkin "joudun" projektiin sekaantumaan...

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: mk 4 escort takavetoiseksi

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Helmikuu 7. 22:08:01 2005

Lati kirjoitti:Eräs ystäväni on (neuvoistani huolimatta) päättänyt tehdä seuraavan rallisprint autonsa mk 4 escortista. Eli autoon tulisi volvon tekniikka ja escortin kori. Elikkä onko clubilaisista kukaan "sekaantunut" etuveto escon takavetoiseksi muuttamiseen? Joskus muistan nähneeni jotkut britti sivustot jossa myytiin valmiita muutossarjoja, mutta nyt en löytänyt (johtunee onnettomasta googlettamis taidostani). Kaikki neuvot, vinkit, nettiosoitteet ja erityisesti kuvat kiinnostaisi, kun kumminkin "joudun" projektiin sekaantumaan...
Tuosta 4 koppasesta en tiedä, mutta välikopan pohjalevyyn on kolmoskorinen kasattu, kyseinen henkilökin löytynee klubista...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Helmikuu 7. 22:31:24 2005

Eikös sprinttiä (tai jotakin sarjaa) aja tälläkin hetkellä yksi samanlainen kombinaatio. Olisko ollut Jarmo jotakin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ti Helmikuu 8. 12:16:08 2005

Mahtaako onnistua ilman tulipelti muutoksia?
Ja mitäs ne säännöt nykyään onkaan mieltä tuosta tulipellistä?? :roll:

Lati
Viestit: 23
Liittynyt: Ti Helmikuu 18. 21:01:13 2003

Viesti Kirjoittaja Lati » Ti Helmikuu 8. 22:39:12 2005

Juu kyllä sprinteissä on noita useempikin ajellu. Ja saa siihen tulipeltiin (rintapeltiin) tehdä kardaanitunnelin aukon, mut ei saa koko peltiä siirtää taaksepäin niiku ennen, eli ei saa moottoria siirrettyä taaksepäin.

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » Ke Helmikuu 9. 15:14:29 2005

Tässähän tämä Suokon "XR3" on
KLIK

kuva on viimeviikonlopun Kyrönmaan OP rallisprintistä, jossa Suokko voitti oman luokkansa, ja oli yleisessä kolmantena heti kahden Evo Mitsun jälkeen.

Mukana oli myös toinen samankorinen takapotku, mutta sen kisa päättyi ~300 metrin jälkeen tekniikan pettämiseen.
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » To Helmikuu 10. 7:54:03 2005

Hyvä on tosiaan etsiä tietoa jos joku on sellaisen tehnyt. Suosittelen kuitenkin että mietitään jo teko vaiheessa huoltoja ja auton purkua helpottavia variaatioita. Omassa rakennelmassa yritin ottaa huomioon erilaisia asioita, mutta näköjään se on taas autotallissa purettuna. Sääntökirja kannattaa lukea huolella ja moneen kertaan. Kun tietää kaiken niin lukee vielä kerran niin ei tule yllätyksiä.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Lati
Viestit: 23
Liittynyt: Ti Helmikuu 18. 21:01:13 2003

Viesti Kirjoittaja Lati » To Helmikuu 10. 17:54:13 2005

Totta turiset. Kyllä siinä vaan niin tahtoo käydä että kun saa kilpurin valmiiksi niin tietää mitä parannuksia tekee seuraavaan. :?

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Helmikuu 6. 17:47:41 2007

Dodii, nostellaas vanhaa aihetta.
Elikkä elikkä, kävi tossa mielessä toi mk3/4 eskon muuttaminen takavedoks ihan vaa omaks huviks jääradalle jne...mutta mutta millasia akselistoja näissä sekasikiöissä on käytetty, eli varmaan helpoiten sinne menis joku välikopan taka-akseli tai joku vastaava jäykkä mut enemmän kiinnostas tuo etupään akselisto.
Jonkun clubilaisen kuvia joskus selasin ja huomasin et joku oli murjonu tehhä takaveto fiestan eli senkii alusta tiedot olis jo etiäpäin.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Helmikuu 6. 19:35:59 2007

Mites toi pätee pikkuryhmien kanssa <1600cc, saako niillä ajaa pienissä luokissa jos kone on käännetty ja muutettu etuveto takavetoseks?
Jäsen #606

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Helmikuu 6. 20:49:42 2007

ahveniston tatapäivillä 2005 oli se "martini racing" "etuvetoesko" jossa oli 2wd cosan tekniikka. kenes se oli..?

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Helmikuu 6. 23:57:30 2007

Olisiko se keltainen RS Turbon näköinen Escort Mk4 2WD Cosw maalattu eriväriseksi? Siinähän oli bensakorkki c-pilarissa ylempänä eri paikassa kuin vakiossa.

Vai onko niitä enemmänkin?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Helmikuu 7. 7:02:00 2007

Sine kirjoitti: Vai onko niitä enemmänkin?
Ei ole sama, on niitä enemmänkin, mutta vain yksi katulaillisesti kilvissä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Helmikuu 7. 14:01:49 2007

samiharju kirjoitti:ahveniston tatapäivillä 2005 oli se "martini racing" "etuvetoesko" jossa oli 2wd cosan tekniikka. kenes se oli..?
Taisi olla "The" :n rakeneltu pirssi joka oli vain tehty harrastus leluksi.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Helmikuu 7. 15:08:17 2007

Aksu kirjoitti:
samiharju kirjoitti:ahveniston tatapäivillä 2005 oli se "martini racing" "etuvetoesko" jossa oli 2wd cosan tekniikka. kenes se oli..?
Taisi olla "The" :n rakeneltu pirssi joka oli vain tehty harrastus leluksi.
Käsittääkseni kyseessä on vanha sprinttikilpuri.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JP » Ke Helmikuu 7. 20:17:33 2007

henu kirjoitti: Jonkun clubilaisen kuvia joskus selasin ja huomasin et joku oli murjonu tehhä takaveto fiestan eli senkii alusta tiedot olis jo etiäpäin.
Toi meidän fiesta on tehty aika rivosti mutta, etupäähän on hitsattu profiilista pitkittäiset runkopalkit ja niihin kiinnitetty sierran etuakselisto. Sierran kallistuksen vakaaja on kiinnitetty alkuperäisten runkopalkkien läpi.
Rintapeltiä on siirretty 10cm taaksepäin ja vaihteisto/kardaani tunneli tehty uusiksi koko matkalle. Taka-akselille on tehty tilaa reilusti ja alatukivarret on fiestan omissa kiinnikkeissä ja ylä-tukivarsille on tehty uudet kotelot. Jousina takana 4wd tercelin jouset josta myös perä on.

Tässä jotain kuvia kyseisestä keksinnöstä..

Northwest:illä ilmeisesti fiesta on tehty takaveto escortin osia hyväksi käyttäen?

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Ke Helmikuu 7. 20:39:43 2007

JP kirjoitti:Toi meidän fiesta on tehty aika rivosti
ei se mitään meinaa jääralli vehkeessä 8) juuri tällaisia kuvia yms selosteita kaipasinkin...
itse mietin myös tuota sierran etuakselii ku sellasii sattus olemaan mut toi leveys mietitytti, mutta jos se menee fiestaan ni meneehä se escoonkii...enää ei puutu ku tarpeeks kova motivaatio rojektin aloittamiselle mut kahtellaan josko vuona 2012 ajetaan jo jollain sekasikiöllä.
Lisää inffoo/alusta kuvia saa laittaa jos kehtaa

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JP » Ke Helmikuu 7. 21:01:44 2007

meillä on fiestassa välikopan rs? levikkeet ja edessä leveys on sopiva etuvedon vanteilla, ilman levikkeitä ei onnistuisi fiestassa ollenkaan sierran etupalkilla.
Tässä samanlaiset levikkeet
Rattiakseli on myös sierrasta, sitä tarvitsi van lyhentää pari senttiä mutta mitään hitsauksia ei itse akseliin tehty. Samoin rattiakselin kiinnikkeet ja nivel on sierrasta. Polkimet on muokattu fiestan omista joita siirretty muutama sentti vasemmalle, ja tehty tilaa jotta rattiakseli mahtuu kulkemaan kytkin ja jarrupolkimen välistä.

TEKKE
Viestit: 328
Liittynyt: To Lokakuu 26. 23:18:55 2006
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja TEKKE » To Helmikuu 8. 7:11:26 2007

veto tavan muutos on sallittu ryhmässä ss mutta etu palosinä täytyy pysyä alkuperäisenä tieto löytyy akk:n sivulta sähköisestä sääntö kirjasta
:lol:
Ford Escort xr3 R:F/SS
http://i182.photobucket.com/albums/x144 ... CT4930.jpg
Ford Escort 1.4 laser
ford transit 300l
ford fiesta vm:95 jm kalusto

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » To Helmikuu 8. 13:28:25 2007

mitäs etutolpat tossa JP:een fiestassa on :?: sierran omat vai...

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Helmikuu 8. 21:38:24 2007


JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JP » To Helmikuu 8. 22:11:36 2007

henu kirjoitti:mitäs etutolpat tossa JP:een fiestassa on :?: sierran omat vai...
Joo sierran tolpat ja yläpään jousilautaset joihin vaihdettu fiestan yläpään laakerointi.

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » Ma Maaliskuu 12. 14:55:55 2007

Olis muuten hiukan räyhee peli jos sais kilpiin :shock:
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ti Maaliskuu 13. 18:30:39 2007

Juu, kyllähän täällä joillakin tietämystä tollasesta on ja itseänikin houkuttelee toi MK3 Esco itseään taka-tuuppariksi muuttamaan.

Eihän sitä varmastikkaan lailliseksi saa, mutta teen sen vielä joskus vaikka vaan vittuillakseni Fordin pomoille jotka lakkauttivat RS1700T-projektin. :(
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Maaliskuu 13. 18:51:43 2007

Zimi Da Guitara kirjoitti:Juu, kyllähän täällä joillakin tietämystä tollasesta on ja itseänikin houkuttelee toi MK3 Esco itseään taka-tuuppariksi muuttamaan.

Eihän sitä varmastikkaan lailliseksi saa, mutta teen sen vielä joskus vaikka vaan vittuillakseni Fordin pomoille jotka lakkauttivat RS1700T-projektin. :(
Liki samalla motiivilla tein omani. Sen kilvellisen :)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » To Maaliskuu 15. 17:30:00 2007

jjs kirjoitti: Liki samalla motiivilla tein omani. Sen kilvellisen :)
mulla taitaa olla ainuut projektikuvat yksilöstä :wink:
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » To Maaliskuu 15. 18:39:14 2007

puuhapete kirjoitti:
jjs kirjoitti: Liki samalla motiivilla tein omani. Sen kilvellisen :)
mulla taitaa olla ainuut projektikuvat yksilöstä :wink:
Haluu nähhä ne :D

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » To Maaliskuu 15. 19:52:45 2007

henu kirjoitti:
puuhapete kirjoitti:
jjs kirjoitti: Liki samalla motiivilla tein omani. Sen kilvellisen :)
mulla taitaa olla ainuut projektikuvat yksilöstä :wink:
Haluu nähhä ne :D
kohteen kuvien julkaisu kielto päättyy muistaakseni 30v päästä. :wink:
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

piatu82
Viestit: 129
Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 20:39:38 2005
Paikkakunta: Kylmäkoski/Toijala

Viesti Kirjoittaja piatu82 » To Heinäkuu 10. 22:14:48 2008

Termos kaikille!Tässä iltasella kun kerrankin oli aikaa lueskella näitä sivuja ilman häiriöitä,niin pisti silmään tää aihe.....Tiedän kaverin/auton ja paikan missä kyseinen joskus keltaisena liikkunut mk4 2wd Cossu majailee....Auto on koko ajan kilvissä ja tulee jonain kauniina päivänä entistä ehompana koristamaan katuliikennettämme :D
Ja taidan olla 2:n muun lisäksi ainoita jolle on pressua tuon kummajaisen päältä nostettu :lol:
Joka paikka on tehty viimeisen päälle.......
Joten odotellaan :)
#916

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Heinäkuu 11. 10:40:10 2008

piatu82 kirjoitti:Termos kaikille!Tässä iltasella kun kerrankin oli aikaa lueskella näitä sivuja ilman häiriöitä,niin pisti silmään tää aihe.....Tiedän kaverin/auton ja paikan missä kyseinen joskus keltaisena liikkunut mk4 2wd Cossu majailee....Auto on koko ajan kilvissä ja tulee jonain kauniina päivänä entistä ehompana koristamaan katuliikennettämme :D
Ja taidan olla 2:n muun lisäksi ainoita jolle on pressua tuon kummajaisen päältä nostettu :lol:
Joka paikka on tehty viimeisen päälle.......
Joten odotellaan :)
kutsu on sieltä käynyt monasti tulla katsomaan, muttei ole vielä "ehtinyt".... :oops:
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

rustang
Viestit: 75
Liittynyt: Su Kesäkuu 15. 21:54:43 2003
Paikkakunta: Tallinna #888
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rustang » Pe Heinäkuu 11. 11:12:56 2008

Täällä lammikon eteläpuolella on Harju KEK niminen rallitiimi rakentanut takavetoisen MK4-sen rallikrossiin, RS2000 koneella, EDIT: Sierran taka-akselilla. Näemmä olivat käyttäneet paljolti sirran pohjapeltiä.
Viimeksi muokannut rustang, Pe Heinäkuu 11. 14:28:24 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex-Escort Mk1 1973 rata-lelu
Ex-Mustang 5.0 1987
Ex-Capri 3.0 1979
Ex-Escort XR3 1982
Nyt: 996-2000

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Pe Heinäkuu 11. 11:33:58 2008

rustang kirjoitti:Täällä lammikon eteläpuolella on Harju KEK niminen rallitiimi rakentanut takavetoisen MK4-sen rallikrossiin, RS2000 koneella, jäykällä taka-akselilla.
Eikös Harju KEK rakentanut aikanaan todella vihaisia VFTS-Ladoja, muistan vaan nähneeni joskus telkkarista 80-luvulla jotain pätkää, jossa ajettiin pelkillä ladoilla rallia, niitä oli suomesta, norjasta ja teiltäpäin. Ajoivat jollain radalla, josta piti tulla Neuvostoliiton F1-rata..
Siinä joku suomalainen (Hannukainen..?) manas kun ei pärjää kun puuttuu koneesta heppoja ja kaikki luukut ja ovet on peltiä.. :lol:

EDIT: Sorry vaan, ei liity kyllä aiheeseen mitenkään.. :oops:
Pedal tu tö metal!

Vastaa Viestiin