mk 4 escort takavetoiseksi
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ti Helmikuu 18. 21:01:13 2003
mk 4 escort takavetoiseksi
Eräs ystäväni on (neuvoistani huolimatta) päättänyt tehdä seuraavan rallisprint autonsa mk 4 escortista. Eli autoon tulisi volvon tekniikka ja escortin kori. Elikkä onko clubilaisista kukaan "sekaantunut" etuveto escon takavetoiseksi muuttamiseen? Joskus muistan nähneeni jotkut britti sivustot jossa myytiin valmiita muutossarjoja, mutta nyt en löytänyt (johtunee onnettomasta googlettamis taidostani). Kaikki neuvot, vinkit, nettiosoitteet ja erityisesti kuvat kiinnostaisi, kun kumminkin "joudun" projektiin sekaantumaan...
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Re: mk 4 escort takavetoiseksi
Tuosta 4 koppasesta en tiedä, mutta välikopan pohjalevyyn on kolmoskorinen kasattu, kyseinen henkilökin löytynee klubista...Lati kirjoitti:Eräs ystäväni on (neuvoistani huolimatta) päättänyt tehdä seuraavan rallisprint autonsa mk 4 escortista. Eli autoon tulisi volvon tekniikka ja escortin kori. Elikkä onko clubilaisista kukaan "sekaantunut" etuveto escon takavetoiseksi muuttamiseen? Joskus muistan nähneeni jotkut britti sivustot jossa myytiin valmiita muutossarjoja, mutta nyt en löytänyt (johtunee onnettomasta googlettamis taidostani). Kaikki neuvot, vinkit, nettiosoitteet ja erityisesti kuvat kiinnostaisi, kun kumminkin "joudun" projektiin sekaantumaan...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 1367
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
- Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837
Tässähän tämä Suokon "XR3" on
KLIK
kuva on viimeviikonlopun Kyrönmaan OP rallisprintistä, jossa Suokko voitti oman luokkansa, ja oli yleisessä kolmantena heti kahden Evo Mitsun jälkeen.
Mukana oli myös toinen samankorinen takapotku, mutta sen kisa päättyi ~300 metrin jälkeen tekniikan pettämiseen.
KLIK
kuva on viimeviikonlopun Kyrönmaan OP rallisprintistä, jossa Suokko voitti oman luokkansa, ja oli yleisessä kolmantena heti kahden Evo Mitsun jälkeen.
Mukana oli myös toinen samankorinen takapotku, mutta sen kisa päättyi ~300 metrin jälkeen tekniikan pettämiseen.
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Hyvä on tosiaan etsiä tietoa jos joku on sellaisen tehnyt. Suosittelen kuitenkin että mietitään jo teko vaiheessa huoltoja ja auton purkua helpottavia variaatioita. Omassa rakennelmassa yritin ottaa huomioon erilaisia asioita, mutta näköjään se on taas autotallissa purettuna. Sääntökirja kannattaa lukea huolella ja moneen kertaan. Kun tietää kaiken niin lukee vielä kerran niin ei tule yllätyksiä.
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Dodii, nostellaas vanhaa aihetta.
Elikkä elikkä, kävi tossa mielessä toi mk3/4 eskon muuttaminen takavedoks ihan vaa omaks huviks jääradalle jne...mutta mutta millasia akselistoja näissä sekasikiöissä on käytetty, eli varmaan helpoiten sinne menis joku välikopan taka-akseli tai joku vastaava jäykkä mut enemmän kiinnostas tuo etupään akselisto.
Jonkun clubilaisen kuvia joskus selasin ja huomasin et joku oli murjonu tehhä takaveto fiestan eli senkii alusta tiedot olis jo etiäpäin.
Elikkä elikkä, kävi tossa mielessä toi mk3/4 eskon muuttaminen takavedoks ihan vaa omaks huviks jääradalle jne...mutta mutta millasia akselistoja näissä sekasikiöissä on käytetty, eli varmaan helpoiten sinne menis joku välikopan taka-akseli tai joku vastaava jäykkä mut enemmän kiinnostas tuo etupään akselisto.
Jonkun clubilaisen kuvia joskus selasin ja huomasin et joku oli murjonu tehhä takaveto fiestan eli senkii alusta tiedot olis jo etiäpäin.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Käsittääkseni kyseessä on vanha sprinttikilpuri.Aksu kirjoitti:Taisi olla "The" :n rakeneltu pirssi joka oli vain tehty harrastus leluksi.samiharju kirjoitti:ahveniston tatapäivillä 2005 oli se "martini racing" "etuvetoesko" jossa oli 2wd cosan tekniikka. kenes se oli..?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 479
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
- Paikkakunta: Rantasalmi
Toi meidän fiesta on tehty aika rivosti mutta, etupäähän on hitsattu profiilista pitkittäiset runkopalkit ja niihin kiinnitetty sierran etuakselisto. Sierran kallistuksen vakaaja on kiinnitetty alkuperäisten runkopalkkien läpi.henu kirjoitti: Jonkun clubilaisen kuvia joskus selasin ja huomasin et joku oli murjonu tehhä takaveto fiestan eli senkii alusta tiedot olis jo etiäpäin.
Rintapeltiä on siirretty 10cm taaksepäin ja vaihteisto/kardaani tunneli tehty uusiksi koko matkalle. Taka-akselille on tehty tilaa reilusti ja alatukivarret on fiestan omissa kiinnikkeissä ja ylä-tukivarsille on tehty uudet kotelot. Jousina takana 4wd tercelin jouset josta myös perä on.
Tässä jotain kuvia kyseisestä keksinnöstä..
Northwest:illä ilmeisesti fiesta on tehty takaveto escortin osia hyväksi käyttäen?
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
ei se mitään meinaa jääralli vehkeessäJP kirjoitti:Toi meidän fiesta on tehty aika rivosti

itse mietin myös tuota sierran etuakselii ku sellasii sattus olemaan mut toi leveys mietitytti, mutta jos se menee fiestaan ni meneehä se escoonkii...enää ei puutu ku tarpeeks kova motivaatio rojektin aloittamiselle mut kahtellaan josko vuona 2012 ajetaan jo jollain sekasikiöllä.
Lisää inffoo/alusta kuvia saa laittaa jos kehtaa
-
- Viestit: 479
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
- Paikkakunta: Rantasalmi
meillä on fiestassa välikopan rs? levikkeet ja edessä leveys on sopiva etuvedon vanteilla, ilman levikkeitä ei onnistuisi fiestassa ollenkaan sierran etupalkilla.
Tässä samanlaiset levikkeet
Rattiakseli on myös sierrasta, sitä tarvitsi van lyhentää pari senttiä mutta mitään hitsauksia ei itse akseliin tehty. Samoin rattiakselin kiinnikkeet ja nivel on sierrasta. Polkimet on muokattu fiestan omista joita siirretty muutama sentti vasemmalle, ja tehty tilaa jotta rattiakseli mahtuu kulkemaan kytkin ja jarrupolkimen välistä.
Tässä samanlaiset levikkeet
Rattiakseli on myös sierrasta, sitä tarvitsi van lyhentää pari senttiä mutta mitään hitsauksia ei itse akseliin tehty. Samoin rattiakselin kiinnikkeet ja nivel on sierrasta. Polkimet on muokattu fiestan omista joita siirretty muutama sentti vasemmalle, ja tehty tilaa jotta rattiakseli mahtuu kulkemaan kytkin ja jarrupolkimen välistä.
-
- Viestit: 328
- Liittynyt: To Lokakuu 26. 23:18:55 2006
- Paikkakunta: Kajaani
veto tavan muutos on sallittu ryhmässä ss mutta etu palosinä täytyy pysyä alkuperäisenä tieto löytyy akk:n sivulta sähköisestä sääntö kirjasta


Ford Escort xr3 R:F/SS
http://i182.photobucket.com/albums/x144 ... CT4930.jpg
Ford Escort 1.4 laser
ford transit 300l
ford fiesta vm:95 jm kalusto
http://i182.photobucket.com/albums/x144 ... CT4930.jpg
Ford Escort 1.4 laser
ford transit 300l
ford fiesta vm:95 jm kalusto
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 819
- Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
- Paikkakunta: Ilmajoki
Olis muuten hiukan räyhee peli jos sais kilpiinsamiharju kirjoitti:http://www.nettiauto.com/1099341

# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
Juu, kyllähän täällä joillakin tietämystä tollasesta on ja itseänikin houkuttelee toi MK3 Esco itseään taka-tuuppariksi muuttamaan.
Eihän sitä varmastikkaan lailliseksi saa, mutta teen sen vielä joskus vaikka vaan vittuillakseni Fordin pomoille jotka lakkauttivat RS1700T-projektin.
Eihän sitä varmastikkaan lailliseksi saa, mutta teen sen vielä joskus vaikka vaan vittuillakseni Fordin pomoille jotka lakkauttivat RS1700T-projektin.

* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *
* Driving Gentoo Linux *
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Liki samalla motiivilla tein omani. Sen kilvellisenZimi Da Guitara kirjoitti:Juu, kyllähän täällä joillakin tietämystä tollasesta on ja itseänikin houkuttelee toi MK3 Esco itseään taka-tuuppariksi muuttamaan.
Eihän sitä varmastikkaan lailliseksi saa, mutta teen sen vielä joskus vaikka vaan vittuillakseni Fordin pomoille jotka lakkauttivat RS1700T-projektin.

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
mulla taitaa olla ainuut projektikuvat yksilöstäjjs kirjoitti: Liki samalla motiivilla tein omani. Sen kilvellisen

Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
kohteen kuvien julkaisu kielto päättyy muistaakseni 30v päästä.henu kirjoitti:Haluu nähhä nepuuhapete kirjoitti:mulla taitaa olla ainuut projektikuvat yksilöstäjjs kirjoitti: Liki samalla motiivilla tein omani. Sen kilvellisen

Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- Viestit: 129
- Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 20:39:38 2005
- Paikkakunta: Kylmäkoski/Toijala
Termos kaikille!Tässä iltasella kun kerrankin oli aikaa lueskella näitä sivuja ilman häiriöitä,niin pisti silmään tää aihe.....Tiedän kaverin/auton ja paikan missä kyseinen joskus keltaisena liikkunut mk4 2wd Cossu majailee....Auto on koko ajan kilvissä ja tulee jonain kauniina päivänä entistä ehompana koristamaan katuliikennettämme
Ja taidan olla 2:n muun lisäksi ainoita jolle on pressua tuon kummajaisen päältä nostettu
Joka paikka on tehty viimeisen päälle.......
Joten odotellaan

Ja taidan olla 2:n muun lisäksi ainoita jolle on pressua tuon kummajaisen päältä nostettu

Joka paikka on tehty viimeisen päälle.......
Joten odotellaan

#916
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
kutsu on sieltä käynyt monasti tulla katsomaan, muttei ole vielä "ehtinyt"....piatu82 kirjoitti:Termos kaikille!Tässä iltasella kun kerrankin oli aikaa lueskella näitä sivuja ilman häiriöitä,niin pisti silmään tää aihe.....Tiedän kaverin/auton ja paikan missä kyseinen joskus keltaisena liikkunut mk4 2wd Cossu majailee....Auto on koko ajan kilvissä ja tulee jonain kauniina päivänä entistä ehompana koristamaan katuliikennettämme![]()
Ja taidan olla 2:n muun lisäksi ainoita jolle on pressua tuon kummajaisen päältä nostettu![]()
Joka paikka on tehty viimeisen päälle.......
Joten odotellaan

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: Su Kesäkuu 15. 21:54:43 2003
- Paikkakunta: Tallinna #888
- Viesti:
Täällä lammikon eteläpuolella on Harju KEK niminen rallitiimi rakentanut takavetoisen MK4-sen rallikrossiin, RS2000 koneella, EDIT: Sierran taka-akselilla. Näemmä olivat käyttäneet paljolti sirran pohjapeltiä.
Viimeksi muokannut rustang, Pe Heinäkuu 11. 14:28:24 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex-Escort Mk1 1973 rata-lelu
Ex-Mustang 5.0 1987
Ex-Capri 3.0 1979
Ex-Escort XR3 1982
Nyt: 996-2000
Ex-Mustang 5.0 1987
Ex-Capri 3.0 1979
Ex-Escort XR3 1982
Nyt: 996-2000
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Eikös Harju KEK rakentanut aikanaan todella vihaisia VFTS-Ladoja, muistan vaan nähneeni joskus telkkarista 80-luvulla jotain pätkää, jossa ajettiin pelkillä ladoilla rallia, niitä oli suomesta, norjasta ja teiltäpäin. Ajoivat jollain radalla, josta piti tulla Neuvostoliiton F1-rata..rustang kirjoitti:Täällä lammikon eteläpuolella on Harju KEK niminen rallitiimi rakentanut takavetoisen MK4-sen rallikrossiin, RS2000 koneella, jäykällä taka-akselilla.
Siinä joku suomalainen (Hannukainen..?) manas kun ei pärjää kun puuttuu koneesta heppoja ja kaikki luukut ja ovet on peltiä..

EDIT: Sorry vaan, ei liity kyllä aiheeseen mitenkään..

Pedal tu tö metal!