Ahistaa ahtimen irrotus

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

jtk
Viestit: 1069
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 18:34:12 2002
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Ahistaa ahtimen irrotus

Viesti Kirjoittaja jtk » La Helmikuu 12. 14:17:36 2005

ihan tos aikani kulux aattelin irrottaa kyseisen kapistuksen viedäkseni tohtorille,mutta eipäs sittenkää :evil: "tulo-,imu-,pakosarja-,vaimikäliepuolelta ei tahdo jengapultit irrota vaan jäävät ahdinosaan.mutterit lähti vex mutta kun sitten meinasin nostaa föönin pois nii pökkää toiselta puolelta mottiin eikä nouse pois :cry:
"Autosi..kulki..vastapestynä nopeammin,paremmin ja tasaisemmin"
BMW E60 535 d M-sport

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » La Helmikuu 12. 14:53:52 2005

Pitää laittaa pakosarja liitoksesta kahtia, että tulee pois...
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

jtk
Viestit: 1069
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 18:34:12 2002
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jtk » La Helmikuu 12. 15:01:12 2005

tarkotatko niitä neljää mutteria jotka ovat 8-10 kantttisia niinku "torx" muttereita :roll: tms
"Autosi..kulki..vastapestynä nopeammin,paremmin ja tasaisemmin"
BMW E60 535 d M-sport

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » La Helmikuu 12. 15:35:28 2005

Jep. Kannesta kun tulee eka pätkä, niin ahtimen alla on se laippa n. 20cm ennen ahdinta ja siinä on ne pultit. Varovasti kun aukoo ja reilulla crc yms. aineella voitelee avatessa, niin ei mene jengat. Kannattaa vähän ennen irrottelua jo suhautella jotain niille pulteille. Niistä 2 menee muistaakseni laipan läpi. Voi olla tiukassakin...
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » La Helmikuu 12. 15:39:03 2005

Mä sain kyllä ilman sen välikappaleen irroitustakin föönin irti. Mut ei se ihan nostamalla tule.
#446

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » La Helmikuu 12. 15:45:10 2005

Silloin kun omaa vakio murikkaa irroteltiin, niin katsottiin helpoimmaksi napsaista se sarja sieltä liitoksesta auki. Varmaksi en enää muista, mutta ainakaan venttiilikoppa paikoillaan ei taida kyllä mahtua pinnapultit paikoillaan poiskaan... :?:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » La Helmikuu 12. 15:50:35 2005

Vesku kirjoitti:Silloin kun omaa vakio murikkaa irroteltiin, niin katsottiin helpoimmaksi napsaista se sarja sieltä liitoksesta auki. Varmaksi en enää muista, mutta ainakaan venttiilikoppa paikoillaan ei taida kyllä mahtua pinnapultit paikoillaan poiskaan... :?:
Kyllä mulla oli pinnapultit paikoillaan ja venakoppa kiinni. Öljyn paluuputki täytyy ottaa irti,siitä muistaakseni ahdisti. Sitä mikä on helpoin tapa,en kommentoi.
#446

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » La Helmikuu 12. 15:52:58 2005

Mulla ja broidilla ei kummallakaan lähteny vakiomutka irti ilman sitä välipätkän irrotusta vaikka kuinka pyöritteli ja taivutteli. Jäi aina muutamasta millistä kiinni..
Toyota Supra TT

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » La Helmikuu 12. 15:55:24 2005

Hena kirjoitti:Mulla ja broidilla ei kummallakaan lähteny vakiomutka irti ilman sitä välipätkän irrotusta vaikka kuinka pyöritteli ja taivutteli. Jäi aina muutamasta millistä kiinni..
Mulla taitaa sitten olla maagisia voimia.
#446

jtk
Viestit: 1069
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 18:34:12 2002
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jtk » La Helmikuu 12. 16:00:13 2005

muistan ottaneeni vavatta edellisessä cossussani pois,mutta nyt on tapa ilmeisesti eri...varmaan paree et otan sen välipätkänkin pois...siinähän on 4kpl pultteja joista 2ylä- ja 2 alapuolelta irrotettavia eix näi :?:
"Autosi..kulki..vastapestynä nopeammin,paremmin ja tasaisemmin"
BMW E60 535 d M-sport

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » La Helmikuu 12. 16:03:15 2005

jtk kirjoitti:muistan ottaneeni vavatta edellisessä cossussani pois,mutta nyt on tapa ilmeisesti eri...varmaan paree et otan sen välipätkänkin pois...siinähän on 4kpl pultteja joista 2ylä- ja 2 alapuolelta irrotettavia eix näi :?:
Kyllä.12-kulmanen hylsy käy.
#446

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » La Helmikuu 12. 16:11:40 2005

jtk kirjoitti:muistan ottaneeni vavatta edellisessä cossussani pois,mutta nyt on tapa ilmeisesti eri...varmaan paree et otan sen välipätkänkin pois...siinähän on 4kpl pultteja joista 2ylä- ja 2 alapuolelta irrotettavia eix näi :?:
nyt kun tästä puhutaan niin sanokaapas millä saan nuo pultit pysymään kiinni kun meinaa vaan aina löystyä.2 kesää pysy suomi ajolla kiinni mutta saksassa ekan 200km jälkeen löystyivät.siellä oli sellaiset kaksiosaiset "laajentuvat" prikatkin mutta ei niilläkään pysynyt.
pitääkö laittaa vaan niin hyvä aluslevyviritelmä että pysyvät pultit tiukassa otteessa.kääntää siis aluslevyn pultin kantaa vasten ja toisen kulman palikkaa vasten.
muita vaihtoehtoja?
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » La Helmikuu 12. 16:12:53 2005

caltsu kirjoitti:
jtk kirjoitti:muistan ottaneeni vavatta edellisessä cossussani pois,mutta nyt on tapa ilmeisesti eri...varmaan paree et otan sen välipätkänkin pois...siinähän on 4kpl pultteja joista 2ylä- ja 2 alapuolelta irrotettavia eix näi :?:
nyt kun tästä puhutaan niin sanokaapas millä saan nuo pultit pysymään kiinni kun meinaa vaan aina löystyä.2 kesää pysy suomi ajolla kiinni mutta saksassa ekan 200km jälkeen löystyivät.siellä oli sellaiset kaksiosaiset "laajentuvat" prikatkin mutta ei niilläkään pysynyt.
pitääkö laittaa vaan niin hyvä aluslevyviritelmä että pysyvät pultit tiukassa otteessa.kääntää siis aluslevyn pultin kantaa vasten ja toisen kulman palikkaa vasten.
muita vaihtoehtoja?
mimmoset mutterit on?
#446

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » La Helmikuu 12. 16:29:44 2005

JRZ kirjoitti: mimmoset mutterit on?
Ei siellä oo muttereita.. :wink:
Toyota Supra TT

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » La Helmikuu 12. 17:22:19 2005

Hena kirjoitti:
JRZ kirjoitti: mimmoset mutterit on?
Ei siellä oo muttereita.. :wink:
Ai prkl...vakiosta ei taida löytyä...niinpä olikin... :roll:
#446

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » La Helmikuu 12. 17:38:40 2005

caltsu kirjoitti: nyt kun tästä puhutaan niin sanokaapas millä saan nuo pultit pysymään kiinni kun meinaa vaan aina löystyä.2 kesää pysy suomi ajolla kiinni mutta saksassa ekan 200km jälkeen löystyivät.siellä oli sellaiset kaksiosaiset "laajentuvat" prikatkin mutta ei niilläkään pysynyt.
pitääkö laittaa vaan niin hyvä aluslevyviritelmä että pysyvät pultit tiukassa otteessa.kääntää siis aluslevyn pultin kantaa vasten ja toisen kulman palikkaa vasten.
muita vaihtoehtoja?
Onko Sulla turbon värinänvaimennin paikoillaan? Omassa oli romuna, niin alko pakoputken mutterit aukeilla ja ahtimen kiinnityspultit löystyä itsekseen... :? Tosin ihan Suomi ajossa.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » La Helmikuu 12. 17:46:13 2005

caltsu kirjoitti: nyt kun tästä puhutaan niin sanokaapas millä saan nuo pultit pysymään kiinni kun meinaa vaan aina löystyä.2 kesää pysy suomi ajolla kiinni mutta saksassa ekan 200km jälkeen löystyivät.siellä oli sellaiset kaksiosaiset "laajentuvat" prikatkin mutta ei niilläkään pysynyt.
pitääkö laittaa vaan niin hyvä aluslevyviritelmä että pysyvät pultit tiukassa otteessa.kääntää siis aluslevyn pultin kantaa vasten ja toisen kulman palikkaa vasten.
muita vaihtoehtoja?
Onko alkuperäiset pultit?

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » La Helmikuu 12. 17:51:21 2005

cossuesco kirjoitti:
caltsu kirjoitti: nyt kun tästä puhutaan niin sanokaapas millä saan nuo pultit pysymään kiinni kun meinaa vaan aina löystyä.2 kesää pysy suomi ajolla kiinni mutta saksassa ekan 200km jälkeen löystyivät.siellä oli sellaiset kaksiosaiset "laajentuvat" prikatkin mutta ei niilläkään pysynyt.
pitääkö laittaa vaan niin hyvä aluslevyviritelmä että pysyvät pultit tiukassa otteessa.kääntää siis aluslevyn pultin kantaa vasten ja toisen kulman palikkaa vasten.
muita vaihtoehtoja?
Onko alkuperäiset pultit?
ei varmaan.auttaisiko sekin jo?
onko ne jotenkin erikoiset vrt. 8.8 materiaali.
värinänvaimennin on paikallaan.voiko se väsähtää?
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » La Helmikuu 12. 17:56:47 2005

caltsu kirjoitti:
cossuesco kirjoitti:
caltsu kirjoitti: nyt kun tästä puhutaan niin sanokaapas millä saan nuo pultit pysymään kiinni kun meinaa vaan aina löystyä.2 kesää pysy suomi ajolla kiinni mutta saksassa ekan 200km jälkeen löystyivät.siellä oli sellaiset kaksiosaiset "laajentuvat" prikatkin mutta ei niilläkään pysynyt.
pitääkö laittaa vaan niin hyvä aluslevyviritelmä että pysyvät pultit tiukassa otteessa.kääntää siis aluslevyn pultin kantaa vasten ja toisen kulman palikkaa vasten.
muita vaihtoehtoja?
Onko alkuperäiset pultit?
ei varmaan.auttaisiko sekin jo?
onko ne jotenkin erikoiset vrt. 8.8 materiaali.
värinänvaimennin on paikallaan.voiko se väsähtää?
Voihan se väsähtää,jopa aika tarkka säädöstää/kulumisestaan. Tosiaan,ei siellä mitä vaan pultteja saa pysymään kiinni...
#446

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » La Helmikuu 12. 18:03:53 2005

JRZ kirjoitti:
Tosiaan,ei siellä mitä vaan pultteja saa pysymään kiinni...
eli vaatimukset ovat..?
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » La Helmikuu 12. 18:05:34 2005

caltsu kirjoitti:
JRZ kirjoitti:
Tosiaan,ei siellä mitä vaan pultteja saa pysymään kiinni...
eli vaatimukset ovat..?
No niistä en tiedä,mut ei ne sällit siellä tehtaalla ihan paskaa ole aikoinaan suunnitellut.
Viimeksi muokannut JRZ, Su Helmikuu 13. 9:47:13 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#446

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » La Helmikuu 12. 18:16:41 2005

eli siis pari tyyppiä on saanut ahtimen irti ilman välilaipan irrotusta ja pari on joutunu irrottaa.. selvii varmaan kokeilemalla, ku on toikin homma koht edessä..
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

jtk
Viestit: 1069
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 18:34:12 2002
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jtk » La Helmikuu 12. 19:04:15 2005

nii tää o tälläst ku lähdet tekee jotai helppoo prokkista nii vaikeehan siit tulee ja kun edes ois joku mielestäsi vaikee jutska nii sitä pitkittää ja pitkittää...kun sitten otat asian käsittelyyn nii johan ol piisoffkake.
mul rupee oleen föönis jotai ylimääräst kulumist potkureis :lol: jote huoltoon lomps
"Autosi..kulki..vastapestynä nopeammin,paremmin ja tasaisemmin"
BMW E60 535 d M-sport

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » La Helmikuu 12. 19:05:25 2005

jtk kirjoitti:nii tää o tälläst ku lähdet tekee jotai helppoo prokkista nii vaikeehan siit tulee ja kun edes ois joku mielestäsi vaikee jutska nii sitä pitkittää ja pitkittää...kun sitten otat asian käsittelyyn nii johan ol piisoffkake.
mul rupee oleen föönis jotai ylimääräst kulumist potkureis :lol: jote huoltoon lomps
Näinhän se on...hybridi sit tilalle vaan.
#446

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » La Helmikuu 12. 19:29:30 2005

caltsu kirjoitti:
cossuesco kirjoitti:
caltsu kirjoitti: nyt kun tästä puhutaan niin sanokaapas millä saan nuo pultit pysymään kiinni kun meinaa vaan aina löystyä.2 kesää pysy suomi ajolla kiinni mutta saksassa ekan 200km jälkeen löystyivät.siellä oli sellaiset kaksiosaiset "laajentuvat" prikatkin mutta ei niilläkään pysynyt.
pitääkö laittaa vaan niin hyvä aluslevyviritelmä että pysyvät pultit tiukassa otteessa.kääntää siis aluslevyn pultin kantaa vasten ja toisen kulman palikkaa vasten.
muita vaihtoehtoja?
Onko alkuperäiset pultit?
ei varmaan.auttaisiko sekin jo?
onko ne jotenkin erikoiset vrt. 8.8 materiaali.
värinänvaimennin on paikallaan.voiko se väsähtää?
Kyllä ne jotain erikois-seosta on, ei tuommoisessa paikassa patarauta kestä kun on vielä vain 6mm. Joskus ostin autoracingilta uudet pultin ja tais maksaa ihan mukavasti :)

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » La Helmikuu 12. 20:05:41 2005

cossuesco kirjoitti: Kyllä ne jotain erikois-seosta on, ei tuommoisessa paikassa patarauta kestä kun on vielä vain 6mm. Joskus ostin autoracingilta uudet pultin ja tais maksaa ihan mukavasti :)
kiitos tiedosta,pittee ostaa cosworth-logolla merkityt :D

edit:13mm kanta,eikös 8mm ole oikea koko.missäs 6mm on?
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » La Helmikuu 12. 20:20:28 2005

caltsu kirjoitti:
cossuesco kirjoitti: Kyllä ne jotain erikois-seosta on, ei tuommoisessa paikassa patarauta kestä kun on vielä vain 6mm. Joskus ostin autoracingilta uudet pultin ja tais maksaa ihan mukavasti :)
kiitos tiedosta,pittee ostaa cosworth-logolla merkityt :D

edit:13mm kanta,eikös 8mm ole oikea koko.missäs 6mm on?
Taitaa muisti pettää, muistelin että 10mm 12kulmainen käy mutta onko sittenkin 13mm?

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » La Helmikuu 12. 20:27:37 2005

cossuesco kirjoitti:Taitaa muisti pettää, muistelin että 10mm 12kulmainen käy mutta onko sittenkin 13mm?
cossuescon kanssa samaa väittäisin, että orginal pultit olisivat 12-kulmainen 10mm kanta. Näyttävät aika heppoisilta siellä.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » La Helmikuu 12. 20:39:14 2005

Vesku kirjoitti:
cossuesco kirjoitti:Taitaa muisti pettää, muistelin että 10mm 12kulmainen käy mutta onko sittenkin 13mm?
cossuescon kanssa samaa väittäisin, että orginal pultit olisivat 12-kulmainen 10mm kanta. Näyttävät aika heppoisilta siellä.
no ei ne mun pultit taatusti sitten alkuperäiset ole :lol:
nyt 6 kulmaa,13mm kanta,8.8kamaa.
jos sinne autoreisinkiin ostoksille menisin ja avun saisin.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » La Helmikuu 12. 21:29:42 2005

Ne orikinaalit on kuumalujaa rosteria.
Tässähän se menee...

jorecos
Viestit: 59
Liittynyt: La Lokakuu 11. 21:13:57 2003

Viesti Kirjoittaja jorecos » La Helmikuu 12. 22:41:28 2005

Selvyyden vuoksi vielä edellisistä: alkuperäiset ovat M8 kierteellä ja ruuvin kantaan sopii 12-kulmainen 10-millin avain.

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » Su Helmikuu 13. 2:16:15 2005

jorecos kirjoitti:Selvyyden vuoksi vielä edellisistä: alkuperäiset ovat M8 kierteellä ja ruuvin kantaan sopii 12-kulmainen 10-millin avain.
Joo,tuollaiset ne Veskunkin autossa oli.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Su Helmikuu 13. 4:19:08 2005

Ai, ihan oikeesti vai? :shock: Entä Pasin autossa?
Tässähän se menee...

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Helmikuu 13. 9:29:51 2005

Vesku kirjoitti:
cossuesco kirjoitti:Taitaa muisti pettää, muistelin että 10mm 12kulmainen käy mutta onko sittenkin 13mm?
cossuescon kanssa samaa väittäisin, että orginal pultit olisivat 12-kulmainen 10mm kanta. Näyttävät aika heppoisilta siellä.
Ne on alkuperäiset.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

jtk
Viestit: 1069
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 18:34:12 2002
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jtk » Su Helmikuu 13. 12:35:38 2005

Jahman kirjoitti:Ne orikinaalit on kuumalujaa rosteria.
ton huomasin ku meinasin äkkipikaisuuxissani sahata pultit,mut onnex ei onnannu
"Autosi..kulki..vastapestynä nopeammin,paremmin ja tasaisemmin"
BMW E60 535 d M-sport

jtk
Viestit: 1069
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 18:34:12 2002
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jtk » Ma Helmikuu 14. 16:07:57 2005

oouukkei nyt on hyrrä tohtorilla..ehkäpä tilalle tulee tehdasuusi senverran pahaan kuntoon on edelliset om.sen päästäneet :evil: jos vaik sit vaihtas ton uuden putkistonkin joka edellisen cosan jäljilt on onnex säästyny. kun ny kerran o aloitettu...ja lopux pesis konehuoneen ...ekan kerran :oops: näkis sit mistä se ruiskii öljyä oisko ö-pohjan tiivist? tuskin
"Autosi..kulki..vastapestynä nopeammin,paremmin ja tasaisemmin"
BMW E60 535 d M-sport

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ma Helmikuu 14. 16:48:44 2005

Alkuperäisiä pultteja ei saa ainakaan Fordilta enää, olis maksanu ~13€/kpl jos olisi saanut.

Laita alkuun vaikka 12.9 pultit sinne. Mulla on yksi pultti 12.9 kuusiokolo, ainakin tähän asti on kestänyt kiinni.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Helmikuu 18. 12:13:27 2005

Ne pakosarjan välilaipan ruuvit on vissiin titaania. En muista mistä ton tiedon luin ,oliskohan ollut autoracingin luettelosta. Kestävät ihan sairaasti vääntöä katkeematta.
Tavallinen pultti olis katkennut taatusti sillä väännöllä.

Voi tulla ongelmia tavallisten pulttien kanssa myöhemmin ,varsinkin kun ne ruostuu ja jämähtää kunnolla kiinni.

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » Pe Helmikuu 18. 13:28:35 2005

Kuumankestävät rosteripultit kuusiokolokannalla niin elämä helpottuu, ei tarvi hakee mistään autoracingistä vaan pulttikaupasta.. Yhtä pulttia irrottaessa pitää olla sellainen kuusiokoloavain jossa on ns pallopää (ainakin mulla).

Vastaa Viestiin