Öljynpainevalo-ongelma

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Öljynpainevalo-ongelma

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ti Helmikuu 15. 20:31:50 2005

2wd sedan cossu. Virrat kääntää päälle,niin öp-valo ei syty.

Akun jännite 12,5V

Öp-anturi johtoon tulee n.12V

Kokeiltu hyppyjohdolla antaa anturiin maata ja plussaa.

Jossain vaiheessa valo vilkahteli,eli polttimo ehjä.

Mittaristossa kaikki muut toimii.

Kaikki maadoituspisteet käyty läpi hyppyjohdolla,jos ei tälle anturille sitten ole ihan oma maadoituksensa jossain???

Kokeiltu taunuksen anturia,ei eloa.

Erillinen sähköinen öp-mittarikaan ei sano mitään! Anturit haaroitettu T-haaralla.

Siis mitä ihmettä? Joku yksinkertainen vika varmasti,mut järki ei kulje niin ei kulje.

HELP!
#446

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Helmikuu 15. 20:43:04 2005

Koita maadoittaa se johto joka tulee anturiin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ti Helmikuu 15. 20:47:59 2005

siipicossu kirjoitti:Koita maadoittaa se johto joka tulee anturiin.
On koitettu sitäkin.

Johdosta mittaamalla näyttäis et johtoon tulis n.12V. Ja vaikka sen maadottais.niin ei syty.
#446

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Helmikuu 15. 20:49:16 2005

maadoita se johto, kuten siipicossu sanoikin, ja jos se ei toimi, niin otat sen mittariston irti ja katsot sen lampun onko se oikeasti ehjä. jos lamppu on ehjä, niin katsot onko piuhassa katkos matkalla. muistaakseni oli ruskea/vihreä piuha, mutta en ole varma.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ti Helmikuu 15. 20:51:23 2005

Hectori kirjoitti:maadoita se johto, kuten siipicossu sanoikin, ja jos se ei toimi, niin otat sen mittariston irti ja katsot sen lampun onko se oikeasti ehjä. jos lamppu on ehjä, niin katsot onko piuhassa katkos matkalla. muistaakseni oli ruskea/vihreä piuha, mutta en ole varma.
On kokeiltu maadoittaa.Otin mittariston irti,on ehjä. Ja kyllä,on ruske/vihreä piuha. Mihin toi johto menee,jos kokeilis vetää hyppyjohdon suoraan anturilta?
#446

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Helmikuu 15. 20:56:00 2005

JRZ kirjoitti:
Hectori kirjoitti:maadoita se johto, kuten siipicossu sanoikin, ja jos se ei toimi, niin otat sen mittariston irti ja katsot sen lampun onko se oikeasti ehjä. jos lamppu on ehjä, niin katsot onko piuhassa katkos matkalla. muistaakseni oli ruskea/vihreä piuha, mutta en ole varma.
On kokeiltu maadoittaa.Otin mittariston irti,on ehjä. Ja kyllä,on ruske/vihreä piuha. Mihin toi johto menee,jos kokeilis vetää hyppyjohdon suoraan anturilta?
se menee suoraan maihin.

ruskea/vihreä piuha menee anturille, joka katkoo/kytkee maata.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ti Helmikuu 15. 21:00:56 2005

Eli: Anturi on switch(eli ei anturi vaan kytkin)(hieno sana 8) ) . Anturin johdolle tulee 12V ja kun on riittävästi öljynpainetta,niin se katkaisee maan ja valo sammuu.Ja kun ei ole öljynpainetta,niin valo saa anturilta maan ja palaa. Eikös se näin ole? Onko välissä jotain erillistä sulaketta tms?
#446

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Helmikuu 15. 21:13:08 2005

joo, siellä ei ole mitään sulakkeita tai mitään, vaan suora johto. onko anturin liitin varmasti kunnossa, ettei se ole hapettunut? eli jos siinä on joku apiko tyyppinen liitin, niin ettei liittimen ja johdon väli ole hapettunut.

edit. joo, painekytkinhän se anturi on. :wink:
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ti Helmikuu 15. 21:16:51 2005

Luulen et otan sen alkuperäisen pään siitä irti ja teen siihen uuden. Saattais olla et se on poikki sieltä sisältä,mitään muuta selitystä en todellakaan keksi. Millasella starttaamisella öljynpaineet pitäis alkaa nousta? Siis pelkkää starttia,ei käymään asti.
#446

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Helmikuu 15. 21:21:22 2005

riippuen asioista, 3-10 sekuntia. paras on se että pyörittää "käsin" porakoneella öljypumppua ensiksi niin että kanteen rupeaa tulemaan öljyä. sitten jakaja ja venttiilikoppa kiinni ja starttia kunnes valo sammuu ja käyntiin. varsinkin jos ensikäynnistys on edessä kannattaa varmistaa mahdollisimman nopea öljynkierto.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ti Helmikuu 15. 21:25:38 2005

Hectori kirjoitti:riippuen asioista, 3-10 sekuntia. paras on se että pyörittää "käsin" porakoneella öljypumppua ensiksi niin että kanteen rupeaa tulemaan öljyä. sitten jakaja ja venttiilikoppa kiinni ja starttia kunnes valo sammuu ja käyntiin. varsinkin jos ensikäynnistys on edessä kannattaa varmistaa mahdollisimman nopea öljynkierto.
Eipä ainakaan turbolle asti tullut mun starteilla,letkun kun irroitti ni niin oli kuiva. Kansi ei ole ollut purettuna ja venakoppakin on sen puoleen jo kiinni.
#446

Micky
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Micky » Ti Helmikuu 15. 23:17:34 2005

yleismittarista piippari asentoon ja koita sillä ne välijohdot ja polttimo kantoineen ja ilman läpi..varmista et ne lampun kannan natsat kans koskettaa sin mittariston takan olevaan piiri"levyyn" ja sen plussan mikä öp valolle tulee niin katot kans et tulee varmasti + mieluiten suoraan siitä mittariston liittimestä käsin...saatttaa nua jälkiasennus viritelmät tosin olla se koko syy....jos nua tulee niin pitäis toimia jos anturi ehjä mut senkin voi koittaa suoraan maadoittamalla johto niinkon jo alussa oli kirjoitettu...

edit:käännä mittariston takaa lampun kannassa olevia kynsiä hiukan et varmasti on kontakti lamppuun ja mittaristoon ja kato et ei oo löysät liitokset..
Viimeksi muokannut Micky, Ti Helmikuu 15. 23:19:40 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Helmikuu 15. 23:18:20 2005

turbolle kestää kauiten mennä sen öljyn. jos sullon kauhean jäykkää öljyä, kestää vielä kauemmin. paras on kun pyörität sitä ö.pumppua virranjakajan reiästä.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ke Helmikuu 16. 10:07:29 2005

No jaa...nyt toimii...alkuperäinen liitin oli sisältä rikki. Abiko tilalle ja nyt palaa valo. Ja jopa sammuu pienen startin jälkeen...ja nyt kastuu turbokin... 8)
#446

Vastaa Viestiin