Öljynpainevalo-ongelma
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Öljynpainevalo-ongelma
2wd sedan cossu. Virrat kääntää päälle,niin öp-valo ei syty.
Akun jännite 12,5V
Öp-anturi johtoon tulee n.12V
Kokeiltu hyppyjohdolla antaa anturiin maata ja plussaa.
Jossain vaiheessa valo vilkahteli,eli polttimo ehjä.
Mittaristossa kaikki muut toimii.
Kaikki maadoituspisteet käyty läpi hyppyjohdolla,jos ei tälle anturille sitten ole ihan oma maadoituksensa jossain???
Kokeiltu taunuksen anturia,ei eloa.
Erillinen sähköinen öp-mittarikaan ei sano mitään! Anturit haaroitettu T-haaralla.
Siis mitä ihmettä? Joku yksinkertainen vika varmasti,mut järki ei kulje niin ei kulje.
HELP!
Akun jännite 12,5V
Öp-anturi johtoon tulee n.12V
Kokeiltu hyppyjohdolla antaa anturiin maata ja plussaa.
Jossain vaiheessa valo vilkahteli,eli polttimo ehjä.
Mittaristossa kaikki muut toimii.
Kaikki maadoituspisteet käyty läpi hyppyjohdolla,jos ei tälle anturille sitten ole ihan oma maadoituksensa jossain???
Kokeiltu taunuksen anturia,ei eloa.
Erillinen sähköinen öp-mittarikaan ei sano mitään! Anturit haaroitettu T-haaralla.
Siis mitä ihmettä? Joku yksinkertainen vika varmasti,mut järki ei kulje niin ei kulje.
HELP!
#446
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Koita maadoittaa se johto joka tulee anturiin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
maadoita se johto, kuten siipicossu sanoikin, ja jos se ei toimi, niin otat sen mittariston irti ja katsot sen lampun onko se oikeasti ehjä. jos lamppu on ehjä, niin katsot onko piuhassa katkos matkalla. muistaakseni oli ruskea/vihreä piuha, mutta en ole varma.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
On kokeiltu maadoittaa.Otin mittariston irti,on ehjä. Ja kyllä,on ruske/vihreä piuha. Mihin toi johto menee,jos kokeilis vetää hyppyjohdon suoraan anturilta?Hectori kirjoitti:maadoita se johto, kuten siipicossu sanoikin, ja jos se ei toimi, niin otat sen mittariston irti ja katsot sen lampun onko se oikeasti ehjä. jos lamppu on ehjä, niin katsot onko piuhassa katkos matkalla. muistaakseni oli ruskea/vihreä piuha, mutta en ole varma.
#446
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
se menee suoraan maihin.JRZ kirjoitti:On kokeiltu maadoittaa.Otin mittariston irti,on ehjä. Ja kyllä,on ruske/vihreä piuha. Mihin toi johto menee,jos kokeilis vetää hyppyjohdon suoraan anturilta?Hectori kirjoitti:maadoita se johto, kuten siipicossu sanoikin, ja jos se ei toimi, niin otat sen mittariston irti ja katsot sen lampun onko se oikeasti ehjä. jos lamppu on ehjä, niin katsot onko piuhassa katkos matkalla. muistaakseni oli ruskea/vihreä piuha, mutta en ole varma.
ruskea/vihreä piuha menee anturille, joka katkoo/kytkee maata.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Eli: Anturi on switch(eli ei anturi vaan kytkin)(hieno sana
) . Anturin johdolle tulee 12V ja kun on riittävästi öljynpainetta,niin se katkaisee maan ja valo sammuu.Ja kun ei ole öljynpainetta,niin valo saa anturilta maan ja palaa. Eikös se näin ole? Onko välissä jotain erillistä sulaketta tms?

#446
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
joo, siellä ei ole mitään sulakkeita tai mitään, vaan suora johto. onko anturin liitin varmasti kunnossa, ettei se ole hapettunut? eli jos siinä on joku apiko tyyppinen liitin, niin ettei liittimen ja johdon väli ole hapettunut.
edit. joo, painekytkinhän se anturi on.
edit. joo, painekytkinhän se anturi on.

Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
riippuen asioista, 3-10 sekuntia. paras on se että pyörittää "käsin" porakoneella öljypumppua ensiksi niin että kanteen rupeaa tulemaan öljyä. sitten jakaja ja venttiilikoppa kiinni ja starttia kunnes valo sammuu ja käyntiin. varsinkin jos ensikäynnistys on edessä kannattaa varmistaa mahdollisimman nopea öljynkierto.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Eipä ainakaan turbolle asti tullut mun starteilla,letkun kun irroitti ni niin oli kuiva. Kansi ei ole ollut purettuna ja venakoppakin on sen puoleen jo kiinni.Hectori kirjoitti:riippuen asioista, 3-10 sekuntia. paras on se että pyörittää "käsin" porakoneella öljypumppua ensiksi niin että kanteen rupeaa tulemaan öljyä. sitten jakaja ja venttiilikoppa kiinni ja starttia kunnes valo sammuu ja käyntiin. varsinkin jos ensikäynnistys on edessä kannattaa varmistaa mahdollisimman nopea öljynkierto.
#446
-
- Ylläpitäjä
yleismittarista piippari asentoon ja koita sillä ne välijohdot ja polttimo kantoineen ja ilman läpi..varmista et ne lampun kannan natsat kans koskettaa sin mittariston takan olevaan piiri"levyyn" ja sen plussan mikä öp valolle tulee niin katot kans et tulee varmasti + mieluiten suoraan siitä mittariston liittimestä käsin...saatttaa nua jälkiasennus viritelmät tosin olla se koko syy....jos nua tulee niin pitäis toimia jos anturi ehjä mut senkin voi koittaa suoraan maadoittamalla johto niinkon jo alussa oli kirjoitettu...
edit:käännä mittariston takaa lampun kannassa olevia kynsiä hiukan et varmasti on kontakti lamppuun ja mittaristoon ja kato et ei oo löysät liitokset..
edit:käännä mittariston takaa lampun kannassa olevia kynsiä hiukan et varmasti on kontakti lamppuun ja mittaristoon ja kato et ei oo löysät liitokset..
Viimeksi muokannut Micky, Ti Helmikuu 15. 23:19:40 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti: