Sierrojen taka-akselien eroavaisuudet
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Sierrojen taka-akselien eroavaisuudet
Minkälaisia eroja on sierrojen taka-akselien kiinnityksissä ja hammastuksissa? Itselläni 2.0i -92 DOHC ja kiinnitys perään on ainakin ns "puikkoakseli" Hammastuksen määrää en muista, mutta olisi kuulemma sama, kuin -90 2.0 sierrassa. Eroa kuulemma Fordin huollon mukaan löytyy cossun ja lukkoperäisten akseleista.
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Re: Sierrojen taka-akselien eroavaisuudet
No sen verran on tietoa, että apurunko ja alatukivarret käy heittämällä cossusta.TuneGi kirjoitti:Minkälaisia eroja on sierrojen taka-akselien kiinnityksissä ja hammastuksissa? Itselläni 2.0i -92 DOHC ja kiinnitys perään on ainakin ns "puikkoakseli" Hammastuksen määrää en muista, mutta olisi kuulemma sama, kuin -90 2.0 sierrassa. Eroa kuulemma Fordin huollon mukaan löytyy cossun ja lukkoperäisten akseleista.
Nuo ratashommat kiinostaisi itseäkin kun on vaikea löytyy suurella välityssuhteella olevaa perää sierraan. Jääradalle kun tarvitsisin...
EDIT: Vielä noista eroista. Rumpujarrullisten sierrojen ja levyjarrullisten takatukivarret ovat erilaisia. Lähinnä suurin ero laakeripesän rööri
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Perävälityksiä sierroista: http://koti.mbnet.fi/mooses1/sierra_erot_1.jpg
-
- Viestit: 111
- Liittynyt: La Syyskuu 4. 19:19:07 2004
- Paikkakunta: P-Pohj.
Re: Sierrojen taka-akselien eroavaisuudet
Sama täällä... Jäärata sierraan pitäs saaja tihämpää perää, vaa ei oikee tiiä että saako sinne mitää tihiää perää pikku fiksailulla passaamaan.Ares kirjoitti:Nuo ratashommat kiinostaisi itseäkin kun on vaikea löytyy suurella välityssuhteella olevaa perää sierraan. Jääradalle kun tarvitsisin...
#976
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
No nyt on meikäläisen osalta peräongelma ratkaistu! Sierra IS mk1 lukkoperä 3.92 välityksellä(kaikki ovat luultavasti, kulkee 5:lla vain 180km/h ja ottaa rajoittimeen 7000rpm)
Nyt kun huomenissa sen jaksaisi ruveta hangessa vaihtamaan
kun on taas talli täynnä
Eikä edes paljoa maksanut ku lähes naapurista 20e:lla
Nyt kun huomenissa sen jaksaisi ruveta hangessa vaihtamaan

Eikä edes paljoa maksanut ku lähes naapurista 20e:lla

-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Ainoo vaan että luulin kaikissa mk1 IS:ssä olevan lukko, mutta eihän tässä ollut. Sanoihan kaveri sen, mutta oli niin kovaa pää taas sekaasiL@te kirjoitti:Jos satut löytää toisenki semmosen naapurista nii kerro ihimeessä....

Mä varmaan ostan siltä kaikki tuollaiset perät pois jos sillä vaan on niitä lisää. On muuten paksumpaa tavaraa sisuskalut joten kestää varmasti paremmin...
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
No eipä siinä päällepäin ollut juurikaan sanottavaa eroa...L@te kirjoitti:Näkeekö noista peristä päälleppäin eroa, ettei joskus tuu ostettua sikaa säkissä![]()
Ois kyllä magia tihiä perä nii sais tuon riesan lähtee paremmin...
Takakannen kun avaat niin ero on selvä. Voihan aina kokeilla pyörittää sitä vetarista 1 kierroksen ja katsoa jos kardaanin puoli pyörii 4 kierrosta tai enemmän niin siinä on hyvä perä sulla!
1.6 perääkin voisi harkita siinä välitys on 3.62 vs 2L perä 3.38, mutta ero ei ole kovinkaan suuri

-
- Ylläpitäjä
Re: Sierrojen taka-akselien eroavaisuudet
Ares kirjoitti:
Vielä noista eroista. Rumpujarrullisten sierrojen ja levyjarrullisten takatukivarret ovat erilaisia. Lähinnä suurin ero laakeripesän rööri
Eikös kuitenkin niissä rumpujarrullisissa missä on laippavetarit noi
takatukivarret ole samanlaisia kuin levyjarrullisissa

-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
-
- Viestit: 275
- Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
- Paikkakunta: Laihia
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Ja jos on vetarinpäissä ABS anturia varten uritus, se pitää myös sorvata pois.Ares kirjoitti:Joo no tota en muistanut, mutta tiesin... Se vaan on pikku ongelma jonka onnistuu poistamaan helposti lyömällä taktisista paikoista hiukan sisään...
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Niissä on yleensä yhden takakannen pultin alla sellanen tyyppimerkintälätkä, jossa lukee toi välitys.L@te kirjoitti:Näkeekö noista peristä päälleppäin eroa, ettei joskus tuu ostettua sikaa säkissä![]()
Ois kyllä magia tihiä perä nii sais tuon riesan lähtee paremmin...
Se on vaan yleensä siinä kunnossa, että pitää ensin vähän puhdistella esim. hiomapaperilla ennen kuin selvän saa, mutta on aika helppo nitkutella perästä irti vaikka auton alta.
Nimim. muutaman lätkän hionut

-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Onko noissa laippavetarillisen perän murroksissa eroa tavallinen vs. cosworth?Turbo_IS kirjoitti:Ja jos on vetarinpäissä ABS anturia varten uritus, se pitää myös sorvata pois.Ares kirjoitti:Joo no tota en muistanut, mutta tiesin... Se vaan on pikku ongelma jonka onnistuu poistamaan helposti lyömällä taktisista paikoista hiukan sisään...
-
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
mulla on 3.92 välillä ja vaihdoin koko apurungon korpparista sierraanL@te kirjoitti:Mitä välityksiä noissa scorpeissa on??
Passaako scorppionin perät suoraan sierraan??
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
-
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
L@te kirjoitti:Onko kaikissa scorppareiisa tuo 3.92 välitys?
Passaako pelkkä perämurikka suoraan sierraan?
jos on ollu 7.5 tuumanen perä ennen niin sitte menee suoraan
kun taas 7 tuumasen kiinnitys pisteet on pikkusen kapeemmalla
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
-
- Viestit: 111
- Liittynyt: La Syyskuu 4. 19:19:07 2004
- Paikkakunta: P-Pohj.
-
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
jos ei oo joskus vaihdettu niin onL@te kirjoitti:Onko tuossa mun sierrassa tuo 7" perä?timppaanen kirjoitti:L@te kirjoitti:Onko kaikissa scorppareiisa tuo 3.92 välitys?
Passaako pelkkä perämurikka suoraan sierraan?
jos on ollu 7.5 tuumanen perä ennen niin sitte menee suoraan
kun taas 7 tuumasen kiinnitys pisteet on pikkusen kapeemmalla
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
-
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
- Paikkakunta: Ulvila
Liittyen tähän, pikku kysymys. Kävipä niin, että sukulaisen -88 vuosimallin perus OHC sierran perämurikka meni hajoomaan. Nyt yritän saada mahdollisimman edukkaasti sitä taas ajokuntoon, että vois ens talven ruuvailla kun on tota leimaakin vielä vähän. Yks tuttu tarjos mulle vanhempi koppasen, myöskin ihan normi sierran ehjää murikkaa. Mites on, kun en näistä sierroista tiedä; sopiiko toi sinne vai voiko olla jotain eroa (muuta kuin välitys)?
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91