Sierrojen taka-akselien eroavaisuudet

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

TuneGi
Ylläpitäjä

Sierrojen taka-akselien eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja TuneGi » Ti Helmikuu 8. 16:19:44 2005

Minkälaisia eroja on sierrojen taka-akselien kiinnityksissä ja hammastuksissa? Itselläni 2.0i -92 DOHC ja kiinnitys perään on ainakin ns "puikkoakseli" Hammastuksen määrää en muista, mutta olisi kuulemma sama, kuin -90 2.0 sierrassa. Eroa kuulemma Fordin huollon mukaan löytyy cossun ja lukkoperäisten akseleista.

LasseK
Viestit: 111
Liittynyt: La Syyskuu 4. 19:19:07 2004
Paikkakunta: P-Pohj.

Viesti Kirjoittaja LasseK » Ti Helmikuu 8. 22:56:13 2005

Kysytäänpä nyt samaan syssyyn, että mitä perävälityksiä on ollut sierroissa? ja käykö muista autoista suoraan tiheämpiä periä sierraan?
#976

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Re: Sierrojen taka-akselien eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja Ares » Ke Helmikuu 9. 14:10:48 2005

TuneGi kirjoitti:Minkälaisia eroja on sierrojen taka-akselien kiinnityksissä ja hammastuksissa? Itselläni 2.0i -92 DOHC ja kiinnitys perään on ainakin ns "puikkoakseli" Hammastuksen määrää en muista, mutta olisi kuulemma sama, kuin -90 2.0 sierrassa. Eroa kuulemma Fordin huollon mukaan löytyy cossun ja lukkoperäisten akseleista.
No sen verran on tietoa, että apurunko ja alatukivarret käy heittämällä cossusta.
Nuo ratashommat kiinostaisi itseäkin kun on vaikea löytyy suurella välityssuhteella olevaa perää sierraan. Jääradalle kun tarvitsisin...

EDIT: Vielä noista eroista. Rumpujarrullisten sierrojen ja levyjarrullisten takatukivarret ovat erilaisia. Lähinnä suurin ero laakeripesän rööri

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ke Helmikuu 9. 14:17:56 2005


LasseK
Viestit: 111
Liittynyt: La Syyskuu 4. 19:19:07 2004
Paikkakunta: P-Pohj.

Re: Sierrojen taka-akselien eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja LasseK » Ke Helmikuu 9. 22:50:13 2005

Ares kirjoitti:Nuo ratashommat kiinostaisi itseäkin kun on vaikea löytyy suurella välityssuhteella olevaa perää sierraan. Jääradalle kun tarvitsisin...
Sama täällä... Jäärata sierraan pitäs saaja tihämpää perää, vaa ei oikee tiiä että saako sinne mitää tihiää perää pikku fiksailulla passaamaan.
#976

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Pe Helmikuu 18. 23:42:46 2005

No nyt on meikäläisen osalta peräongelma ratkaistu! Sierra IS mk1 lukkoperä 3.92 välityksellä(kaikki ovat luultavasti, kulkee 5:lla vain 180km/h ja ottaa rajoittimeen 7000rpm)

Nyt kun huomenissa sen jaksaisi ruveta hangessa vaihtamaan :lol: kun on taas talli täynnä

Eikä edes paljoa maksanut ku lähes naapurista 20e:lla :shock:

LasseK
Viestit: 111
Liittynyt: La Syyskuu 4. 19:19:07 2004
Paikkakunta: P-Pohj.

Viesti Kirjoittaja LasseK » La Helmikuu 19. 19:12:49 2005

Jos satut löytää toisenki semmosen naapurista nii kerro ihimeessä....
#976

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » La Helmikuu 19. 21:30:16 2005

L@te kirjoitti:Jos satut löytää toisenki semmosen naapurista nii kerro ihimeessä....
Ainoo vaan että luulin kaikissa mk1 IS:ssä olevan lukko, mutta eihän tässä ollut. Sanoihan kaveri sen, mutta oli niin kovaa pää taas sekaasi :D
Mä varmaan ostan siltä kaikki tuollaiset perät pois jos sillä vaan on niitä lisää. On muuten paksumpaa tavaraa sisuskalut joten kestää varmasti paremmin...

FroZ
Viestit: 146
Liittynyt: To Toukokuu 9. 20:06:35 2002
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja FroZ » La Helmikuu 19. 21:44:50 2005

Eikös farkku sierrojen perässä ole jotain eroa? Jotenkin on sellainen kuva että sedan sierran perä ei kävisi suoraan paikalleen...

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » La Helmikuu 19. 23:20:35 2005

Sopii farkun perä paikalleen ja muuten tuosta tuli mieleen, että farkusta vois löytää myös tiheämmän välityksen tuota 3.9 nimenomaan!

LasseK
Viestit: 111
Liittynyt: La Syyskuu 4. 19:19:07 2004
Paikkakunta: P-Pohj.

Viesti Kirjoittaja LasseK » La Helmikuu 19. 23:26:19 2005

Näkeekö noista peristä päälleppäin eroa, ettei joskus tuu ostettua sikaa säkissä :?: :?: Ois kyllä magia tihiä perä nii sais tuon riesan lähtee paremmin... :)
#976

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Su Helmikuu 20. 8:24:25 2005

L@te kirjoitti:Näkeekö noista peristä päälleppäin eroa, ettei joskus tuu ostettua sikaa säkissä :?: :?: Ois kyllä magia tihiä perä nii sais tuon riesan lähtee paremmin... :)
No eipä siinä päällepäin ollut juurikaan sanottavaa eroa...
Takakannen kun avaat niin ero on selvä. Voihan aina kokeilla pyörittää sitä vetarista 1 kierroksen ja katsoa jos kardaanin puoli pyörii 4 kierrosta tai enemmän niin siinä on hyvä perä sulla!
1.6 perääkin voisi harkita siinä välitys on 3.62 vs 2L perä 3.38, mutta ero ei ole kovinkaan suuri :(

Stude
Ylläpitäjä

Re: Sierrojen taka-akselien eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja Stude » Su Helmikuu 20. 11:26:35 2005

Ares kirjoitti:
Vielä noista eroista. Rumpujarrullisten sierrojen ja levyjarrullisten takatukivarret ovat erilaisia. Lähinnä suurin ero laakeripesän rööri


Eikös kuitenkin niissä rumpujarrullisissa missä on laippavetarit noi
takatukivarret ole samanlaisia kuin levyjarrullisissa :?:

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Su Helmikuu 20. 11:32:50 2005

Joo se oli MUKA varmaa kuulopuhetta.... :lol:

Kokeilin niitä levyjarrullisen laakeripesää 1.6 tukivarsiin työnnettävät vetarit olleet ja sopiihan ne sinne joten voi huoletta unohtaa tukivarsien vaihdot ku ne sopii sierraan kuin sierraan suoraan :)

Sierraxr4x4
Viestit: 275
Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Sierraxr4x4 » Su Helmikuu 20. 11:54:48 2005

ei sopinu enää vetari kun hinkkas siihen tukivarteen :? siis työnnettävillä vetareilla oleva tukivarsi johon yritettiin laippavetarillisen osia :o
sierra xr4x4
escort mk1

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Su Helmikuu 20. 12:01:08 2005

Joo no tota en muistanut, mutta tiesin... Se vaan on pikku ongelma jonka onnistuu poistamaan helposti lyömällä taktisista paikoista hiukan sisään...

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Su Helmikuu 20. 13:39:10 2005

Ares kirjoitti:Joo no tota en muistanut, mutta tiesin... Se vaan on pikku ongelma jonka onnistuu poistamaan helposti lyömällä taktisista paikoista hiukan sisään...
Ja jos on vetarinpäissä ABS anturia varten uritus, se pitää myös sorvata pois.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Su Helmikuu 20. 17:03:15 2005

L@te kirjoitti:Näkeekö noista peristä päälleppäin eroa, ettei joskus tuu ostettua sikaa säkissä :?: :?: Ois kyllä magia tihiä perä nii sais tuon riesan lähtee paremmin... :)
Niissä on yleensä yhden takakannen pultin alla sellanen tyyppimerkintälätkä, jossa lukee toi välitys.
Se on vaan yleensä siinä kunnossa, että pitää ensin vähän puhdistella esim. hiomapaperilla ennen kuin selvän saa, mutta on aika helppo nitkutella perästä irti vaikka auton alta.

Nimim. muutaman lätkän hionut :wink:

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Su Helmikuu 20. 17:07:58 2005

Turbo_IS kirjoitti:
Ares kirjoitti:Joo no tota en muistanut, mutta tiesin... Se vaan on pikku ongelma jonka onnistuu poistamaan helposti lyömällä taktisista paikoista hiukan sisään...
Ja jos on vetarinpäissä ABS anturia varten uritus, se pitää myös sorvata pois.
Onko noissa laippavetarillisen perän murroksissa eroa tavallinen vs. cosworth?

LasseK
Viestit: 111
Liittynyt: La Syyskuu 4. 19:19:07 2004
Paikkakunta: P-Pohj.

Viesti Kirjoittaja LasseK » La Helmikuu 26. 23:41:17 2005

Mitä välityksiä noissa scorpeissa on??
Passaako scorppionin perät suoraan sierraan??
#976

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » La Helmikuu 26. 23:42:53 2005

L@te kirjoitti:Mitä välityksiä noissa scorpeissa on??
Passaako scorppionin perät suoraan sierraan??
mulla on 3.92 välillä ja vaihdoin koko apurungon korpparista sierraan
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

LasseK
Viestit: 111
Liittynyt: La Syyskuu 4. 19:19:07 2004
Paikkakunta: P-Pohj.

Viesti Kirjoittaja LasseK » La Helmikuu 26. 23:47:03 2005

Onko kaikissa scorppareiisa tuo 3.92 välitys?
Passaako pelkkä perämurikka suoraan sierraan?
#976

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » La Helmikuu 26. 23:53:14 2005

L@te kirjoitti:Onko kaikissa scorppareiisa tuo 3.92 välitys?
Passaako pelkkä perämurikka suoraan sierraan?

jos on ollu 7.5 tuumanen perä ennen niin sitte menee suoraan
kun taas 7 tuumasen kiinnitys pisteet on pikkusen kapeemmalla
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

LasseK
Viestit: 111
Liittynyt: La Syyskuu 4. 19:19:07 2004
Paikkakunta: P-Pohj.

Viesti Kirjoittaja LasseK » Su Helmikuu 27. 11:59:20 2005

timppaanen kirjoitti:
L@te kirjoitti:Onko kaikissa scorppareiisa tuo 3.92 välitys?
Passaako pelkkä perämurikka suoraan sierraan?

jos on ollu 7.5 tuumanen perä ennen niin sitte menee suoraan
kun taas 7 tuumasen kiinnitys pisteet on pikkusen kapeemmalla
Onko tuossa mun sierrassa tuo 7" perä? :roll:
#976

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Su Helmikuu 27. 12:20:03 2005

L@te kirjoitti:
timppaanen kirjoitti:
L@te kirjoitti:Onko kaikissa scorppareiisa tuo 3.92 välitys?
Passaako pelkkä perämurikka suoraan sierraan?

jos on ollu 7.5 tuumanen perä ennen niin sitte menee suoraan
kun taas 7 tuumasen kiinnitys pisteet on pikkusen kapeemmalla
Onko tuossa mun sierrassa tuo 7" perä? :roll:
jos ei oo joskus vaihdettu niin on
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja _pexi » Ti Elokuu 16. 21:37:02 2005

Liittyen tähän, pikku kysymys. Kävipä niin, että sukulaisen -88 vuosimallin perus OHC sierran perämurikka meni hajoomaan. Nyt yritän saada mahdollisimman edukkaasti sitä taas ajokuntoon, että vois ens talven ruuvailla kun on tota leimaakin vielä vähän. Yks tuttu tarjos mulle vanhempi koppasen, myöskin ihan normi sierran ehjää murikkaa. Mites on, kun en näistä sierroista tiedä; sopiiko toi sinne vai voiko olla jotain eroa (muuta kuin välitys)?
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja _pexi » La Elokuu 20. 20:07:27 2005

no, nyt se tuli ite todettua, ettei 1.6 sierran murikka sovi 2 litraiseen. v*ttu. :evil:
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

Vastaa Viestiin