Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Nevada
- Viestit: 178
- Liittynyt: Pe Syyskuu 10. 0:07:54 2004
- Paikkakunta: Kustavi
Viesti
Kirjoittaja Nevada » Ma Helmikuu 21. 12:43:06 2005
Peruuntui tuo 2.0i -> 2.8i projekti, joten mielenkiintoa ylläpitääkseni täytyy alkaa piristelemään vakiokunnossa olevaa 2.0iS konetta. Eteen siis alkaa tulla kaikenlaisia kysymyksiä, joilla jatkossa kiusataan muita klubilaisia!!
Paljonko ko. suodattimet yksinään antavat lisää tehoa tavallisiin verrattuna.
Entäs sitten kun asennetaan avarampi putkisto peltisarjalla
Näistä ilmeisesti on hyvä aloittaa

-
Miku
- Viestit: 795
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002
Viesti
Kirjoittaja Miku » Ma Helmikuu 21. 12:54:45 2005
Kokeilehan Haku-painikkeella. Tämä on aika usein kysytty aihe..
-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Viesti
Kirjoittaja Hesus » Ma Helmikuu 21. 13:01:19 2005
ei oo hirveesti hyötyä pelkästä suodattimesta ja putkistosta mutta viet kannen työstettäväksi ja laitat jyrkemmän nokan niin siitä se lähtee..halpoja hevosia ei oo olemassakaan..katu-uskottavuutta tulee kyllä roimasti lisää..

EDIT: hirvee jyrkkää nokkaa toi ruisku ei tue mutta kyllä se siitä..muut voi jatkaa tästä..
Viimeksi muokannut
Hesus, Ma Helmikuu 21. 13:04:14 2005. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
SiipiCozzu
- Viestit: 618
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
- Paikkakunta: Satakunta
Viesti
Kirjoittaja SiipiCozzu » Ma Helmikuu 21. 13:02:44 2005
Nevada kirjoitti:
Paljonko ko. suodattimet yksinään antavat lisää tehoa tavallisiin verrattuna.
Entäs sitten kun asennetaan avarampi putkisto peltisarjalla
Näistä ilmeisesti on hyvä aloittaa

Ihan tunteella veikkaisin, että tehopenkissä ajettaessa vaikutus on +/-0.00 hv ja täpötäydellä parkkipaikalla perjantai-iltana kaasuteltaessa ainakin +50 hv ja 100 km/h lisää huippuja.

-
ohc
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ohc » Ma Helmikuu 21. 13:16:39 2005
Nevada kirjoitti:
Paljonko ko. suodattimet yksinään antavat lisää tehoa tavallisiin verrattuna.
Entäs sitten kun asennetaan avarampi putkisto peltisarjalla
Jos ei muuta tehdä niin 0.x hv:ta

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
Ares
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Viesti
Kirjoittaja Ares » Ma Helmikuu 21. 13:21:00 2005
Jos peltisarja ei oo ryssäliitos paska ja jätät ihan vaan vakio putken paikalle niin kyllä siitä vähän hyötyä on ainakin vääntöön...
Jos taas vaihdat putkiston isompaa taitaa mennä entisetkin voimat

-
PasiZ
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja PasiZ » Ma Helmikuu 21. 13:30:54 2005
Ares kirjoitti:Jos peltisarja ei oo ryssäliitos paska ja jätät ihan vaan vakio putken paikalle niin kyllä siitä vähän hyötyä on ainakin vääntöön...
Jos taas vaihdat putkiston isompaa taitaa mennä entisetkin voimat

Ja voisikohan herra virtausoppi vähän perustella tätä vastausta??
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
-
ckolli
- Viestit: 441
- Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
- Paikkakunta: Riihimäki
Viesti
Kirjoittaja ckolli » Ma Helmikuu 21. 13:36:06 2005
Näistähän voi tuomiopäivään asti kiistellä.
Niin moni asia riippuu niin monesta asiasta. Yleensä vapaavirtaussuodattimia ja putkistoja tarvitaan vasta silloin kun on tarvetta tullut tehokkaamman ilmansaannin ja pakokaasujen poiston suhteen. Tarve siihen on tullut vasta ONNISTUNEIDEN viritysten jälkeen HUOMATTAVASTI kohonneen tehon myötä.
Vakiokoneeseen jos moisia laitat niin suosittelen että toimenpiteen jälkeen ajat suoraan jarrupenkkiin säädättämään kaarasi ettei käy köpelösti, niin moni kun on sen kantapään kautta oppinut. Samalla saat sitten tietää mahdollisesti lisääntyneen tehon. Tapauksesta riippuen sitä tehoa saattaa tulla 0-10hv. Moista tehon lisäystä et edes huomaa muuta kuin ohentuneena lompakkona.
Ensin ne muut asiat kuntoon, eli sitä tehoa lisää muilla konsteilla ja vasta sitten suosittelen näitä viimeisiä pillunkarvan fiilauksia.
Edit: Erään clubilaisen cossua kun jarrutettiin ahdisti suodatin 20hv:n verran, MUTTA puhutaankin jo viritetystä +350hv:n tehoisesta kaarasta.
-
toniwe
- Viestit: 1074
- Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
- Paikkakunta: Lahti
Viesti
Kirjoittaja toniwe » Ma Helmikuu 21. 14:14:23 2005
Entisessä IS:ssä virivirinokka, peltisatsi + putkisto, vapaavirtaussuodatin.. ja tehoa oli karvan alle 120 hp penkissä...

Eli lompakkoa ne kummasti ohentaa mut mitää muuta noilla ei saavutettu ku kierrosherkkyyttä ja lisää murinaa.. sit löyty toi turbon ihmeellinen maailma

-
Miku
- Viestit: 795
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002
Viesti
Kirjoittaja Miku » Ma Helmikuu 21. 15:31:46 2005
ckolli kirjoitti: Tapauksesta riippuen sitä tehoa saattaa tulla 0-10hv. Moista tehon lisäystä et edes huomaa muuta kuin ohentuneena lompakkona.
Kyllä niillä
pientä vaikutusta on. En tiedä johtuiko tehonlisäyksestä vai väännön- ja kierrosherkkyyden muutoksista, mutta eron kyllä huomaa (muutenkin kuin korvilla) kun laittaa peltisatsi+putki+putsari-viritelmän. Vielä selvemmin huomaa eron kun vaihtaa vakioromut noiden tilalle.
-
ckolli
- Viestit: 441
- Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
- Paikkakunta: Riihimäki
Viesti
Kirjoittaja ckolli » Ma Helmikuu 21. 15:44:35 2005
Miku kirjoitti:ckolli kirjoitti: Tapauksesta riippuen sitä tehoa saattaa tulla 0-10hv. Moista tehon lisäystä et edes huomaa muuta kuin ohentuneena lompakkona.
Kyllä niillä
pientä vaikutusta on. En tiedä johtuiko tehonlisäyksestä vai väännön- ja kierrosherkkyyden muutoksista, mutta eron kyllä huomaa (muutenkin kuin korvilla) kun laittaa peltisatsi+putki+putsari-viritelmän. Vielä selvemmin huomaa eron kun vaihtaa vakioromut noiden tilalle.
Hyvä niin, herkkä on perse.
-
Miku
- Viestit: 795
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002
Viesti
Kirjoittaja Miku » Ma Helmikuu 21. 15:54:04 2005
ckolli kirjoitti:Hyvä niin, herkkä on perse.

..juu, kaikilla ei oo vielä kerennyt pahasti parkkiintua. Kosmetiikkaahan nuo viritykset on enimmäkseen, mutta ei välttämättä turhia jos vähän urheilullisempaa tunnelmaa kaipaa.
-
ckolli
- Viestit: 441
- Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
- Paikkakunta: Riihimäki
Viesti
Kirjoittaja ckolli » Ma Helmikuu 21. 15:59:53 2005
Paljon kun tekee pieniä asioita tulee niistä jo kohtuullisen iso asia.
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » Ma Helmikuu 21. 17:16:54 2005
ahda se.
-
paperman
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Viesti
Kirjoittaja paperman » Ma Helmikuu 21. 21:22:04 2005
Btw mitenkäs, kun tuossa mun sierrassa on tuommonen vapaavirtaussuodatin, niin on päässyt kuivumaan! Milläs tuon öljyäisi? Onko olemassa siihen tarkoitukseen vai tavan moottoriöljyllä "kevyesti". Ei menis kesällä oravaa isommat ahtimelle asti!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
timppaanen
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
Viesti
Kirjoittaja timppaanen » Ma Helmikuu 21. 21:38:05 2005
paperman kirjoitti:Btw mitenkäs, kun tuossa mun sierrassa on tuommonen vapaavirtaussuodatin, niin on päässyt kuivumaan! Milläs tuon öljyäisi? Onko olemassa siihen tarkoitukseen vai tavan moottoriöljyllä "kevyesti". Ei menis kesällä oravaa isommat ahtimelle asti!
siihen on olemassa oma pesuaine ja sitten öljy. ite ainaki ostin sen mun suodatin öljyn veljekset keskiseltä

että luulis löytyvän kyllä viripuljuistakin ko soosia
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit -->
escort mk1 2.0 -70,
escort mk2 2.0 -78
-
Nevada
- Viestit: 178
- Liittynyt: Pe Syyskuu 10. 0:07:54 2004
- Paikkakunta: Kustavi
Viesti
Kirjoittaja Nevada » Ma Helmikuu 21. 22:25:00 2005
No johan alkoi tulla tietoa
Täytyy vaan päättää mitä alkaa tekemään. En ihan heti alkaisi ahtamaan tuota, vaan ensin vois ottaa irti mitä vaparina lähtee ja sitten, jos vielä ruokahalua ja intoa riittää, laittais puhaltimen pellin alle.
Kyllä täältä porukoilta näköjään tulee mukavasti apuja, kun vaan kyselee. Ja siksihän tää foorumi onkin!
Ilmeisesti nuo neliskanttiset "vapaavirtaussuodattimet" jotka voi laittaa orkkikseen koteloon, ovat vähän huonompia kartiomallisiin verrattuna. Olen näin ymmärtänyt asian

-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Viesti
Kirjoittaja Hesus » Ma Helmikuu 21. 22:57:39 2005
Nevada kirjoitti:No johan alkoi tulla tietoa
Täytyy vaan päättää mitä alkaa tekemään. En ihan heti alkaisi ahtamaan tuota, vaan ensin vois ottaa irti mitä vaparina lähtee ja sitten, jos vielä ruokahalua ja intoa riittää, laittais puhaltimen pellin alle.
Kyllä täältä porukoilta näköjään tulee mukavasti apuja, kun vaan kyselee. Ja siksihän tää foorumi onkin!
Ilmeisesti nuo neliskanttiset "vapaavirtaussuodattimet" jotka voi laittaa orkkikseen koteloon, ovat vähän huonompia kartiomallisiin verrattuna. Olen näin ymmärtänyt asian

no saahan siitä vaparistakin tehoa mutta se maksaa vaan rutkasti enemmän ku mitä esim. budjettiturbo maksaa..mietihän 2 kertaa..

EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
Skorppi
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja Skorppi » Ti Helmikuu 22. 8:40:42 2005
Vaparin virittäminen on itsensä kiusaamista, ei se mee kuitenkaan

Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
-
ckolli
- Viestit: 441
- Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
- Paikkakunta: Riihimäki
Viesti
Kirjoittaja ckolli » Ti Helmikuu 22. 8:53:55 2005
Vaparin virittäminen on haastavaa.
-
Bootsi
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Viesti
Kirjoittaja Bootsi » Ti Helmikuu 22. 8:59:33 2005
ckolli kirjoitti:Vaparin virittäminen on haastavaa.
Nimenomaan..
Kyllä oharista saa sen 250 hp ilman turboakin... jos se riittää.
-
razorass
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Viesti
Kirjoittaja razorass » Ti Helmikuu 22. 9:11:36 2005
ckolli kirjoitti:Vaparin virittäminen on haastavaa.
Niinpä. Ahtoa vääntää pannuun lisää vaikka maija mehiläinen, eikä maksa hunajaa.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
Ares
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Viesti
Kirjoittaja Ares » Ti Helmikuu 22. 9:16:51 2005
ckolli kirjoitti:Vaparin virittäminen on haastavaa.
Näin on! Enemmän se vaatii tietoa/taitoa kuin turbolla kevyt tehon lisääminen...
-
Skorppi
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja Skorppi » Ti Helmikuu 22. 9:29:03 2005
Niin no huumoriahan tossa oli mukana

Mutta ohc:sta ei saa vaparina kyllä lähellekään semmosia tehoja mitkä henk.koht tyydyttäis jotenkin, joten on pakko ottaa puhallin apuun

Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
-
Ares
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Viesti
Kirjoittaja Ares » Ti Helmikuu 22. 9:31:56 2005
Skorppi kirjoitti:Niin no huumoriahan tossa oli mukana

Mutta ohc:sta ei saa vaparina kyllä lähellekään semmosia tehoja mitkä henk.koht tyydyttäis jotenkin, joten on pakko ottaa puhallin apuun

Kyllä mä otin ihan vakavasti... Mulle riittää puhaltimella otetut 200-300 horsea. Joillekin se ei tule kysymykseen ollenkaan

-
dexta
- Viestit: 764
- Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
- Paikkakunta: Etelä-savo
Viesti
Kirjoittaja dexta » Ke Helmikuu 23. 0:51:56 2005
toniwe kirjoitti:Entisessä IS:ssä virivirinokka, peltisatsi + putkisto, vapaavirtaussuodatin.. ja tehoa oli karvan alle 120 hp penkissä...

Eli lompakkoa ne kummasti ohentaa mut mitää muuta noilla ei saavutettu ku kierrosherkkyyttä ja lisää murinaa.. sit löyty toi turbon ihmeellinen maailma

Vertailun vuoks joskus taunuksessa tuplat ja peltisarja, penkissä 116hv, vääntöä en muista ja lappukin on ajan saatossa hävinny
-
Vilkki
- Viestit: 173
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 16. 5:22:40 2003
Viesti
Kirjoittaja Vilkki » Ke Helmikuu 23. 11:20:01 2005
Mun käsitys noista suodattimista sun muista vimpaimista on se että ne tukee hyvin tehtyä, oikeanlaisella nokalla varustettua kantta.
Mulla oli granadassa ostaessa peltisarja ja tuplat. Kun vaihdoin tavallisen weberin tilalle en huomannu ajossa mitään eroa. Korkeintaa ääni oli kova ja 3000-4000 kiekan kohdalla tuli sellanen ulvonta kohta jossa tuntu että auto olis kiihtyny hiukka paremmin, ja katu uskottavuus oli siinä vaiheessa aivan limitissä.
Nyt ajattelin aloittaa kannesta ja ruiskun asennuksesta. Kanteen tulee ruiskun hiukan isommilla nostoilla oleva nokka, niitähän ei ruiskuun ole hierveesti tarjolla. Lähtö on nyt se 99.9hv.
Tossa dynossa ei MUN mielestä kannata tuijottaa pelkkää huipputehoa. Vaan sitä koko käyrää missä näkyy sekä vääntö ja teho. Kunnollinen säätö on tietysti kaiken A ja O. Ja sen saa parhaiten suoritettua siellä dynossa. Silloin siitä tulee paketti joka kestää pitkään ja tuottaa nautintoa omistajalleen
