
mistä mäntiä zetec/cvh turbo hybridiin edullisesti???
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
- Paikkakunta: kotzuomi
mistä mäntiä zetec/cvh turbo hybridiin edullisesti???
joo elikkä kannen porttauksen/rempan yhteydes kävi ilmi et 3ja4 pytyn männät on halki
että v..tuttaa ja riittävästi, mut ei saa jäädä tuleen makaamaan,eli jos jollai pyörii käypäsii mäntii nurkis niin nyt ois ostohaluja. p.0407234846. tai muuten vaan tietoo et mistä fiksuinta kysellä.

-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Oiskohan tekniikkaa, mutta...
Minulle on kerrottu, että jostakin 2 litraisesta ooppelista kävisi männät 2 zetec lohkoon. Mutta, eihän foordin mitään opelin osia voi laittaa, eihän?
Mitä tämä Burton Powerin sivulla oleva teksti tarkoittaa:
28mm COMP.HT. ALSO ASTRA 2LT/16v IF S.E.BUSH MODIFIED TO SUIT 19mm PIN
http://www.quantums.info/zvh.htm#Pistons
Täällä sitten kerrotaan, että Calibrasta kävisi männät 1.8 porattuun lohkoon ja Celicasta 2.0 lohkoon.
Tuolla muuten ihan alussa kerrotaan, että 10 psi (=0,68 bar) ahtopaineilla vielä kestäisi vakiomännät.
Toinen vaihtoehto ja tietysti kalliimpi (, mutta kuuleman mukaan toimiva) on hankkia Accraliten männät esim. Burton Powerin kautta. Jos jollakin on tiedossa niille edullisempi ostokanava, niin minäkin otan mielelläni ja kiitollisuudella tiedon vastaan. Ilpo?
Sitten jos uskaltaa, niin ottaa männistä 0,5 milliä pois. Puristussuhteen pitäisi hieman laskea. Monet kyllä ovat väittäneet, että Zetecin männät lopulta joutuvat tuhkakupeiksi, kun aletaan oikeita ahtopaineita käyttää.
Minulle on kerrottu, että jostakin 2 litraisesta ooppelista kävisi männät 2 zetec lohkoon. Mutta, eihän foordin mitään opelin osia voi laittaa, eihän?

Mitä tämä Burton Powerin sivulla oleva teksti tarkoittaa:
28mm COMP.HT. ALSO ASTRA 2LT/16v IF S.E.BUSH MODIFIED TO SUIT 19mm PIN
http://www.quantums.info/zvh.htm#Pistons
Täällä sitten kerrotaan, että Calibrasta kävisi männät 1.8 porattuun lohkoon ja Celicasta 2.0 lohkoon.
Tuolla muuten ihan alussa kerrotaan, että 10 psi (=0,68 bar) ahtopaineilla vielä kestäisi vakiomännät.
Toinen vaihtoehto ja tietysti kalliimpi (, mutta kuuleman mukaan toimiva) on hankkia Accraliten männät esim. Burton Powerin kautta. Jos jollakin on tiedossa niille edullisempi ostokanava, niin minäkin otan mielelläni ja kiitollisuudella tiedon vastaan. Ilpo?
Sitten jos uskaltaa, niin ottaa männistä 0,5 milliä pois. Puristussuhteen pitäisi hieman laskea. Monet kyllä ovat väittäneet, että Zetecin männät lopulta joutuvat tuhkakupeiksi, kun aletaan oikeita ahtopaineita käyttää.
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Ai niin:
RS2000 Dohc Escortin männillä tulisi kuulemma puristussuhteeksi 8. Lohko pitää porata (taas) näille männille. Kestää kuulemma ainakin 0,5 bar. Tämän tapauksen omaksi tunnistava kertokoon lisää, jos haluaa.
Pitääpä katsella, jos kaverilla sattuisi olemaan vielä RS2000:n mäntiä jossakin ja että miltä ne näyttävät.
Zetecin männistä tiedän tapauksen, jossa niistä on otettu 1mm pois ja on kuulemma hyvä. Toiset taas kertovat toista.
RS2000 Dohc Escortin männillä tulisi kuulemma puristussuhteeksi 8. Lohko pitää porata (taas) näille männille. Kestää kuulemma ainakin 0,5 bar. Tämän tapauksen omaksi tunnistava kertokoon lisää, jos haluaa.
Pitääpä katsella, jos kaverilla sattuisi olemaan vielä RS2000:n mäntiä jossakin ja että miltä ne näyttävät.
Zetecin männistä tiedän tapauksen, jossa niistä on otettu 1mm pois ja on kuulemma hyvä. Toiset taas kertovat toista.
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Accraliten mäntiä saa vaikka mun kautta mutta hinta ei oo kovin edullinen...
Melkein kaikki nelisylinterisen mäntäsarjat on 850e srj. (esim. zetec/cvh/cossu)

Melkein kaikki nelisylinterisen mäntäsarjat on 850e srj. (esim. zetec/cvh/cossu)
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Tuolla £100 rahalla ei saa edes uutta yhtä Accralitea.JesseT kirjoitti:Passionfordilla on pari tyyppiä jotka diilaa noita Opelin (Vauxhallin) XE koneen tako-Mahleja. Käytettyjä, mutta ei ollut hintakaan paha. Olisko ollut 100£ nurkilla/sarja.
Tiedätkö yhtään tarkemmin, mikä on se tarkka tyyppi? Ilmeisesti reiälle pitää tehdä jotain? Jos ne ovat Mahleja, niin sitten kelpaa.
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Mitä sitten kävi, kun et laittanutkaan? Laitoit ne Accralitet?lauri kirjoitti:Omaan 1,8:n olin laittamassa s2 mäntiä ja 10v turbokoneen veivejä, niin Audin osista siis kyse. Koneistamalla olisivat sopineet paikoilleen ja kestoa riittävästi omaan käyttööni ~100hv/sylinteri.
Mitkä mahtavat olla Audin mäntien mitat ja mitä olisi pitänyt tehdä?
-
- Viestit: 3488
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Ahneus voitti ja myin vimosenkin lohkon pois. Kampuran kaulaa ois pitäny kaventaa, porata sylinterit ja sovittaa männän tappi. Tuon hyödystä en tiedä, verrattuna omiin veiveihin ja takomäntiin. Itsellä oli lähinnä rakentelumielessä tuo suunnitelma.
Mittoja löytyy netistä, en muista niitä enää ulkoa... Taisi mäntä olla 81mm halkaisijaltaan ja matalampi kuin zetecin oma, joka kompensoitui pidemmällä veivillä
Mittoja löytyy netistä, en muista niitä enää ulkoa... Taisi mäntä olla 81mm halkaisijaltaan ja matalampi kuin zetecin oma, joka kompensoitui pidemmällä veivillä
-
- Viestit: 640
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001
Kannattaa ehkä katsella tonne jenkkilän suuntaan jos edullisia uusia mäntiä etsii. Tosin aika monet mäntävalmistajat kauppaavat mäntiä vain tuohon uudempaan "mustakoppaiseen" Zeteciin, en ole tarkemmin tutkinut mitä eroja on vanhempaan. Accralitejä ei varmaan saa halvalla mistään. 

Vihellys Ja Pauke - Virityspaja
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Laitoin myöhään eilen illalla sähköpostia Accralitelle ja sieltä tuli äsken vastaus.
--------------------
Dear Sir,
Thank you for your enquiry, we have an arrangement with an excellent
company to represent Accralite in Finland, they will be pleased to quote for
your enquiry and are able to assist with technical queries concerning our
range of Pistons.
Their details are: -
Tel. +358 - (0) 6 - 4845 223
Mobile. +358 - (0) 50 - 366 5457
Mobile.2 +358 - (0) 500 479 204
Fax. +358 - (0) 6 - 4845 224
FIN-RANACO KY
Teollisuustie 3
62300 Härmä
Finland
Contact: Mr Jyri Poltto
E-mail jyri.poltto@finranaco.com
Regards
Lisa
On the behalf of Accralite Pistons
Accralite Pistons
Telephone Number: +44 (0) 121 525 6450
Fax Number: +44 (0) 121 553 5951
E-mail Address: pistons@accralite.com
Website Address: www.accralite.com
A Division Of James Lister & Sons
--------------------
Laitoin kyselyn eteenpäin FIN-RANACO KY:lle. Onko kokemuksia kenelläkään tästä firmasta?
--------------------
Dear Sir,
Thank you for your enquiry, we have an arrangement with an excellent
company to represent Accralite in Finland, they will be pleased to quote for
your enquiry and are able to assist with technical queries concerning our
range of Pistons.
Their details are: -
Tel. +358 - (0) 6 - 4845 223
Mobile. +358 - (0) 50 - 366 5457
Mobile.2 +358 - (0) 500 479 204
Fax. +358 - (0) 6 - 4845 224
FIN-RANACO KY
Teollisuustie 3
62300 Härmä
Finland
Contact: Mr Jyri Poltto
E-mail jyri.poltto@finranaco.com
Regards
Lisa
On the behalf of Accralite Pistons
Accralite Pistons
Telephone Number: +44 (0) 121 525 6450
Fax Number: +44 (0) 121 553 5951
E-mail Address: pistons@accralite.com
Website Address: www.accralite.com
A Division Of James Lister & Sons
--------------------
Laitoin kyselyn eteenpäin FIN-RANACO KY:lle. Onko kokemuksia kenelläkään tästä firmasta?
-
- Viestit: 618
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
- Paikkakunta: Satakunta
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
- Paikkakunta: Vaasa
mitäs noitten veivien kans? millasia ootte nois käyttäny? olettaen käytettäessä Accralite:n mäntiä.
Viimeksi muokannut kondis, To Helmikuu 24. 13:44:31 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001
Jäsen #1001
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Sain Ranaco:sta vastauksen.
------------
Kyseinen Zetec/CVH mäntäsarja maksaa 850 euroa. (sis.alv22%)
Sarja sisältää ristitapit, lukot ja männänrenkaat.
1156XC85 on mäntämalli jota valmistetaan melko pienissä erissä lähinnä tilausperiaatteella. Tällä hetkellä tehtaalla on juuri valmistumassa uusin erä joka on jo suurimmaksi osaksi ennakkomyyty. Myös kaikki meille Suomeen tästä erästä tulevat sarjat on jo varattu, joten kannattaa toimia nopeasti, tehtaalla voi olla vielä muutamia sarjoja vapaana. Seuraava tuotanto tämän erän jälkeen on vasta kesällä.
------------
Halpahan tuo ei ole mitenkään katsoen, mutta onkin sitten ilmeisesti viimeisen päälle hyvä. Mitä mahtaa olla eroa Burtonin myymään? Onko Burtonin n. 165 e/kpl = 660 e/4 kpl hinnassa vain pelkät männät?
Eipä auta itku markkinoilla ja helppo olla jälkiviisas, mutta olisi pitänyt tilata tämäkin setti silloin kun asuinosoite oli EU:n ulkopuolella. Olisi saanut alv:n hinnasta pois.
------------
Kyseinen Zetec/CVH mäntäsarja maksaa 850 euroa. (sis.alv22%)
Sarja sisältää ristitapit, lukot ja männänrenkaat.
1156XC85 on mäntämalli jota valmistetaan melko pienissä erissä lähinnä tilausperiaatteella. Tällä hetkellä tehtaalla on juuri valmistumassa uusin erä joka on jo suurimmaksi osaksi ennakkomyyty. Myös kaikki meille Suomeen tästä erästä tulevat sarjat on jo varattu, joten kannattaa toimia nopeasti, tehtaalla voi olla vielä muutamia sarjoja vapaana. Seuraava tuotanto tämän erän jälkeen on vasta kesällä.
------------
Halpahan tuo ei ole mitenkään katsoen, mutta onkin sitten ilmeisesti viimeisen päälle hyvä. Mitä mahtaa olla eroa Burtonin myymään? Onko Burtonin n. 165 e/kpl = 660 e/4 kpl hinnassa vain pelkät männät?
Eipä auta itku markkinoilla ja helppo olla jälkiviisas, mutta olisi pitänyt tilata tämäkin setti silloin kun asuinosoite oli EU:n ulkopuolella. Olisi saanut alv:n hinnasta pois.
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
- Paikkakunta: Vaasa
lehden mukaan kyllä kuuluu renkaat ja sokat mukaan.Sine kirjoitti:
Halpahan tuo ei ole mitenkään katsoen, mutta onkin sitten ilmeisesti viimeisen päälle hyvä. Mitä mahtaa olla eroa Burtonin myymään? Onko Burtonin n. 165 e/kpl = 660 e/4 kpl hinnassa vain pelkät männät?.
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001
Jäsen #1001
-
- Viestit: 640
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Tällainen tuli paluupostissa:
Hi mate
Focus Central pistons must be used with Focus type rods as they are longer (~5mm longer) than the mondeo engines.
Youd have to convert the CRs between the two engines though to see which would be suitable.
Usually I use 86mm Mahle XE pistons for the ZVH, they give about 7.8:1 in a ZVH (2ltr)......but are too high comp to use in a Zetec 16v really (8.5:1), having said that, my 16v runs them, but i wanted higher CR.
I used to be able to get them quiet readily for about £100 for aSH set, but the supply has been drying up, i can check if you wish.
1.8 engines ive no idea really, not found anything im happy with (that includes spacer plates!)
Cheers
Focus centralin männät on tunnetusti kohtuuhintaisia:
http://www.focus-central.com/catalog/de ... sid=&pid=4
Hi mate
Focus Central pistons must be used with Focus type rods as they are longer (~5mm longer) than the mondeo engines.
Youd have to convert the CRs between the two engines though to see which would be suitable.
Usually I use 86mm Mahle XE pistons for the ZVH, they give about 7.8:1 in a ZVH (2ltr)......but are too high comp to use in a Zetec 16v really (8.5:1), having said that, my 16v runs them, but i wanted higher CR.
I used to be able to get them quiet readily for about £100 for aSH set, but the supply has been drying up, i can check if you wish.
1.8 engines ive no idea really, not found anything im happy with (that includes spacer plates!)
Cheers
Focus centralin männät on tunnetusti kohtuuhintaisia:
http://www.focus-central.com/catalog/de ... sid=&pid=4
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
SiipiCozzu kirjoitti:Yhdet männät olen tilannut, palvelu pelaa loistavasti, suosittelen.Sine kirjoitti:Laitoin kyselyn eteenpäin FIN-RANACO KY:lle. Onko kokemuksia kenelläkään tästä firmasta?
Myö jälleenmyydään heidän kamoja... Paras palvelu mutta hinnatkin sen mukaset...

2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Eipä nuo veivitkään jenkkilässä ole pahan hintaisia:
http://shop.store.yahoo.com/hm-performa ... forfo.html
edit:
Nyt löytyi jo 349$/satsi
http://shop.store.yahoo.com/hm-performa ... forfo.html
edit:
Nyt löytyi jo 349$/satsi
Viimeksi muokannut JesseT, To Helmikuu 24. 16:40:46 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Focus Centraliin näyttäisi Visa kelpaavan ja tämän hetkisellä dollarin kurssilla jenkkilä olisi edullinen paikka hankkia. Vaikuttaa ihan asialliselta paikalta, mutta mutta...
jos ymmärsin oikein, niin tuolta saa osaa vain Focukseen ja se ei nyt oikein auta tässä ZVH tapauksessa. Sumujen saarten suunnalta siis pitäisi alkaa etsiä XE Mahleja ja millin poraus sylintereihin.
jos ymmärsin oikein, niin tuolta saa osaa vain Focukseen ja se ei nyt oikein auta tässä ZVH tapauksessa. Sumujen saarten suunnalta siis pitäisi alkaa etsiä XE Mahleja ja millin poraus sylintereihin.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Sama se tuleeko ne Zeteciin vai ZVH:hon. Näin yleensä tässä tarjontaa selvitin. Pointti olikin se, että jenkkilästä saa takomännnät ja teräsveivit siihen hintaan, kuin yhdet acralitet täältä. Jos taas männän 16V kolot mietityttää, niin ne on kyllä XE männissäkin.
Kaveri kysäisi onko XE männille tarvetta. Hän voisi selvittää tän hetkisen saatavuuden. Oletan että Sineä kiinnostaa koska itse en näitä tarvitse?
Kaveri kysäisi onko XE männille tarvetta. Hän voisi selvittää tän hetkisen saatavuuden. Oletan että Sineä kiinnostaa koska itse en näitä tarvitse?
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
JesseT
You'we got that right... eli kiinnostavat.
Tosiaankin Accraliten turbo männissä ei niitä koloja näytä olevan. Lähteehän ne kolot pois tarvittaessa, kun ottaa.
Ilpo
Uskallatko hieman valottaa, mitä sinulla on suunnitelmissa? Laita vaikka privana. Ei kehtaisi kalliilla osilla leikkiä ja mennä perse edellä puuhun.
You'we got that right... eli kiinnostavat.
Tosiaankin Accraliten turbo männissä ei niitä koloja näytä olevan. Lähteehän ne kolot pois tarvittaessa, kun ottaa.
Ilpo
Uskallatko hieman valottaa, mitä sinulla on suunnitelmissa? Laita vaikka privana. Ei kehtaisi kalliilla osilla leikkiä ja mennä perse edellä puuhun.
-
- Viestit: 640
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001
Tuolla "Focus Zetec" -nimellä viitataan ilmeisesti Zetec E moottorin ns. Mk3 versioon jossa on mm. täysin erilainen vesipumppu ja kovat nostajat. Kiertokanki on 5,54" (n.140,7 mm) ja tappi 19 mm. Tämä moottori tuli tuotantoon 5/98 alkaen ja sitä on kyllä myös tuon jälkeen tehdyissä Mondeoissa, tunnistaa mustasta venttiilikopasta. Männän puristuskorkeus on 28 mm.
Vanhempi Zetec E on 5,36" (136,18 mm) kiertokangella (tappi 13/16") ja männän puristuskorkeus 33 mm. Näillä mitoilla ovat kaikki ennen 5/98 tehdyt koneet. (Mitat peräisin Burtonin kataloogista)
Mielenkiintoista on se, että esim Eagle myy kankea jonka pituus on 5.483" (139,3 mm). Tämän mitan ilmoittaa myös Ford Racingin mittataulukko.
Vanhempi Zetec E on 5,36" (136,18 mm) kiertokangella (tappi 13/16") ja männän puristuskorkeus 33 mm. Näillä mitoilla ovat kaikki ennen 5/98 tehdyt koneet. (Mitat peräisin Burtonin kataloogista)
Mielenkiintoista on se, että esim Eagle myy kankea jonka pituus on 5.483" (139,3 mm). Tämän mitan ilmoittaa myös Ford Racingin mittataulukko.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Hämmennetään nyt vielä vähän:
http://www.passionford.com/forum/viewtopic.php?t=104625
Eli siis noita Opelinkin mäntiä on kahtaa eri mallia mistä puhutaan. Nuo Calibra/Astra turbon männät ja Astra GTE:n männät.
http://www.passionford.com/forum/viewtopic.php?t=104625
Eli siis noita Opelinkin mäntiä on kahtaa eri mallia mistä puhutaan. Nuo Calibra/Astra turbon männät ja Astra GTE:n männät.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 640
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001
Kyllä toi Mk3 versiolta näyttää. Itse asiassa tuossa Ford Racingin taulukossa on kangen pituuden kohdalla maininta että "1997-5.482" eli pientä erimielisyyttää taas lähteestä riippuen.
Tässä hyvä linkki tunnistukseen:
http://www.mwstewart.co.uk/index.php?co ... tec_engine
Tässä hyvä linkki tunnistukseen:
http://www.mwstewart.co.uk/index.php?co ... tec_engine
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
No siinähän jo yhtä sarjaa kaupataankin.JesseT kirjoitti:Hämmennetään nyt vielä vähän:
http://www.passionford.com/forum/viewtopic.php?t=104625
Eli siis noita Opelinkin mäntiä on kahtaa eri mallia mistä puhutaan. Nuo Calibra/Astra turbon männät ja Astra GTE:n männät.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 3488
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
- Paikkakunta: Helsinki
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Laitoin tyypille postia. Katsotaan vastaako vai säikähtääkö Location: Finland kohtaa.JesseT kirjoitti:No siinähän jo yhtä sarjaa kaupataankin.JesseT kirjoitti:Hämmennetään nyt vielä vähän:
http://www.passionford.com/forum/viewtopic.php?t=104625
Eli siis noita Opelinkin mäntiä on kahtaa eri mallia mistä puhutaan. Nuo Calibra/Astra turbon männät ja Astra GTE:n männät.
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Lauri taas unohti minkämaalaisista heeboista kyse?lauri kirjoitti:Öh... 8.5:1 liian paljon... Mihinköhän? Aika hyviähän tuo on jollei liian alhainenkin.JesseT kirjoitti:but are too high comp to use in a Zetec 16v really (8.5:1), having said that, my 16v runs them, but i wanted higher CR.
I
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Mitä on Zetec forged rods suomeksi, kiertokanget? Myyjä saisi hommattua myös sellaiset. Sillä passionfordin XE mäntiä myyvällä hepulla on joku tuning putka Saksassa.Sine kirjoitti:Laitoin tyypille postia. Katsotaan vastaako vai säikähtääkö Location: Finland kohtaa.JesseT kirjoitti:No siinähän jo yhtä sarjaa kaupataankin.JesseT kirjoitti:Hämmennetään nyt vielä vähän:
http://www.passionford.com/forum/viewtopic.php?t=104625
Eli siis noita Opelinkin mäntiä on kahtaa eri mallia mistä puhutaan. Nuo Calibra/Astra turbon männät ja Astra GTE:n männät.
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
- Paikkakunta: Vaasa
Kiertokangethan ne, burtonilta noita saa kans hintaan 250e/kpl (v. 2004 magazine). Ja seinäjoelta ainakin saa eaglet hintaan 650e/4kpl.Sine kirjoitti: Mitä on Zetec forged rods suomeksi, kiertokanget? Myyjä saisi hommattua myös sellaiset. Sillä passionfordin XE mäntiä myyvällä hepulla on joku tuning putka Saksassa.
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001
Jäsen #1001
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Saa noita näköjään paljon halvemmallakin:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... AMEWA%3AIT
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... AMEWA%3AIT
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Ylläpitäjä
mulla on mk1 Zetec koneessa vakio US Zetecin (ZX2 Escort ZX3 Focus) kanget ja männät. Puristukset on laskelmien mukaan pikkuisen päälle 9:1 verrattuna vakioon 10.0:1. Eli Zetaan kun hommaa vakiokanget jenkeistä ja niihin takomukit, niin alkaa homma toimimaan....
Yksi ei-jäsen teki minun palikoilla ZVH:n 1.8 Zetec lohkoon jenkki 1.9 CVH:n männillä. Puristukset oli vaan EFi CVH:n kannella aika rajut. Luokkaa 11:1.
Yksi ei-jäsen teki minun palikoilla ZVH:n 1.8 Zetec lohkoon jenkki 1.9 CVH:n männillä. Puristukset oli vaan EFi CVH:n kannella aika rajut. Luokkaa 11:1.
-
- Ylläpitäjä
Ei ole aivan varmaa tietoa, mutta vastaa tosiaan tuota mk3 Zeteciä pääpiirteittäin. Apulaitteet, polttoaineen syöttö, jne ovat erilaisia kuin Euroopan malleissa. Alakerta ilmeisesti nuita mäntiä ja kankia lukuunottamatta sama. Kantta on sekä VCT(ála ST170) että tavallista(?) myös normikoneissa. Sitten on se saamarin split-port kone, jollainen olis mielenkiintoinen saada mittauksen alle. Vehje on 8V kannella, mutta oliskohan alakerta Zetecin. Ajattelin laivauttaa jossakin vaiheessa jenkeistä SVO:n tekniikan, kun olis tullut hintaa joku 700e, mutta jäi sillä kertaa.Ilpo kirjoitti:Onko tuo "jenkki-Zetec" nyt sama vai eri kuin tämä eurooppalainen "mk3 Zetec" (97->)? Eli mikä on tuon jenkkimallin dekkikorkeus?
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Keltainen Pörssi, Nettiauto jne. Itse löysin omani tämän foorumin kautta ihmeellisellä tuurilla (terveisiä vaan Porin suuntaan!). Keltaisen Pörssin kautta tuli myös muutama yhteydenotto, mutta ne kummatkin paljastuivat ennen matkaan lähtöä 1.8:ksi. www varaosahaun kautta löytyy kokonaisia moottoreita. 1.8 olisi hieman helpompi rakentaa, mutta 1.8 ei ole yhtä kuin 2.0kondis kirjoitti:kysyntään nyt tässä samalla että mistä noita lohkoja kannattaa kysellä? mondeon 2.0l siis. Ja lohkoksi varmaan käy tuo 93-96?

Lohko pitää olla tosiaankin alkupään Zetec.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
- Paikkakunta: Vaasa
ehkä en tiedä mistä puhun mutta eagleltahan saa kankia jotka ovat zetecciin tarkoitetut.jive kirjoitti:tarkennetaan tuota vuosilukua hieman, eli ennen vuotta -98 tehty, jos apulaitteet haluaa säilyttää.Sine kirjoitti:Lohko pitää olla tosiaankin alkupään Zetec.
Ilpo: Olikos tuo karvan alle 140mm Eaglen kanki millä ylä- ja alakaulalla? Alkoi ihan pikkuisen kiinnostamaan
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001
Jäsen #1001
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 640
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001
Eipä löydy Eaglen kuvastosta noita kaulojen mittoja mutta olettaisin että ne ovat tuolle uudemmalle 19 mm tapille. Vanhemmat ovat 13/16" tapilla. Hyödyllinen taulukko löytyy:
http://www.fordracingparts.com/download/charts/151.pdf
http://www.fordracingparts.com/download/charts/151.pdf
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä