
Eli jos ottaisi lähtökohdaksi esimerkiksi Cossu Scorpiosta peräisin olevan BOA moottorin (kokonaisia autoja saa lapinpolttajilta alkaen ~1000e). Siinähän on puristussuhde muistaakseni 9,7:1.. Oletan että kohtuullisilla kustannuksilla saisi tuota laskettua ~8,5:1 lukemaan jolloin ahtamista voisi ajatella. Kylkiin pari pientä ahdistinta (T25 tms) ja pidetään maltti ahtopaineen kanssa, tavoitellen hyvää käytettävyyttä ja samalla kestävyyttä, luulisi että liki 300 kaakkia ja rutkasti vääntöä löytyisi aika pienellä ahtopaineella? Jos kerran 12V version alakerta kestää puristussuhteen laskulla ~300 kaakkia niin miksei tuonkin? Mitenkähän tuon ruiskun kanssa, luulisi yhtäkkiä että se kestäisi (ja riittäisi) tuollaisen "miedon" turbottamisen aivan hyvin? Päästöongelma ratkeaa sillä että ei yritetäkään saada konetta vähäpäästöiseen autoon..
No mihinkäs tälläisen sitten saisi laittaa? Sierraan toki

älkää nyt vain sanoko että klupissa on jo jollain vastaava härpätin?
