Vaihdelaatikkoa OHC-turboon
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1074
- Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
- Paikkakunta: Lahti
Vaihdelaatikkoa OHC-turboon
Onko vakio type9 hyvä ja toimiva laatikko +200hv ohc turbosierraan.
Vai onko cosw tai uudemman mallinen mt75 kestävämpiä?
Mitä muutoksia mt75 tai cosw laatikko vaatii, kardaani vaihtoon ainakin?
Vai onko cosw tai uudemman mallinen mt75 kestävämpiä?
Mitä muutoksia mt75 tai cosw laatikko vaatii, kardaani vaihtoon ainakin?
Viimeksi muokannut toniwe, Ma Toukokuu 2. 12:55:25 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
En tiedä 5 vaihteisesta, mutta 4-vaihteinen (iso boori) luultavasti kestää
http://www.cosworthrsclub.com/jasenauto ... to185.html
http://www.cosworthrsclub.com/jasenauto ... to185.html
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Kyllä se 5-lovinenkin kesti ihan kiitettävästi. Tämä1,3bar väänön kohdalla ja käytössä max oli 1,7 jolloin kytkin antautui.
Yhtään missiä ei sitten enää kestä tyliin vaihde puoliksi paikalla ja kytkin ylös=sileä ratas kerrasta.
Yhtään missiä ei sitten enää kestä tyliin vaihde puoliksi paikalla ja kytkin ylös=sileä ratas kerrasta.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Tämä nyt ei ihan asiaan suoraan liity, mutta kestääkö suorahampainen ratas huonommin vai paremmin?Aksu kirjoitti:Kyllä se 5-lovinenkin kesti ihan kiitettävästi. Tämä1,3bar väänön kohdalla ja käytössä max oli 1,7 jolloin kytkin antautui.
Yhtään missiä ei sitten enää kestä tyliin vaihde puoliksi paikalla ja kytkin ylös=sileä ratas kerrasta.
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Escortissa type9 Quaifen hiluilla. Saas nähdä kestääkö!?
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 687
- Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
- Paikkakunta: Lahti
jos mt75:sen laitat niin eipä se tarvi mitään muuta kun tarkista kytkinakselin mitta joka on mt75:ssa pikkusen pitempi et tarviiko sitä lyhentää , omassa koneessa sitä jouduin lyhentämään kun se pohjas kampiakselin persiiseen , ja mosa oli 2,3 4zyl ja bensatoniwe kirjoitti:Vaatiiko MT75 / T5 mitä muutoksia, kardaani? Muuta?MoloA kirjoitti:mt75:een tai t5:een, jos ei satu t9:sia jo nurkissa pyörimään.

-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
kattelin papereista että mt75 on suunniteltu kestämään 300nm väännön.
miten on type9 kohdalla?
mukavuutta ajatellen mt75 pakki on synkronoitu, type9 ei.
satanen sinne tänne, kyllä toi mt75 olisi kyllä parempi vaihtoehto.
ja mikä parasta, laatikon saat ostettua minulta
miten on type9 kohdalla?
mukavuutta ajatellen mt75 pakki on synkronoitu, type9 ei.
satanen sinne tänne, kyllä toi mt75 olisi kyllä parempi vaihtoehto.
ja mikä parasta, laatikon saat ostettua minulta

Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Sen ainakin voin sanoa, että pitemmän päälle mt75 ei kestä edes vakio koneessa. Type 9 kestää pitempään!
Siitä pakin synkasta ei oo muuta hyötyy ku, että sen saa nätisti vauhdista kytkettyä päälle ja auto pysähtyy ihan kivasti ku 4 pyörää suttaa etenemisliikettä vastaan, kyl varmaan 2:llaki ihan hyvin pysähtyy
Siitä pakin synkasta ei oo muuta hyötyy ku, että sen saa nätisti vauhdista kytkettyä päälle ja auto pysähtyy ihan kivasti ku 4 pyörää suttaa etenemisliikettä vastaan, kyl varmaan 2:llaki ihan hyvin pysähtyy

-
- Viestit: 272
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
- Paikkakunta: Helsinki
Itse pitäisin MT75 Type9:sia kestävämpänä ratkaisuna, tämä siis V6 pohjalta ja mitä on tullut seurailtua 24v mosien perään laitettujen askien kestoja. Omassa Sierrassa ollut T9 oli ainakin aivan hirveässä kunnossa, vaikka kyseessä on aivan vakio vehjes, tosin ei kait voi odottaakaan oharin perään suunniteltulta askilta tolkuttomia Voimamoottorin perässä.
Kyllähän T9:sta vahvan saa, terveisiä Quaifelle vaan
Jos ei halua MT75:een tai T5:een sijoittaa, niin 4-vaihteinen aski olisi lienee kestävyyden kannalta parempi optio
MT75:n heikoin lenkki lienee kolmosen synkka, minkä nelikkocossu miehet varmaan vahvistanevat?
Kyllähän T9:sta vahvan saa, terveisiä Quaifelle vaan

MT75:n heikoin lenkki lienee kolmosen synkka, minkä nelikkocossu miehet varmaan vahvistanevat?
#682
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Purettu ja myyty 7kpl type 9:sia ajettu aika isoja lukemia. 2kpl Hieman vikaa (toisella näistä oli ajettu 600tkm ja pientä vikaa 5 synkas
)ja kun ottaa taas huomioon, että mt75:lla ei tahdo päästä 300tkm yli ilman vikaa niin en kyllä suosittele
Tämmöinen mua kiinostais näistä t9 laatikoista: niitähän on 2 mallia: Irroitettavalla kopalla ja päällepäin kookas. Toinen kiinteällä kopalla ja hieman pienempi kuin edellinen päältä. Onkokohan noilla kestävyys eroja? Itse veikkaisin, että on, kun irroitettavalla kopalla olevat t9:sit löytyvät dieseleistä ja v6:sta myös 4-syl joskus...

Tämmöinen mua kiinostais näistä t9 laatikoista: niitähän on 2 mallia: Irroitettavalla kopalla ja päällepäin kookas. Toinen kiinteällä kopalla ja hieman pienempi kuin edellinen päältä. Onkokohan noilla kestävyys eroja? Itse veikkaisin, että on, kun irroitettavalla kopalla olevat t9:sit löytyvät dieseleistä ja v6:sta myös 4-syl joskus...
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Ei,mulle tullut mikään pykälä pois ellei itse pois ottanut. Ainut minkä huomasin että tuli hitaammaksi vaihtaa kun rupesi enemmän tulemaan kierroksia tauluun(lastu 8300 astiytte kirjoitti:hyppiikö muilla type9 kolmosvaihde pois näissä vähä tehokkaimmissa vehkeissä ku kunnolla vedättää loppuun asti?

Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 1074
- Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
- Paikkakunta: Lahti
Arvaas miten mun laatikko hajos...ytte kirjoitti:hyppiikö muilla type9 kolmosvaihde pois näissä vähä tehokkaimmissa vehkeissä ku kunnolla vedättää loppuun asti?

Kolmosella vedätin melkein loppuun, hyppäs vaihe pois päältä jonkunasteisen pamauksen saattelemana.. sen jälkeen laatikko tuntu tahmeelta vähän aikaa ja sit loppuki meno kokonaa....

Täytyy availla tuo laatikko kun saa irti ja katsella vähän mitä siel tapahtu

Tää homma ei nyt vissii taas selvii ku koittamalla ku niin paljon erilaisia vastauksia tullu... Jos type9:ien kestävyyksissä on eroa, niin mulla on kyllä kaikki laatikot ollu irrotettavalla kytkinkopalla.. Neliloviseen en kyllä mielelläni siirtyis kun kuitenkin aika paljon tulee ajeltuu pitkää matkaa.
-
- Viestit: 837
- Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
- Paikkakunta: täällä jossain..
type9 kanssa oli ongelmia +400hv tehoilla, vaihteet eivät menneet päälle jos hiukan antoi happea... aina kun sai pykälän päälle niin kierrokset tippui jonnekkin 3000rpm kohdille.
nelivaihteinen toimi paremmin ja sai pykälätkin päälle (cossun laatikko piti pistää paikalle, mutta myin auton tällä viikolla..)
nelivaihteinen toimi paremmin ja sai pykälätkin päälle (cossun laatikko piti pistää paikalle, mutta myin auton tällä viikolla..)
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Olen mieltänyt että MT-75 olisi kestävämpi laatikko kuin Type-9. Onhan se ainakin konstruktioltaan modernimpi, koska se on käytössä ihan tänä päivänäkin uusissa Transiteissa. Huolloltaan (mm. öljyt) ja käytöltään se on ainakin paljon tarkempi kuin Type-9.
Itselläni on ollut molemmissa Capreissa tuo ihan sama Type-9 ja hyvin on pelannut. Vuotaa öljyä mutta ei muuta vikaa. On todellakin saanut sikaa, mutta yllättävän uskollisesti on toiminut. Mutta tosiaan korostan etten ole mitään tyhmää sen kanssa touhunnut. Vaihdot on tehty huolella ja jos ei ole tarvetta ollut brassailuun, niin on otettu kytkimen kanssa rauhallisesti.
Itselläni on ollut molemmissa Capreissa tuo ihan sama Type-9 ja hyvin on pelannut. Vuotaa öljyä mutta ei muuta vikaa. On todellakin saanut sikaa, mutta yllättävän uskollisesti on toiminut. Mutta tosiaan korostan etten ole mitään tyhmää sen kanssa touhunnut. Vaihdot on tehty huolella ja jos ei ole tarvetta ollut brassailuun, niin on otettu kytkimen kanssa rauhallisesti.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
kyllä sen loodan kestävyys riippuu paljolti siitä käytöstä. kaikken nopeiten lootaa syövät nopeat "pakkovaihdot" mitä valitettavan usein harrastetaan varsinkin tehokkaammilla autoilla.. jos AINA malttaisi sen vaihteen tuupata kunnolla sisään ja antaa synkroille aikaa toimia + hyvät öljyt vaihtaen parin vuoden välein niin kestää mitkä tahansa loota. mun käteen sopii mt-75 paremmin vaikkakin nykyisin on type9 alla. siihen hitauteen tottuu..
yksi paha synti on isolla vaihteella / pienillä kierroksilla vedättäminen.. kannattais mieluummin antaa kierrosten puhua senkus tyhjäkäynniltä väännöllä vedättämisen.. tai mikäs minä olen puhumaan; mun 2,9i sierrassa on type9 ja näin talvella tulee lähdettyä valoista aina kakkosella
yksi paha synti on isolla vaihteella / pienillä kierroksilla vedättäminen.. kannattais mieluummin antaa kierrosten puhua senkus tyhjäkäynniltä väännöllä vedättämisen.. tai mikäs minä olen puhumaan; mun 2,9i sierrassa on type9 ja näin talvella tulee lähdettyä valoista aina kakkosella

-
- Viestit: 1074
- Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
- Paikkakunta: Lahti
Noniin, nyt kun olen päättänyt sinne MT-75:n pultata toistaseks kiinni, niin mitkäs öljyt sinne laitan.
Suositeltavaa laittaa ATF litkua (Ford Spec ESD-M2C 186-A?)
Mutta luin myös aikaisemmista keskusteluista että olis käytetty myös muita, joten jos MT-75:n käyttäjät pystyvät jotain kokemuksia kertomaan toimivuudesta. Miten esim. Red-Linen öljyt?
Suositeltavaa laittaa ATF litkua (Ford Spec ESD-M2C 186-A?)
Mutta luin myös aikaisemmista keskusteluista että olis käytetty myös muita, joten jos MT-75:n käyttäjät pystyvät jotain kokemuksia kertomaan toimivuudesta. Miten esim. Red-Linen öljyt?
-
- Viestit: 687
- Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
- Paikkakunta: Lahti
-
- Viestit: 1074
- Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
- Paikkakunta: Lahti
Selvä, täytyy käydä keskustanvaraosasta hakemassa..pylvis kirjoitti:mt-75:seen on oma öljy jota saa esim lahdesta keskustanvaraosasta 1L purkeissa ja maksaa noin 20€ purkki en muista ihan tarkkaa hintaa mut kaks purkkia saa varata
Ellei sitten ole jotain ihmeainetta mitä kaikki käyttää

Kovasti tuolla RedLinen sivuilla kehutaan olevan parempi, mutta niinhän kaikki tekee.
-
- Viestit: 687
- Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
- Paikkakunta: Lahti
sit tuli mieleen et kannattaa tarkistaa kytkinakselin ohjainholkki jossa painelaakeri kulkee , se on vanhemmissa kulunut ja painelaakeri rupee värisemään ja pitää omaa ääntään sen jälkeen , markka-aikaan ostin sellasen lpr fordilta 170 mk , kun sen vaihtaa niin siihen tarvii olla 41mm tosipitkä hylsy
-
- Viestit: 1074
- Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
- Paikkakunta: Lahti
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
-
- Viestit: 1074
- Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
- Paikkakunta: Lahti
Nyt on iiiiso ongelma, eli laitoin mt75 laatikon ohc koneen kylkeen. MT75:n painelaakerilla ja haarukalla sekä ohc:n kytkinpaketilla. No nyt on tilanne se että kytkin ei irrota eli pitäisikö mulla olla Dohc sierran kytkin (käykö edes ohc?) vai mikä tos konseptissa nyt on väärin?
Tuntuu siis, että painelaakeri ei yllä asetelmaan asti?
Tuntuu siis, että painelaakeri ei yllä asetelmaan asti?
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
Mittailin tuossa talvella 2.9i V6:n vauhtipyöriä ja mt-75 laatikon vauhtipyörä oli n. 12-13mm paksumpi kuin koneen jossa oli perässä type9. Sen saa kompensoitua tekemällä pidemmän "tukipultin" (eli sen mihin se haarukan pää tukeutuu). Tuo homma on edessä itsellänikin ihan lähipäivinä.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
- Viestit: 1074
- Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
- Paikkakunta: Lahti
Se tukipultti olikin ihan vain tappi joka lähti lyömällä pois.jouni kirjoitti:Mittailin tuossa talvella 2.9i V6:n vauhtipyöriä ja mt-75 laatikon vauhtipyörä oli n. 12-13mm paksumpi kuin koneen jossa oli perässä type9. Sen saa kompensoitua tekemällä pidemmän "tukipultin" (eli sen mihin se haarukan pää tukeutuu). Tuo homma on edessä itsellänikin ihan lähipäivinä.
Täytyy pyytää kaveria sorvaamaan pitempi tilalle niin sillähän sen saa. Huomasin vain, että pienikin pidennys tukipultissa vaikutti jo aikalailla haarukan liikerataan joten kauheastihan tota ei tarvitse siirtää.
-
- Viestit: 1074
- Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
- Paikkakunta: Lahti
Noniin, nyt on uus pidempi tappi odottamassa asennusta. Ajattelin tehdä "säädön" käyttämällä aluslevyjä, toinen vaihtoehtohan olis ollu siirtää tota pykälää taaksepäin mutta prikoilla saa portaattoman säädön 

-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Minulla pitäisi olla synteettistä Dextron III öljyä/ATF-litkua laatikossa, eikä se ainakaan huonommin ole toiminut kuin aikaisempi.toniwe kirjoitti:Noniin, nyt kun olen päättänyt sinne MT-75:n pultata toistaseks kiinni, niin mitkäs öljyt sinne laitan.
Suositeltavaa laittaa ATF litkua (Ford Spec ESD-M2C 186-A?)
Mutta luin myös aikaisemmista keskusteluista että olis käytetty myös muita, joten jos MT-75:n käyttäjät pystyvät jotain kokemuksia kertomaan toimivuudesta. Miten esim. Red-Linen öljyt?
Tuo juoksee -52C asti ja Ford litku ei liene synteettistä, ei ainakaan putellissa niin kerrota. Kovimmat pakkaset oli jo mennyt vaihdon jälkeen, joten en tiedä miten se oikein kylmässä toimii.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Ares: kyselit tuossa aiemmin suorahampaisesta. Hammasprofiilin voi tehdä huomattavasti paksummaksi kuin vinossa, ja päittäisvoimia ei tule lainkaan, eli suorahampainen 4v tyyppi N (quaifen tai tran-x:n rattailla) kestää käytännössä "mitä vain".
Omia kokemuksia:
-280hv/400nm/3,09 perä/ 215-40-17"/ 960kg normi tyyppi N: ykköseltä kakkoselle huolellisesti vaihdettuna 7000rpm-> molemmat 2:n rattaat täysin sileinä. Vaihdoin tilalle Quaife pro:n, kesti loputtomiin.
-Tuttu ajoi kiihdytyskisoja mk2:lla (Tran-X) mataliin 10sek aikoihin, kesti.
-Myin oman vanhan rallissa rääkätyn tran-X:n kiihdytyskäyttöön, 11-12sek aikoja, kestää...
5v. version (tyyppi9 Tran-X, Quaife) olen havainnut käytännössä heikommaksi.
Vakiolaatikoissa olen mieltänyt MT:n heikommaksi kuin tyyppi N:n, ja samalle tasolle kuin tyyppi9:n (->näppituntumalla kun noita on korjaillut).
Omia kokemuksia:
-280hv/400nm/3,09 perä/ 215-40-17"/ 960kg normi tyyppi N: ykköseltä kakkoselle huolellisesti vaihdettuna 7000rpm-> molemmat 2:n rattaat täysin sileinä. Vaihdoin tilalle Quaife pro:n, kesti loputtomiin.
-Tuttu ajoi kiihdytyskisoja mk2:lla (Tran-X) mataliin 10sek aikoihin, kesti.
-Myin oman vanhan rallissa rääkätyn tran-X:n kiihdytyskäyttöön, 11-12sek aikoja, kestää...
5v. version (tyyppi9 Tran-X, Quaife) olen havainnut käytännössä heikommaksi.
Vakiolaatikoissa olen mieltänyt MT:n heikommaksi kuin tyyppi N:n, ja samalle tasolle kuin tyyppi9:n (->näppituntumalla kun noita on korjaillut).
Viimeksi muokannut jjs, To Huhtikuu 21. 21:45:38 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Kiitän tiedosta!jjs kirjoitti:Ares: kyselit tuossa aiemmin suorahampaisesta. Hammasprofiilin voi tehdä huomattavasti paksummaksi kuin vinossa, ja päittäisvoimia ei tule lainkaan, eli suorahampainen 4v tyyppi N (quaifen tai tran-x:n rattailla) kestää käytännössä "mitä vain".
Omia kokemuksia:
-280hv/400nm/3,09 perä/ 215-40-17"/ normi tyyppi N: ykköseltä kakkoselle huolellisesti vaihdettuna 7000rpm-> molemmat 2:n rattaat täysin sileinä. Vaihdoin tilalle Quaife pro:n, kesti loputtomiin.
-Tuttu ajoi kiihdytyskisoja mk2:lla (Tran-X) mataliin 10sek aikoihin, kesti.
-Myin oman vanhan rallissa rääkätyn tran-X:n kiihdytyskäyttöön, 11-12sek aikoja, kestää...
5v. version (tyyppi9 Tran-X, Quaife) olen havainnut käytännössä heikommaksi.
Vakiolaatikoissa olen mieltänyt MT:n heikommaksi kuin tyyppi N:n, ja samalle tasolle kuin tyyppi9:n (->näppituntumalla kun noita on korjaillut).
Mun täytyy kyl edes kokeilla miten omassa käytössä kestää tollanen 4-v iso boorinen vakio loota... sitten jos ei niin suoraan kunnolliseen siirtyminen on paikallaan...
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Suuri ongelma: Cossussa o vauhtipyörän halkaisija suurempi...BATMAN kirjoitti:Jos asentaa t5 laatikon 2.0 ohc mootorin perään (ohc omalla vauhtipyörällä) mitä muutoksia vaatii? kytkin? startti? jne.
Paras kun alkaat vain heti suunnittelemaan sinne cossun vauhtipyörää! Klubilla on valmiiksi sovitettuja ollut myynnissä ihan sopivin hinnoinkin vielä...
-
- Ylläpitäjä
Minkälaista voimaa saadaan tuo 4v kestämään, tänä kesänä NÄHDÄÄN SEKIN. Viime kesänä hajos yks n. 250hp tehoille, tai siis tuli sivuääni ja vaihdoin koko pas... Nyt annetaan tälle uudelle tehoja jonkin verran, mutta vähemmän vääntöä (luulisin ) kiitos 290ast nokkakepin. Mettiksellähän oli ainaki semmonen cossu/ohc v-pyörä myynnissä. Ja sama kaveri (vissiinki) koeponnisti vakio 4-v laatikon Reilusti yli 500nm ja 437hp.
Pro Streetiltä oottelen tota volvon paineasetelmaa, että pääsis säätään Squirttia...
Pro Streetiltä oottelen tota volvon paineasetelmaa, että pääsis säätään Squirttia...
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Juu no sehän vähän riippuu käytöstä...kynsi kirjoitti:Minkälaista voimaa saadaan tuo 4v kestämään, tänä kesänä NÄHDÄÄN SEKIN. Viime kesänä hajos yks n. 250hp tehoille, tai siis tuli sivuääni ja vaihdoin koko pas... Nyt annetaan tälle uudelle tehoja jonkin verran, mutta vähemmän vääntöä (luulisin ) kiitos 290ast nokkakepin. Mettiksellähän oli ainaki semmonen cossu/ohc v-pyörä myynnissä. Ja sama kaveri (vissiinki) koeponnisti vakio 4-v laatikon Reilusti yli 500nm ja 437hp.
Pro Streetiltä oottelen tota volvon paineasetelmaa, että pääsis säätään Squirttia...
Vai että meinaat prostreetiltä jotain saaha


-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Nyt alkaa mennä offtopic, mutta...kynsi kirjoitti:Eikä.
Novoi vide. Pitää kone saaja nippuun ja osa uupuu. Miksette kertonu, ettei sieltä tuu palikat heti? Ei ole ku puolitoista viikkoo ooteltu...
Tsekkaa Jäsenkeskusteluista: Kimppatilaus: Puslat
ollaan ootellu n.3kk jo ja asian yhteydessä on käynyt ilmi että ei ole ensimmäinen kerta kun heillä on ongelmia toimittaa edes 1 vaivaista tavaraa...
-
- Viestit: 1074
- Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
- Paikkakunta: Lahti
No nyt kun on muutama kuukausi tullut ajeltua tuolla laatikolla niin kerrotaampa hieman kokemuksia. Eli ennen tota MT-75:sta mulla oli käytössä muutama type9 jotka kummatkin hajos, hajoomisen syy luultavasti oli kyllä kuskissa
Mutta kyllä tuo MT-75 ainakin omaan käteen sopii huomattavasti paremmin kuin type9 ja en kyllä ole edes samaa mieltä siitä että tuo olisi hirveästi hitaampi kuin type9 vaihdoissa, hyvin tuollakin kiihdyttelee.. mutta työtähän tuo teetti vähän enemmän kuin aluksi suunnittelin, joutu tekemään korotuksia ja pelaamaan painelaakerin sijoittelulla että sai kytkimen toimimaan, vinkkejä pidemmästä painelaakerista mikä menee suoraan tuon orkkiksen tilalle kyllä otetaan vieläkin vastaan.. sen lisäks jostain syystä mulla otti tuo MT75 ihan pikkusen kardaanitunneliin kiinni saaden aikaan jossain kierroksissa varsin ikävän räminän. Laatikkoa siis nosteltiin useemman kerran pois ja uudelleen paikalleen. Tyytyväinen silti olen vaihtoon type9:n jälkeen.

Mutta kyllä tuo MT-75 ainakin omaan käteen sopii huomattavasti paremmin kuin type9 ja en kyllä ole edes samaa mieltä siitä että tuo olisi hirveästi hitaampi kuin type9 vaihdoissa, hyvin tuollakin kiihdyttelee.. mutta työtähän tuo teetti vähän enemmän kuin aluksi suunnittelin, joutu tekemään korotuksia ja pelaamaan painelaakerin sijoittelulla että sai kytkimen toimimaan, vinkkejä pidemmästä painelaakerista mikä menee suoraan tuon orkkiksen tilalle kyllä otetaan vieläkin vastaan.. sen lisäks jostain syystä mulla otti tuo MT75 ihan pikkusen kardaanitunneliin kiinni saaden aikaan jossain kierroksissa varsin ikävän räminän. Laatikkoa siis nosteltiin useemman kerran pois ja uudelleen paikalleen. Tyytyväinen silti olen vaihtoon type9:n jälkeen.
-
- Viestit: 837
- Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
- Paikkakunta: täällä jossain..
Juu no sehän vähän riippuu käytöstä...Ares kirjoitti:kynsi kirjoitti:Minkälaista voimaa saadaan tuo 4v kestämään, tänä kesänä NÄHDÄÄN SEKIN. Viime kesänä hajos yks n. 250hp tehoille, tai siis tuli sivuääni ja vaihdoin koko pas... Nyt annetaan tälle uudelle tehoja jonkin verran, mutta vähemmän vääntöä (luulisin ) kiitos 290ast nokkakepin. Mettiksellähän oli ainaki semmonen cossu/ohc v-pyörä myynnissä. Ja sama kaveri (vissiinki) koeponnisti vakio 4-v laatikon Reilusti yli 500nm ja 437hp.
Pro Streetiltä oottelen tota volvon paineasetelmaa, että pääsis säätään Squirttia...
Varttimaililla tota lootaa tuli rääkättyä ja kadullakin ihan tarpeeksi piirrettyä katutaidetta....tosin autolla tuli ajettua vaan joku vajaa 1500km ennen myyntiä...
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.