mörkö orionin rakennus, onnistuuko?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

mörkö orionin rakennus, onnistuuko?

Viesti Kirjoittaja kondis » Su Helmikuu 27. 15:03:20 2005

kovasti kiinnostais rakennella orioniin jonkunlainen tekniikka josta jotain irtoisikin, eli autona olis orion 1.6 -87 ja seuraavaa tekniikka siihen haaveilisin;

2.0L zvh, turbo, bensasta huolehtis megasquirt ja alustana rst:n alusta.
Mutta mites sitten katsastus tollaselle, ilmeisesti alakerran kanssa ei niin tulisi ongelmia :?:
Entä ruiskun osalta, efin imusarjallahan tuo tulis niin varmaan sitten papereihinkin tulisi "efi", siinäkään ei varmaan mitään ongelmaa :?:

Eli onko jotain mihin tää projekti vois heti hyytyä, vai saako helposti katsasteltua "rst orionina"?
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Helmikuu 27. 15:26:20 2005

Onhan noita RST Orioneja Suomessa ainakin muutama. Jos auto olisi alunperin ruiskuversio, niin helpommalla pääsisi prosenttien suhteen.

Vaihtoon menee äkkiä ajatellen myös tankki ja taakse laittaa vielä vakaajatanko.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Helmikuu 27. 16:25:10 2005

esco/orion on nykyisen päätöksen mukaan samaa mallisarjaa keskenään.

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja kondis » Su Helmikuu 27. 16:29:09 2005

jeps, entäs katteleeko ne kuinka tarkasti tuota konetta katsastukses?
Sierran kans ainakaan ei mitään ongelmaa ollu, ettei ne sen tarkemmin autoo kyllä kyttäilly...

Ja tuon ruiskun osalta että miten ne sen sitten kattoo ku on efi ja rst:s ei kumminkaan sellaista ole? Vai meneekö vaan periaatteella "ruisku kuin ruisku" :?:
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Helmikuu 27. 16:40:28 2005

Koneen tarkasteluun en ota pahemmin kantaa. Silmään saattaa käydä öljytikku, kun CVH:n lohkossa se on koneen takana, kun taas Zetecissa koneen edessä.

Tämä on minun käsitys asiasta: jos autossa on jo alun perin joku ruisku, niin se on ihan sama mikä se ruisku on.

Escort Mk4 XR3i:ta on ollut K-jetillä (ja ilmeisesti myös KE-jetilläkin?) ja sitten samanlaisella elektronisella EFi ruiskulla ihan viimeiset autot, josta Escort Mk5 1.6 CVH EFi on enemmänkin kuuluisa. Sama pätee myös Mk2 Orioniin (vm. 86-90), mallinimenä tosin Orion 1.6i Ghia.

Fiestasta on RS Turbo versio olemassa ja siinä on EFi ruisku.

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Su Helmikuu 27. 17:23:55 2005

Eikös 2.0 (1996cc) lohko mene vielä prosenttien sisään teoriassa? Eri juttu miten konttori suhtautuu hybridi-malleihin, mutta muistaakseni täälläkin palstalla oli yksi kaveri jonka 2.0 ZVH RST Escort oli ihan muutoskatsastettu kyseiselle tekniikalle?
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

mk4zetec
Viestit: 80
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 10:39:18 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja mk4zetec » Su Helmikuu 27. 18:41:03 2005

joo kyllä sen saa kakslitrasena leimattua
escort rs cosworth -94
escort mexico 1600gt -73
mb 124 300tdst 24v

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja kondis » Su Helmikuu 27. 19:32:57 2005

mk4zetec kirjoitti:joo kyllä sen saa kakslitrasena leimattua
milläs tavalla sitten menetellään, ainakin tämä mallisarjan tehokkaimasta +20% käytäntö varmasti tässä tulee. Mitäs muuta?
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

mk4zetec
Viestit: 80
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 10:39:18 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja mk4zetec » Su Helmikuu 27. 20:12:03 2005

laitat siihen rst:n alustan ja käyt penkittään sen alle 156hp. oma penkitetty leimalle 0.3bar ja 155hp
escort rs cosworth -94
escort mexico 1600gt -73
mb 124 300tdst 24v

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » Su Helmikuu 27. 20:32:49 2005

Jälkiasennusturbossa joutuu varmaan laittamaan katin putkeen jos auto on ensirekisteröity kesän -87 jälkeen. Tältä välttyy jos motti on tätä uudempi tehdastekoinen, esim. RSTn kone apulaitteineen.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja kondis » Su Helmikuu 27. 20:42:31 2005

tumi kirjoitti:Jälkiasennusturbossa joutuu varmaan laittamaan katin putkeen jos auto on ensirekisteröity kesän -87 jälkeen. Tältä välttyy jos motti on tätä uudempi tehdastekoinen, esim. RSTn kone apulaitteineen.
mites sen sit todistaa et onko tehdas tekonen? vai pitääkö sitä aina todistaa? jos laitan sinne tollasen zvh:n ja sanon että on 1.6rst tekniikka?
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Helmikuu 27. 21:11:10 2005

Koska mainitsit vuosimallin -87 heti ensimmäisessä viestissä, oletan että sinulla on jo tämä auto. Oletan myös että tämä auto ei ole 1.6i valmiiksi. Lämpimästi suosittelisin, että hankkisit/vaihtaisit lähtökohdaksi ennen -87 valmistetun ruisku-Orionin. Erot ovat niin suuret, että varmasti olisit lopputulokseen tyytyväisempi ja prosenttejakin säästyisi. Näiden autojen hinnat kun kuitenkin ovat mitä ovat tällä hetkellä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

mk4zetec
Viestit: 80
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 10:39:18 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja mk4zetec » Su Helmikuu 27. 21:40:03 2005

prosenttien kannaltahan toi on ihan sama mistä orionista tekee.Eikös se niin menny että ens kuun alusta jarruista ei enää mee prosentteja?ainoo huono puoli tossa just toi vuosimalli
escort rs cosworth -94
escort mexico 1600gt -73
mb 124 300tdst 24v

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja kondis » Su Helmikuu 27. 21:51:06 2005

JesseT kirjoitti:Koska mainitsit vuosimallin -87 heti ensimmäisessä viestissä, oletan että sinulla on jo tämä auto. Oletan myös että tämä auto ei ole 1.6i valmiiksi. Lämpimästi suosittelisin, että hankkisit/vaihtaisit lähtökohdaksi ennen -87 valmistetun ruisku-Orionin. Erot ovat niin suuret, että varmasti olisit lopputulokseen tyytyväisempi ja prosenttejakin säästyisi. Näiden autojen hinnat kun kuitenkin ovat mitä ovat tällä hetkellä.
joo tuola se pihalla makaa, mutta asiaan tarkemmin perehtyen prosentteja löytyi autosta jo 9% loota kun oli vaihdettu manuaaliseks... :(

muuta jäihin tää homma ei kuitenkaan mee, eli hommataan sitten uus orioni, ja parhaitenko nyt sitten pääsisi jos hommaisi 1.6i -86 orionin?
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Helmikuu 28. 8:43:12 2005

Saa ainakin takavakaajan (ja sille sopivat tukivarret), kierroslukumittarin, ruiskutankin, pumpun, bensalinjat, keskikonsolit, kattoluukun, sähkölasit, keskunlukituksen, kunnon verhoilun, takaniskatuet, sävylasit, sähköpeilit, kattokellon, etc etc.
Kohtuullista, ottaen huomioon, että tonnilla saa jo ihan hyvän yksilön.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja kondis » Ma Helmikuu 28. 10:33:29 2005

JesseT kirjoitti:Saa ainakin takavakaajan (ja sille sopivat tukivarret), kierroslukumittarin, ruiskutankin, pumpun, bensalinjat, keskikonsolit, kattoluukun, sähkölasit, keskunlukituksen, kunnon verhoilun, takaniskatuet, sävylasit, sähköpeilit, kattokellon, etc etc.
Kohtuullista, ottaen huomioon, että tonnilla saa jo ihan hyvän yksilön.
Varaosa ghia orionikin olisi missä nämä varusteet lähes on. Mutta joutuu nähtävästi sitten muijalle tekemään tämän orionin ja tosiaan ostamaan itelle uuden.
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » Ma Helmikuu 28. 11:35:29 2005

Käyttöönotto viimeistään 30.6.1987 niin hyvin menee. Tuo jarrujen "prosentittomuus" ei ole ainakaan minulle vielä ihan selvä. Olen saanut sellaisen käsityksen, että sitä sovelletaan vain autoihin, joihin jo vaihdettu yli 35% osia eli teoriassa kanta-autotarkastus tehty. Tiedä sitten...
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Helmikuu 28. 13:45:43 2005

Hessu kirjoitti:Käyttöönotto viimeistään 30.6.1987 niin hyvin menee. Tuo jarrujen "prosentittomuus" ei ole ainakaan minulle vielä ihan selvä. Olen saanut sellaisen käsityksen, että sitä sovelletaan vain autoihin, joihin jo vaihdettu yli 35% osia eli teoriassa kanta-autotarkastus tehty. Tiedä sitten...
En minäkään ole sellaista lainpätkää nähnyt joka sanoisi, että jarruista ei mene prosentteja. Jotenkin se meni niin, että niitä ei lasketa kanta-autotarkistuksen rajaan tai jotakin sinnepäin. Jätti se sanamuoto aika paljon tulkinnanvaraa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja kondis » Ma Helmikuu 28. 19:26:56 2005

Tuntuisi vaikealta löytää autoa missä olisi akikki herkut kohdallaan.

Mutta miten tuo vuosi homma nyt menee, eli jos laitan turbon autoon joka on esim. orion 1.6i -89 :?:
Tuleeko tässä nyt se vähäpäästöisyys sitten eteen :?:
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

Vastaa Viestiin