Kuis on?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

lars
Viestit: 217
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 22:50:51 2004
Paikkakunta: turku

Kuis on?

Viesti Kirjoittaja lars » Ti Maaliskuu 15. 17:13:23 2005

jos vaihtaa 2litrasen myllyn mk1 escorttiin jossa on tällä hetkellä 1600 kenttiläinen ja prosentit on nyt 23,9 ni mites noi prosentit sit rupee muuttumaan :shock:

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » Ti Maaliskuu 15. 17:29:19 2005

se riippuu aivan siitä mistä noi jo olemassa olevat prosentit on tulleet.
Kertaalleen "laskutetuista" osista ei mene enää prosentteja toista kertaa.
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

johnlee5
Viestit: 168
Liittynyt: Ma Syyskuu 1. 0:30:35 2003
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja johnlee5 » Ti Maaliskuu 15. 21:35:39 2005

Jos moottoria ei ole vielä vaihdettu niin prosentit on 38,9 ja jos on vaihdettu niin sit se on sama. Ja jos en väärin muista niin kun prosentit menee yli 35% niin tulee kanta-autotarkastus joka maksaa about 300-1000... Kannattaa katsoa tämä ----> http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... forum=2&29
http://kuvake.net/user/johnlee5?image_id=5246781
Mondeo TDDi 2.0 vm. 2001
Jäsen #758

Asentaja
CRSC jäsen 2015
Viestit: 57
Liittynyt: La Elokuu 16. 22:09:42 2003
Paikkakunta: Ylikiiminki

Viesti Kirjoittaja Asentaja » Ti Maaliskuu 15. 23:09:58 2005

kannattaa koittaa vähennyttää prosentteja etu- tolppien, jarrujen ja taka jarrujen osalta jos alkaa hipoon rimaa. Ku se kerta tänä päivänä on mahdollista :P

dudek
Viestit: 215
Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dudek » Ke Maaliskuu 16. 8:32:49 2005

Asentaja kirjoitti:kannattaa koittaa vähennyttää prosentteja etu- tolppien, jarrujen ja taka jarrujen osalta jos alkaa hipoon rimaa. Ku se kerta tänä päivänä on mahdollista :P
Akelta tuli sen verran tietoa, että prosenttien vähennys ei ole jälkikäteen mahdollista. Tämä oli suora vastaus suoraan kysymykseen, joten niin se kai sitten on. Nähtäväksi jää saako niitä kukaan koskaan tulevaisuudessa vähennettyä. Yrittänyttähän ei laiteta vai miten se nyt taas olikaan...

Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Maaliskuu 16. 9:23:17 2005

Yleisesti on ollut käytäntö että mk1:stä ei saa enää 2.0 koneelle, näin ainakin eteläsuomessa kertoiltu, perustelu joku tuulesta temmattu rakennevahvuuspitääsaadajostainlupamitäeivoisaada juttu. Poikkeuksethan vahvistaa säännön.

dudek
Viestit: 215
Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dudek » Ke Maaliskuu 16. 9:40:43 2005

SHR kirjoitti:Yleisesti on ollut käytäntö että mk1:stä ei saa enää 2.0 koneelle, näin ainakin eteläsuomessa kertoiltu, perustelu joku tuulesta temmattu rakennevahvuuspitääsaadajostainlupamitäeivoisaada juttu. Poikkeuksethan vahvistaa säännön.
Olihan noita höpinöitä jo silloin kun 2003 syksyllä muutoskatsastin oman mk1:seni, mutta käytännössä ei puhuttu mistään tuollaisesta.

Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ke Maaliskuu 16. 12:29:16 2005

Juu se on tätä blaa blaa juttua.... ettii vain konttorin jolla katsastus onnistuu ei sen kummempaa ;)

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Maaliskuu 16. 13:39:08 2005

Sen verran kuitenkin blaablaata että itse kysytty ja kuultu eräästä konttorista että fordilta tullu tämmönen lausunto. Samaa on ollu muuallakin, en ole väittänytkään että ei olisi mitenkään mahdollista mutta moni muukin sitä joiltain konttoreilta kysässy ja vastaus oli ei käy. Itse en ole muutosta tekemässä joten ei hirveesti kiinnosta. Aikoinaan -95 tienoilla rekisteröintikatsastin 1.3 sportin 2.0 Rf kaikilla muutoksilla eikä edes konepeltiä aukastu, sanottiin vaan että mitä kirjoitetaan lisätietoihin.

lars
Viestit: 217
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 22:50:51 2004
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja lars » Ke Maaliskuu 16. 16:29:51 2005

johnlee5 kirjoitti:Jos moottoria ei ole vielä vaihdettu niin prosentit on 38,9 ja jos on vaihdettu niin sit se on sama. Ja jos en väärin muista niin kun prosentit menee yli 35% niin tulee kanta-autotarkastus joka maksaa about 300-1000... Kannattaa katsoa tämä ----> http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... forum=2&29
no mil tos koneest voi noin pirust tulla?ku omast on vaihdettu kone apulaitteineen ja etu/takajarrut ja prosentit on 23.9 :?:

johnlee5
Viestit: 168
Liittynyt: Ma Syyskuu 1. 0:30:35 2003
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja johnlee5 » To Maaliskuu 17. 1:28:48 2005

lars kirjoitti:
johnlee5 kirjoitti:Jos moottoria ei ole vielä vaihdettu niin prosentit on 38,9 ja jos on vaihdettu niin sit se on sama. Ja jos en väärin muista niin kun prosentit menee yli 35% niin tulee kanta-autotarkastus joka maksaa about 300-1000... Kannattaa katsoa tämä ----> http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... forum=2&29
no mil tos koneest voi noin pirust tulla?ku omast on vaihdettu kone apulaitteineen ja etu/takajarrut ja prosentit on 23.9 :?:
(Moottori apulaitteineen yhteensä 15,0 %)
23,9 %+15%=38,9% Siis jos vaihdetaan alkuperäisen motin tilalle uusi moottori ja prosentit on ennestään sen 23,9%. Mutta jos kertaalleen vaihdetun moottorin tilalle vaihtaa taas uuden moottorin niin sitten ei tule prosentteja.

Edit: Eli mistä alunperin noi 23,9% on tulleet niin se riippuu siitä, että kuinka tulee lisää kun vaihtaa motin.
http://kuvake.net/user/johnlee5?image_id=5246781
Mondeo TDDi 2.0 vm. 2001
Jäsen #758

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Maaliskuu 17. 7:08:03 2005

SHR kirjoitti:...että fordilta tullu tämmönen lausunto.
Ei ole huuhaata. Olen ite nähnyt tämän lausunnon. Tosin tämän lausunnon sisältö on ihan huuhaata, mikä ei pidä paikkaansa. Escortteja on edelleen katsastettu 2.0 OHC:lle ja tullaan jatkossakin. Luokitustodistukset vaan matkaan mukaan niin asia on pihvi.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

dudek
Viestit: 215
Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dudek » Pe Maaliskuu 18. 15:56:18 2005

Tiedustelin asiaa suoraan Fordilta ja vastaus oli seuraava:

<suora lainaus>
Syy miksi Rakenteelliset erot-kaavakkeen liitteenä on maininta ettei "vanhakoppaiseen" Escortiin ole mahdollista
laittaa 2.0l OHC-moottoria on se, että MK1 Escortissa on erivahvuinen pohjapelti kuin 2.0l mallissa.
</suora lainaus>

Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST

Vastaa Viestiin