Mk1 yhteydessä joka paikassa juhlitaan aina niiden etu pitkittäistukien kiinnityksen laskemista, ja sillähän saavutetaan melkoinen keulan ylösalas liikkeen vähentyminen. Mitenhän, onko kakkoskopassa yhtä radikaali vaikutus? Akselistohan on pääpiirteittäin sama, mitoitukset varmaan kuitenkin poikkeaa.
Sitten tuo jousituspolitiikka. Mk1:ssähän on normaalijousia, S mallien napakammat jouset ja sitten XR2:n alusta. Tuo hankkimani Mk2 näyttäisi olevan varsin tontissa, liekö siihen saanut alkujaan myös erilaisia alustoja? En ole alle vielä kurkistanut, voihan siellä olla laikka-alusta tai oikeat madallusjousetkin. Poikki ne tuskin on, ei kuulunut mitään erikoista ja tuntumakin oli kaikinpuolin asiallinen.
Ja jarrutuksista vielä. XR2:ssahan on 239 milliset etujarrut, mitäs takana on? Isommat sylinterit, muuten samat kuin muissakin? Ja onkos XR2 90 vai 96 hevosvoimaa -> paljon siihen saa prosenttien mukaan laittaa hevosia että nuo vielä riittää?
Ja mahtuuko Mk1:n 12" tuumainen Ghia aluvanne kakkoskoppaiseen? Levyn halkaisijahan on sama - noissa mopomalleissa - mutta etujarru on muuten pikkaisen erilainen.
Eikä tässä nyt muuta. Kaikkeen sitä tuleekin ryhdyttyä
