Fiesta Mk2 juttuja

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Fiesta Mk2 juttuja

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ke Maaliskuu 16. 22:38:57 2005

Sattuneesta syystä tuli hommattua tuollainen '88 1.4 äRäSsä, ja kun en tuohon Mk2 ole ikinä perehtynyt, niin voisikohan joku vähän valaista mua.

Mk1 yhteydessä joka paikassa juhlitaan aina niiden etu pitkittäistukien kiinnityksen laskemista, ja sillähän saavutetaan melkoinen keulan ylösalas liikkeen vähentyminen. Mitenhän, onko kakkoskopassa yhtä radikaali vaikutus? Akselistohan on pääpiirteittäin sama, mitoitukset varmaan kuitenkin poikkeaa.

Sitten tuo jousituspolitiikka. Mk1:ssähän on normaalijousia, S mallien napakammat jouset ja sitten XR2:n alusta. Tuo hankkimani Mk2 näyttäisi olevan varsin tontissa, liekö siihen saanut alkujaan myös erilaisia alustoja? En ole alle vielä kurkistanut, voihan siellä olla laikka-alusta tai oikeat madallusjousetkin. Poikki ne tuskin on, ei kuulunut mitään erikoista ja tuntumakin oli kaikinpuolin asiallinen.

Ja jarrutuksista vielä. XR2:ssahan on 239 milliset etujarrut, mitäs takana on? Isommat sylinterit, muuten samat kuin muissakin? Ja onkos XR2 90 vai 96 hevosvoimaa -> paljon siihen saa prosenttien mukaan laittaa hevosia että nuo vielä riittää?

Ja mahtuuko Mk1:n 12" tuumainen Ghia aluvanne kakkoskoppaiseen? Levyn halkaisijahan on sama - noissa mopomalleissa - mutta etujarru on muuten pikkaisen erilainen.

Eikä tässä nyt muuta. Kaikkeen sitä tuleekin ryhdyttyä :lol:
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Fiesta Mk2 juttuja

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Maaliskuu 16. 23:24:36 2005

Krisse kirjoitti: onkos XR2 90 vai 96 hevosvoimaa -> paljon siihen saa prosenttien mukaan laittaa hevosia että nuo vielä riittää?
Juuri palautin eilen Fiesta kirjat takaisin kirjastoon, mutta muistelen XR2:n olleen 96 hp eli saman verran kuin XR3:ssa eli kaasariversiossa.

Jos meinaat tekniikka-swappia tehdä, niin 1,4 CVH mallinen on se helpoin perusta Escortin 1,6 CVH:n heittämiselle konehuoneeseen.

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Re: Fiesta Mk2 juttuja

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ke Maaliskuu 16. 23:40:04 2005

Sine kirjoitti:Jos meinaat tekniikka-swappia tehdä, niin 1,4 CVH mallinen on se helpoin perusta Escortin 1,6 CVH:n heittämiselle konehuoneeseen.
Juu, siksi mä ton ostinkin. En kuitenkaan saa tuota varsinaista projektia valmiiksi ensi kesän rientoihin ja kuitenkin rata-ajot kutsuu taas jossain vaiheessa niin piti hommata joku kehikko noille performanseosille mitkä oottaa asennusta :-)
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Maaliskuu 16. 23:49:52 2005

Ihan OT:na... Entisellä työmaalla, eli Hopalla, tuli vastaan sellanen ihan ensimmäisiä Zetec motilla oleva Fiesta. Mk-III vai mikä? Eikös ne ole aika harvinaisia? Voisi olla aika messevä menopeli kaksilitraisena itsetehtynä...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Maaliskuu 16. 23:55:52 2005

Fiesta Mk 3:sta tuli RS 1800 / XR2i 16V malli (1.8 Zetec 130 hp), joka tuli RS Turbon (132 hp) tuotannosta poistumisen jälkeen. Harvinaisia kummatkin Suomessa.

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » To Maaliskuu 17. 9:02:56 2005

no niin ....

Eli XR2 83-89 on 90hp

mk2 on tehty kaikennäköistä pientä muutosta matkan varrella. Itellä on Haynes mk2:sta. Voin lainata jos tarttee.

Zetec-E Fiestoista on tapeltu maailman sivu. Tämmöinen on minun kokoama lista Zetec-E mk3 Fiestojen eri malleista.

1.4i (yhtään ennoo nähny, mutta huhuja on, että tuommoinenkin olisi.)
1.6i perus 16V fiesta ihan viimeisiä mk3 malleja 90hp
1.6 Si varustellumpi versio edellisestä.
1.6 Futura (varustetaso?)
1.6 XR2i 16V 105hp
1.8 Si 105hp myös 5-ovisena
1.8 XR2i 130hp
1.8 RS1800 130hp

Onhan noita, jopa Suomessa, mutta silti Zetecillä varustettu Fiesta on harvinaisuus missä tahansa muodossa. Uudempaa Zetec-S mottia löytyy tuoreemmista Fiestoista sitten enempi.

Kakslitraista Fiestaa hauskempi on ahdettu kakslitrainen Fiesta... :wink:

PasiL
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja PasiL » To Maaliskuu 17. 9:04:46 2005

Luokitustodistukset kertoo:

http://www.dasu.dk/Historiske-Homologeringsattester/

Fiestoja löytyy GrA: n kohdalta, en ole kahlannut muita läpi.

mk1 1600, xr2 tarkennukset loppusivuilla
http://www.dasu.dk/Historiske-Homologer ... ta1600.tif

mk2 XR2
http://www.dasu.dk/Historiske-Homologer ... staXR2.TIF

(tif kuvissa on sitten useampi sivullinen tavaraa)

Eikös nämä laput ole ihan käypää tavaraa katsastuskonttorillakin muutoskatsastuksia ajatellen :?:

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » To Maaliskuu 17. 15:02:41 2005

Nettiautossa on ollu pitkän aikaa myynnissä mk2 fiesta 1,8 zetecillä... ylihintainen mutta kuitenkin.

Meillä on menossa mk2 projekti myös... solmu tulee pellinalle.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » To Maaliskuu 17. 16:55:11 2005

jive kirjoitti:no niin ....

Eli XR2 83-89 on 90hp

mk2 on tehty kaikennäköistä pientä muutosta matkan varrella. Itellä on Haynes mk2:sta. Voin lainata jos tarttee.
Mikähän lie lopullinen totuus? Tänään postin kotiin kantama Performance Fords kirja kertoo XR2 Mk2:n tehoksi 96 hp.

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » To Maaliskuu 17. 20:21:30 2005

jive kirjoitti:Tämmöinen on minun kokoama lista Zetec-E mk3 Fiestojen eri malleista.

1.4i (yhtään ennoo nähny, mutta huhuja on, että tuommoinenkin olisi.)
Kyllä noita on, olen nähny.

Ja se mk2 mikä tuli hommattua, on tälläinen
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja tezu » To Maaliskuu 17. 21:36:38 2005

paljos sit tos 1.6s mk3 on potkua? rekisteri otteeseen merkattu : [ ]
:lol:
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

nestori
Viestit: 830
Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori » To Maaliskuu 17. 22:02:55 2005

Krisse kirjoitti:
jive kirjoitti:Tämmöinen on minun kokoama lista Zetec-E mk3 Fiestojen eri malleista.

1.4i (yhtään ennoo nähny, mutta huhuja on, että tuommoinenkin olisi.)
Kyllä noita on, olen nähny.

Ja se mk2 mikä tuli hommattua, on tälläinen
Onkos tuo 1.4i "oikea" zetec, vai enemmänkin cvh? Ainakin escorteissa nuo 1.4i:t on todellisuudessa cvh:ta.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » To Maaliskuu 17. 22:59:41 2005

Mk2:stahan siis oli alun perin kyse? Siinä 1.4 on CVH ja kaasarilla.

nestori
Viestit: 830
Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori » To Maaliskuu 17. 23:30:53 2005

Juu alunperin, tossa tuli vaan juttua noista zetekeistä niin aattelin kysästä.

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja tezu » To Maaliskuu 17. 23:34:42 2005

on se taas tarkkaa
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

nestori
Viestit: 830
Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori » To Maaliskuu 17. 23:40:39 2005

tezu kirjoitti:on se taas tarkkaa
Täh? Ei tässä tarkotus mitään väittelyä ole aloittaa, mietin vaan että onko se todellakin zetec (nimetty on zetekiksi kyllä) vai wanha 8-venttiilinen cvh.

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja tezu » To Maaliskuu 17. 23:45:44 2005

no joojoo mut harvemmin tääl mitää fiesta aiheisia keskusteluja ja nyt tuli enemmän kerral(itsekin kysyin mk3 liittyvän kysymyksen) ni "alkuperänen juttu plaaplaaplaa" valitusta heti. noh parempi pysyä vaan hiljaa!
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

nestori
Viestit: 830
Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori » To Maaliskuu 17. 23:53:31 2005

Jaajuu. Siinä mk3 S:ssä taitaa olla toi 96hp.

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Pe Maaliskuu 18. 4:27:23 2005

Kaverilla on mk3 fiesta 1,4i cvh:lla (joku ykspisteruisku)
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Pe Maaliskuu 18. 4:52:49 2005

Mk3 89-90 1.6S CVH kaasari ilman kattia = 90 heppaa.

Mk3 1.4i Zetec on kahdella nokka-akselilla ja 16 venttiilillä. Muistaakseni 90 heppaa.

Mk3 1.6i Zetec 16v, 90 hevosvoimaa, vääntöä vähän paremmin kuin 1.6S ja 1.4i 16v

..mutta.. miten se oli noiden alkuperäisen postauksen replyjen laita :-)
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Pe Maaliskuu 18. 7:51:18 2005

Krisse kirjoitti: ..mutta.. miten se oli noiden alkuperäisen postauksen replyjen laita :-)
- jarrut: näyttäisi olevan xr2 jarrut samat mk1/mk2
- jousista: ei tietoa madalluksista ja jäykkyyksistä. ERST S1 kamat kuulemma sopivat alustaksi myös mk1/mk2 Fiestaan. Tuossa Pasin luokitustodistuksessa oli näköjään M16 takalevarit ja AP Princess 4-mäntäiset satulat listattu mk1:een :shock:

- kaikesta huolimatta on mk2 hyvin erilainen rakenteeltaan korin etuosastaan tuulilasin alareunaan asti kuin mk1. Takaosa onkin sitten lähes 1:1:een sama.

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Pe Maaliskuu 18. 10:54:22 2005

tezu kirjoitti:paljos sit tos 1.6s mk3 on potkua? rekisteri otteeseen merkattu : [ ]
:lol:
Itsellä oli pari vuotta sitten sellanen fiesta kuin -94 mkIII 1.6 DOHC ja siinä oli 90hp + kaikkia ihmeellisiä varusteita, kuten takaluukun sähköinen aukaisu ja airbag.. oli vielä perhana ajettu 58tkm kun ostin. Myydessä autolla oli ajettu 85tkm ja sain siitä tasan 6000€..
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ma Maaliskuu 21. 17:20:43 2005

Paljonkos normi mk2:ssa on ratissa kierroksia tapista tappiin? Entä XR2?
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

PasiL
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja PasiL » Ti Maaliskuu 22. 7:11:04 2005

Kierroksista en tiedä, mutta käsittääkseni sama välityssuhde ohjauksessa kaikissa malleissa (17,44:1) :?

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ti Maaliskuu 22. 18:39:28 2005

Noi Englannin pojat olivat tuolla tietävinään että beisik Mk2 3.jotain kierrosta, ja Mk2 XR2 2.9 kierrosta.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ti Maaliskuu 22. 21:18:59 2005

cossuton:
Kenelles myit? on tuollainen ollut hakusessa jo pitemmän aikaa.

-Tate-
Viestit: 213
Liittynyt: Ti Maaliskuu 11. 23:23:35 2003
Paikkakunta: Klövskog
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Tate- » To Toukokuu 5. 17:04:41 2005

Nostetaas vanhaa topiccia ylös. Mitä osia pitää vaihtaa mk2 1.1 fiestaan jotta siihen sais pistää 1.4/1.6 cvh koneen?
BMW E21 "323i"

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » To Toukokuu 5. 22:25:41 2005

-Tate- kirjoitti:Nostetaas vanhaa topiccia ylös. Mitä osia pitää vaihtaa mk2 1.1 fiestaan jotta siihen sais pistää 1.4/1.6 cvh koneen?
Jarrut eteen xr2:sesta (ei saa mistään niin pitää tehä omia virityksiä...). Taakse pitää pistää isommat sylinterit, esim. sierra 1.6:sesta. Vetarit pitää kans periaatteessa vaihtaa... mut niitä ei katota kovin tarkkaan konttorilla (kuulemma).

-Tate-
Viestit: 213
Liittynyt: Ti Maaliskuu 11. 23:23:35 2003
Paikkakunta: Klövskog
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Tate- » Pe Toukokuu 6. 1:44:59 2005

entäs jos 1.4 mk2 fiestaan haluu vaihtaa 1.6 koneen?
BMW E21 "323i"

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Pe Toukokuu 6. 1:58:43 2005

Entäs se takavakaaja?
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Pe Toukokuu 6. 16:30:58 2005

-Tate- kirjoitti:entäs jos 1.4 mk2 fiestaan haluu vaihtaa 1.6 koneen?
Samat. Joo ja ton takavakaajan voi tarttee jos sellasta ei oo... noissa 1.4:sissa se ainakin on jo olemassa.

Fordilta voi tilata noita "tekniset eroavaisuudet" lappuja. Tulevat seuraavaks päiväks postiluukkuun ja ihan ilmasiks.

kemes
Viestit: 1255
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 0:02:33 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja kemes » Ma Toukokuu 23. 20:44:02 2005

Itselläni Fiesta MK2 projekti meneillään tällä hetkellä. Palatakseni jarruihin joista oli ylempänä puhetta. Itse paransin jarruja käyttämällä seuraavia osia:

Eteen:
-RS2000, 260mm tuuletetut levyt
-XR4i etujarrusatulat
-MK4 Escort 240mm levyille tarkotetut satuloiden kiinnitysraudat

Taakse:
-XR2 Fiestan jarrusylinterit, löytyy suoraan Motonetistä.

Eteen tein kiinnitysraudalle adapterin joka tuo satulaa 20mm ulospäin, jotta halkaisijaltaan isompi jarrulevy mahtuu pyörimään. Osat eivät ole 100% yhteensopivia, eli pientä viilailua tarvii tehdä.

Jarruteho ja -tuntuma parani huomattavasti näillä muutoksilla. Alkuperäisen sylinterin pienen koon takia poljin kuitenkin painuu melko syvälle, ei kuitenkaan pohjaan asti. Tarkoitus olisi vielä vaihtaa Escortin pääjarrusylinteri tehostimen kera.

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ma Toukokuu 23. 23:11:21 2005

joo noi xr2 jarrusylkyt on samat kun sierra 1.6.

edit: siis noi rumpujensylinterit

-Tate-
Viestit: 213
Liittynyt: Ti Maaliskuu 11. 23:23:35 2003
Paikkakunta: Klövskog
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Tate- » Su Syyskuu 24. 23:21:01 2006

Miten hoitaa mk2 fiestassa järkevimmin koneen vaihto? Kyseessä mk2 -89 1.4cvh, jossa otetaan vanha pois ja "uusi" 1.4 chv tilalle.

Nouseeko vaihdelaatikko+moottori pakettina? Jos ei niin mikä on järjestys kun moottori halutaan vaihtaa?
BMW E21 "323i"

cossu44
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja cossu44 » Ma Syyskuu 25. 11:09:42 2006

Saa kakkoskoppaiseen jopa nopean ohjauksen lähes suoraan kaupasta.Ostin joku vuosi sitten sellaisen, asentamatta vielä...
XR 2:n jarrusatulan kiinnitysrauta ja RST-Escon satula XR 2:n navassa on Fiestaan ihan toimiva paketti. Autohan on kevyt. Ulkonäköasiat ovat sitten eri asia. Missään ei ole "Brembo"-tekstiä. Ja ovathan kumminkin jäähdytetyt levyt.
Hienosti sekoittuvat II ja III-koppainen...kakkosesta kai aloitettiin?

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Syyskuu 25. 15:19:16 2006

cossu44 kirjoitti: XR 2:n jarrusatulan kiinnitysrauta ja RST-Escon satula XR 2:n navassa on Fiestaan ihan toimiva paketti.
Tarvitsiko se lainkaan XR2 -korvakerautaa? (kun niitä ei oikein liiku markkinoillakaan) Voi olla että muistan pieleenkin; eikö se RST S2 satula sopinut suoraan fiestan napaan, vain levyn offsetin kanssa joutui vähän kikkailemaan.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ma Syyskuu 25. 15:26:01 2006

jjs kirjoitti:
cossu44 kirjoitti: XR 2:n jarrusatulan kiinnitysrauta ja RST-Escon satula XR 2:n navassa on Fiestaan ihan toimiva paketti.
Tarvitsiko se lainkaan XR2 -korvakerautaa? (kun niitä ei oikein liiku markkinoillakaan) Voi olla että muistan pieleenkin; eikö se RST S2 satula sopinut suoraan fiestan napaan, vain levyn offsetin kanssa joutui vähän kikkailemaan.
Sopii S2en kiinnitysraudan kanssa, levy mk3 1.6/XR2i fiestasta. Sama satula/kiinnike on ABS Sierrassa ja Scorpiossa. Valupurskeet tai ruosteet voi joutua hiomaan pois satulasta, tulee aika lähele levyn keskiötä. Kun noita mk2 XR2 kiinnikkeitä ei ole hirveästi saatavana...
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ma Syyskuu 25. 20:54:37 2006

Turengissa oli yhdet myynnissä. Lienee vieläkin jos jotakuta kiinnostaa.

ford
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Syyskuu 9. 10:51:43 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja ford » Ma Lokakuu 2. 2:39:08 2006

Olisi aito siisti XR2 MK2 Myytävänä vm -86 Kesäkuussa katsastettu. 15 tuumaset pyörät ja jotain pientä 2500€ olen pyytänyt.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Helmikuu 11. 16:58:43 2007

Mikähän on mk2 fiestan taka-akselin leveys?
Entä edessä leveys? Ja mitat siitä pinnasta johon vanne tulee kiinni.

Kiitoksia etukäteen.

ford
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Syyskuu 9. 10:51:43 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja ford » Ke Helmikuu 21. 0:31:26 2007

Anteeksi, että kesti näin kauan vastata, oli jäänyt jäsenmaksu epähuomiossa maksamatta. No Fiesta on kuitenkin 30km päässä seisomassa, etten ihan nyt saa selville raideleveyttä.
Ilman Cos sua pännii!!

Galaxy Ghia TDI -01
Fiesta XR2 -86
Escort 2000RS RF -77
Anglia 1200 -66
Volvo 850 T5 -95
Tunturi Super Sport -78

Vastaa Viestiin