2.8i cologne käynnistysongelma
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 272
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
- Paikkakunta: Helsinki
2.8i cologne käynnistysongelma
Potilas on xr4x4 vm. -85. Ongelma ilmaantunut nopeasti, lähtee kylmänä ongelmitta käyntiin, mutta lämpöisenä ei, ei edes lupaa. Mutta hinaamalla lähtee ongelmitta käyntiin. Tyhjäkäynti on myös ajoittain hukassa. Akku ja tulpat ovat melkein uudet.
#682
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Ihan siksi kysäisin kun minulla oli cossussa ihan sama juttu. Hyvin pyöritti mutta ei vaan lähtenyt käyntiin. Miinuskenkä oli päässyt löysälle.MoloA kirjoitti:Kiristetty on mitä uskaltaa. Jaksaa kyllä pyörittää hyvin ja kipinä on läsnä
Luonnollisesti otin ensin startin pois ja purin sen. Oli uudehko kuten pitikin mutta purku ja kasaus ei auttanut. kaveri sitten huomasio että kenkä oli löysällä

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 1284
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
- Paikkakunta: Sastamala
Se johtaa virtaa eli kärjet ovat kiinni, mikäli on tarpeeksi viileää. Startatessa kytkimelle pitäisi tulla virtaa ja se "päättää" onko niin viileää että on aiheellista avata käynnistyssuutinta. Virran kulku myös lämmittää kytkintä, eli pidemmässä startissa se joka tapauksessa aukeaa.
Ota käynnistyssuuttimen töpseli irti ja laita paikalle vaikkapa lamppu, niin tiedät, missä tilanteessa suutin on auki. Lämpimällä koneella ei saisi virtaa tulla.
Suuttimien vuotamisen voi todeta kunnolla oikeastaan vain suuttimet irrottamalla.
Ota käynnistyssuuttimen töpseli irti ja laita paikalle vaikkapa lamppu, niin tiedät, missä tilanteessa suutin on auki. Lämpimällä koneella ei saisi virtaa tulla.
Suuttimien vuotamisen voi todeta kunnolla oikeastaan vain suuttimet irrottamalla.
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar
-
- Viestit: 963
- Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
- Paikkakunta: espoo
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 1284
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
- Paikkakunta: Sastamala
Bensanpaineen systeemissä säätää järjestelmäpaineensäädin, ei bensapumppu. Pumpussa pitäisi kuitenkin olla takaiskuventtiili, joka estää paineiden karkaamisen kun pumppu ei käy. Tuo paineenvaraaja saattaa periaatteessa auttaa käynnistyvyyttä lämpimänä.
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar
-
- Viestit: 963
- Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
- Paikkakunta: espoo
tuota takaiskuventtiiniä tarkoitinkin.. rakkaalla lapsella on monta nimeä.
ainakin se vaikutti minulle paljonkin. ennen sai sahata 5-10 sekuntia käyntiin lämpimänä,ehkä pitempääkin, nyt lähtee käyntiin normaalisti..kannattaa tarkistaa myös noi suuttimet, ettei "paineenvaraajan" antama paine riitä avaaman suutinta auton ollessa sammuksissa. noloja hetkiäkin koettiin tuon takia: olin kerran nummelan autogrillillä syömässä, ja kun olin lähtemässä drive-in luukulta niin auto ei halunnut lähteä. siiinä sitten könyämään apparin puolelta ulos ja työntämään paska pois kaistalta. työnsin parkkiin,söin hampurilaisen, sitten auto oli taas valmis yhteistyöhön. 


taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.
-
- Viestit: 272
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Tuo pumpussa oleva takaiskuvenahan pitäisi olla ihan vakio tavaraa koska sehän tulee uuden pumpunkin kanssa.
Tuo Hessun mainitsemä paineakku on kyllä ihan turhä häristin mun mielestä. Sen ideahan on pitää paineet yllä ja tasata suuttimien aiheuttamaa sykähtelyä. Itsellä ei ainakaan ole mitään ongelmia ollut. Ei edes ton uuden koneen kanssa jossa boxi ohjaa pumpun relettä niin ettei se pidä sitä kuin muutaman sekunnin päällä kun kääntää virrat päälle. Toki startatessa taas annetaan pumpullekin sähköä.
Onko sulla Hessu jotain muistikuvaa..? Muistelisin että ainakin Caprissa sillä oli vielä jotain tekemistä tankin huohotuksenkin kanssa?
Tuo Hessun mainitsemä paineakku on kyllä ihan turhä häristin mun mielestä. Sen ideahan on pitää paineet yllä ja tasata suuttimien aiheuttamaa sykähtelyä. Itsellä ei ainakaan ole mitään ongelmia ollut. Ei edes ton uuden koneen kanssa jossa boxi ohjaa pumpun relettä niin ettei se pidä sitä kuin muutaman sekunnin päällä kun kääntää virrat päälle. Toki startatessa taas annetaan pumpullekin sähköä.
Onko sulla Hessu jotain muistikuvaa..? Muistelisin että ainakin Caprissa sillä oli vielä jotain tekemistä tankin huohotuksenkin kanssa?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Minulla (EFi ruisku) tuntuu lähtevän kylmänä tosi hyvin käyntiin, hyvä kun avainta ehtii kääntää.
Lämpimänä käynnistymisessä tuntuu olevan kaksi vaihtoehtoa. Jos kone on lämmin ja seissyt alle 5 min, niin lähtee samalla tavalla kuin kylmänä. Jos taas on seissyt pidempään, saa sahata käyntiin pidempään ehkä 5 sek ja hieman antamaan kaasua samalla. Lähtee kuitenkin käyntiin.
Kunhan saisi ajoiksi vaihtaa bensansuuttimiin 12 kpl tiivisterenkaita, niin pitää todeta tilanne uudestaan.
Lämpimänä käynnistymisessä tuntuu olevan kaksi vaihtoehtoa. Jos kone on lämmin ja seissyt alle 5 min, niin lähtee samalla tavalla kuin kylmänä. Jos taas on seissyt pidempään, saa sahata käyntiin pidempään ehkä 5 sek ja hieman antamaan kaasua samalla. Lähtee kuitenkin käyntiin.
Kunhan saisi ajoiksi vaihtaa bensansuuttimiin 12 kpl tiivisterenkaita, niin pitää todeta tilanne uudestaan.