jakoremmin vaihto
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 115
- Liittynyt: Pe Joulukuu 26. 16:19:15 2003
- Paikkakunta: kärkölä
jakoremmin vaihto
eli mites ootte avanneet alapyörän??
tuntuu olevan niin perkeleesti kiinne.
sitten tietysti merkki alapyörässä onpi missä??
kone onpi 2.0ohc
tuntuu olevan niin perkeleesti kiinne.
sitten tietysti merkki alapyörässä onpi missä??
kone onpi 2.0ohc
jäsen#179
-
- Viestit: 305
- Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003
merkit siis, tarkoitat varmasti?
kampuran hihnapyörässä on ennakko viivoja, ja se paksuin niistä viivoista on se ns. TDC, eli nollakohta, jos oikeen oon ymmärtäny...
se paksuin viiva tulee siihen tiivistekilvestä törröttävään tappiin vastakkain, elikkäs paksuviiva ja tappi kohdakkain, ja sulla on alamerkit kohillaan 



-
- Viestit: 115
- Liittynyt: Pe Joulukuu 26. 16:19:15 2003
- Paikkakunta: kärkölä
-
- Ylläpitäjä
ite tein siihen ulosvetäjän, 5mm lattaa (n10cm pätkä), keskelle 12mm pultti, lattaan hitsasin 12mm mutterin kiinni keskipultille ja viereen sopivalla (hihnapyörän reikien) jaolla olevat 8mm röörit. 8mm rei'stä pultit hihnapyörään kiinni ja hihnapyörän pulttia hieman auki ja sitten kiristää vaan ulosvetäjän 12mm pulttia ja johan irtoaahezzi kirjoitti:nehän löytyivät sieltä ku vähän putsailin paskoja pois. ykkösmäntähän on silloin ylhäällä??
millähän taikoisin tuon pyörän sitten auki??

hintaa ulosvetäjälle tuli n.2e
-
- Viestit: 925
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
- Paikkakunta: suomi
kyllä sen luulis kunnon pulttipyssyllä aukeavan edellyttäen että semmonen on käytössä jos ei niin t varsi hylsy ja iiso leka ja vaihde päällä vois kans auttaa
niin ja voihan se jako olla 180 astetta pielessä kun kone pyörii yhden kierroksen niin nokka pyörii puoli joten pitää aina muistaa kattoa että kannessa on ykkösellä työ tahti käynnissä ja nokan ajoitus kohdalla kun alapään ajoitus merkki ovat kohdallaa
niin ja voihan se jako olla 180 astetta pielessä kun kone pyörii yhden kierroksen niin nokka pyörii puoli joten pitää aina muistaa kattoa että kannessa on ykkösellä työ tahti käynnissä ja nokan ajoitus kohdalla kun alapään ajoitus merkki ovat kohdallaa

Viimeksi muokannut heka, Ma Maaliskuu 28. 20:22:47 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Pyöritä sitä ALAKERTAA KIERROS..hezzi kirjoitti:nyt on remmi vaihdettuse viel ihmetyttää alamerkit on kohallaan ni nokkapyörän merkki eli piikki on 180astetta pilkusta mikäli on se merkki sitten. sama se toimii kuiteski.
ja kas, ylämerkki on oikeassa paikassa.
Kampiakseli pyörii tuplanopeudella, nokkaan nähden!!

-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Kannattaa pitää huoli että apuakselikin pysyy nokka-akselin pyörän kanssa samassa asennossa. Apuakseli kuitenkin pyörittää öljypumpun lisäksi virranjakajaa.hezzi kirjoitti:aika metka kun laitoin alamerkin niin sanottuun nollakohtaan ja nokkaakselin merkin(piikin)kannessa olevan pilkun kanssa kohalleen ni ei käynnisty mutta kun nokka akselin kääntään 180astetta ni käynnistyy.
Jäsen #606
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
no nokka akselin piikki siihen pisteen kohdalle mikä on nokka akselin alapuolella. kampiakseli alamerkkiin joka on siinä alumiinisessä kilvessä, mistä kampiakseli tulee läpi. kampiakselin pyörässä on merkit hieman erilaiset riippuen kumpi siivapyörä siinä on, mutta pitäisi kyllä tunnistaa helposti oikea kohta. sitten käännetään virranjakajaa niin että se pyörijä osoittaa ykkössylinteriin menevän johdonpaikalle. jos virranjakajassa ei ole valmiiksi merkkiä, se kannattaa tehdä ennenkuin irroittaa jakonarun. lopuksi tarkistetaan että sytkä on kohdallaan ajoituslampulla.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 305
- Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003
noin mä olen tehnykki, mutta hihnan ku kiristää lopuksi ni se nokka tietenki pyörii sen hihna mukana jolloin se menee sen merkin ohi. ja kun tarkastaa sen että onko merkit kohillaan pyörittämällä konetta pari kertaa ympäri, ni alamerkki kun on kohillaan, ni nokkapyörän piikki on puolen hampaan verran edellä...??!!
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
katsoppas missä se alamerkki on kun nokan merkki on paikallaan. todennäköisesti se on millin tai parin päässä merkistä. noissa on kumminkin toleransseja, ja jotkut eivät yksinkertaisesti osu aivan täsmälleen kohdilleen.
hampaan heiton jo huomaa kyllä selvästi.
hampaan heiton jo huomaa kyllä selvästi.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.