Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
-Tate-
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 11. 23:23:35 2003
- Paikkakunta: Klövskog
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja -Tate- » Ke Maaliskuu 30. 12:53:04 2005
Olis tollanen Fiesta -85 1.1 tossa ja tarttis iskarin siihen. Käykö mistään escortista / orionista siihen iskari/tolppa?? Ja nyt sitten faktaa kiitos.
EDIT: Niin ja kyse on etupään iskarista.
BMW E21 "323i"
-
jive
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja jive » Ke Maaliskuu 30. 19:06:11 2005
sama juttu kiinnosti aikoinaan myös minua. Alapää sopii escort mk3/mk4, mutta en tiedä miten yläpään tuenta mahtaa onnistua. En ole koskaan koettanut. Kertoile, jos löydät jostakin kokeilukappaleen. mk2 Fiestan yläpään laakeri muuttuu juuri tuossa 84/85 korvilla. Uudempi on ainakin pintapuolisesti tarkasteltuna sama kuin mk3 Fiestassa, joten jos sinulla on tuollainen uudemmanmallinen yläpää, niin sitten ei sovi kuin Escort Cosworth, jos sekään

-
Stefa
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
Viesti
Kirjoittaja Stefa » Ke Maaliskuu 30. 20:30:14 2005
Tate,
jos kokeiluintoa riittää, niin mulla pitäisi olla joku kokeilukappale mk4 escon iskaria.. ei oo hyvät mutta kyllä niitä kokeilla voi.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
Fullspeed
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Viesti
Kirjoittaja Fullspeed » To Maaliskuu 31. 12:00:42 2005
Siis just alapään osaltahan ne ei ole yhtensopivia. Fiesta Mk1/2 alapää tulee navan viereen, iskarissa korvakot ja ne kiinni napaan kahella läpipultilla, samalla tavalla niinkuin Escort Mk3/4 takaiskarit. Escort Mk3/4 etuiskarin alapää tulee navan sisään siihen holkkiin, niinku Sierranki etuiskarit.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
jive
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja jive » To Maaliskuu 31. 17:18:21 2005
Fullspeed kirjoitti:Siis just alapään osaltahan ne ei ole yhtensopivia. Fiesta Mk1/2 alapää tulee navan viereen, iskarissa korvakot ja ne kiinni napaan kahella läpipultilla, samalla tavalla niinkuin Escort Mk3/4 takaiskarit. Escort Mk3/4 etuiskarin alapää tulee navan sisään siihen holkkiin, niinku Sierranki etuiskarit.
hyvä huomio... eli juu, siis escort cosworth taitaa olla ainoa, jossa alapää on edes teoriassa samanlainen kuin Fiestassa? Etupään pyöränlaakeri mk3/mk4 escort mk1 XR2/mk2 on sama, muttei näköjään sitten tuo iskari.
-
Jay
- Viestit: 439
- Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja Jay » To Maaliskuu 31. 17:27:05 2005
jive kirjoitti:Fullspeed kirjoitti:Siis just alapään osaltahan ne ei ole yhtensopivia. Fiesta Mk1/2 alapää tulee navan viereen, iskarissa korvakot ja ne kiinni napaan kahella läpipultilla, samalla tavalla niinkuin Escort Mk3/4 takaiskarit. Escort Mk3/4 etuiskarin alapää tulee navan sisään siihen holkkiin, niinku Sierranki etuiskarit.
hyvä huomio... eli juu, siis escort cosworth taitaa olla ainoa, jossa alapää on edes teoriassa samanlainen kuin Fiestassa? Etupään pyöränlaakeri mk3/mk4 escort mk1 XR2/mk2 on sama, muttei näköjään sitten tuo iskari.
Paitsi että cossuescon iskarin alapään kiinnitys ei ole teoriassa samanlainen kuin fiestassa. Vaan samantyylinen kuin etuvetoescorteissakin.
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2
-
jive
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja jive » Pe Huhtikuu 1. 0:13:16 2005
Jay kirjoitti:Paitsi että cossuescon iskarin alapään kiinnitys ei ole teoriassa samanlainen kuin fiestassa. Vaan samantyylinen kuin etuvetoescorteissakin.
no nih... näköjään on kaikissa cossuissa tuollainen puristeliitos kuin mk5 Escoissa. mistähän on moinen harhaluulo jäänyt päähän, että olis pulttikiinnitys kuin Fiestoissa...

-
-Tate-
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 11. 23:23:35 2003
- Paikkakunta: Klövskog
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja -Tate- » Pe Huhtikuu 1. 13:36:04 2005
OK eli täytyy unohtaa

BMW E21 "323i"
-
JP
- Viestit: 479
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
- Paikkakunta: Rantasalmi
Viesti
Kirjoittaja JP » La Huhtikuu 2. 0:37:16 2005
Mites jos on rakentamassa isoja jarruja mk1 fiestaan niin kävisikö koko napa tolppineen mk3/4 escortista fiestaan, eli onko raidetangon kiinnitys samalla puolella napaa ja on pallonivelet samankokoiset escossa ja fiestassa.
-
Fullspeed
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Viesti
Kirjoittaja Fullspeed » Ma Huhtikuu 11. 14:51:56 2005
JP kirjoitti:Mites jos on rakentamassa isoja jarruja mk1 fiestaan niin kävisikö koko napa tolppineen mk3/4 escortista fiestaan, eli onko raidetangon kiinnitys samalla puolella napaa ja on pallonivelet samankokoiset escossa ja fiestassa.
alapallon ja raidetangon osalta pitäs passata toisiinsa...
hmm... kiinnitys on samalla puolella mutta varsi taitaa escossa olla pitempi, hidastaa ohjausta. Perskules, pitäs melekein käydä takavarastossa tarkistamassa...

*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
Fullspeed
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Viesti
Kirjoittaja Fullspeed » Ti Huhtikuu 19. 1:28:20 2005
No en käyny tarkistamassa, mutta oli toisen histamiinin tuusaajan kanssa puhetta, niin just sen kääntövarren pituuden takia homma menee vitulleen. Escon varsi on pitempi, pitäs hammastanko laittaa täysin tyystin eri paikkaan, ja varmaan laittaa nopeempi tanko.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90