Fiestan ja Escortin iskarin yhteensopivuus??

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

-Tate-
Viestit: 213
Liittynyt: Ti Maaliskuu 11. 23:23:35 2003
Paikkakunta: Klövskog
Viesti:

Fiestan ja Escortin iskarin yhteensopivuus??

Viesti Kirjoittaja -Tate- » Ke Maaliskuu 30. 12:53:04 2005

Olis tollanen Fiesta -85 1.1 tossa ja tarttis iskarin siihen. Käykö mistään escortista / orionista siihen iskari/tolppa?? Ja nyt sitten faktaa kiitos. :roll:

EDIT: Niin ja kyse on etupään iskarista.
BMW E21 "323i"

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ke Maaliskuu 30. 19:06:11 2005

sama juttu kiinnosti aikoinaan myös minua. Alapää sopii escort mk3/mk4, mutta en tiedä miten yläpään tuenta mahtaa onnistua. En ole koskaan koettanut. Kertoile, jos löydät jostakin kokeilukappaleen. mk2 Fiestan yläpään laakeri muuttuu juuri tuossa 84/85 korvilla. Uudempi on ainakin pintapuolisesti tarkasteltuna sama kuin mk3 Fiestassa, joten jos sinulla on tuollainen uudemmanmallinen yläpää, niin sitten ei sovi kuin Escort Cosworth, jos sekään :)

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ke Maaliskuu 30. 20:30:14 2005

Tate,
jos kokeiluintoa riittää, niin mulla pitäisi olla joku kokeilukappale mk4 escon iskaria.. ei oo hyvät mutta kyllä niitä kokeilla voi.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » To Maaliskuu 31. 12:00:42 2005

Siis just alapään osaltahan ne ei ole yhtensopivia. Fiesta Mk1/2 alapää tulee navan viereen, iskarissa korvakot ja ne kiinni napaan kahella läpipultilla, samalla tavalla niinkuin Escort Mk3/4 takaiskarit. Escort Mk3/4 etuiskarin alapää tulee navan sisään siihen holkkiin, niinku Sierranki etuiskarit.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » To Maaliskuu 31. 17:18:21 2005

Fullspeed kirjoitti:Siis just alapään osaltahan ne ei ole yhtensopivia. Fiesta Mk1/2 alapää tulee navan viereen, iskarissa korvakot ja ne kiinni napaan kahella läpipultilla, samalla tavalla niinkuin Escort Mk3/4 takaiskarit. Escort Mk3/4 etuiskarin alapää tulee navan sisään siihen holkkiin, niinku Sierranki etuiskarit.
hyvä huomio... eli juu, siis escort cosworth taitaa olla ainoa, jossa alapää on edes teoriassa samanlainen kuin Fiestassa? Etupään pyöränlaakeri mk3/mk4 escort mk1 XR2/mk2 on sama, muttei näköjään sitten tuo iskari.

Jay
Viestit: 439
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Jay » To Maaliskuu 31. 17:27:05 2005

jive kirjoitti:
Fullspeed kirjoitti:Siis just alapään osaltahan ne ei ole yhtensopivia. Fiesta Mk1/2 alapää tulee navan viereen, iskarissa korvakot ja ne kiinni napaan kahella läpipultilla, samalla tavalla niinkuin Escort Mk3/4 takaiskarit. Escort Mk3/4 etuiskarin alapää tulee navan sisään siihen holkkiin, niinku Sierranki etuiskarit.
hyvä huomio... eli juu, siis escort cosworth taitaa olla ainoa, jossa alapää on edes teoriassa samanlainen kuin Fiestassa? Etupään pyöränlaakeri mk3/mk4 escort mk1 XR2/mk2 on sama, muttei näköjään sitten tuo iskari.
Paitsi että cossuescon iskarin alapään kiinnitys ei ole teoriassa samanlainen kuin fiestassa. Vaan samantyylinen kuin etuvetoescorteissakin.
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Pe Huhtikuu 1. 0:13:16 2005

Jay kirjoitti:Paitsi että cossuescon iskarin alapään kiinnitys ei ole teoriassa samanlainen kuin fiestassa. Vaan samantyylinen kuin etuvetoescorteissakin.
no nih... näköjään on kaikissa cossuissa tuollainen puristeliitos kuin mk5 Escoissa. mistähän on moinen harhaluulo jäänyt päähän, että olis pulttikiinnitys kuin Fiestoissa... :oops:

-Tate-
Viestit: 213
Liittynyt: Ti Maaliskuu 11. 23:23:35 2003
Paikkakunta: Klövskog
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Tate- » Pe Huhtikuu 1. 13:36:04 2005

OK eli täytyy unohtaa :cry:
BMW E21 "323i"

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JP » La Huhtikuu 2. 0:37:16 2005

Mites jos on rakentamassa isoja jarruja mk1 fiestaan niin kävisikö koko napa tolppineen mk3/4 escortista fiestaan, eli onko raidetangon kiinnitys samalla puolella napaa ja on pallonivelet samankokoiset escossa ja fiestassa.

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ma Huhtikuu 11. 14:51:56 2005

JP kirjoitti:Mites jos on rakentamassa isoja jarruja mk1 fiestaan niin kävisikö koko napa tolppineen mk3/4 escortista fiestaan, eli onko raidetangon kiinnitys samalla puolella napaa ja on pallonivelet samankokoiset escossa ja fiestassa.
alapallon ja raidetangon osalta pitäs passata toisiinsa...
hmm... kiinnitys on samalla puolella mutta varsi taitaa escossa olla pitempi, hidastaa ohjausta. Perskules, pitäs melekein käydä takavarastossa tarkistamassa... :roll:
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ti Huhtikuu 19. 1:28:20 2005

No en käyny tarkistamassa, mutta oli toisen histamiinin tuusaajan kanssa puhetta, niin just sen kääntövarren pituuden takia homma menee vitulleen. Escon varsi on pitempi, pitäs hammastanko laittaa täysin tyystin eri paikkaan, ja varmaan laittaa nopeempi tanko.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Vastaa Viestiin