Ohjurit messingistä?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Ohjurit messingistä?
Onko kokemuksia messinkisten venttiilinohjurien toiminnasta tehokkaissa koneissa. Mulle sorvari teki ohjurit 2.0 ohc turboon messingistä. Koneessa on rosteriventtiilit, joten rautaohjurit tuupattiin pois. Välykset oli uusissa messinkisissä pakopuolella aika reilut, heilui ihan silmissä. Sorvari sano etteipähän leipase kiinni. Istukkapinta imu1.5 pako 1.7mm. Kantta on portattu. Venttiilin nousu 11.5-12mm.
Myllyä aattelin ahtaa 1.5ba ahdoilla. Tehotavoite 350+
Myllyä aattelin ahtaa 1.5ba ahdoilla. Tehotavoite 350+
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Jos ohjurit kuparimetallista tehdään niin yleensä ne on pronssia. Pronssiohjureita sitten taas on käytetty iät ja ajat.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Ylläpitäjä
Voi itku. Nyt näyttää siltä, että sorvari on lisännyt muutaman "saturaisen" omasta päästä.
Ei semmonen pakoventtiilinohjain, jonka välys on esim. 0.055 (cossun pakoohjurin välys) heilu noin reilusti.
Ja meneehän se istukkaki silloin sivuun. Kun ventiili sulkeutuu, se tekee pienen sivuttaisliikkeen.
Mistä saa edullisesti (tapped) ohjureita, vaikka mitsun (galantin venttiilinvarrenkumi oli melko lähellä). Taitaa olla että joutuu "pökkäämään" uudet paikoilleen.
Kiitos vastauksista...
Ei semmonen pakoventtiilinohjain, jonka välys on esim. 0.055 (cossun pakoohjurin välys) heilu noin reilusti.


Mistä saa edullisesti (tapped) ohjureita, vaikka mitsun (galantin venttiilinvarrenkumi oli melko lähellä). Taitaa olla että joutuu "pökkäämään" uudet paikoilleen.
Kiitos vastauksista...
-
- Ylläpitäjä
Miten mitataan välys nyt stressaan...aaarrrrrg. Mielessä pyörii kysymyksiä:
Voikohan noilla nyt ajaa? Mikä olisi sellainen helppo tapa mitata OHC:n venttiilin ja istukan välys. Overdivelta löyty vanha keskustelu, jossa oli noita neuvoja moneen lähtöön. Esimerkiksi: sormella painetaan venttiili niin, että varren pää on ohjurin yläpään tasalla ja heilutetaan sivuttain. Jos heiluu 1mm on hyvä. Kuullostaa aika lailla siltä mitä nuo mun "messinkiohjurit" ovat. Sa nyt nähdä mitä tehdään.
Taitaapi tulla kannesta täys aikapommi... Ja tämä crsc foorumihan ei vissiin ole mitään romuja varten
Voikohan noilla nyt ajaa? Mikä olisi sellainen helppo tapa mitata OHC:n venttiilin ja istukan välys. Overdivelta löyty vanha keskustelu, jossa oli noita neuvoja moneen lähtöön. Esimerkiksi: sormella painetaan venttiili niin, että varren pää on ohjurin yläpään tasalla ja heilutetaan sivuttain. Jos heiluu 1mm on hyvä. Kuullostaa aika lailla siltä mitä nuo mun "messinkiohjurit" ovat. Sa nyt nähdä mitä tehdään.

Taitaapi tulla kannesta täys aikapommi... Ja tämä crsc foorumihan ei vissiin ole mitään romuja varten

-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
-
- Ylläpitäjä
OK. Tuli lisää selvyyttä asiaan. Kävin koneistamossa, ja menee pako-ohjurit uusiksi 14e kpl. Hinta sisältää istukan uudelleenkoneistuksen.
Ohjurit tulee olemaan pronssiset k-line tyyppiset 0.05 välyksillä.
Olisihan se varmasti toiminut isoillakin välyksillä, mutta kerralla ja kunnolla pitäis pyrkiä aina tekeen.
Ohjurit tulee olemaan pronssiset k-line tyyppiset 0.05 välyksillä.
Olisihan se varmasti toiminut isoillakin välyksillä, mutta kerralla ja kunnolla pitäis pyrkiä aina tekeen.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002