Automaatti laatikko

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

MikaM
Ylläpitäjä

Automaatti laatikko

Viesti Kirjoittaja MikaM » Ma Huhtikuu 4. 15:11:25 2005

Scorpion automaattilaatikko luultavasti meni paskaks äsken. Pistin pykälän päälle ja rutisi hetken ja auto ei lähtenyt enää liikkeelle, eli enää ei auto liiku.

Mistä kannattaa aloittaa vian etsiminen ja jos esim turbiinin kaula katki tms niin sen vaihto on kannattavaa??

Kannattaako vaihtaa koko laatikko, turbiini vai auto? Ja osaisiko joku kertoa hieman hinnoista. Itse en moista hommaa ala tekemään eli olisi kiva tietää myös kauanko moinen projekti vie aikaa.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Huhtikuu 4. 16:17:36 2005

A4LD:stä löytynee juttua pitkin foorumia.. loota 99% varmuudella paskana. varmasti yksi maailman epäonnisimmista laatikoista :-/

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Huhtikuu 4. 23:20:29 2005

Hyvin sanottu Sami. Olen mielenkiinnolla seurannut viime kuukausina esiintynyttä A4LD laatikoiden "viestitulvaa" rikkoutumista. Koskahan omasta leipoo laatikko... kai se nyt enemmän kuin 75 000 km kestää, jonka tuo minulla oleva on ajettu? Nyt kun olen tutkinut ajan kanssa auton paperit läpi, niin edellinen laatikko oli vuonna 1998 paukahtanut 226 700 km kohdalla. Edellisen omistajan puheiden mukaan se vain lopetti toimimasta, ensin oli hävinnyt pakki ja sitten kaikki muutkin vaihteet.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Huhtikuu 4. 23:47:24 2005

No joo, mun -73 Taunuksessa on A4LD.. ostin auton loppukesästä -04, marraskuun alussa kun laitoin autoa käyntiin ja vaihteen päälle kuului pamaus ja liike loppui ennen kuin alkoikaan.. Ostin tilalle käytetyn laatikon foorumilta ja laittelin talven aikana sen kiinni.. muuten pelaa MUTTA kun polkaisee kaasua sen verran että loodan pitäisi vaihtaa nopeasti kakkoselle se huutaa tyhjää :-/ no se ei liene päällimmäinen ongelma, just kun sain auton edes liikkumaan jotenkin "uuden" loodan turvin meni Kölniläisestä kannentiiviste :-/ Joskus skannailin suomenkielisen asentajan oppaan tänne.

Pappacosworth voinee kertoa lisää A4LD:n hyvästä kestävyydestä...

keskusteluja aiheesta mm.
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... light=a4ld
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... light=a4ld
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... light=a4ld
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... light=a4ld

Jos haluat siitä autosta oikeesti kestävän niin vaidta manuaaliaski.. Tulee samalla potkua lisää. Mukavuus tosin kärsii mutta korvaako ajomukavuus sitä jatkuvaa loodan irroittelua...

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Ti Huhtikuu 5. 9:52:23 2005

Joo pikkasen on tullu askarreltua kyseisen ns. vaihteiston kanssa. Nyt olen tilaamassa omaan scorpion lootaan uusia kamoja jenkeistä. Jotain muutoksia täytyy koittaa tehdä että sais sen kestämään BOA-koneen perässä. Moottorijarrupakan meinaan muuttaa kestävämmäksi ja laittaa shift kitin jonka pitäisi auttaa myös kestävyyden suhteen.
Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Huhtikuu 5. 11:09:04 2005

Pappacosworth kirjoitti:ns. vaihteiston
:twisted:

Vastaa Viestiin