Automaatti laatikko
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Automaatti laatikko
Scorpion automaattilaatikko luultavasti meni paskaks äsken. Pistin pykälän päälle ja rutisi hetken ja auto ei lähtenyt enää liikkeelle, eli enää ei auto liiku.
Mistä kannattaa aloittaa vian etsiminen ja jos esim turbiinin kaula katki tms niin sen vaihto on kannattavaa??
Kannattaako vaihtaa koko laatikko, turbiini vai auto? Ja osaisiko joku kertoa hieman hinnoista. Itse en moista hommaa ala tekemään eli olisi kiva tietää myös kauanko moinen projekti vie aikaa.
Mistä kannattaa aloittaa vian etsiminen ja jos esim turbiinin kaula katki tms niin sen vaihto on kannattavaa??
Kannattaako vaihtaa koko laatikko, turbiini vai auto? Ja osaisiko joku kertoa hieman hinnoista. Itse en moista hommaa ala tekemään eli olisi kiva tietää myös kauanko moinen projekti vie aikaa.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Hyvin sanottu Sami. Olen mielenkiinnolla seurannut viime kuukausina esiintynyttä A4LD laatikoiden "viestitulvaa" rikkoutumista. Koskahan omasta leipoo laatikko... kai se nyt enemmän kuin 75 000 km kestää, jonka tuo minulla oleva on ajettu? Nyt kun olen tutkinut ajan kanssa auton paperit läpi, niin edellinen laatikko oli vuonna 1998 paukahtanut 226 700 km kohdalla. Edellisen omistajan puheiden mukaan se vain lopetti toimimasta, ensin oli hävinnyt pakki ja sitten kaikki muutkin vaihteet.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
No joo, mun -73 Taunuksessa on A4LD.. ostin auton loppukesästä -04, marraskuun alussa kun laitoin autoa käyntiin ja vaihteen päälle kuului pamaus ja liike loppui ennen kuin alkoikaan.. Ostin tilalle käytetyn laatikon foorumilta ja laittelin talven aikana sen kiinni.. muuten pelaa MUTTA kun polkaisee kaasua sen verran että loodan pitäisi vaihtaa nopeasti kakkoselle se huutaa tyhjää :-/ no se ei liene päällimmäinen ongelma, just kun sain auton edes liikkumaan jotenkin "uuden" loodan turvin meni Kölniläisestä kannentiiviste :-/ Joskus skannailin suomenkielisen asentajan oppaan tänne.
Pappacosworth voinee kertoa lisää A4LD:n hyvästä kestävyydestä...
keskusteluja aiheesta mm.
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... light=a4ld
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... light=a4ld
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... light=a4ld
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... light=a4ld
Jos haluat siitä autosta oikeesti kestävän niin vaidta manuaaliaski.. Tulee samalla potkua lisää. Mukavuus tosin kärsii mutta korvaako ajomukavuus sitä jatkuvaa loodan irroittelua...
Pappacosworth voinee kertoa lisää A4LD:n hyvästä kestävyydestä...
keskusteluja aiheesta mm.
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... light=a4ld
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... light=a4ld
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... light=a4ld
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... light=a4ld
Jos haluat siitä autosta oikeesti kestävän niin vaidta manuaaliaski.. Tulee samalla potkua lisää. Mukavuus tosin kärsii mutta korvaako ajomukavuus sitä jatkuvaa loodan irroittelua...
-
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
Joo pikkasen on tullu askarreltua kyseisen ns. vaihteiston kanssa. Nyt olen tilaamassa omaan scorpion lootaan uusia kamoja jenkeistä. Jotain muutoksia täytyy koittaa tehdä että sais sen kestämään BOA-koneen perässä. Moottorijarrupakan meinaan muuttaa kestävämmäksi ja laittaa shift kitin jonka pitäisi auttaa myös kestävyyden suhteen.
Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti: