Mistä vedän ahtopainemittarille letkun

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

jtk
Viestit: 1069
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 18:34:12 2002
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Mistä vedän ahtopainemittarille letkun

Viesti Kirjoittaja jtk » To Huhtikuu 14. 12:32:41 2005

Jos nyt vihdoin ryhdyn ettimään vikaa..liekö vika väärässä asennuksessa(jonka pitäisi olla varsin yksinkertainen toimenpide) tain viallisessa mittarissa.Pistäkää nyt kuvalinkki josta näen oikean menetelmän :oops: niin pieni mutta ärsyttävä vika.Tällähetkellä mittari näyttää ajossa n.1,5bar josta se lähtee boostattaessa kohti 0.aa(nollaa) eli toimii ikäänkuin väärinpäin..
.
.
.p.s tyhmiä kysymyxiä ei ole olemassakaan :oops:
"Autosi..kulki..vastapestynä nopeammin,paremmin ja tasaisemmin"
BMW E60 535 d M-sport

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Huhtikuu 14. 13:15:06 2005

Eihän se mittari niin voi toimia mitenkään. Että näyttää 1.5 --> 0.
Ei missään voi olla 1.5 baaria.

Mittarin voi kytkeä ahtopainekoteloon niin näyttää myös alipaineen tai johonkin ennen kaasuläppää niin näyttää vaan painetta.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » To Huhtikuu 14. 13:16:52 2005

Ettei olis alipainemittari?
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » To Huhtikuu 14. 15:36:30 2005

Vacuum :lol:
ex Jäsen #10

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » To Huhtikuu 14. 16:53:38 2005

:shock:

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » To Huhtikuu 14. 17:44:06 2005

Mittari on rikki tai tosiaan alipaineelle tarkoitettu. Ahtokotelon liitännät on 1/8 kierteellä joten niihin sopii tavallinen paineilmaliitin,jos siitä haluaa mittarin ryöstää.Myös dump valven päälle tulevasta letkusta on helppo ryöstää t-haaralla mittarille letku.
#446

jtk
Viestit: 1069
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 18:34:12 2002
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jtk » To Huhtikuu 14. 18:28:01 2005

joo aivan korjaan etä 1.0 baarista 0.aan...ulkomuistista erehdyin sanomaan 1.5..on sit vissii vääränmallisen mittarin tullu hommattua.ihmettelinkin ku edellinen mittari toimi.
"Autosi..kulki..vastapestynä nopeammin,paremmin ja tasaisemmin"
BMW E60 535 d M-sport

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Huhtikuu 14. 20:44:11 2005

samanlainenhan mittari se oli kun mullakin eli -1...+1,5bar?

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Huhtikuu 15. 10:07:24 2005

Mites jos siinä on + ja - johto väärinpäin.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Pe Huhtikuu 15. 10:10:44 2005

KtK kirjoitti:Mites jos siinä on + ja - johto väärinpäin.
Eiköhän se ota virrat vain valolle , Kyse on mekaanisesta mittarista

http://www.saunalahti.fi/sakarit/kerro- ... lhoff2.jpg
Ei herneitä :D
Viimeksi muokannut Jake, Pe Huhtikuu 15. 10:22:58 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex Jäsen #10

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Huhtikuu 15. 10:21:06 2005

jtk kirjoitti:joo aivan korjaan etä 1.0 baarista 0.aan...ulkomuistista erehdyin sanomaan 1.5..on sit vissii vääränmallisen mittarin tullu hommattua.ihmettelinkin ku edellinen mittari toimi.
alipainemittareissa on juuri 1:stä 0:aan
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Huhtikuu 15. 10:23:45 2005

Jake kirjoitti:
KtK kirjoitti:Mites jos siinä on + ja - johto väärinpäin.
Eiköhän se ota virrat vain valolle , Kyse on mekaanisesta mittarista :wink:
Sit on kyl aika outoa? Miten ihmeessä se noin voi toimia ,jos kyseessä tosiaan mekaaninen perinteinen equuus tai vastaava.

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Pe Huhtikuu 15. 10:37:38 2005

Jake kirjoitti:
KtK kirjoitti:Mites jos siinä on + ja - johto väärinpäin.
Eiköhän se ota virrat vain valolle , Kyse on mekaanisesta mittarista

http://www.saunalahti.fi/sakarit/kerro- ... lhoff2.jpg
Ei herneitä :D
:lol:
#446

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Huhtikuu 15. 11:20:14 2005

Jake kirjoitti:
KtK kirjoitti:Mites jos siinä on + ja - johto väärinpäin.
Eiköhän se ota virrat vain valolle , Kyse on mekaanisesta mittarista

http://www.saunalahti.fi/sakarit/kerro- ... lhoff2.jpg
Ei herneitä :D

On mulla tommonen equusin mittari ihan omakätisesti kytkettynä ,vaikka mielestäsi en mitään asioista tajuakkaan ja näyttää niin oikein ku tommonen mittari nyt voi näyttää.

Voit työntää kommenttis sinne mihin aurinko ei koskaan paista :)

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Huhtikuu 15. 12:13:23 2005

noh noh pojat

jtk
Viestit: 1069
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 18:34:12 2002
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jtk » Pe Huhtikuu 15. 14:40:39 2005

niimpä...edellinen oli equus ja pelitti,mut nytpä hankin muka paremman enkä oo sitä sitte saanu oikein toimimaankaa :evil: ...händyä vaa
"Autosi..kulki..vastapestynä nopeammin,paremmin ja tasaisemmin"
BMW E60 535 d M-sport

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Pe Huhtikuu 15. 18:04:05 2005

pannaan tähän kevennyksenä, että vuonna luu noissa equusin mittareissa oli asteikko tosiaan -1.5 bar - 1.5 bar :shock: :)
Tässähän se menee...

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » La Huhtikuu 16. 20:16:35 2005

Jahman kirjoitti:pannaan tähän kevennyksenä, että vuonna luu noissa equusin mittareissa oli asteikko tosiaan -1.5 bar - 1.5 bar :shock: :)
Jos ne oli tarkotettu ylipaineistettuihin ohjaamoihin :D
Jäsen #606

JJR
Viestit: 183
Liittynyt: Ma Huhtikuu 7. 21:55:21 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJR » Su Huhtikuu 17. 21:44:28 2005

Mainitaan nyt tähän kun itellä tuli hetken hämmästys kun asensin yli/alipainemittarin autoon. Nyt vielä vapari niin ahtopuoli turha mut kaukonäköisyys on valttia. :D
Jostain syystä olin ajatellu et mitä enempi painaa kaasua niin sitä suurempi on alipaine vaparissa. Mut kappas huomasin että ei olekkaan, tietenkään. Vaan nimenomaan kaasu pohjassa lähes nollassa. Noh, kaikkea oppii. :oops:
Asennettu siis kaasuläppien jälkeen.
Fordissa kaikki osat on kuluvia. :P

johnlee5
Viestit: 168
Liittynyt: Ma Syyskuu 1. 0:30:35 2003
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja johnlee5 » Ma Huhtikuu 18. 0:01:53 2005

Kaverin turbo bemarissa oli siten, että normi ajossa oli noin -1bar ja kiihdyttäessä löysästi läheni 0baria ja kaasu pohjassa oli sitten +0-1bar...
http://kuvake.net/user/johnlee5?image_id=5246781
Mondeo TDDi 2.0 vm. 2001
Jäsen #758

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Huhtikuu 18. 9:31:46 2005

Niin sen kuuluu mennäkkin.
Jäsen #606

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Huhtikuu 18. 9:35:12 2005

JJR kirjoitti:Jostain syystä olin ajatellu et mitä enempi painaa kaasua niin sitä suurempi on alipaine vaparissa. Mut kappas huomasin että ei olekkaan, tietenkään. Vaan nimenomaan kaasu pohjassa lähes nollassa. Noh, kaikkea oppii. :oops:
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
nyt pitää vain hymyillä
ei sanoa mitään ei sitten mitään.......................
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Huhtikuu 18. 14:00:07 2005

Se mittari nyt vaan on kytketty kompuran ja kaasuläpän välimaastoon, eli painetta on normiajossa kaasuläpän edessä, kuten kuuluu...

Toisekseen, se mittari on väärin kytketty, ei rikki... Eli oikea paikka sille putkelle on imusarjassa, kaasuläpän takana, ei edessä...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ma Huhtikuu 18. 16:08:22 2005

KtK kirjoitti:
Jake kirjoitti:
KtK kirjoitti:Mites jos siinä on + ja - johto väärinpäin.
Eiköhän se ota virrat vain valolle , Kyse on mekaanisesta mittarista

http://www.saunalahti.fi/sakarit/kerro- ... lhoff2.jpg
Ei herneitä :D

On mulla tommonen equusin mittari ihan omakätisesti kytkettynä ,vaikka mielestäsi en mitään asioista tajuakkaan ja näyttää niin oikein ku tommonen mittari nyt voi näyttää.

Voit työntää kommenttis sinne mihin aurinko ei koskaan paista :)
Mähän pistin ettei herneitä , enkä ole väittänyt ettet tiedä mitään , Luultavasti tiedät enemmän tekniikasta kuin minä :oops:
Joten chillaa hyvä mies :D

Takaisin aiheeseen . Asia taitaa olla kuin pasiz selitti . Haaroita esim. paineesäätimen letkusta mittarille .
ex Jäsen #10

Vastaa Viestiin