Takapuslien vaihto

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Takapuslien vaihto

Viesti Kirjoittaja JRZ » Pe Huhtikuu 15. 15:57:38 2005

Sedan 2wd cossun isot takapuslat pitäis vaihtaa.Eli siis ne rungon ja taka-akselin väliset. Pitääkö pudottaa koko taka-akselisto lattialle vai onnistuuko jotenkin muuten?
#446

Jay
Viestit: 439
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Jay » Pe Huhtikuu 15. 16:01:43 2005

Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Pe Huhtikuu 15. 16:08:03 2005

Kiittos.Haku ei yllä tonne asti.
#446

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Huhtikuu 15. 16:28:06 2005

Aika helppo homma vaihtaa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Pe Huhtikuu 15. 16:29:45 2005

siipicossu kirjoitti:Aika helppo homma vaihtaa.
Joo,siltä näyttäis.Jossei ne vanhat oo kauheen jumissa siellä. :?
#446

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Huhtikuu 15. 16:43:40 2005

Tää tuli hyvään saumaan. Itelläkin olis puslien vaihto edessä. Kiitoksia!
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Huhtikuu 15. 17:29:30 2005

jesus48 kirjoitti:Tää tuli hyvään saumaan. Itelläkin olis puslien vaihto edessä. Kiitoksia!
Ka niin olisi, vain puslat puuttuu :roll:

Isot puslat lähtee helposti pois mutta uudet ovat aika konstikkaat saada paikoilleen (ainakin originaalit). Tarpeeksi liukastetta väliin ja kaksi tunkkia + läjä käsiä :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Huhtikuu 15. 17:35:25 2005

Powerflexit ainakin meni nätisti paikalleen.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Pe Huhtikuu 15. 17:59:20 2005

Tilasin rallyracesta polypuslat.Saas nähdä miten ne uppoo.
#446

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Pe Huhtikuu 15. 19:03:58 2005

Missäs kunnossa muilla on ollu se tappi/holkki mikälie mihin toi systeemi tulee kiinni?

Apparinpuolelta on lähteny kokonaan irti ja kuskin puolella tuntus olevan jämäkästi kiinni mutta tosi paksun paskan ympäröimänä...

toi on vissiin vaan prässäämällä kiinni tai jotain, aika hölmöö mun mielestä että noin vaan irtoo sieltä...

Hyviä ideoita millä ton toisen sais jatkossa pysymään kiinni paikallaan? Hitsaamalla varmaan...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Pe Huhtikuu 15. 19:06:48 2005

ukormi kirjoitti:Isot puslat lähtee helposti pois mutta uudet ovat aika konstikkaat saada paikoilleen (ainakin originaalit). Tarpeeksi liukastetta väliin ja kaksi tunkkia + läjä käsiä :D
Tai sitten prässillä niin ei pitäs tehdä edes tiukkaa.
Kuhan asia on ajankohtainen niin pitää kysästä broidilta, jos hän vaikka ton verran jelppis :lol: .

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Pe Huhtikuu 15. 19:08:45 2005

AkiS kirjoitti:Missäs kunnossa muilla on ollu se tappi/holkki mikälie mihin toi systeemi tulee kiinni?

Apparinpuolelta on lähteny kokonaan irti ja kuskin puolella tuntus olevan jämäkästi kiinni mutta tosi paksun paskan ympäröimänä...

toi on vissiin vaan prässäämällä kiinni tai jotain, aika hölmöö mun mielestä että noin vaan irtoo sieltä...

Hyviä ideoita millä ton toisen sais jatkossa pysymään kiinni paikallaan? Hitsaamalla varmaan...
Jos nyt en asiaa oo täysin väärin ymmärtänyt niin toi tappi kuuluu puslaan. Jos se jää sinne pohjaan kiinni niin sillon se on ruostunut kiinni ja irronnut puslasta. Itelläkin kokemusta tosta vakiopuslilla.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Huhtikuu 15. 19:28:43 2005

AkiS kirjoitti:Missäs kunnossa muilla on ollu se tappi/holkki mikälie mihin toi systeemi tulee kiinni?

Apparinpuolelta on lähteny kokonaan irti ja kuskin puolella tuntus olevan jämäkästi kiinni mutta tosi paksun paskan ympäröimänä...

toi on vissiin vaan prässäämällä kiinni tai jotain, aika hölmöö mun mielestä että noin vaan irtoo sieltä...

Hyviä ideoita millä ton toisen sais jatkossa pysymään kiinni paikallaan? Hitsaamalla varmaan...
Hmm, juu :D

Hmm
Hmm lisää

Kyllähän tuo mötikkä on uutena yhtä mötikkää :?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Pe Huhtikuu 15. 19:43:01 2005

Ihan kiva tietää miten vaihto onnistuu. Ittellä ei ole tarvetta vielä ainakaan vaihtaa niitä, mutta vaihtaisin kuitenkin jos vaan se kimppatilaus tulisi joskus...

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Pe Huhtikuu 15. 20:00:41 2005

ukormi kirjoitti:
AkiS kirjoitti:Missäs kunnossa muilla on ollu se tappi/holkki mikälie mihin toi systeemi tulee kiinni?

Apparinpuolelta on lähteny kokonaan irti ja kuskin puolella tuntus olevan jämäkästi kiinni mutta tosi paksun paskan ympäröimänä...

toi on vissiin vaan prässäämällä kiinni tai jotain, aika hölmöö mun mielestä että noin vaan irtoo sieltä...

Hyviä ideoita millä ton toisen sais jatkossa pysymään kiinni paikallaan? Hitsaamalla varmaan...
Hmm, juu :D

Hmm
Hmm lisää

Kyllähän tuo mötikkä on uutena yhtä mötikkää :?
Yhtähän se.Noi polyt näyttää ainakin vähän erilaisilta mitä noi orkkikset.Ei vanhat kestäny voimaa... 8)
#446

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Pe Huhtikuu 15. 20:36:38 2005

MikkoT kirjoitti:
AkiS kirjoitti:Missäs kunnossa muilla on ollu se tappi/holkki mikälie mihin toi systeemi tulee kiinni?

Apparinpuolelta on lähteny kokonaan irti ja kuskin puolella tuntus olevan jämäkästi kiinni mutta tosi paksun paskan ympäröimänä...

toi on vissiin vaan prässäämällä kiinni tai jotain, aika hölmöö mun mielestä että noin vaan irtoo sieltä...

Hyviä ideoita millä ton toisen sais jatkossa pysymään kiinni paikallaan? Hitsaamalla varmaan...
Jos nyt en asiaa oo täysin väärin ymmärtänyt niin toi tappi kuuluu puslaan. Jos se jää sinne pohjaan kiinni niin sillon se on ruostunut kiinni ja irronnut puslasta. Itelläkin kokemusta tosta vakiopuslilla.
Ette tainnu hiffata... No en kyllä mäkään :roll:

Pahus kun ei oo kameraa niin ei pysty selventää asiaa...

Siis se osa mihin toi iso pultti tulee koriin kiinni.. Ja varmaankin siihen on sitten ruostunu se holkki tosta puslasta kiinni myöskin...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Pe Huhtikuu 15. 21:45:01 2005

AkiS kirjoitti:
MikkoT kirjoitti:
AkiS kirjoitti:Ette tainnu hiffata... No en kyllä mäkään :roll:

Pahus kun ei oo kameraa niin ei pysty selventää asiaa...

Siis se osa mihin toi iso pultti tulee koriin kiinni.. Ja varmaankin siihen on sitten ruostunu se holkki tosta puslasta kiinni myöskin...
Siis kun purat ton puslan irti korista niin voi käydä niin, että noissa Upin kuvissa näkyvä puslan holkki jää kiinni sinne koriin ja vähän ehjempi pusla kuin upilla tulee sitten muuten ehjänä pois. Näin oli itellä yhdessä sierrassa, kun pudotettiin toi apurunko irti. Noi puslat oli kuitenkin ajossa ihan hyvät vielä paikalleen laiton jälkeenkin.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Huhtikuu 16. 3:04:56 2005

Puslan alla oleva palkki ruostuu törkeen hyvin sitten kun lähtee ruostumaan. Tein palkin lähes kokonaan uusiksi tohon vanhimpaan Sierraani palkin sisäisestä "mutterista" jousitorniin. Takapenkin alta muoviluukku auki ja sahasin peltiä niin, että pääsin hitsaamaan palkkia sisältä. Ensin pursotin rujosti migillä tavaraa siihen "mutteriin" ja ympärille, että akselin kiinnityspiste ei siirry, ja sen jäkeen pehkut pois palkista ja uutta peltiä.
Jolkottelee Sierra kylki edellä kuin ajokoira jos akselin kiinnityspiste siirtyy, vaikka saisikin korjailtua renkaat osoittamaan samaan suuntaan.
Pienempien pulttien mutterit irtoaa kanssa helposti sen kotelon sisältä johon tökätään alkuperäinen tunkki.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » La Huhtikuu 16. 13:36:54 2005

Joo siis se palkki on ihan ehjä eli ei oo ruostunu mitenkään mutta se perkeleen mutteriosa lähti sieltä mukaan...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » La Huhtikuu 16. 13:48:40 2005

AkiS kirjoitti:Joo siis se palkki on ihan ehjä eli ei oo ruostunu mitenkään mutta se perkeleen mutteriosa lähti sieltä mukaan...
No tossa tapauksessa eikun vaan SLEIn neuvomalla tavalla takapenkin alta hitsaamalla pultti takaisin kiinni. Löytyy sellaisen "hengitysreijän" kohdalta ja sitä joutuu varmaan vähän suurentamaan ennen kuin pääsee käsiksi, mutta ei ole kovin paha homma korjata.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Huhtikuu 16. 13:51:17 2005

AkiS kirjoitti:palkki on ihan ehjä eli ei oo ruostunu mitenkään
Väärin veli hyvä, mikäli me nyt puhutaan samasta asiasta eli sen M12 x 120-140mm pultin vastakappaleesta? Siellä ei varsinaisesti ole mutteria vaan se on peltiin muotoiltu eli jos se sieltä sisältä lähti veks niin pelti on ruostunut soseeksi.
No otetaan nyt sen verran takaisin etten minä ymmärrä miten se "mutteri" irtoisi terveestä pellistä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » La Huhtikuu 16. 18:59:46 2005

SLEI kirjoitti:
AkiS kirjoitti:palkki on ihan ehjä eli ei oo ruostunu mitenkään
Väärin veli hyvä, mikäli me nyt puhutaan samasta asiasta eli sen M12 x 120-140mm pultin vastakappaleesta? Siellä ei varsinaisesti ole mutteria vaan se on peltiin muotoiltu eli jos se sieltä sisältä lähti veks niin pelti on ruostunut soseeksi.
No otetaan nyt sen verran takaisin etten minä ymmärrä miten se "mutteri" irtoisi terveestä pellistä.
Zzz... kyl se on kuvaaja tänne hommattava... palataan sitten asiaan... :lol:
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Su Huhtikuu 17. 13:20:32 2005

No juu,eipä ollu ruostunu mulla noi paikat.Mut sikäli toi sivujen ohje on vähän huono,että tossa hommassa ei tarvi irrottaa edes kardaania eikä pakoputkea.Ja toiseks,ei noi mun polypuslat ainakaan olis ikinä menny tolla tunkkimenetelmällä paikoilleen,ei se auton paino riitä siihen hommaan alkuunkaan. Laitoin puslan reiän yläpuolelle n.5cm:n pätkän 4" putkea,sen päälle latikka jossa on reikä,siitä m12 jenkatappi läpi ja vedin sillä jenkatapilla ne paikoilleen,ja sai vääntää sen verran et meni kierteet siitä jenkatapista.
#446

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Huhtikuu 17. 14:51:50 2005

JRZ kirjoitti:No juu,eipä ollu ruostunu mulla noi paikat.Mut sikäli toi sivujen ohje on vähän huono,että tossa hommassa ei tarvi irrottaa edes kardaania eikä pakoputkea.Ja toiseks,ei noi mun polypuslat ainakaan olis ikinä menny tolla tunkkimenetelmällä paikoilleen,ei se auton paino riitä siihen hommaan alkuunkaan. Laitoin puslan reiän yläpuolelle n.5cm:n pätkän 4" putkea,sen päälle latikka jossa on reikä,siitä m12 jenkatappi läpi ja vedin sillä jenkatapilla ne paikoilleen,ja sai vääntää sen verran et meni kierteet siitä jenkatapista.
Tuossa ohjeessa on vaihdettu kaikki puslat takaa. Noissa isojen puslien vaihdossa ei tarvitse irroittaa mitään ylimääräistä.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Su Huhtikuu 17. 16:02:39 2005

siipicossu kirjoitti:
JRZ kirjoitti:No juu,eipä ollu ruostunu mulla noi paikat.Mut sikäli toi sivujen ohje on vähän huono,että tossa hommassa ei tarvi irrottaa edes kardaania eikä pakoputkea.Ja toiseks,ei noi mun polypuslat ainakaan olis ikinä menny tolla tunkkimenetelmällä paikoilleen,ei se auton paino riitä siihen hommaan alkuunkaan. Laitoin puslan reiän yläpuolelle n.5cm:n pätkän 4" putkea,sen päälle latikka jossa on reikä,siitä m12 jenkatappi läpi ja vedin sillä jenkatapilla ne paikoilleen,ja sai vääntää sen verran et meni kierteet siitä jenkatapista.
Tuossa ohjeessa on vaihdettu kaikki puslat takaa. Noissa isojen puslien vaihdossa ei tarvitse irroittaa mitään ylimääräistä.
Niinhän se näyttää olevankin juu... 8) Mutta piukat ne oli kyllä pistää...prkl... :shock:
#446

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Huhtikuu 22. 20:00:35 2005

aika iso ero powerflexissä ja alkuperäisessä puslassa

http://www.siipicossu.com/puslat.jpg
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Huhtikuu 22. 20:10:26 2005

siipicossu kirjoitti:aika iso ero powerflexissä ja alkuperäisessä puslassa

http://www.siipicossu.com/puslat.jpg
Onhan tuo Powerflex tuosta keskeltä jaettu kahteen osaan, onhan :shock:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Huhtikuu 22. 20:17:10 2005

ukormi kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:aika iso ero powerflexissä ja alkuperäisessä puslassa

http://www.siipicossu.com/puslat.jpg
Onhan tuo Powerflex tuosta keskeltä jaettu kahteen osaan, onhan :shock:
Holkki sisältä on ainut mitä tuosta lähtee irti.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Huhtikuu 22. 20:20:04 2005

Tuossa saattaa tulla sama fiilis kuin olisi survomassa 5" pa*kaa 3" reikään :shock:

No jospa tuo Mikon avustuksella menisi takakelkkaan paikoilleen. Sikäli mikäli Deflexit koskaan ikinä saapuvat :roll:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Viesti Kirjoittaja Jasu » Pe Huhtikuu 22. 20:30:35 2005

Oikeastaan ne on tosi helppo vaihtaa. Itse vaihdoin talvella räntäsateessa auton alle, eikä menny tuntia kauempaa.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Pe Huhtikuu 22. 20:45:55 2005

ukormi kirjoitti:Tuossa saattaa tulla sama fiilis kuin olisi survomassa 5" pa*kaa 3" reikään :shock:

No jospa tuo Mikon avustuksella menisi takakelkkaan paikoilleen. Sikäli mikäli Deflexit koskaan ikinä saapuvat :roll:
Niinpä,ei mun polypuslat olis menny ikinä tunkkaamalla paikoilleen.Omatekoinen erikoistyökalu pelasti.Lähetänkö sulle? :D
#446

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Huhtikuu 22. 20:48:02 2005

JRZ kirjoitti: Niinpä,ei mun polypuslat olis menny ikinä tunkkaamalla paikoilleen.Omatekoinen erikoistyökalu pelasti.Lähetänkö sulle? :D
No minulla tuo takakelkka on irti ,niin helppo siihen on noi prässillä puristaa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Pe Huhtikuu 22. 21:04:41 2005

ukormi kirjoitti:
JRZ kirjoitti: Niinpä,ei mun polypuslat olis menny ikinä tunkkaamalla paikoilleen.Omatekoinen erikoistyökalu pelasti.Lähetänkö sulle? :D
No minulla tuo takakelkka on irti ,niin helppo siihen on noi prässillä puristaa.
No sittenhän sulla ei ole mitään ongelmia noiden kanssa. 8)
#446

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Huhtikuu 22. 21:29:56 2005

JRZ kirjoitti: No sittenhän sulla ei ole mitään ongelmia noiden kanssa. 8)
No ei pitäisi, paitsi tietysti pienen ongelman muodostaa se ettei vielä ole uretaania mitä kelkkaan puristaa :D

Originellit kyllä olisi.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Huhtikuu 22. 21:37:05 2005

siipicossu kirjoitti:aika iso ero powerflexissä ja alkuperäisessä puslassa

http://www.siipicossu.com/puslat.jpg
Deflex'n pusla muistuttaa alkuperäistä huomattavasti enemmän kuin tuo Powerflex. Putki ulkonee puslasta suurin piirtein yhtä paljon kuin alkuperäinen ja senhän pitäisi upota siinne pohjaan, painuuko toi Pow.. enemmän sitten kasaan?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Huhtikuu 22. 23:02:15 2005

SLEI kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:aika iso ero powerflexissä ja alkuperäisessä puslassa

http://www.siipicossu.com/puslat.jpg
Deflex'n pusla muistuttaa alkuperäistä huomattavasti enemmän kuin tuo Powerflex. Putki ulkonee puslasta suurin piirtein yhtä paljon kuin alkuperäinen ja senhän pitäisi upota siinne pohjaan, painuuko toi Pow.. enemmän sitten kasaan?
Kyllä se menee reilusti kasaan.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja dexta » La Huhtikuu 23. 4:57:36 2005

3,4 promillea kiitos mut eikös joskus rallyrace myyny matalemmaks sorvattuja puslia?

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Su Huhtikuu 24. 20:36:16 2005

tänään yritin vaihtaa noita puslia omaan ja vituikshan se meni,kyseessä on orkkispuslat..nyt on tooodella iso kyrpä ottassa..:evil: JRZ mainitsi jostaan ite tehdystä työkalusta,onko sulla jotaan piirrustuksia tms siitä?jos on niin olisin todella kiitollinen jos voisit lähettää ne mulle vaikkapa s-postitse..pakko olis saada siekki ajoon taas..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Su Huhtikuu 24. 21:23:19 2005

jesus48 kirjoitti:tänään yritin vaihtaa noita puslia omaan ja vituikshan se meni,kyseessä on orkkispuslat..nyt on tooodella iso kyrpä ottassa..:evil: JRZ mainitsi jostaan ite tehdystä työkalusta,onko sulla jotaan piirrustuksia tms siitä?jos on niin olisin todella kiitollinen jos voisit lähettää ne mulle vaikkapa s-postitse..pakko olis saada siekki ajoon taas..
4" putkea(tai sen kokoista et puslan yläpää menee siitä läpi) sen reiän yläpuolelle,putken päälle joku tukeva latikka joka pysyy putken päällä jossa reikä keskellä,jenkatappia n.25cm ja varmaan 12mm on sopivaa. Jenkatappi siitä reiästä läpi ja sinne mutteri,sit pusla siihen hollille niin et se jenkatappi tulee siitä puslasta läpi ja sit siihen alapuolelle isot prikat ja taas mutteri.Sitte vaan vääntämään.
#446

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Su Huhtikuu 24. 21:40:45 2005

Niin ja tosiaan sitä vaseliinia tms. kannattaa laittaa todella reilusti sinne reikään.
#446

Huttuning
Viestit: 31
Liittynyt: La Heinäkuu 17. 3:39:14 2004
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Huttuning » Ma Huhtikuu 25. 16:21:34 2005

Jep Jep Jep.. ostin itse rally racesta ne uretaani puslat joista tuolla näytti olevan kuvia.. siellä neuvottiin sorvaan niistä joku 8 milliä pois muka hiljentää alustan melua mutta onhan ne paljon korkeammat kuin orkkis.. jos en olis sorvannut ni olis varmaan tullut vaikeuksia vanhan pultin kaa olis varmaa jääny lyhyeksi

Ja täytää myöntää että jos joku pistää noi uretaaniset paikalleen auton alla ni aika kätsy sälli on meinaan aika jäykät mut prässillä menee kivasti..
sikapoljin

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ma Huhtikuu 25. 16:28:59 2005

Huttuning kirjoitti:Jep Jep Jep.. ostin itse rally racesta ne uretaani puslat joista tuolla näytti olevan kuvia.. siellä neuvottiin sorvaan niistä joku 8 milliä pois muka hiljentää alustan melua mutta onhan ne paljon korkeammat kuin orkkis.. jos en olis sorvannut ni olis varmaan tullut vaikeuksia vanhan pultin kaa olis varmaa jääny lyhyeksi

Ja täytää myöntää että jos joku pistää noi uretaaniset paikalleen auton alla ni aika kätsy sälli on meinaan aika jäykät mut prässillä menee kivasti..
No jaa,laitoin viikko sitten tollaset rally racen polypuslat paikoilleen,enkä sorvannut mihinkään suuntaan.Ja pultti riitti yhtä hyvin kuin vanhojenkin kanssa.Alustamelun lisäystäkään en kyllä huomannut.Ja lisäksi laitoin noi puslat paikoilleen auton alla eli taidan vielä lisäksi olla kätsy sälli.
#446

Huttuning
Viestit: 31
Liittynyt: La Heinäkuu 17. 3:39:14 2004
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Huttuning » Ti Huhtikuu 26. 6:05:03 2005

No kyllä sulla pakko oli olla sit joku erikoistyökalu millä laitoit ne..
sikapoljin

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ti Huhtikuu 26. 8:11:40 2005

Huttuning kirjoitti:No kyllä sulla pakko oli olla sit joku erikoistyökalu millä laitoit ne..
Erikoistyökalu mikä sorvas pois 8mm,pidensi pultin,poisti lisääntyneen melun vai? :D Itsetehdyks erikoistyökaluks aika hyvin... :roll:
#446

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ti Huhtikuu 26. 23:23:46 2005

JRZ kirjoitti:Erikoistyökalu mikä sorvas pois 8mm,pidensi pultin,poisti lisääntyneen melun vai? :D Itsetehdyks erikoistyökaluks aika hyvin... :roll:
Onnistunut viritys? :lol:

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ke Huhtikuu 27. 5:11:19 2005

koskar kirjoitti:
JRZ kirjoitti:Erikoistyökalu mikä sorvas pois 8mm,pidensi pultin,poisti lisääntyneen melun vai? :D Itsetehdyks erikoistyökaluks aika hyvin... :roll:
Onnistunut viritys? :lol:
Ilmeisesti joo aika onnistunut.

Vois olla ihan paikallaan... http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewtopic.php?t=84956
#446

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » To Toukokuu 5. 23:57:32 2005

AkiS kirjoitti:
SLEI kirjoitti:
AkiS kirjoitti:palkki on ihan ehjä eli ei oo ruostunu mitenkään
Väärin veli hyvä, mikäli me nyt puhutaan samasta asiasta eli sen M12 x 120-140mm pultin vastakappaleesta? Siellä ei varsinaisesti ole mutteria vaan se on peltiin muotoiltu eli jos se sieltä sisältä lähti veks niin pelti on ruostunut soseeksi.
No otetaan nyt sen verran takaisin etten minä ymmärrä miten se "mutteri" irtoisi terveestä pellistä.
Zzz... kyl se on kuvaaja tänne hommattava... palataan sitten asiaan... :lol:
Dodiiin palataas tähänkin välillä elikkäs on siinä palkissä vähän pintaruostetta muttei läpimätä ole...

Ja tämmönen nappula sielä palkissa on kiinni. Nappula vähän rujonnäkönen kun sai huikan taistella että sai sen prkleen holkin irti siitä.
Toinen kuva
Kolmas kuva
Neljäs kuva
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ma Toukokuu 9. 9:08:14 2005

Mites noi tukivarsien laakerit, saako niitä enään mistään? Ja sopiiko Powerflexit suoraan tilalle?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Toukokuu 9. 9:41:26 2005

Jasu kirjoitti:Mites noi tukivarsien laakerit, saako niitä enään mistään? Ja sopiiko Powerflexit suoraan tilalle?
Mitkä laakerit?
Ei tukivarsissa ole mitään laakereita. Kaksi puslaa kyllä on ja niitä saa orkkiksina ja uretaanisina.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ma Toukokuu 9. 9:47:40 2005

Kyllä nämä jonkinlaiset laakerit ovat.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Vastaa Viestiin