Takapuslien vaihto
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Takapuslien vaihto
Sedan 2wd cossun isot takapuslat pitäis vaihtaa.Eli siis ne rungon ja taka-akselin väliset. Pitääkö pudottaa koko taka-akselisto lattialle vai onnistuuko jotenkin muuten?
#446
-
- Viestit: 439
- Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
- Paikkakunta: Hämeenlinna
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Kiittos.Haku ei yllä tonne asti.Jay kirjoitti:Tossa:
http://www.cosworthrsclub.com/fordarkis ... /ohje5.pdf
#446
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Ka niin olisi, vain puslat puuttuujesus48 kirjoitti:Tää tuli hyvään saumaan. Itelläkin olis puslien vaihto edessä. Kiitoksia!

Isot puslat lähtee helposti pois mutta uudet ovat aika konstikkaat saada paikoilleen (ainakin originaalit). Tarpeeksi liukastetta väliin ja kaksi tunkkia + läjä käsiä

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Powerflexit ainakin meni nätisti paikalleen.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Missäs kunnossa muilla on ollu se tappi/holkki mikälie mihin toi systeemi tulee kiinni?
Apparinpuolelta on lähteny kokonaan irti ja kuskin puolella tuntus olevan jämäkästi kiinni mutta tosi paksun paskan ympäröimänä...
toi on vissiin vaan prässäämällä kiinni tai jotain, aika hölmöö mun mielestä että noin vaan irtoo sieltä...
Hyviä ideoita millä ton toisen sais jatkossa pysymään kiinni paikallaan? Hitsaamalla varmaan...
Apparinpuolelta on lähteny kokonaan irti ja kuskin puolella tuntus olevan jämäkästi kiinni mutta tosi paksun paskan ympäröimänä...
toi on vissiin vaan prässäämällä kiinni tai jotain, aika hölmöö mun mielestä että noin vaan irtoo sieltä...
Hyviä ideoita millä ton toisen sais jatkossa pysymään kiinni paikallaan? Hitsaamalla varmaan...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Tai sitten prässillä niin ei pitäs tehdä edes tiukkaa.ukormi kirjoitti:Isot puslat lähtee helposti pois mutta uudet ovat aika konstikkaat saada paikoilleen (ainakin originaalit). Tarpeeksi liukastetta väliin ja kaksi tunkkia + läjä käsiä
Kuhan asia on ajankohtainen niin pitää kysästä broidilta, jos hän vaikka ton verran jelppis

-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Jos nyt en asiaa oo täysin väärin ymmärtänyt niin toi tappi kuuluu puslaan. Jos se jää sinne pohjaan kiinni niin sillon se on ruostunut kiinni ja irronnut puslasta. Itelläkin kokemusta tosta vakiopuslilla.AkiS kirjoitti:Missäs kunnossa muilla on ollu se tappi/holkki mikälie mihin toi systeemi tulee kiinni?
Apparinpuolelta on lähteny kokonaan irti ja kuskin puolella tuntus olevan jämäkästi kiinni mutta tosi paksun paskan ympäröimänä...
toi on vissiin vaan prässäämällä kiinni tai jotain, aika hölmöö mun mielestä että noin vaan irtoo sieltä...
Hyviä ideoita millä ton toisen sais jatkossa pysymään kiinni paikallaan? Hitsaamalla varmaan...
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Hmm, juuAkiS kirjoitti:Missäs kunnossa muilla on ollu se tappi/holkki mikälie mihin toi systeemi tulee kiinni?
Apparinpuolelta on lähteny kokonaan irti ja kuskin puolella tuntus olevan jämäkästi kiinni mutta tosi paksun paskan ympäröimänä...
toi on vissiin vaan prässäämällä kiinni tai jotain, aika hölmöö mun mielestä että noin vaan irtoo sieltä...
Hyviä ideoita millä ton toisen sais jatkossa pysymään kiinni paikallaan? Hitsaamalla varmaan...

Hmm
Hmm lisää
Kyllähän tuo mötikkä on uutena yhtä mötikkää

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Yhtähän se.Noi polyt näyttää ainakin vähän erilaisilta mitä noi orkkikset.Ei vanhat kestäny voimaa...ukormi kirjoitti:Hmm, juuAkiS kirjoitti:Missäs kunnossa muilla on ollu se tappi/holkki mikälie mihin toi systeemi tulee kiinni?
Apparinpuolelta on lähteny kokonaan irti ja kuskin puolella tuntus olevan jämäkästi kiinni mutta tosi paksun paskan ympäröimänä...
toi on vissiin vaan prässäämällä kiinni tai jotain, aika hölmöö mun mielestä että noin vaan irtoo sieltä...
Hyviä ideoita millä ton toisen sais jatkossa pysymään kiinni paikallaan? Hitsaamalla varmaan...![]()
Hmm
Hmm lisää
Kyllähän tuo mötikkä on uutena yhtä mötikkää

#446
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Ette tainnu hiffata... No en kyllä mäkäänMikkoT kirjoitti:Jos nyt en asiaa oo täysin väärin ymmärtänyt niin toi tappi kuuluu puslaan. Jos se jää sinne pohjaan kiinni niin sillon se on ruostunut kiinni ja irronnut puslasta. Itelläkin kokemusta tosta vakiopuslilla.AkiS kirjoitti:Missäs kunnossa muilla on ollu se tappi/holkki mikälie mihin toi systeemi tulee kiinni?
Apparinpuolelta on lähteny kokonaan irti ja kuskin puolella tuntus olevan jämäkästi kiinni mutta tosi paksun paskan ympäröimänä...
toi on vissiin vaan prässäämällä kiinni tai jotain, aika hölmöö mun mielestä että noin vaan irtoo sieltä...
Hyviä ideoita millä ton toisen sais jatkossa pysymään kiinni paikallaan? Hitsaamalla varmaan...

Pahus kun ei oo kameraa niin ei pysty selventää asiaa...
Siis se osa mihin toi iso pultti tulee koriin kiinni.. Ja varmaankin siihen on sitten ruostunu se holkki tosta puslasta kiinni myöskin...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Siis kun purat ton puslan irti korista niin voi käydä niin, että noissa Upin kuvissa näkyvä puslan holkki jää kiinni sinne koriin ja vähän ehjempi pusla kuin upilla tulee sitten muuten ehjänä pois. Näin oli itellä yhdessä sierrassa, kun pudotettiin toi apurunko irti. Noi puslat oli kuitenkin ajossa ihan hyvät vielä paikalleen laiton jälkeenkin.AkiS kirjoitti:MikkoT kirjoitti:AkiS kirjoitti:Ette tainnu hiffata... No en kyllä mäkään![]()
Pahus kun ei oo kameraa niin ei pysty selventää asiaa...
Siis se osa mihin toi iso pultti tulee koriin kiinni.. Ja varmaankin siihen on sitten ruostunu se holkki tosta puslasta kiinni myöskin...
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Puslan alla oleva palkki ruostuu törkeen hyvin sitten kun lähtee ruostumaan. Tein palkin lähes kokonaan uusiksi tohon vanhimpaan Sierraani palkin sisäisestä "mutterista" jousitorniin. Takapenkin alta muoviluukku auki ja sahasin peltiä niin, että pääsin hitsaamaan palkkia sisältä. Ensin pursotin rujosti migillä tavaraa siihen "mutteriin" ja ympärille, että akselin kiinnityspiste ei siirry, ja sen jäkeen pehkut pois palkista ja uutta peltiä.
Jolkottelee Sierra kylki edellä kuin ajokoira jos akselin kiinnityspiste siirtyy, vaikka saisikin korjailtua renkaat osoittamaan samaan suuntaan.
Pienempien pulttien mutterit irtoaa kanssa helposti sen kotelon sisältä johon tökätään alkuperäinen tunkki.
Jolkottelee Sierra kylki edellä kuin ajokoira jos akselin kiinnityspiste siirtyy, vaikka saisikin korjailtua renkaat osoittamaan samaan suuntaan.
Pienempien pulttien mutterit irtoaa kanssa helposti sen kotelon sisältä johon tökätään alkuperäinen tunkki.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Joo siis se palkki on ihan ehjä eli ei oo ruostunu mitenkään mutta se perkeleen mutteriosa lähti sieltä mukaan...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
No tossa tapauksessa eikun vaan SLEIn neuvomalla tavalla takapenkin alta hitsaamalla pultti takaisin kiinni. Löytyy sellaisen "hengitysreijän" kohdalta ja sitä joutuu varmaan vähän suurentamaan ennen kuin pääsee käsiksi, mutta ei ole kovin paha homma korjata.AkiS kirjoitti:Joo siis se palkki on ihan ehjä eli ei oo ruostunu mitenkään mutta se perkeleen mutteriosa lähti sieltä mukaan...
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Väärin veli hyvä, mikäli me nyt puhutaan samasta asiasta eli sen M12 x 120-140mm pultin vastakappaleesta? Siellä ei varsinaisesti ole mutteria vaan se on peltiin muotoiltu eli jos se sieltä sisältä lähti veks niin pelti on ruostunut soseeksi.AkiS kirjoitti:palkki on ihan ehjä eli ei oo ruostunu mitenkään
No otetaan nyt sen verran takaisin etten minä ymmärrä miten se "mutteri" irtoisi terveestä pellistä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Zzz... kyl se on kuvaaja tänne hommattava... palataan sitten asiaan...SLEI kirjoitti:Väärin veli hyvä, mikäli me nyt puhutaan samasta asiasta eli sen M12 x 120-140mm pultin vastakappaleesta? Siellä ei varsinaisesti ole mutteria vaan se on peltiin muotoiltu eli jos se sieltä sisältä lähti veks niin pelti on ruostunut soseeksi.AkiS kirjoitti:palkki on ihan ehjä eli ei oo ruostunu mitenkään
No otetaan nyt sen verran takaisin etten minä ymmärrä miten se "mutteri" irtoisi terveestä pellistä.

2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
No juu,eipä ollu ruostunu mulla noi paikat.Mut sikäli toi sivujen ohje on vähän huono,että tossa hommassa ei tarvi irrottaa edes kardaania eikä pakoputkea.Ja toiseks,ei noi mun polypuslat ainakaan olis ikinä menny tolla tunkkimenetelmällä paikoilleen,ei se auton paino riitä siihen hommaan alkuunkaan. Laitoin puslan reiän yläpuolelle n.5cm:n pätkän 4" putkea,sen päälle latikka jossa on reikä,siitä m12 jenkatappi läpi ja vedin sillä jenkatapilla ne paikoilleen,ja sai vääntää sen verran et meni kierteet siitä jenkatapista.
#446
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Tuossa ohjeessa on vaihdettu kaikki puslat takaa. Noissa isojen puslien vaihdossa ei tarvitse irroittaa mitään ylimääräistä.JRZ kirjoitti:No juu,eipä ollu ruostunu mulla noi paikat.Mut sikäli toi sivujen ohje on vähän huono,että tossa hommassa ei tarvi irrottaa edes kardaania eikä pakoputkea.Ja toiseks,ei noi mun polypuslat ainakaan olis ikinä menny tolla tunkkimenetelmällä paikoilleen,ei se auton paino riitä siihen hommaan alkuunkaan. Laitoin puslan reiän yläpuolelle n.5cm:n pätkän 4" putkea,sen päälle latikka jossa on reikä,siitä m12 jenkatappi läpi ja vedin sillä jenkatapilla ne paikoilleen,ja sai vääntää sen verran et meni kierteet siitä jenkatapista.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Niinhän se näyttää olevankin juu...siipicossu kirjoitti:Tuossa ohjeessa on vaihdettu kaikki puslat takaa. Noissa isojen puslien vaihdossa ei tarvitse irroittaa mitään ylimääräistä.JRZ kirjoitti:No juu,eipä ollu ruostunu mulla noi paikat.Mut sikäli toi sivujen ohje on vähän huono,että tossa hommassa ei tarvi irrottaa edes kardaania eikä pakoputkea.Ja toiseks,ei noi mun polypuslat ainakaan olis ikinä menny tolla tunkkimenetelmällä paikoilleen,ei se auton paino riitä siihen hommaan alkuunkaan. Laitoin puslan reiän yläpuolelle n.5cm:n pätkän 4" putkea,sen päälle latikka jossa on reikä,siitä m12 jenkatappi läpi ja vedin sillä jenkatapilla ne paikoilleen,ja sai vääntää sen verran et meni kierteet siitä jenkatapista.


#446
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Onhan tuo Powerflex tuosta keskeltä jaettu kahteen osaan, onhansiipicossu kirjoitti:aika iso ero powerflexissä ja alkuperäisessä puslassa
http://www.siipicossu.com/puslat.jpg

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Holkki sisältä on ainut mitä tuosta lähtee irti.ukormi kirjoitti:Onhan tuo Powerflex tuosta keskeltä jaettu kahteen osaan, onhansiipicossu kirjoitti:aika iso ero powerflexissä ja alkuperäisessä puslassa
http://www.siipicossu.com/puslat.jpg
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Niinpä,ei mun polypuslat olis menny ikinä tunkkaamalla paikoilleen.Omatekoinen erikoistyökalu pelasti.Lähetänkö sulle?ukormi kirjoitti:Tuossa saattaa tulla sama fiilis kuin olisi survomassa 5" pa*kaa 3" reikään![]()
No jospa tuo Mikon avustuksella menisi takakelkkaan paikoilleen. Sikäli mikäli Deflexit koskaan ikinä saapuvat

#446
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Deflex'n pusla muistuttaa alkuperäistä huomattavasti enemmän kuin tuo Powerflex. Putki ulkonee puslasta suurin piirtein yhtä paljon kuin alkuperäinen ja senhän pitäisi upota siinne pohjaan, painuuko toi Pow.. enemmän sitten kasaan?siipicossu kirjoitti:aika iso ero powerflexissä ja alkuperäisessä puslassa
http://www.siipicossu.com/puslat.jpg
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Kyllä se menee reilusti kasaan.SLEI kirjoitti:Deflex'n pusla muistuttaa alkuperäistä huomattavasti enemmän kuin tuo Powerflex. Putki ulkonee puslasta suurin piirtein yhtä paljon kuin alkuperäinen ja senhän pitäisi upota siinne pohjaan, painuuko toi Pow.. enemmän sitten kasaan?siipicossu kirjoitti:aika iso ero powerflexissä ja alkuperäisessä puslassa
http://www.siipicossu.com/puslat.jpg
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 764
- Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
- Paikkakunta: Etelä-savo
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
tänään yritin vaihtaa noita puslia omaan ja vituikshan se meni,kyseessä on orkkispuslat..nyt on tooodella iso kyrpä ottassa..
JRZ mainitsi jostaan ite tehdystä työkalusta,onko sulla jotaan piirrustuksia tms siitä?jos on niin olisin todella kiitollinen jos voisit lähettää ne mulle vaikkapa s-postitse..pakko olis saada siekki ajoon taas..

EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
4" putkea(tai sen kokoista et puslan yläpää menee siitä läpi) sen reiän yläpuolelle,putken päälle joku tukeva latikka joka pysyy putken päällä jossa reikä keskellä,jenkatappia n.25cm ja varmaan 12mm on sopivaa. Jenkatappi siitä reiästä läpi ja sinne mutteri,sit pusla siihen hollille niin et se jenkatappi tulee siitä puslasta läpi ja sit siihen alapuolelle isot prikat ja taas mutteri.Sitte vaan vääntämään.jesus48 kirjoitti:tänään yritin vaihtaa noita puslia omaan ja vituikshan se meni,kyseessä on orkkispuslat..nyt on tooodella iso kyrpä ottassa..JRZ mainitsi jostaan ite tehdystä työkalusta,onko sulla jotaan piirrustuksia tms siitä?jos on niin olisin todella kiitollinen jos voisit lähettää ne mulle vaikkapa s-postitse..pakko olis saada siekki ajoon taas..
#446
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: La Heinäkuu 17. 3:39:14 2004
- Paikkakunta: Nokia
Jep Jep Jep.. ostin itse rally racesta ne uretaani puslat joista tuolla näytti olevan kuvia.. siellä neuvottiin sorvaan niistä joku 8 milliä pois muka hiljentää alustan melua mutta onhan ne paljon korkeammat kuin orkkis.. jos en olis sorvannut ni olis varmaan tullut vaikeuksia vanhan pultin kaa olis varmaa jääny lyhyeksi
Ja täytää myöntää että jos joku pistää noi uretaaniset paikalleen auton alla ni aika kätsy sälli on meinaan aika jäykät mut prässillä menee kivasti..
Ja täytää myöntää että jos joku pistää noi uretaaniset paikalleen auton alla ni aika kätsy sälli on meinaan aika jäykät mut prässillä menee kivasti..
sikapoljin
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
No jaa,laitoin viikko sitten tollaset rally racen polypuslat paikoilleen,enkä sorvannut mihinkään suuntaan.Ja pultti riitti yhtä hyvin kuin vanhojenkin kanssa.Alustamelun lisäystäkään en kyllä huomannut.Ja lisäksi laitoin noi puslat paikoilleen auton alla eli taidan vielä lisäksi olla kätsy sälli.Huttuning kirjoitti:Jep Jep Jep.. ostin itse rally racesta ne uretaani puslat joista tuolla näytti olevan kuvia.. siellä neuvottiin sorvaan niistä joku 8 milliä pois muka hiljentää alustan melua mutta onhan ne paljon korkeammat kuin orkkis.. jos en olis sorvannut ni olis varmaan tullut vaikeuksia vanhan pultin kaa olis varmaa jääny lyhyeksi
Ja täytää myöntää että jos joku pistää noi uretaaniset paikalleen auton alla ni aika kätsy sälli on meinaan aika jäykät mut prässillä menee kivasti..
#446
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Ilmeisesti joo aika onnistunut.koskar kirjoitti:Onnistunut viritys?JRZ kirjoitti:Erikoistyökalu mikä sorvas pois 8mm,pidensi pultin,poisti lisääntyneen melun vai?Itsetehdyks erikoistyökaluks aika hyvin...
Vois olla ihan paikallaan... http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewtopic.php?t=84956
#446
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Dodiiin palataas tähänkin välillä elikkäs on siinä palkissä vähän pintaruostetta muttei läpimätä ole...AkiS kirjoitti:Zzz... kyl se on kuvaaja tänne hommattava... palataan sitten asiaan...SLEI kirjoitti:Väärin veli hyvä, mikäli me nyt puhutaan samasta asiasta eli sen M12 x 120-140mm pultin vastakappaleesta? Siellä ei varsinaisesti ole mutteria vaan se on peltiin muotoiltu eli jos se sieltä sisältä lähti veks niin pelti on ruostunut soseeksi.AkiS kirjoitti:palkki on ihan ehjä eli ei oo ruostunu mitenkään
No otetaan nyt sen verran takaisin etten minä ymmärrä miten se "mutteri" irtoisi terveestä pellistä.
Ja tämmönen nappula sielä palkissa on kiinni. Nappula vähän rujonnäkönen kun sai huikan taistella että sai sen prkleen holkin irti siitä.
Toinen kuva
Kolmas kuva
Neljäs kuva
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Mitkä laakerit?Jasu kirjoitti:Mites noi tukivarsien laakerit, saako niitä enään mistään? Ja sopiiko Powerflexit suoraan tilalle?
Ei tukivarsissa ole mitään laakereita. Kaksi puslaa kyllä on ja niitä saa orkkiksina ja uretaanisina.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015